Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Wczoraj
  2. Zacytuje klasyka; - JAk sie ma taka inteligentna sztuke przed soba jak Ty, to naprawde trudno zachowac kulture. Nie wiem na jakim poziomie intelektualnym jestes, ze dyskurujesz o prawie jakie jest ustaniowione. Do Ciebie jakakolwiek merytoryka nie dochodzi, nawet gdyby Cie w doope kopala. 🙂
  3. Ostatni tydzień
  4. Witam, zauważyłem że większość crossów albo supermoto nie ma na kolektorze osłony termicznej i jestem ciekaw czy to z przyczyn wyglądowych czy czym to jest spowodowane
  5. Założyłem podobny temat, ale tutaj sprawa jest innego rodzaju.... Jesli motocykl nie będzie w ogóle użytkowany w tym okresie to: opróżnić zbiornik paliwa ile się da, potem odpalić i wypalić do momentu, aż sam zgaśnie, zdemontować zbiornik, zdemontować wszystko co w nim jest pompę korek ect... umyć w środku przy użyciu myjki + płyn do naczyń, wysuszyć porządnie sezonując w jakimś nagrzanym blaszaku 1-2 tygodnie, potem zabezpieczyć przy użyciu takich środków jak Fertan itp...stosując się ściśle do instrukcji, oczywiście po zabezpieczeniu znów wysuszyć, przez kilka nawet miesięcy ( by nie było czuć zapachu)... świecę wykręcić wlać 50 ml oleju silnikowego i zakręcić wałem ( np włączyć bieg i kręcić kołem) , potem świecę wkręcić, powietrze, napompować w koła do ok. 1 atm, i pod koła postawić "koziołki", by nie dotykały ziemi, chyba, że nie ma takiej możliwości- to napompowac do ok. 2 atm i co miesięc przestawiać koła co 180 stopni( dla ułatwienia kredą można porobic sobie znaki na oponach)... Co do oleju, to co 2 lata wymienić, akumulator wymontować.... Jesli motocykl będzie stał w blaszaku, to nie przykrywać, chyba, że przepuszczalnym materiałem, ale lepiej zostawić nie przykryty, jeszcze połączenia, wtyczki przesmarować smarem do połączeń elektrycznych... płyn chłodniczy spuścić do cna, a jeśli jest jakiś środek do zabezpieczania chłodnic aluminiowych to zalać tym środkiem, tylko przed ewentualną eksploatacją wymienić... Płyn hamulcowy w zbiorniczkach wymieniać profilaktycznie co 2 lata, ale i tak trzeba przed ewentualną eksploatacją wymienić + wymienić przewody hamulcowe...łańcuch wyczyścić calkowicie i nasmarować smarem stałym... To chyba wszystko
  6. Witajcie, otóż zamierzam poświęcić mój pierwszy motocykl jako pamiątkę by był obecny (praktycznie niejeżdżony) przez paręnaście lat. To co obecnie zrobiłem to ogólne wyczyszczenie (łańcuch, plastiki itd). Zamierzam również zmienić przepracowany olej(około 2,5k przebiegu). Motocykl będzie trzymany w domu i zastanawia mnie kwestia paliwa. Spuścić je czy nalać do pełna. W domu gdyby był zalany do pełna to istna bomba. Spuścić? Jak? Rureczką czy podnieść bak i dostać się jakoś do tematu przewodów? Jak z ogumieniem, prawdopodobnie będzie kiedyś do wyrzucenia, lecz myślałem by napompować może 0,5 bara więcej niż w instrukcji (oczywiście tak by opona wytrzymała). Są jeszcze jakieś kwestie wobec tak długiego przechowania? Słyszałem kiedyś o corocznym rozruchu i dłuższej przejażdżce. Myślę również by zmieniać olej co parę lat by nie chłoną wilgoci. Pozdrawiam
  7. Ja wczoraj pierwszy raz wsiadłem na kumplową Kawę W650. Zrobiłem kółko i szczęka mi opadła bo nie myślałem że może być tak wygodnie i ergonomicznie na motocyklu. Wszystko jest tam gdzie być powinno do tego silnik z mocnym dołem i długimi przełożeniami. Tam pewnie pow. 60km/h zacznie nam dokuczać brak owiewki (bo człowiek przyzwyczajony u siebie że i przy stówce problemów z tym nie ma) ale na pierwszy motocykl coś tak klasycznego zarówno w pozycji jak i prowadzeniu - świetny. Na prawdę świetny.
