Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 08/01/24 uwzględniając wszystkie działy

  1. Młodzi się dostosowują do panujących warunków, skoro są durni ojcowie którzy nie umieli niczego dziecka nauczyć ani nic od niego wymagać, i jeszcze łożą na to kasę, to pretensje można mieć tylko do siebie 😉
    3 punkty
  2. Witam! Pytanie będzie dotyczyło ankiety do badania magisterskiego, więc jeśli ktoś uważa, że to nie jest odpowiednie miejsce na taki post, z góry przepraszam! Robię badanie dotyczące tego jak zmieniają się postawy związane z karaniem pod wpływem różnych czynników, wśród nich jest również bycie ofiarą kradzieży motocykla/skutera/motoroweru. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie. Osób, które nie były ofiarą również poszukuję, więc będę szczęśliwa z każdej odpowiedzi. Dziękuję bardzo! Ankieta jest oczywiście https://ipsuj.qualtrics.com/jfe/form/SV_cOrWzGw04NtOwwm
    2 punkty
  3. Że jeszcze takie tematy się pojawiają 🙂 odwieczny dylemat. Prawdą jest, że Ty jesteś kierownikiem, Ty decydujesz gdzie, kiedy i jak jedziesz. Natomiast nikt odpowiedzialny, nie poleci Ci kupić ponad 120-konnego motocykla, nawet jeśli ta moc jest dostępna wysoko, szczególnie jeśli Twoje doświadczenie to lokalne pyrkanie WSKą i kilkanaście godzin na szkolnej 650tce. Opanowanie motocykla to nie jest komfortowa jazda na pustej prostej czy po szerokich widocznych zakrętach. To jest ten jeden na 100 przypadków gdzie pojawia się element niestandardowy, sytuacja kryzysowa tak to nazwijmy, gdzie trzeba działać instynktownie bo zależy od tego Twoje zdrowie i życie. Pomimo tego, że uważam, że każdy powinien jeździć na tym na czym chce, praktycznie zawsze polecam coś mniejszego np motocykle klasy 400-500. Jest teraz sporo tego na rynku, łatwiejsze do opanowania a i wygląd z roku na rok coraz fajniejszy. Jeśli bierzesz z salonu to kasa dla Ciebie nie jest problemem. W przypadku gdy tej mitycznej "mocy" zabraknie, możesz sprzedać i kupić coś większego za 2-3 sezony. Znam przynajmniej dwie osoby, które stały przed podobnym dylematem co Ty i obie od kilku lat jeżdżą 500tkami i nie spieszą się ze zmianą.
    2 punkty
  4. Jest taka apka: Park4night (kamperowa) na której masz naniesione wszystkie okoliczne mety gdzie się można wbić na postój. Lokalizacja z opisem czy za free czy jakaś symboliczna opłata, czy jest jakaś infrastruktura sanitarna itp. Jeżeli lecicie z namiotami myślę że lepszej nie trzeba. Do tego booking i airB&B w razie załamania pogody. Ze swojej strony polecam Chioggię zamiast Venecji - dojedziesz na miejsce to się dowiesz dlaczego 🙂 - skąd kursują promy do Venecji. Także macie krajoznawczy rejsik https://www.raffaellonavigazione.com/# z wysiadką na Placu św. Marka, koło 6h na zwiedzanie tego zatłoczonego miasta i rejs powrotny do Chioggia. W Venecji sam parking dla moto kosztuje więcej niż bilet za rejs w obie strony i nosisz ze sobą cały najważniejszy motocyklowy mandżur bo jak wrócisz... to możesz mieć pilną potrzebę kupna nowego kasku na drogę powrotną. Tam w okolicy wszystko jest lepsze od Venecji. W Chioggia polecam metę Domus Clugiae https://domusclugiae.it/ - przyjemny hotelik w samym centrum starej części, z dojazdem i niewielkim własnym zamykanym parkingiem - motory zawsze się zmieszczą - oraz śniadaniem (włoskim czyli na słodko) w postaci szwedzkiego stołu w cenie. Tankować na małych stacjach zlokalizowanych przy drogach lokalnych między mieścinkami - stacje maja obsługę a paliwo do 10 eurocentów taniej na litrze niż w mieścinkach gdzie na dodatek są samoobsługowe tankomaty. Także mamy cię co prawda w dupie ale za to jest drożej 😉 A, i uważać na fotoradary bo mają tego wszędzie pełno. Każde jakieś zwężenie drogi, remont, cokolwiek, nawet na tych "17tej kategorii odśnieżania" masz niemal gwarancję że ustawili tam fotoradar walący "z tyłu" chociaż i tak nie przebijają w tej materii ojczyzny pewnego malarza akwarelisty skąd po powrocie możesz dostać pocztówkę na 200 euro. Ja dostałem 50, kumpel 200. Także ten... Fajna trasa w tamte rejony Alpe Adria aż żałowałem że nie motorem ale... kiedyś, kiedyś... 😉
