Skocz do zawartości

konrad1f

Spec
  • Postów

    6489
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    58

Ostatnia wygrana konrad1f w dniu 13 Kwietnia

Użytkownicy przyznają konrad1f punkty reputacji!

1 obserwujący

O konrad1f

  • Urodziny 03/09/1983

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kościan/Poznań

Osobiste

  • Motocykl
    SC26side,K15,259,FXR,FXDX
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Telefon
    505570004
  • Strona www
    http://go-fun.pl

Ostatnie wizyty

6481 wyświetleń profilu

Osiągnięcia konrad1f

PROFESJONALISTA - zamykacz opon

PROFESJONALISTA - zamykacz opon (41/46)

152

Reputacja

  1. różnica pomiędzy 175 a 180 jest żadna. praktycznie błąd pomiaru. różne warunki pomiarów, różne urządzenia pomiarowe, ewentualne błędy przy przeprowadzaniu pomiaru ... ale może ktoś bardziej w temacie ( @FIS?) się odezwie i ewentualnie sprostuje
  2. podsumowałeś swoją wypowiedź zdanie cyt: "Ograniczenie prędkości jest na ten moment jedynym rozwiązaniem. Niestety." Czyli niby ubolewasz ale zgadzasz się. Dlatego napisałem Twoim. Wskazujesz szereg problemów, których rozwiązaniem nie jest ograniczanie prędkości. Wszystkie mają swoje źródła. I jeżeli faktycznie ktoś chciałby rozwiązać problemy to przeanalizowałby problem i jego źródła. Zaleczanie syfa pudrem to nie jest rozwiązanie problemu. Nie jestem w stanie prowadzić rozmowy? Jednak próbuję. Ale nie opierajmy się na danych z sufitu. Co to znaczy killkukrotnie? zazwyczaj dwukrotny wzrost określa się bezpośrednio jako dwukrotny. Kilkukrotny wzrost to od powiedzmy 3 do 9. To ilokrotnie wzrósł ten ruch? Powiedzmy od 2004r - czyli dwadzieścia lat temu kiedy zmieniono w PL bazowo dopuszczalną prędkość w obszarze zabudowanym z 60km/h do 50km/h? Nie neguje faktu wzrostu natężenia ruchu ale na pewno nie jest wprost proporcjonalny do ilości pojazdów.
  3. nie jestem ekspertem w temacie i nie bierz mojego zdania jako wykładnie. w temacie evo na forum pisał m.in. FIS i było zdaje się, że limitem dla evo jest ok. 90PSI ale to chyba już kwalifikuje silnik do naprawy na amerykańskich forach w tematach o silnikach S&S często padają informacje o wartościach zmierzonych na poziomie 180-190PSI co jest zbliżone do wartości otrzymanych przez Ciebie.
  4. Kilkukrotnie - tzn. ilukrotnie? 3 czy 5cio krotnie? No chyba jednak nie. Piszesz jeden pojazd na rodzinę to nie standard. Jasne. Dwadzieścia lat temu miałem jeden motocykl, teraz 5 i dwa auta. Ale zdaje się nie jestem w stanie jeździć wszystkimi na raz i nikomu ich nie pożyczam. Na mniejsze przykładanie uwagi Twoim rozwiązaniem jest wprowadzenie większych ograniczeń prędkości? Dziwna logika. Może jednak rozwiązać problem kierunkowo a nie jak zwykle sposobem Kononowicza "zabronić wszystkiego - nie będzie niczego"? Na brak "edukacji komunikacyjnej" rozwiązaniem ma być kolejne ograniczenie prędkości? Na szukanie emotki w telefonie ... a jakże! kolejne ograniczenie prędkości? Na brak kultury, życzliwości, zrozumienia i empatii na drodze ... kolejne ograniczenie prędkości? Na nienawiść ze wzajemnością? No tak - jest też lekarstwo ... np. ograniczenie prędkości do 30km/h w obszarze zabudowanym ... albo i strefę zamieszkania walnąć wszędzie. Aby pieszy nie został uderzony przez kierującego pojazem należy ograniczyć możliwość ich spotkania. A nie wprowadzać kolejne ograniczenia prędkości. W całej rozciągłości nie zgodzę się z tezą, którą niestety politycy jak i pseudoeksperci od BRD lansują, że ograniczanie prędkości jest jedynym rozwiązaniem. w temacie "świętych krów" to nie ma to nic wspólnego z nastawieniem do innych użytkowników ruchu. tu chodzi mi o decydentów oraz np. przekaz medialny - zdejmowanie odpowiedzialności z pieszych. wyobraź sobie, że ludzie właśnie muszą jechać swoim transportem. bo do pracy nie mają dwóch przystanków, bo autobus/tramwaj nie staje pod robotą i nie startuje spod chaty, bo komunikacją z przesiadkami jedziesz do roboty nie pół godziny tylko godzinę albo lepiej bo jeszcze trzeba kolejne kilkanaście minut z papcia zasuwać, bo mają jakiś większy gabaryt do przewiezienia albo