Skocz do zawartości

Slalom wolny


PawelR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To ciesz sie, ze zdajesz w PL,

 

u mnie jezeli egzaminator ma wrazenie, ze jedziesz za szybko, to idzie obok zdajacego i nie mozesz jechac szybciej od niego.

 

:crossy:

No tak. Jest to bardzo precyzyjny sposób pomiaru prędkości egzaminowanego wykonującego manewr...

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Mam dla Was przykład jak wygląda szkolenie w najdroższym w okolicy OSK, całe szczęście stamtąd zwiałam.

Na pierwszej godzinie jazdy zaliczyłam kilka gleb podczas zatrzymywania się. W końcu instruktor nie wytrzymał i zapytał "dlaczego Ty się przewracasz?"

No kuźwa..sama chciałam wtedy to wiedzieć

 

A i jeszcze było pytanie z mojej strony.

Dlaczego jak redukuję bieg to motocykl szarpie? W odpowiedzi mnie facet wyśmiał i nie oświecił. Ostatecznie sama wydedukowałam po chwili, że to zależy od obrotów itp.

Całą wiedzę mi potrzebną zdobyłam z internetu niestety. Żałosne

 

Moją znajomą też wyśmiali w jednej ze szkół jak zapytała o prawko A - chodziło o to, że nigdy nawet nie siedziała na motocyklu. Lepiej nie pytać jak tam wygląda kurs.

To jest paranoja ale póki jest tak, że pasjonaci (instruktorzy) są wycinani z rynku kursami za 1200 to nie ma szans na poprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks-rider wiem co masz na myśli. Też uważam, że poniżej pewnej zdawalności powinna odbyć się jakaś ingerencja w danym OSK.
......To świadczy źle o moim instruktorze? Przecież nie śmiałabym nawet mieć do niego o to pretensji. Takich ludzi jak ja na pewno jest sporo, dlatego też uważam że nie każdy oblany kursant jest źle przygotowany.

 

Poczatkujaca

 

Troche nie do konca sie zrozumielismy.

 

Szkolacy nie jest zawsze bezwzglednie winny temu, ze Kursant oblewa. Sa przypadki ( klasyki ) w ktorych kazdy wie, ze to byl blad kursanta a nie niedociagniecia szkoleniowe szkolacego.

 

Nie udzielenie pierszenstwa z prawej napewno nie swiadczy o niewiedzy czy winie szkolacego.

 

 

 

No tak. Jest to bardzo precyzyjny sposób pomiaru prędkości egzaminowanego wykonującego manewr...

 

Maartin

 

No tak, bo przeciez trzeba wydac pierdylion dukatow na fotokomorki i laserowo sterowany Radar, albo System monitorowania kursanta podczas egzaminu bez ktorego nieda sie stwierdzic czy Kursant jedzie szybciej niz idzie pieszy :banghead:

 

Ma watpliwosci, staje obok odcinka gdzie Kursant ma wykonac przejazd odcinka powolnego i gdy motocyklista jest na jego wysokosci po prostu zaczyna isc. Znasz prostszy sposob ? To moze podpowiedz !

 

Pomijam juz fakt, ze kazdy z manewrow w Niemczech mozna przeprowadzic na ulicy drog publicznych w jakims obszarze o niskim natezeniu ruchu,

 

w PL tez sie tak da ? Moze jak by sie dalo, to kursanci potrafili by po skonczeniu jezdzic a nie pokonywac zakrety na kwadratowo i z trajektoria przejazdu w ruchu z naprzeciwka :icon_mrgreen:

 

O fakcie, ze Kursant nie zdaje na motocyklu na ktorym sie szkolil nawet nie wspomne :icon_mrgreen:

 

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Motocykle ma których się zdaje mają około 8 km/h na jedynce na wolnych obrotach. Mi kontrolowanie sprzęgła przeszkadzało, taka prędkość mi odpowiadała. Akurat mój nauczyciel był conajmniej oszczędny we wskazówkach, ale zdałem razem z jednym chłopakiem z grupy ośmioosobowej. Większość poległa na slalomie wolnym.

jestem w szoku - poważnie

 

Mój pierwszy kontakt w ŻYCIU z motocyklem, miałem na 1h kursu...

i dla mnie i większości kursantów, największym problemem był slalom szybki :dry:

 

egzaminator (Kraków) również potwierdził, że najwięcej oblewa na szybkim...

 

 

Kurs robiłem na SV650.

Przed egzaminem wykupiłem 2h na Gladiusie u ogarniętego instruktora.

I to mi najwięcej dało.

 

 

btw za 1-wszym podejściem oblałem na najprostszym...czego praktycznie nie ćwiczyłem :blush: - ruszanie pod górkę hahaha :banghead: :biggrin:

za 2-gim wszystko bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie dziwi, że slalom wolny jest najtrudniejszy. Szybki wg mnie jest najbardziej wymagający.

 

Ks-rider spacerowanie obok kursanta jest ok, ale niestety nie jest wg mnie wystarczającym miernikiem prędkości. Łatwo tutaj posądzić egzaminatora o złośliwość i to, że szedł specjalnie zbyt wolno. Przecież może taki poruszać się z prędkością 1 km/h. Już wolałabym sposób ze stoperem. Określony minimalny czas przejazdu i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla wiedzy, doświadczenia, itp. itd. kolegi ks-rider - ale kompletnie bez znaczenia jest to co on pisze.

Absolutnie nikogo (a na pewno decydowanej większości) nie interesują realia kursowo / egzaminacyjne u naszych sąsiadów.

 

W PL są inne realia, inne wymagania, inne możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie dziwi, że slalom wolny jest najtrudniejszy. Szybki wg mnie jest najbardziej wymagający.