    2 punkty
  5. Trochę czasu minęło, ale pochwalę się zakupem. Finalnie padło na Honde CBR500R.
    2 punkty
  6. Hej, ja właśnie ściągnąłem sobie z Niemiec 1100, 30 lat, 100 kkm na karku, youngtimer pełną gębą 🙂 Serwis przeszedł pomyślnie, może coś z tego będzie.
    2 punkty
  7. Podłączę się do dyskusji po jedynych 6 latach, ale lepiej późno niż wcale. 😉 Byłem w Iranie w maju, z karnetem CPD, wiadomo, na granicy 2 godziny chodzenia od Annasza do Kajfasza, ale poza tym jest bezpiecznie, poza szalonymi kierowcami. Benzyna za kilka zł bak do pełna. Polecam wszystkim.
    2 punkty
  8. Gratulacje, ostatnie EVO, czyste żelastwo... powodzenia z nim 😀
    1 punkt
  9. KS, to jest forum motocyklowe i wypadalo by wiedzieć, że KZ to kultowy model Kawasaki. A autorowi gratulacje za rozwijanie pasji.
    1 punkt
  10. https://x.com/_zboral/status/1924756596338401531 Polecam lekturę.
    1 punkt
  11. Gdybym dzisiaj wybierał pierwsze moto ostatnim kryterium które brałbym pod uwagę byłaby pojemność i moc a już w ogóle marka motocykla. Poprzymierzaj się do ilu tylko się da. Jeżeli to ma być daily to od razu wylatują z listy duże ciężkie cruisery, enduro, turystyki ja bym jeszcze wywalił sporty i tzw sportowo-turystyczne. Im bliżej do klasycznego nakeda i naturalnej pozycji w siodle i za kierownicą tym lepiej. Nie patrz na pojemność a na charakterystykę silnika, gdzie i kiedy to oddaje moc a bardziej moment bo to jest ważne przy codziennym użytkowaniu - wygoda i komfort (a nie piłowanie do 12 tys żeby bieg zmienić). Można kupić SV650 albo jakiego Fazera 600 - teoretycznie to samo - praktycznie to 2 zupełnie różne motocykle i to pod każdym względem. Jeżeli ja miałbym ci coś doradzić - doradziłbym maxi-skuter. Coś z przedziału 250-300cm3 o możliwie najbardziej klasycznej linii i pozycji. Skuter - tylko z nazwy linii - bo to pełnoprawne ustrojstwa drogowe posiadające jednak jeszcze gdzieś tam odrobinę poręczności roweru: wszędzie się przeciśniesz, wszędzie wjedzie i wszędzie postawisz a jak trzeba 200-300km machnąć - komfortem przebije większość motocykli bo siedzisz i wygodniej i za wielką od góry szybą a od dołu owiewką z osłoniętymi nogami że nawet lekki deszcz w trasie nie straszny
    1 punkt
  12. Osobiście uważam, że to Ty kierujesz motocyklem, a nie odwrotnie, a zapas mocy jest zawsze mile widziany przy jeździe moto. Więc jeśli jesteś ostrożny i odpowiedzialny to nie powinno być problemu. Poza tym Z900 to znowu nie jakiś potwor...
    1 punkt
  13. Witam Jeżeli jeszcze nie znalazłeś instrukcji to zobacz to https://www.manualslib.com/manual/1067660/Yamaha-Xvs1300a-2007.html?page=114#manual Z tego co wiem to jest tylko dostępna w języku angielskim. Ja używając na telefonie automatycznie mi tłumaczy na polski. Ale jak jesteś biegły w angielskim to żaden problem.
    1 punkt
  14. Wole uzywac do tego plynu w spray'u bo lepiej widac. Czy sprawdziles przelot malych otworkow na dnie gaznika pod przepustnica? Tzn jesli wyjmiesz przepustnice i patrzysz wglab rury gaznika to powinienes je zobaczyc na skraju okregu do ktorego przepustnica dochodzi. To sa wlasnie otworki wylotowe zarowno obiegu wolnych jak i przejscia na wyzsze obroty i czesto pomijane przy czyszczeniu gaznika.
