Quanti86 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 W sumie coś w tym jest. Poczytają tacy młodzi, że slalom trzeba robić przy 70km/h a później nieszczęście gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 robisz mentalny blad w swoim rozumowaniu. Egzaminator nie jest zlosliwy i nie zalezy mu na tym aby kogos oblac, wrecz przeciwnie, chce mu to PJ dac. niestety, większość z nas zdaje swoje pj w innym kraju, niż Ty szkolisz. nie zapomnę jednego ze swoich podejść do pj na furmankę: kierownica w poldku była przełożona o kilka stopni; na "optycznie" wyprostowanej samochód skręcał. zanim kursant cofając po łuku się zorientował, a jeszcze jak się przy tym zdenerwował, to z 10 osób z placu wyjeżdżała 1, góra 2. to jest Polska, polskie podejście i egzaminatorzy (były to jeszcze czasy, kiedy zwyczajowo za przepuszczenie brali w łapę, ale do dziś pracuje wielu tych samych ludzi)nie mieszajmy systemów: w Polsce egzamin jest po to, żeby przeciętny kursant zapłacił kilka razy zanim go wypuszczą. podobnie kurs w znakomitej większości szkół jest po to, żeby szkolony zdał egzamin - a nie żeby nauczyć go jeździćjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) Może wydzielić temat o szkoleniu w Niemczech i jego ewentualnej wyższości, gdzie chętni by dyskutowali (nie wiem czy liczba mnoga jest tu uzasadniona :crossy:). Najlepiej gdyby też w tym temacie chwalili się swoimi umiejętnościami szkoleniowymi i ogólnie zachwalali swoją osobę nie zaśmiecając innych tematów. Z co drugiego wątku w tym dziale robi się Grunwald. Edytowane 19 Czerwca 2018 przez człowiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poczatkujaca Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 człowiek masz rację. Trochę śmietnik się robi ale akurat chwalenie się w jaki sposób wychodzi slalom czy inne jest wg mnie ok. Ja przeczytałam już cały internet w poszukiwaniu sposobu na ósemkę i slalomy, bo na instruktora nie miałam co liczyć. Co do sposobów egzaminowania to myślę, że faktycznie temat jest wyczerpany i nie ma sensu go tutaj rozwijać robiąc offtop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Oczywiście chodzi o nużące zachwalanie się instruktorów (instruktora :crossy:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiekkk Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 ... Ja przeczytałam już cały internet w poszukiwaniu sposobu na ósemkę i slalomy, bo na instruktora nie miałam co liczyć...Szarpnij się i wykup choćby 2h z innym instruktorem (dobrym / polecanym). Mnie to dało dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lago Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 ósemkę na dwójce łatwiej tyle, że na tym moto co masz obcykane i wiesz jak się zachowuje (czytaj to ze szkoły jazdy na którym przejezdziłes/łas iles tam godzin)na egzaminacyjnym moto to loteria bo nie wiesz jak szybko pojedzie na wolnych na dwojce.....to przyczyna mojego nie zdania za pierwszym razem.... zrobilem cyk dwojeczka i pojechalo z 3 km/h szybciej niz to ze szkółki i podparcie...... potem próba na jedynce i stres i podparcieproponuje opanowac osemke na jedynce (trudniej niz dwojka) ale trzymanie rownowagi jakie sie wyrabia przez to zostaje na przyszlosć pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wertyder Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Na gladiusie zdecydowanie jedynka, niektóre na dwójce potrafią jechać 14-15 i to już robi się loteria, a na jedynce jest powtarzalnie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chico Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 a propo slalomu wolnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 (edytowane) W wolnym slalomie bardzo ważny jest balans ciała i przenoszenie środka ciężkości motocyklisty.Zrób prosty test - jadąc slalomem stań na podnóżkach i oprzyj się całkowicie na nodze, które jest przeciwna do zakrętu tj. skręcając w lewo stań na prawej nodze, a lewą podnieś lekko do góry, albo opieraj się nią zaledwie nieznacznie. Jeśli to zrobisz, wtedy zauważysz, że motocykl zacznie pochylać się w prawą stronę... i aby złapać równowagę będziesz musiał pochylić go trochę w kierunku zakrętu. Oczywiście nie musisz stać, wystarczy, że przy skręcie usiądziesz na prawej krawędzi (aby jeden półdupek wisiał w powietrzu) i oprzesz całe swoje ciało na prawej nodze (i prawym podnóżku), to także pozwoli Ci na jazdę "w pochyle". I teraz - co Ci da pochylenie? Lepszy promień skrętu, a także stabilniejszą jazdę w zakręcie. Będziesz mógł łatwiej balansować motocyklem w zakręcie, nie wypadniesz z równowagi tak szybko. Teraz pewnie jedziesz bez zmieniania pozycji i jedyne co Cię trzyma w zakręcie, to siła odśrodkowa nadana przez prędkość. Jedziesz cały czas z jedną prędkością i jesteś pochylony pod tą prędkość, a każda zmiana prędkości (niechciany ruch manetki) powoduje, że zaczynasz się "gibać".Jeśli potrenujesz balansowanie, to będziesz mógł zmieniać prędkość i ciągle jechać całkiem stabilnie. Większy pochył pozwoli Ci na wolniejszą jazdę i możliwość wykonania ciaśniejsze zakrętów - to Ci się przyda w przyszłości. Edytowane 23 Czerwca 2018 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 W wolnym slalomie bardzo ważny jest balans ciała i przenoszenie środka ciężkości motocyklisty.Ale wiesz to na pewno czy teoretyzujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 (edytowane) Ale wiesz to na pewno czy teoretyzujesz? Tak jeżdżę, tego się uczyłem (tak opisują to w każdej książce). Praktyka podparta teorią. Jak myślisz, te instrukcje które opisałem powyżej, skąd je wziąłem? Z miejsca, gdzie kończy się szlachetność pleców? : > Ogólnie ciasne nawroty to dość duży problem dla wielu nawet doświadczonych motocyklistów. Edytowane 23 Czerwca 2018 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Faktycznie... gdybym prowadził w ten sposób to miałbym WIEEEEEEELLLKIII problem... Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Heh, ale koleżka zdaje sobie sprawę, że mówimy o ciasnych nawrotach i ósemkach przy bardzo niskiej prędkości? : ) Przy szybszej jeździe masę przerzucamy odwrotnie. : ) Takie podstawy podstaw. : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 :) Proponuję wziąć lekcję u kogoś ogarniętego. We Wrocku teraz są mistrzostwa Polski w Gymkhanie. Podjedź, popatrz, i przeproś :DTeoria...Zapraszam jakby co...Tylko trochę daleko do Szczecina ale dla umiejętności, ja, jeździłem daleko...Ty jesteś na to gotowy? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.