Jak jest ogarnięty instruktor to Ci wyjaśni zarówno technikę i taktykę pokonywania tych wygibasów. To jest wszystko spokojnie do opanowania. Kwestia zapanowania nie tyle nad moto tylko nad samym sobą - stresem lub zbyt dużym rozluźnieniem.

Są ludzie dla których największy problem to ósemka więc to wszystko kwestie indywidualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Jeden ma opory przed "wygibasami", drugi przed prędkością itd.

Ósemka mi na początku słabo wychodziła ma gladiusie i byłam załamana, bo wcale nie było postępu aż sama załapałam, żeby się bardziej odchylać i pilnować zewnętrznego podnóżka, to samo z wolnym slalomem.

Szybki slalom daję radę ale co któryś przejazd za słabo składam motocykl i wadzę nogą o pachołek.

Jak to w ogóle jest z tymi slalomami, trzeba czy noe trzeba się zatrzymywać między przejazdami?

Słyszałam opinie, że nie można się zatrzymywać, bo to tak jakby zatrzymać się pomiędzy ósemkami. Instruktor mówił, że wolny bez zatrzymywania, szybki z zatrzymaniem przed każdym przejazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ósemka mi na początku słabo wychodziła ma gladiusie i byłam załamana

na 1 czy na 2-ce ?

 

paradoksalnie na Gladiusie na 2-gim biegu było mi łatwiej, stabilniej.

 

 

Wolny bez zatrzymywania, szybki z zatrzymaniem przed każdym przejazdem. -> się zgadza się

 

 

Tak czy srak każdy egzaminator mówi dokładnie co i jak. Przed każdym manewrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks-rider spacerowanie obok kursanta jest ok, ale niestety nie jest wg mnie wystarczającym miernikiem prędkości. Łatwo tutaj posądzić egzaminatora o złośliwość i to, że szedł specjalnie zbyt wolno. Przecież może taki poruszać się z prędkością 1 km/h. Już wolałabym sposób ze stoperem. Określony minimalny czas przejazdu i tyle.

 

Poczatkujaca

 

robisz mentalny blad w swoim rozumowaniu. Egzaminator nie jest zlosliwy i nie zalezy mu na tym aby kogos oblac, wrecz przeciwnie, chce mu to PJ dac.

 

po drugie zapominasz, ze ja rowniez jestem przy egzaminie i jezeli cos z egzaminatorem jest nie teges, to ja pierwszy biore go na bok i z nim rozmawiam.

 

Jak do tej pory nie musialem bo kazdy egzamin przebiegal w/g przepisow i tak jak sie nalezy.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 1 czy na 2-ce ?

 

paradoksalnie na Gladiusie na 2-gim biegu było mi łatwiej, stabilniej.

 

 

Wolny bez zatrzymywania, szybki z zatrzymaniem przed każdym przejazdem. -> się zgadza się

 

 

Tak czy srak każdy egzaminator mówi dokładnie co i jak. Przed każdym manewrem.

Dobrze wiedzieć. Ósemkę robię na jedynce, chodziło o to, że robilam zbyt duże łuki bo zwyczajnie bałam się go trochę pochylić teraz nawet jak odbije do ogranicznika (czego unikam jak ognia) to z tego wychodzę bez podparcia.

Wygibasy i praca podnóżkami mi pomogły, być może inaczej jest lepiej ale jakoś tak znalazłam swój sposób i poki co tego się trzymam.

 

 

Ks-rider ja absolutnie nie widzę w egzaminatorze wroga ale chodzi mi o ogół społeczeństwa. Wyobrażasz sobie co by się działo, gdyby ktoś "sapowaty" nie zdał przez to na slalomie? Jak wtedy strony dochodziłyby swojej racji? Krok człowieka jest na na tyle zmienną wartością, że niestety nie da się wg niej egzaminować

Edytowane przez Poczatkujaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga kolezanko

 

no jak nieda, jak sie da !

 

ja wiem, ze ciezko to sobie wyobrazic ale ten System dziala juz troche dluzej niz Ty jestes ny tej ziemi. I wierz mi ze to dziala a oblal nie jeden.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to w ogóle jest z tymi slalomami, trzeba czy noe trzeba się zatrzymywać między przejazdami?

Słyszałam opinie, że nie można się zatrzymywać, bo to tak jakby zatrzymać się pomiędzy ósemkami. Instruktor mówił, że wolny bez zatrzymywania, szybki z zatrzymaniem przed każdym przejazdem.

Na początku egzaminator omawia jego przebieg i wszystko Ci powie, zresztą zawsze możesz spytać jak masz wątpliwości. Po za tym w wielu wordach można zobaczyć przebieg egzaminu, a niektóre dają też możliwość przećwiczenia manewrów na ich placu. Edytowane przez Wertyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz mentalny blad w swoim rozumowaniu. Egzaminator nie jest zlosliwy i nie zalezy mu na tym aby kogos oblac, wrecz przeciwnie, chce mu to PJ dac.

 

po drugie zapominasz, ze ja rowniez jestem przy egzaminie i jezeli cos z egzaminatorem jest nie teges, to ja pierwszy biore go na bok i z nim rozmawiam.

 

Robisz mentalny błąd w rozumowaniu. Tu jest Polska. I nawet, jeśli statystycznie czegoś nie ma, to nie znaczy, że tego nie ma.

No i dodatkowo nie ma tu KSa przy każdym egzaminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wyjaśnię ... ks troluje udając że się zna na czymkowiek i wprowadza ludzi w błąd poprzez sugerowanie że z błędu ich wyprowadza.

Stosowanie jego porad grozi utratą zdrowia bądź nawet kalectwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...