    1 punkt
  15. zainteresował mnie ten temat więc poczytałem. I wychodzi na to że ten dodatek roślinny, choć niby etylina, to jednak się różni i jest higroskopijny, tzn, wciąga wodę z otoczenia, a potem jak leży w gaźniku to dzieje się chemia. Wnioski wyczytane w necie - jak jeżdżony w miarę często to nie ma problemu ale jak ma stać ponad 2- 3 miesiące to należy spuszczać paliwo ze zbiorników. Albo lać 98 i zostawiać. bo ma mniej tej etyliny.
    1 punkt
  16. Miałem SX2 przez parę lat i niedawno z przyjemnością wywaliłem je go kosza. Zupełnie nie były wygodne do chodzenia (ciężkie Daytony z Gore-texem nadawały się do tego lepiej) i bardzo obcierały kostki. Do wygodnego założenia i zdjęcia trzeba było je całkowicie rozsznurować, więc było to bardzo czasochłonne. Przewiew działa pod warunkiem odpowiedniego ustawienia stopy "po kaczemu", ale wówczas stoję piętą na podnóżku - niezbyt bezpieczne i nie daje pewności prowadzenia motocykla. Na pociechę dodam, że po Shimach kupiłem Dainese York w wersji Air i, choć są wygodniejsze w zakładaniu, to też obcierają przy chodzeniu i mają nawet gorszą wentylację. To chyba nie kwestia producenta, a typu buta (lekkie i miejskie, czyli do niczego).
    1 punkt
  17. W moim też tak jest od zawsze.
    1 punkt
  18. Witam, niestety tutaj mało kto odpowie, na to pytanie, ale są stronki i fora uzytkowników, gdzie chłopaki dzielą się wiedzą... Ja jak wymieniam chcącym, to z reguły czytam opisy zestawów tuningowych, co tam producent poleca, no i oczywiście, wymieniam w komplecie, głowica + cylinder + dopasowany tłok z pierścieniami z zestawu... Dodam od razu jednak, że jakikolwiek mocniejszy tunning, łączy się z większą częstością ewentualnych awarii, czy szybszego zużycia... fizyki nie da się oszukac... W silnikach 2-suwowych mając pecha i np zbyt zubożony skład mieszanki paliwa z powietrzem, silnik można usmażyć w przeciągu 30 sekund... i trzeba o tym pamiętać... dlatego też do zestawu tunningowego należałoby zmienić nastawy gaźnika ( bogatszy skład mieszanki paliwa z powietrzem), lub wymienić gaźnik na polecany przez producenta takowego zestawu....co do dozownika oleju, z reguły zalecam stosowanie dodatkowej porcji oleju... ale i tak, przebiegi to góra: 5-10 tys do kolejnego remontu, a czasami jeszcze szybciej...tak jak wyżej napisałem fizyki nie da się oszukać: zwiększone ciśnienia, obroty, obciążenia, powodują w rezultacie zwiększone zużycie współpracujących ze sobą elementów... Pozdr.
