Skocz do zawartości

Slalom wolny


PawelR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas nie pojmujesz, że właśnie o to chodzi aby możliwie jak najmniej "motóra pochylić" :)

 

Nie myślmy tak prostolinijnie. ; )

 

Zgadza się, gdy lecisz w zakręcie na drodze, lepiej jest jak najmniej pochylić "motóra", aby mieć możliwie największą przyczepność...

(choć wiemy, że motocykl skręca dzięki pochylaniu się, jednak zużywając przyczepność)

 

...ale jak się turlasz 10 km/h gdzieś na bocznej drodze, łące, leśnej dróżce, parkowej dróżce, dróżce osiedlowej, to możesz sobie go pochylać o tyle stopni, ile potrafisz, bo nic Ci nie grozi. ; )

 

Wiemy przecież, że aby skręcić, to trzeba moto pochylić. Ja nie widziałem jednośladu, który potrafi skręcać w pionowej pozycji. Jest prosta zasada - chcesz skręcić? Pochyl... ; >

 

Spójrz na swoich idoli z Gymkhany, zobacz jak się kładą na ziemi - ale jak w deszczu wjadą na osiedlówkę z kostki brukowej, to się takie zdecydowane manewry skończą przyjacielu - pozostają już inne sposoby na mocniejszy pochył motocykla (aby skręcić!), niż liczenie jedynie na siłę odśrodkową. ; )

 

Dziwi mnie tylko, że niektórzy tak z tego drwią (z jakiego powodu? Czyżby nauka nowych rzeczy wyzwalała w nich agresję? Jakieś problemy psychologiczne?). To jedna z technik, opisywana w szkołach jazdy, opisywana w książkach, nawet ludki z Gymkhany jej używali, prawda? No ale racja, do prób czasowych nie jest potrzebna, bo szkodzi - bo to jest technika wolnego przejazdu, a nie szybkiego. Wolnego - tam, gdzie musisz jechać wolno i ciasno. Jest dobra do nawracania na niepewnej nawierzchni.

 

Ja przy jej użyciu mam wyraźnie lepszy promień skrętu przykładowo na trawie/podwórku, bo mogę jechać wolno z większym pochyłem maszyny. Mogę też jej używać przy ciasnych nawrotach na dobrej nawierzchni - wtedy mogę ciaśniej zakręcić. Ale jak pisałem, gdy mam przestrzeń, to pochylam się z osią moto i nie bawię się w przeciwwagę, bo tego nie potrzebuję.

Edytowane przez Damian85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co.... Czasami żałuję, że głupota nie dodaje skrzydeł.... Mijałbyś właśnie orbitę Plutona kierując się ku Alfie Centauri...

 

Masakra...

 

Hikor, ty amatorze bez pojęcia i jeżdżeniu... Jak śmiesz dyskutować... I jeszcze gymkę uprawiać.... I jeszcze ludzi uczyć...

TY PASKUDNY AMATORZE!!!

 

 

:D

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli mają problem z dodatkowymi technikami, to raczej jest tylko ich problem - pojedzie taki na jakiś zlot "na łące" i szoruje później kopytami po ziemi, albo ma potrojony promień skrętu, bo "ni ma jak pochylić motóra" bez dobrej nawierzchni. ; D

 

Teraz honor muszą ratować, więc nie dziwię się złośliwościom. ; )

 

Ty też masz z tym problem? Niech sobie szoruja jak im tak wygodnie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle mam do dodania na koniec. ; )

Także dziękuję za pozdrowienia i także pozdrawiam! ; )

ale czy poprosiłeś już admina o usunięcie konta i swoich postów?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jednak grzecznie poprosił - idź szerz swoje "mondrości" gdzie indziej ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdzij najpierw sezon lub dwa, bo na dobrym kursie doszkalajacym mozesz niedac rady wykonac tego co ma zaplanowane prowadzacy,

 

Mialem przypadek, ze Kolo po dzien wczesniejszym zdaniu PJ przeszlifowal nowke sprzet, bo chcial bardzo wykonac to czego niebyl w stanie.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy, czytam wasze przepychanki i czytam jak to nie powinno się skręcać motocyklem. Jedna teoria większa od drugiej i skoro "ja" tak jeżdżę i wychodzi to znaczy, że ten drugi źle jeździ.