coś wartościowego, bo trzeba znaleźć się przed czy po pracy w różnych miejscach by np. podwieźć coś starszym rodzicom lub po prostu dzieciaki do szkoły, bo nie chcą jechać w tramwaju gdzie śmierdzi i strach się czegokolwiek dotknąć nie mówiąc już o siadaniu, bo nie mają ochoty dostać od kogoś wpierdolu albo być zwyzywanym nie mówiąc już o ekstremalnych sytuacjach gdy jadąc z dziećmi ktoś zdejmie spodnie wyjmując fifola albo straszy strzykawką z hivem co do ograniczeń prędkości w mieście. uważam, że wyjściowo 60km/h w dzień i 70km/h w nocy na obszarze zabudowanym nie byłoby złym rozwiązaniem. przez dekady obowiązywało ograniczenie do 60km/h a pojazdy jeździły na gorszych oponach i miały dużo słabsze hamulce. i zwiększony ruch nie jest tu argumentem bo kolizje z pieszymi raczej mają niewiele wspólnego ze wzmożonym ruchem. i należy wrócić do podejścia sprzed kilkunastu/kilkudziesięciu lat. na chodniku kierowca pojazdu uważa i ustępuje pierwszeństwa pieszemu, na jezdni (w tym również na przejściu dla pieszych gdzie ruch nie jest kierowany) pieszy uważa i ustępuje pierwszeństwa kierującemu pojazdem.
  5. 175PSI to dla harleyowych stockowych silników super wynik. Dla S&S-a zapewne jest to też super wynik. Czy na obu cylindrach jest podobne zmierzone ciśnienie? Jak działa tam dekompresator? Ale chyba myślę, że skoro otrzymałeś takie wyniki (i są rzeczywiste) to dekomresator sam się odłączył 😉
  6. sprytnie w obu odpowiedziach omijasz kwestię, o którą pytałem i wyraźnie zaznaczyłem. ograniczenie prędkości a rzeczywiste prędkości. bo np. dla przykładowego synka jakiejś patocelebrytki, który rozwalił się w Krakowie i zabił parę osób nie miało znaczenia czy ograniczenie było do 50km/h czy byłoby 60km/h czy też 30km/h. wypada się zastanowić skąd się biorą korki. może własnie m.in. przez nadmierne ograniczenia prędkości? może przez zbyt wiele skrzyżowań z sygnalizacją i to jeszcze ustawioną w sposób aby utrudniać płynne poruszanie się? może przez to, że jakiś czas temu ktoś przestawił wajhę i zrobił z pieszych święte krowy? może przez politykę rowerową i ograniczanie przestrzeni do poruszania się przez pojazdy transportu indywidualnego? my możemy sobie dyskutować ale celem polityków niestety nie jest jak to napisałeś kompromis z uwzględnieniem akceptowalnej ilości poważnych wypadków. od dawna "na sztandarach" wisi hasło "Wizja zero". zatem wszelkim ograniczeniom należy się sprzeciwiać tu i teraz a nie po kolei akceptować i oswajać się z kolejnymi "małymi kroczkami"
  7. kierownice akcesoryjne/uniwersalne już tak mają i trzeba nawiercić 😛 postaraj się zrobić to precyzyjnie i przeanalizuj docelową pozycję kierownicy i przełączników. jeśli zrobisz to niedbale to ciężko Ci będzie sięgać np. kciukiem do przełącznika kierunkowskazów opcją jest zakup kierownicy OEM-owej np. u Karlika. ale wątpię aby mieli identyczną. poza tym nie ma to uzasadnienia ekonomicznego należy wystrzegać się tych najtańszych kierownic alu. to gównolit i wyginają się w dłoniach
  8. nowy DOT5 jest zazwyczaj purpurowy/fioletowy. ale zużyty już niekoniecznie. w sporciaku kiedyś miałem nawet takie zielone gluty - może ktoś wcześniej właśnie pomieszał albo żył w przekonaniu, że nie trzeba go wymieniać może i przez kilkanaście lat.😄 100% pewności niezmieszania będzie jeżeli rozbierzesz pompę i zaciski, najlepiej wymienisz gumki i zalejesz tym czym będziesz chciał
  9. to nie jest dodanie interpretacji tylko (w mojej ocenie) naturalny odbiór treści, którą przekazujesz. fałszywymi tezami (może nawet i nie chcąc) popierasz kolejne ograniczenia. dlaczego uważam, że fałszywymi? bo na pewno nie sprawdzonymi i nawet pewnie niesprawdzalnymi. samo w sobie ograniczenie prędkości do 30km/h w mieście nie spowoduje spadku ilości wypadków gdzie ludziom dzieje się krzywda. jest wielce prawdoodobne, że osiągane rzeczywiste prędkości przy absurdalnych ograniczeniach pozostaną na podobnym poziomie a w skutek zwiększonej pewności siebie np. pieszych mających wyobrażenie, że inni poruszać się będą wolniej może powodować, że częściej będą wchodzić pod poruszające się pojazdy. Z mojego punktu