    1 punkt
  19. Dzień dobry, UWAGA DUŻO TEKSTU na wstępie chciałbym zaznaczyć, że tworząc ten post chciałbym wyciągnąć z niego jak najwięcej informacji tak by mój styl jazdy / nawyki / strach jazdy został skorygowany / poprawiony - zgodnie z tym jak realnie powinno się jeździć. Dlategoż proszę o indywidualne podejście a nie spam i pisanie o byle czym i o swoich negatywnych przypadkach z OSK. Jeśli chodzi o podstawę do zdania egzaminu to wiadomo; przywitajka - sprawdzenie swiatel, oleju, łancuch, przyg moto, "wyjazd z garazu" manewry wolne - ósemka, slalom wolny manewry szybkie - slalom szybki, ominięcie przeszkody, hamowanie w wyzn miejscu, hamowanie awaryjne (przy użyciu 2 cham.) formalność - czyli miasto Odnosząc się do 1 - 1.0: Od 2024 wedle przepisów przed ćwiczeniem "wyjazd z koperty/garażu" ustawiamy lusterka, tak? 1.1: Jak poprawnie ustawić lusterka? Co ja muszę widzieć by podczas jazdy naprawdę poprawnie widzieć? Bo jak sie siedzi na moto to inaczej można widziec niż jak sie jedzie. I wiem ze instruktor musi z tylu widzieć moją twarz wiec moge tak oszukać go wiedząc ze kąt padania = kąt odpadania ale nie o to w tym chodzi. Serio nikt mi nie powiedział w jakiej pozycji i jak dokładnie ustawić lusterka. Dodatkowo w moim motocyklu, na którym ćwiczyłem regulacja chodziła topornie więc bałem się ze złamie je. Ad 2 - 2.0: ósemka po obejrzeniu parunastu filmików na yt nie stanowi dla mnie problemu. Pochylam się w wewnętrzną część, a dupcia do zewnętrznej. Ofc patrze się tam gdzie chce za chwile być. Jakoś tak nawet nie zawsze muszę manewrować tyłkiem. -- Zgodnie z prawem musze wykonać PRZYNAJMNIEJ 5 ósemek czy musi być równo 5 i ani więcej? Wiem ze 1sza odp jest prawidłowa ale jak na to reagują egzaminatorzy? 2.1: Jeśli musiałbym się zatrzymać to manewrować sprzęgłem czy hamulcem nożnym? 2.2: Slalom wolny potrafię zrobić perfekcyjnie. Wystarczy, że będę się patrzał na zewnętrzną stronę następnej bramki (ofc dowiedzialem się tego z YT, a nie od instruktora 🤡) Ad 3 - 3.0: Tutaj pojawia się mega problem ponieważ to, żeby patrzeć się daleko jest mi wiadome ale nikt mnie nie uczył ani nie pokazał na placu do ćwiczeń gdzie jest ten pkt w ktorym powinienm sie gapić w danym etapie jazdy. Ofc zjawisko "Patrzysz blisko - boisz się predkości, patrzysz daleko - nie boisz się tej predkosci bo jej nie odczuwasz" jest mi znane tylko zapomnialem tejże nazwy Czy serio patrząc przed siebie i mając na samym dole wzroku pachołki bede w stanie je ominąć? Czy może to inaczej wygląda? To ciekawe i jako jedyne powodujące problem z manewrami szybkimi. JAK złapać bakcyla w tym? 3.1: Slalom szybki - Nie wiem czy mi wychodzi ponieważ instruktor nigdy nie mierzył mi czasu dlatego mam obawy. Wiem ze wedle matematyki ma mi wyjść przejazd w 3,27? em 3,3 sekund chyba ale nie o tym. Jaka predkosc i kiedy? Instruktor radził by przejechać stałą predkoscią albo troche wolniej niz 30. Na yt widziałem jak ludzie nawet zaczynają z 24km/h. Wiem ze gaz dodam wyjeżdzając z 2 barierki ale co jak dodam za mało? Jakie macie na to sposoby? I jak z fiksacją wzroku jak i pochyleniem? Potrzebuje ogólnych porad. 3.2: Ominięcie przeszkody - Problemem tutaj okazuje się prędkość. Mam odcinek rozpędowy, wrzucam drugi bieg ale i tak niezawsze dobijam 50tki poniewaz się boje. Czy naprawdę po nabiciu już 2jki powinienem przestać się bać odkrecenia manetki na "full-pizde" albo coś tego typu? Sam manewr przeciwskretu wydaje się latwy, tylko nabicie tej predkosci... A i jeszcze instruktor mi radził by po przekroczeniu bramki wjazdowej od razu odpuścic gaz - stad pytanie - czy to bezpieczne??? Jeśli odpuszcze gaz to czy motocykl może szarpnąć? Właśnie hamulac silnikiem i przeszkadzając mi w wykonaniu tego manewru? Czy nie? Bo wiadomo ze 50 to przy bramce wjazdowej musi byc ale podobno nie egzaminator nie może widzieć swiatla hamulca z tyłu poki nie omine przeszkody. Proszę o porady w kwestii nabicia predkosci i odpuszczenia gazu - a moze instruktor chciał bym stopniowo odpuszczał gaz? Jak to jest w koncu? 