Jump to content

baart

Forumowicze
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

baart last won the day on August 12

baart had the most liked content!

Community Reputation

6 Neutralny

About baart

  • Rank
    NOWICJUSZ - trzecia Mordka
  • Birthday 01/01/1976

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    mazowieckie

Osobiste

  • Motocykl
    FZS600
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

139 profile views
  1. A jak się nie zgodzisz, będzie chciał dopłacić?
  2. Tylko żeby się nie okazało, że ten "zdrowy" z "gwarancją rozruchową" popracuje przez tydzień i będzie miał podobnie.
  3. Jaki jest koszt takiej imprezy? Sprzęt miałeś "sprowadzony" czy był już u nas zarejestrowany?
  4. Musiałbyś jeszcze zdefiniować, co rozumiesz przed "opanować". Tak postawione pytanie kojarzy mi się raczej z techniką jazdy - pozycja, zmiana biegów, hamowanie, złożenie w zakręt - a i tak rzecz ta jest bardzo subiektywna, bo każdemu się wydaje, że "opanował" kiedy czuje się swobodnie i uwagę może przesunąć na coś innego, niż samo "operowanie" motocyklem. A takie "opanowanie" nie jest wcale tożsame z wykonywaniem tych wszystkich operacji poprawnie, to znaczy zgodnie z wypracowaną metodyką, którą obecnie uważa się za poprawną. I zauważ, że powyższe dotyczy tylko motocykla. A dalej masz strategie i taktyki poruszania się po drodze. Poprawne pokonywanie zakrętów (trajektoria), planowanie i poprawna obserwacja drogi wokół motocykla (nie tylko przed), przewidywanie pewnych potencjalnych zdarzeń i branie na to poprawek i jeszcze dziesiątki innych rzeczy, których nie jestem w stanie pewnie wymienić. Takie doświadczenie zbiera się przez całe życie. A potem jeszcze psychika - problemy z koncentracją, odwrócenie uwagi, przeoczenie czegoś, strach - ludzie popełniają błędy. Co więcej, każdy ma jakieś ograniczenia psychiczne, które mogą oddziaływać na siebie w ruchu drogowym. Do tego nieobiektywna ocena sytuacji, buta, zdenerwowanie, i tak dalej. To jest IMHO również brak świadomości, bo przecież "jestem zaj....., bo zapier.... pomiędzy samochodami w korku". Najpierw trzeba przekonać tegoż, że jest jeszcze dużo rzeczy, które wpływają na jego zachowanie. Ale część z nich i tak jest ignorowana, bo "nie ma potrzeby". A potem się czyta w internetach dywagacje o tym, czy skręcający prawidłowo w lewo miał pierwszeństwo przed zapier.... motocyklem - spłycając to zdarzenie tylko do tej jednej dywagacji i nie biorąc pod uwagę niczego wokół, Tu też wyłazi brak samokrytyki i przeświadczenie o swojej "niewinności", "bo przepisy....". A poza tym chyba $$$. Trzeba chcieć coś zainwestować, żeby się czegoś nauczyć (nawet jeśli kwota jest rzędu dwóch-trzech zbiorników paliwa). A tym również jest problem.
  5. baart

    Ręce a kierownica

    Stawiam, że raczej teleportował się z miejsca zdarzenia.
  6. Krótkoterminowo problem rozwiązałem talkiem i przestawieniem klamki o jedno położenie. Generalnie, jak to mówią, są dwie szkoły - falenicka i otwocka
  7. Również mam taki plan, ale czytam na stronie Buse, że to jest taki ficzer ("Materiał antypoślizgowy na palcach wskazujących i środkowych") więc zakładam, że coś muszę robić źle
  8. Taki tu ostatnio wysyp eksperckich dyskusji, więc może i ja się zapytam Zacznijmy od tego, że problem wziął się stąd, że mam nowe rękawiczki Proces hamowania wyglądał do tej pory u mnie tak, że manetka jest odkręcona, dwa palce leżą sobie na klamce i w momencie hamowania jednocześnie dokręcam manetkę i ściągam palce. Klamka przesuwa się pod paliczkami dalszymi - redukuje się skok jałowy klamki - i hamulec zaczyna działać kiedy klamka zaczyna się opierać o paliczki środkowe. Do tej pory nie było problemu. Kupiłem sobie na lato nowe rękawiczki BUSE Open Road Evo. I okazuje się, że na dwóch pierwszych palcach mają one coś w rodzaju folii pojemnościowej (ma działać mazanie po ekranie telefonu - widać na powyższym zdjęciu) tyle, że ta folia podczas ściskania klamki przykleja się do tejże. No i teraz pytanie, jak robią to profesjonaliści? Mam szukać jakichś kanciastych klamek, mieszać z rękawicami, żeby przestało się przyklejać, czy stosować jakiś inny chwyt na klamce?
  9. Nie widzę pola do dyskusji. Nie "położył w celu uniknięcia zderzenia", tylko "w panice złapał klamkę hamulca, co spowodowało zablokowanie i uślizg przedniego koła".
  10. To się zdecyduj, czy rozmawiamy konkretnie, czy statystycznie. Bo potem przyjdzie tu taki początkujący jeden z drugim, naczyta się się statystycznych dyrdymałów, a potem indywidualnie zrobi sobie krzywdę :icon_rolleyes: . Dobranoc :icon_razz:
  11. Zgodnie z Twoją teorią, to statystycznie ABS nie jest potrzebny. Więc bez sensu się upierać, że ma być :icon_mrgreen:
  12. Dodaj jeszcze, że nie mieli ABSu :icon_mrgreen: Aaa i nigdy nie zostali zaskoczeni nagłą potrzebą złapania klamki :icon_mrgreen:
  13. Był tu kiedyś wątek koleżanki Poczatkujaca. Myślę, że nie zawadzi poczytać. Odnośnie dosiadu, to czy bliżej czy dalej to jest problem wtórny. Najpierw niech Cię ktoś nauczy siedzieć w ogóle. Później już sam dojdziesz do tego, gdzie - bo to się zmienia w zależności od sytuacji.
  14. Ja sobie pomyślałem, że wówczas, kiedy chcemy spalić gumę przed ruszeniem pod górkę :biggrin: ale raczej nie o to instruktorowi chodziło :wink:
  15. baart

    Electric future

    Self-balancing u Hondy jakoś bardziej budzi moje zaufanie :biggrin:
×
×
  • Create New...