  8. Cześć Moze i odświeżam wątek jednak w moim przypadku sprawa wyglądała całkiem… błacho Również gasł w trakcie jazdy i na jałowym. Okazało się że przycisk od odpalania miał jakieś luzy i od drgań spontanicznie potrafił „zgasić” silnik. Naprawa to konserwacja i naoliwienie działa bez problemu teraz. Motor to Harley 48 XL1200X Milego :)
  9. Ja tu w niemczech gdzie mieszkam widziałem ostatnio dwóch motocyklistów z Arabii Saudyjskiej jeden na GS 1250 a drugi na Goldwingu takim nowszym obladowani byli na full, zapasowe opony itp, z dwa tygodnie temu mijał mnie motocyklista z Kuwejtu na nowej Afryce. Kiedys we Włoszech w Pizie widziałem ucioranego obładowanego GS 1200 z RPA z Kapsztad Ostatnio oglądam włoskich podróżników motocyklowych i przeważnie wybierają starą Honde Transalp. Moim zdaniem bez znaczenia jaki motocykl poprostu trzeba wsiadać i jechać.
  10. Elektronika dupe może nieźle uratować jak się człek pcha na za dużo kucy. Ale, ostatecznie najwięcej strzałów w kolano jest chyba jak ktoś się za bardzo napędzi (nawet na 300cc można za grubo poleciec), a później jest panika przy hamowaniu o wjeździe w zakręt/luk. Z tego co pamiętam, to w USA w statystykach na drugim miejscu zgonów jest za szerokie pójście w zakręt/yebnięcie w drzewo lub auto. W Polsce w sumie jest podobnie. Jak w sezonie śledzę wiadomości, to albo jest wymuszenie pierwszeństwa na motocykliście, albo właśnie yebniecie w coś na poboczu na łuku/zakrecie. Jak się ktoś od razu pcha na duży sprzęt, który bardzo szybko się napędza, to powodzenia życzyć można właśnie na tych yebanych zakrętach/łukach, które będą takich klientów kosić. Takie kurde realia. Łatwiej się napędza, niż hamuje. Lepiej małymi kroczkami budować umiejętności, niż od razu pchać się na duże pojemności. Załóżmy, że ktoś ma wszystkie systemy, ABS, kontrole trakcji itd, mając z 200 KM się od przyspieszania nie zabije, bo elektronika pilnuje uślizgu kół. Nie zabije sie też przy hamowaniu, bo elektronika pilnuje uślizgu - no ale jak wejdzie w zakręt za szybko, to elektronika już nic nie zdziała, po prostu pójdzie w krzaki na wyprostowaniem maszynie, a nie szlifując. Jak yebnie w płot/drzewo albo katapultuje się przez rów melioracyjny, to i tak będą go zbierać szufelką. Co to jest za problem, aby się zapomnieć i rozpędzić się do 2 paczek mając 100 KM? To jest chwila.
  11. Stoprak mistrzem świata 2024, Pierwszy wyścig: Bulega, Toprak, Locatelli, i to 2 miejsce pozwoliło Turkowi wygrac mistrzostwa, czy zasłużenie, czy nie... nie wiem, jeździ bardzo dobrze, jego atomowe hamowania i moc opóźniania tego hamowania jest poza zasięgiem konkurentów, ale smrodku całej sprawie nadają ograniczenia nałożone na Ducati- a niby miało być tak równo...no cóż światem rządzi du...a i kasa... i tutaj pewnie czynniki pozasportowe też graja rolę... w każdym razie Bulega robi też robotę, być może nowe, Panigale V4 nie będzie miało sztucznie narzuconych kagańców...ano zobaczymy... Ja już pilnuję kiedy mam zapłacić abonament na 2025 rok... bo będzie ciekawie...
  12. Cześć. Co polecicie do 1000zł na nakeda? Będzie używany na weekendowe jazdy wokół komina. Ma ktoś kask LS2 FF811? Na papierach wygląda ciekawe bo jest z mieszanki włókna szklanego oraz ma aż 6 rozmiarów skorupy. Tylko nie wiem jak z jakością tych kasków.