3.3: Hamowanie awaryjne i hamowanie do wyzn. miejsca - JAK HAMOWAĆ! JA NIE MAM HAMULCÓW! Kiedy zapisywałem się na kurs oglądałem już przeróżne filmiki ale nie edukacyjne tylko po prostu o moto, czy to tam jakieś rolki/tiktoki. Stad byłem PRZEKONANY ze hamulcem najczęściej używanym jest hamulec PRZEDNI. Na pierwszej lekcji kursu instruktor ZAKAZAŁ używać mi hamulca przedniego. Nie wytłumaczył ze do wolnych manewrów tylny lepszy etc. Nie powiedział jak mam siedzieć na moto ani jak trzymać motocykl. Stąd mam problem. Wykonując hamowanie awaryjne (z ABS) używałem tylko full-pi*da hamulec tylny i redukcja biegu (bez miedzygazu). Doskonale jestem świadomy ze na egzaminie trzeba użyc 2 hamulców. A najskuteczniejszy i ulubiony przez prawdziwych motocyklistów jest ten PRZEDNI. Jak więc uzywac przedniego hamulca? Nogi wtedy silnie trzymają zbiornika czy jak? Serio nie wiem jak się wtedy ciało zachowuje i jak motocykl - wiem ze ciezar sie zmienia i cialo idzie do gory - pcha wtedy moje rece na kierownice powodujac ze kazdy ruch rekoma moze byc niestabilny - aby temu przeciwdzialac mam trzymać nogami mocno zbiornika by rece nie naciskaly na trajektorie kierownicy? No spoko teoria ale jak to w praktyce wyglada? Wiem ze nie mozna mocno uzyć od razu hamulca przedniego ale i tak no ja nigdy go nie uzywalem a egzamin za 2h jazd (w nowym sezonie). Na każdym filmie widze i placze - mlodzi i starsi hamują uzywajac przedniego hamulca i sobie z tym swietnie radzą. Jak wiec pokonac strach i nie zaliczyc gleby uzywajac tego hamulca? Pod wzgledem pracy nóg. Sama swiadomosc zmiany srodka ciezaru jest mi znana. Umiem w fizyke etc ale nie umiem tego przerzucić na motor bo mnie dupiato nauczyli jeżdzić zdać Ad 4 - Moge pominac. Jezdze autem od paru lat wiec jazda w miescie nie stanowi dla mnie problemu. Nie ma co się rozpisywac na ten temat. Motocykl jakim jezdziłbym podczas egzaminu to gladius 650 zblokowany do A2 - Co do mnie to jestem lekki, bardzo lekki. Mam niską wagę i mały wzrost co przy slabych miesniach powoduje trudnosci. Na kursie nic nie zostało mi wytlumaczone. Dosłownie mam playliste z filmików do nauki i to dzieki niej umiem jezdzic. Trafilem na wypozyczalnie motocykli a nie nauke jazdy ale nie zmienie jej bo nie mam innej w moim miescie i prosze nie skupiac sie o hejcie na OSK bo tak juz jest w Polsce (prosze nie upolityczniajcie tego, skipnijcie ten wątek 🙏) Jeżeli nie chcesz odpowiedzieć na całosc tylko na poszczegolne fragmenty, na ktore masz wiedze to napisz informacje ze odpowiadasz na fragment. Możesz odpowiadająć dać adnotacje np ad 3,1 jesli odpowiadasz tylko na punkt 3.1. Starałem się napisać moje problemy jak najbardziej czytelnie i jak najbardziej je podzielić tak by TOBIE się je wygodnie czytało. Wiem ze dużo tekstu, przepraszam za tak obszerną wiadomosc, jeśli istniała by OSK ktora podczas 18h jazd odpowiedziala mi na te podstawowe pytania, które Ty czytasz powyżej to tego postu by nie było. Dziekuje każdemu za pomoc i kazdą rade. Proszę o w miare mozliwosci trzymanie się głownego problemu jakim jest MÓJ problem dot. jazdy a nie uogolnianie czy dyskusje o innych osobach, które tez sie chcą nauczyc - mogą stworzyć swój wlasny post. (Wyrazy bez tej wiad: 1191)
    1 punkt
  20. W tej poj.silnika raczej spojrzalbym w kierunku maxi skutera jak np. kymco downtown 125i , kawasaki J 125i.Przy twoich gabarytach godne polecenia skutery.Dlaczego te wspomnialem : Siedem lat temu jednego z nich zakupilem z ktorego bylem zadowolony w stu % a jestem takich samych gabarytow jak ty.Na dojazd do pracy , czy wypad po za miasto z zona przecietnie 200km+ super sprawa.Wielkim plusem tych skuterow jest sporo miejsca pod siedzeniem,mozna powiedziec pancerny silnik i stosunkowo niske spalanie , 14 KM (14Ps) wygodny w dwoje.To by bylo na tyle co mi obecnie do glowy przyszlo. Ps.Wydaje mi sie" ze na kazdym motocyklu 125 bedziesz wygladac nieco smiesznie.Skutery sa bardziej plaspikami zabudowane no ale to jest tylko takie moje glosne myslenie 😉