Nie przyszło Wam do głowy drodzy koledzy, że obydwie teorie są prawidłowe ? Tylko wykorzystujemy je w różnych momentach i się uzupełniają, a nie całkowicie wykluczają ?

 

Przytaczanie stylu jazdy sportowej, niezależnie czy to gimkhana i przejazd Yoshinobu czy jazda po torze są z założenia błędne. Nie jeździ się dokładnie w taki sam sposób i dokładnie tymi samymi technikami w każdych warunkach. Co innego jest jeżdżenie na czas po czystym asfalcie w ładną pogodą dokładnym torem, który jest przygotowany specjalnie do tego, a co innego jazda po drodze razem z innymi uczestnikami ruchu, czy po placu manewrowym nauki jazdy.

 

Styl jazdy, który widzimy na gimkhanie właściwie nie jest do powtórzenia w codziennym jeżdżeniu przez 99% społeczeństwa.

Skoro Yoshinobu wytworzył siłę odśrodkową przez szybsze pokonanie zakrętu śmiało pochyla się w stronę zakrętu, jeżeli jednak siła odśrodkowa byłaby zbyt mała pochylenie się w stronę zakrętu może spowodować zbytnie ścięcie zakrętu i/lub utratę stabilności -> konieczność podparcia, korekty balansu, lub dodania gazu.

Wszędzie działają prawa fizyki. W naszym przypadku należy ogarnąć siłę odśrodkową i dopasować technikę jazdy i prędkość do zakrętu i sytuacji na drodze biorąc również pod uwagę przyczepność (np mokrą nawierzchnię itd).

 

Tak więc drodzy Panowie każdy z Was po części ma rację, a błędem jest zamykanie się tylko na jeden punkt widzenia i jedną technikę -> czytaj legenda głosi, że za siedmioma wzgórzami, za siedmioma lasami jeżdżą motocykliści którzy zawsze pochylają się razem z motocyklem w stronę zakrętu -> dobrze, że to tylko legenda ;)

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocyklowa.blogspot.com/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam Tomasz

 

Wszystko to co napisales podsumowal bym dwoma slowami

 

Okrag Kamm'a

 

 

Damian 85

 

Problem w tym, ze aby nauczys sie prawidlowo musisz najpierw zrobic cos zle ! Tyle, ze musisz miec od razu kogos kto Ci powie, ze zrobiles zle, a co wazniejsze, jak masz zrobic to w sposob prawidlowy.

 

Nastepnie jest praca aby o tym pamietac i robic prawidlowo czyli zmiana psychomotoryki.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przyszło Wam do głowy drodzy koledzy, że obydwie teorie są prawidłowe ? Tylko wykorzystujemy je w różnych momentach i się uzupełniają, a nie całkowicie wykluczają ?

Pięknie podsumowanie, Tomaszu! ; )

 

Ja od samego początku pisałem, że przy ciasnych nawrotach przeciwwaga ma zaletę. Drugiej opcji nie wykluczałem. ; )

 

Ale jak pisałem, gdy mam przestrzeń, to pochylam się z osią moto i nie bawię się w przeciwwagę, bo tego nie potrzebuję.

Nie, tutaj nie chodzi o to, że jeśli ktoś nie przenosi tyłka, to że robi to źle - to po prostu dodatkowy trick na ciasne drogi. ; )

 

Problem w tym, ze aby nauczys sie prawidlowo musisz najpierw zrobic cos zle !

 

Zgadza się, zastanówmy się jednak, czy trzeba najpierw uczyć się jeździć źle.

 

Keith Code podczas swoich wywiadów mówił, że przychodzą do niego ludzie, którzy są 2 tygodnie po zdaniu prawka i ich od razu wsadza na "litra" i uczy dobrych praktyk (zastanawiające!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keith Code podczas swoich wywiadów mówił, że przychodzą do niego ludzie, którzy są 2 tygodnie po zdaniu prawka i ich od razu wsadza na "litra" i uczy dobrych praktyk (zastanawiające!).

 

Damian 85

 

co najwyzej moze swiadczyc o amatorszczyznie i braku jakiejkolwiek wyobrazni tego pana ( celowo z malej litery )

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...