  13. Na razie wokół komina, a potem jak Bóg da, to gdzieś dalej
  14. Mieszania w kotle przepisów ciąg dalszy https://www.bankier.pl/wiadomosc/Prawo-jazdy-od-17-roku-zycia-Ale-za-drifty-i-jazde-motocyklem-na-jednym-kole-Sejm-chce-karac-8830706.html miało być pięknie a wyszło jak zawsze - w zasadzie gówno to da ale za to ile kolejnych restrykcji i zamordyzmu pozostałym wprowadzą... (a już za te 100km/h na autostradzie to takiemu pomysłodawcy tylko łeb urwać i nasrać do środka). Choć nasrane już tam ma skoro takie gówniane pomysły tworzy.
  15. Kiedyś oglądałem filmik kolesia z Australii co przejechał swoją sztuką 400 tys km. Sporo rzeczy w niej robił, napęd, sprzęgło, dużo el. zawieszenia i to po kilka razy ale z całego przebiegu ponad 300 tys km zrobił w terenie zatem nie dziwota. Ale nigdy nie odmówiła posłuszeństwa i zawsze do celu dojeżdżał. Ale i u nas są rekordy Z ciekawostek, niedawno w NL widziałem K 1600 z `19r z przebiegiem 180 tys km i przebieg może nie robi takiego wrażenia ale czas. Ok 40 tys km rocznie. Się ktoś najeździł
  16. No to silnik jest dotarty.😁 Kolega z pracy ktory mial takiego z przebiegem cos ponad 180Tys. na blacie chcial zablysnac na spotkaniu przebiegem swojego motorka.Blyszczal do momentu przyjechania innych gosci na takich sprzetach z przelotami ponad 300tys.Lekko byl zawstydzony😁Z tego co slyszalem to co niektorzy robili tymi sprzetami ponad pol banki bez wiekszych problemow.
  17. To nic, gorsza sprawa , że ten ,,nowy" GS R1200, który był w opór przekonstruowany, lżejszy i mocniejszy ma już 20 lat! Pamiętam, jak z wytrzeszczonymi oczami czytałem o nim artykuł, chyba marzec 2004. Robił wrażenie pojazdu kosmicznego w stosunku do poprzednika. Cenę pamiętam do dzisiaj, jedyne 60 tys. zł. Wtedy podstawowa pensja to było pewnie ok 800 lub 1000 zł. Do dzisiaj zarobki w pieniądzach wzrosły kilkukrotnie, a nowy GS kosztuje już tylko chyba ok 90 tys. Ale mamy dobrobyt!
  18. kurna dopiero teraz sobie człowiek zdaje sprawę jak ten czas spier... Pamiętam ŚM i artykuły o tych moto. RS, GS, bosze... tak nieosiągalne wtedy jak dzisiaj kawalerka w Warszawie 🤣
  19. Ja posiadam tani kask Naxa F13 i naprawdę nigdy nie narzekałem ,bo tez nie miałem porównania ale ogólnie wygodny kask roz L , kupiłem tani chiński interkom Ejeas v6 pro i okazało się że w tym kasku nie ma miejsca na głośniki tak wiem można zrobić i zrobiłem ale jak zobaczyłem w jakim stanie jest środek kasku zdecydowałem ze trzeba kupić coś nowego. Kupiłem kask LS2 FF808 ,niestety już odesłałem był za ciasny raczej nie wygodny dla mnie i teraz szukam dalej .Pokaże kilka propozycji kasków i prośba o opinie . https://allegro.pl/oferta/kask-motocyklowy-ls2-ff808-stream-ii-czarny-matt-system-pinlock-blenda-14188873756 1.Kask SHARK RIDILL fajna cena chyba markowy jest blenda, niestety jeszcze stara homologacja ECE22-05 ,ten chyba odpada bo ma szeroki dół kasku i nie założę klipsu pod interkom ,musiałbym kleić ale boję się ze to nie jest zbyt bezpieczne. https://allegro.pl/oferta/kask-shark-ridill-czarny-mat-blenda-nowy-oryginalny-pokrowiec-rozm-l-16118542925 2 Kaski marki HORN podobno polska firma dla mnie nie znana także proszę o opinie wklejam link do przykładowego kasku. https://allegro.pl/oferta/kask-motocyklowy-horn-czarna-szyba-i-bezbarwna-przygotowany-pod-interkom-l-14873502282?