    1 punkt
  21. No właśnie, żeby był wielki ruch, i żeby dużo się działo...
    1 punkt
  22. Andrzej, tu nie chodzi o to kto ma racje i czy ktoś potrafi przyznać rację innemu (a Ty nie potrafisz na przykład, podwijasz ogon i znikaszkasz) ….. tu chodzi o sposób w jaki dyskutujesz, poziom poniżej kibla ……. od razu atakujesz, wyzywasz i z racji wieku traktujesz młodszych jak nic nie wiedzących i debili ……… potem sie dziwisz ze masz takie odpowiedzi jakie masz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    1 punkt
  23. ahem.. po wyglądzie to laska będzie 10/10 a w realu durna lambadziara z plastikowymi cyckami więc ten.. wygląd jak dla mnie to rzecz trzeciorzędna. Jak walniesz (czego Ci nie życzę) to nie wygląd będzie Cię ochraniał. Ale enyłej - to zamawiaj w necie i mierz. I jak nie pasuje to bezwzględnie odsyłaj. Chciałeś opinii to jest - ja bym brał LS2, Ty sobie kupisz co lubisz. W załączeniu masz do czego przede wszystkim dekiel służy - "wyglądanie" jest na końcu ;) (to mój dekiel i jak widać łeb mi uratował... )
    1 punkt
  24. Ja tam dalej za Pecco. Oby się nie przewracał. Myślę, że poza Marc'iem, dołączy Acosta i okazjonalnie Martin do wygrywania. Reszta będzie miała ciężki rok.
    1 punkt
  25. Kazdy przypadek jest inny. Ja 2x zlapalem kapcia z przodu, i w obu przypadkach sie nie przewrcilem, ale za pierwszym razem bylem mlody i sprawny i mimo rozciecia opony wklejonym w asfalt kamykiem prawie na polowie dlugosci jakos zdolalem sie zatrzymac w pionie, za drugim razem ( kilka lat temu ) powietrze wolno schodzilo wiec zdolalem sie zorientowac i zjechac na bok. W obu przypadkach szybkosc tez nie przekraczala 60 km/h jak mysle.
    1 punkt
  26. Tak, to Włocławskie Bulwary 😉 Dzięki! Jeździ się super, udało się jeszcze trochę kilometrów zrobić na koniec sezonu. Tylko trzeba trzymać łeb na karku, póki jeszcze umiejętnosci są jakie są. W nowym sezonie planuję jazdy doszkalające.
    1 punkt
  27. Myślę, że na socjal mediach to ludzie się sami nakręcają na duże pojemności i „spełnianie marzeń”. Na forach jeszcze siedzą starzy wyjadacze i ludzi potrafią opamiętać, ale fejs to żyje swoim życiem.
    1 punkt
  28. Myślę że są zwykłymi ignorantami nie mającymi pojęcia o stosunku mocy do masy. Nie mającymi pojęcia że stara poczciwa Virago 535 gdzieś z okolic `90go roku, mająca "ledwo" 44KM robiła setkę w 6 sekund !! ale jakie może mieć o tym pojęcie ktoś kto "wczoraj" zdał prawko robiąc je na zamęczonym "gienku" a w głowie tylko pozerstwo i blagierstwo siedzi. Jak z telefonami... musi być najnowszy iPhone na którym i tak oglądał będzie głupie tiktoki
    1 punkt
  29. Ale początek był absolutnie genialny. No nic czekamy, oboje zasłużyli na tytuł.
    1 punkt
  30. Jak sobie popatrzyłem na różne facebookowe grupy motocyklistów i zobaczyłem co tam kupują na pierwsze maszyny, to mi szczęka opadła. 600cc na pierwszy sprzęt? Mało! ; ) Później są czarno białe zdjęcia i pierdolenie o „źabił się jobiąc co kocha”. Gloryfikacja głupoty.
    1 punkt
  31. Niech kupi sobie 100 KM ale na początku zdławi do 50 KM. Jak już ogarnie 50 KM to niech odblokuje. Doświadczony kierownik na CBF 500 objedzie gościa na kilofazerze na krętej drodze. A "miszcze prostej" żyją najczęściej do pierwszego zakrętu...