widzenia dalsze ograniczanie prędkości nie ma totalnie sensu bo tym samym dochodzimy w ogóle do zakazu poruszania się pojazdami ponieważ wtedy jeszcze bardziej ograniczymy prawdopodobieństwo kolizji/wypadku z udziałem pojazdu. w ogóle nikt nie analizuje jak duża część wypadków ma miejsce przy prędkościach w tym momencie dozwolonych i jakie są ich realne przyczyny. totalną głupotą było wg mnie usunięcie zapisu o dozwolonych 60km/h w obszarze zabudowanym w godzinach 5-23. nikt nawet nie zbadał ile wypadków śmiertelnych miało miejsce przy prędkościach właśnie pomiędzy 50 a 60km/h w tych godzinach. zmieniono to bo "niegdzie indziej nie ma takiego przepisu". bez żadnych konkretnych wyliczeń, analiz itp. Jedynie do czego to prowadzi, że teraz można już częściej karać kierowców czyli jak zwykle - kolejne opodatkowanie 😉
  10. jeżeli układ wcześniej działał dobrze ("miękkość" klamki, cofanie się tłoczków, siła potrzebna do użycia hamulców) i miałbym pewność, że był zalany dotem4 to zmieniłbym na świeży dot 4/5.1 i latał. Dot5 ma może i swoje zalety ale nie jest idealny i ma dwie poważne wady - cena i słaba dostępność. Ludzie myślą, że jest wieczny ale jego też co jakiś czas należy wymienić. Jeżeli jeździsz motocyklem a nie jest to tylko mebel do oglądania i dorocznej przejażdżki na przegląd to nie widzę przewagi 5tki nad 4/5.1
  11. w larssonie (bułgarska) zazwyczaj mieli jakiś wybór na miejscu (np. tommaselli) osobiście proponuję kierownicę od MZ (ale to raczej allegro) 😉 - przetestowana na wielu motocyklach, dla mnie fajne i wygodne gięcie (kształt) zdarzało mi się również kupować kierownice u Mielocha na dąbrowskiego przede wszystkim zwróć uwagę na to aby starczyło Ci przewodów (elektryka, linki gazu, przewody hamulcowe/sprzęgła - bo tam chyba jest hydraulika?)
  12. piszesz o prędkości poruszania się pojazdów czy o ustanowionym limicie prędkości? i tu jeszcze raz przeczytałem tytuł tematu, który może trochę zmylić osoby tylko czytające nagłówki. w tym momencie (w sensie pod linkiem) chodzi o przekroczenie prędkości w obszarze zabudowanym o 30km/h skutkujące zatrzymaniem prawa jazdy a nie bezpośrednio o wprowadzanie ograniczeń-limitów na obszarze zabudowanym które miały by wynosić 30km/h. choć niestety pojawiają się również i podobne propozycje, które również postuluje np. polska lewica (biejat w jakimś wywiadzie o tym nawijała) @Buber - może znowu mi zarzucisz, że błędnie interpretuje ale jednak mam prawo do subiektywnego odbioru Twoich wypowiedzi. i myślę, że nie tylko ja je tak odbieram. niedawno wypowiadałeś się w kwestii podnoszenia podatków w tonie typu "że i tak płacisz podatki więc parę zł nie robi różnicy", teraz (oczywiście nie napisałeś tego wprost) Twoja wypowiedź jest przeze mnie odebrana niejako jak poparcie dla kolejnych ograniczeń.
  13. standardowo w tym roczniku był DOT5. czy ktoś przed tobą zmieniał go na DOT4/5.1 tego nikt tutaj Ci nie powie. ja akurat teraz w touringu 2002r jestem na etapie rozebrania zacisków i pompy przód do rosołu, zmieniam gumki i zalewam DOTem 4/5.1. Motocykl zostanie pewnie ze mną na pare lat więc wystarczy kolejna wymiana płynu i jestem powiedzmy "na zero" jeśli chodzi o koszty. z płynem DOT5 jest masakra jeżeli chodzi o dostęność. tzn z neta zamówisz ale jeśli będzie jakaś potrzeba "na już" to jesteś w czarnej d...e.
  14. a jak można inaczej interpretować Twoje wypowiedzi świadczące o akceptacji podwyższania podatków? cyt. "co za różnica? I tak płacisz i tak" kisnę gdy czytam, że rządy (również UE) kierują się krzywą laffera. już dawno w podatkach nie chodzi o tylko budżet skarbu państwa? już od lat w UE widać, że chodzi o transfery - czyli zwykłą kradzież. chodzi o kolejne okazje aby kroić siano i przekazywać je swoim.
  15. Yamahę ma już od jakiegoś czasu w Gorzowie. Ducati w Poznaniu jakoś nigdy szczęścia nie miało. Sam miałeś z tą marką kilkuletni epizod. Tego chyba najbardziej można być niepewnym. Są jakieś przesłanki, że nie poradzi sobie z motocyklami innych marek niż BMW? Pewnie sporo zależy od ludzi, których zatrudni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...