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:category&bi_c=ZTExZTkyYzQtMGFlYS00YTE5LTkwYmEtNTE5MWI5ZDU3NDg1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b4739520-8748-4bf8-a98a-7f513badae95 3 Kaski marki VITO z tego co wyczytałem firma z holandi założona w 2015 r ładne mają kaski ale czy coś warte . https://allegro.pl/oferta/kask-motocyklowy-vito-presto-nado-grey-system-pinlock-blenda-ece-06-15615084903?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:category&bi_c=ZDFmM2QyMTItNTdmNS00MzdkLTk5NTctZWJlYjVmZDhiZTk2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d8b9a366-d86c-4bb9-8a24-61e183d4b479 4 Kaski marki MT to już bardziej znana marka najwyższy certyfikat ECE22-06 oraz certyfikat DOT niestety kaski w cenie do 500 zł nie posiadają blendy . https://allegro.pl/oferta/kask-motocyklowy-mt-stinger-2-zivze-matt-black-grey-czarny-szary-gratisy-15407878877 5 Kaski marki CASIDA marka z czech ma dobre opinie co sądzicie . https://allegro.pl/oferta/czarna-szyba-za-darmo-kask-integral-cassida-3-0-8390586269 6 Kaski marki LAZER ten kask bardzo mi się podoba lecz odpada za duzo opini ze świsty w środku i bardzo głośny tylko motobanda zachwala ale to wiadomo za pieniądze . https://allegro.pl/oferta/kask-integralny-motocyklowy-lazer-rafale-evo-roadtech-czarny-bialy-l-15500380482 7Kaski od Francuzów marki NOX powiem tak jest oki ma blende tylko napisane w opisie ze kask przygotowany pod pinlock ale na wizjerze nie widać tych pinów do montażu . https://allegro.pl/oferta/nox-kask-integralny-n401-czarny-polysk-l-16115480160?context=1ab4f723d498326acd9e6dad2f64f825ad5840d3fbdae17a10d81a571fd91f25bff85609aa54e97d91dbd148eaab3a52fa2f94482ab8400e881b9893f32f06853db1d2535b4e9dd906050f8c4b179fbd29cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c0b3b22fd702d5939ed6bd6c774ec69faa33cee5f44fb2961e24cff2e8dc92c3fd86d85414d9351e06f625c7f2b71c1e9&sellerHasChanged=false&fromVariant=15251992662 napiszcie co sądzicie o tych kaskach albo zaproponujcie coś do 500 zł z blendą .
  20. Polecam Ci kanał Jarcco na YT gość tam rozbił na atomy swojego 1150. Bo np wał kardana, nie jest taki bezobsługowy jak się wydaje i też wymaga prac. I gdzie planujesz pojechać tym cudem techniki?
  21. Hej, ja właśnie ściągnąłem sobie z Niemiec 1100, 30 lat, 100 kkm na karku, youngtimer pełną gębą 🙂 Serwis przeszedł pomyślnie, może coś z tego będzie.
  22. Tak jak koledzy wcześniej pisali o włożeniu oringa 14x2,5 tak też zrobiłem. Jeden włożyłem głębiej na drugi rowek a następny na pierwszy rowek na zewnątrz i trzyma póki co super 😀
  23. Kolejny raz okazało, się, że nie umiem kupować motocykli, i że trzeba było poczekać, a tak kolejny raz zostałem frajerem...no ale cóż, niechciane dziecko kocha się najbardziej czy jakoś tak hahahhahahahhahaha Jest już w Polsce Hyper 698 RVE, co prawda na A2, czyli skastrowany ( co do przyszłościowej przeróbki może i by było lepiej, wszak to po terenie miało latać... i lata... hehhehe) , ale quikcshifter ma i osłonkę pod silnikiem...no ale przednia felga ubita, no ale i tak miał w założeniach iść na przeróbkę...Widzita jak się człek pospieszy... https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/ducati-hypermotard-hypermotard-698-mono-rve-sprowadzony-importer-ducati-italia-32kw-na-a2-ID6GNCNy.html Gdybym nie miał tobym brał na 100%....ale mam i się z niego cieszę... co prawda dziś rano było około 0 stopni, potem juz ok. 3, ale przyjechałem Hipciem na Grabnik hehehhehe
  24. Wcześniejsza
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...