    1 punkt
  32. Ja tu w niemczech gdzie mieszkam widziałem ostatnio dwóch motocyklistów z Arabii Saudyjskiej jeden na GS 1250 a drugi na Goldwingu takim nowszym obladowani byli na full, zapasowe opony itp, z dwa tygodnie temu mijał mnie motocyklista z Kuwejtu na nowej Afryce. Kiedys we Włoszech w Pizie widziałem ucioranego obładowanego GS 1200 z RPA z Kapsztad Ostatnio oglądam włoskich podróżników motocyklowych i przeważnie wybierają starą Honde Transalp. Moim zdaniem bez znaczenia jaki motocykl poprostu trzeba wsiadać i jechać.
    1 punkt
  33. od paru już lat z doświadczeń handlarskich znajomych - szkoda kasy na ogłoszenia. Od piździernika u nas sezon umiera, jakieś szczątkowe zapytania bez dalszej kontynuacji, męczydupy z pierwszym pytaniem czy za "połowę" ceny pójdzie i niedorzeczne propozycje zamian na "żuka" w dieslu bez przeglądu. Nawet na zachodzie oferty komisów specjalizujących się w moto wymierają, kwiecień/maj się sprzeda i to za parę stów więcej niż teraz.
    1 punkt
  34. Jest taki fenomen zyciowy, nazywa sie praca. Moja mloda zaczela roznosci gazety gdy miala lat 12. I wyobraz sobieniezaszkodzilo jej to ! .
    1 punkt
  35. prawo jest nieżyciowe i nie nadąża za durnotą legislacyjną panującą w tym kraju. Pamiętacie jeszcze czasy obowiązku posyłania 6-latków do szkół ? Jakim skończonym durniem trzeba było być wtedy aby nie umieć dodać że edukację kończyło się w wieku 17 lat i ... teraz rodzice z córką ganiają po uczelniach składając papiery i PODPISY za nią bo ona nie ma prawa ich składać we własnym imieniu jako niepełnoletnia. Jako 16-latek "dziecko" uzyskuje pełnię praw medycznych: ma prawo decydować o sobie w kwestiach zabiegów, odmówić przyjęcia danego leku, zażądać wglądu w historię leczenia czy wykupić lek na receptę. Ale mając 17cie nie możesz złożyć papierów na uczelnię wyższą Takie idiotyzmy - tylko w Polsce.
    1 punkt
  36. Nigdy nie twierdzilem, ze wszystkie nie maja PJ ! 🙂 Swoja droga S.P. PiotrDudek byl u mnie kiedys na zajaciach i opowiadal jak to wyglada w PL. Ile ludzi nawet tutejszych forumowiczow jezdzi bez PJ. Dosc burzliiwa byla sprawa " Czarnej " ktorej problemem byly wszelkiego rodzaju manewry zwiazane wlasnie z PJ kat. A W/G niej, byly za trudne i wogole niepotrzebne. Z tego co do mnie doszlo, to rozbila sie na ktoryms warszawskim wiadukcie, uderzyla w bande przez ktora przeleciala kilka metrow w dol, Spotkanie z matka ziemia okazalo sie niezbyt dla niej..... 🙂
    1 punkt
  37. Pooglądałem sobie poprzednie wyścigi. Pierwszy wyścig genialny, Jakaby vdMark nienamieszał Petrucciemu to by była walka do samego końca. Drugi wyścig też fajny. Ducati nie może sobie poradzić z BMW na prostej, powinni już obciąć te obroty w Beemce 😄
    1 punkt
  38. Możesz też kupić trójkołowiec większej pojemności, np. Can-Am Spyder 1,3L. Można legalnie nim jeździć na kat. B. Po ekspresówce jak najbardziej. Z większych pojemności Yamaha Niken nie ma homologacji, żeby nim jeździć na kat. B. Natomiast ograniczenie 45 km/h dotyczy pierdopędów z silnikami 50 cc.
    1 punkt
  39. Hej, do kasku słuchawek raczej nie włożysz. Jakiekolwiek szansa masz w szczękowych. W zwykłych słuchawki po prostu nie mieszczą się przy zakładaniu. Ja używam Midlanda i jestem dosyć zadowolony. Możesz do niego dokupić lepsze głośniki np.: Midland Speaker RCF High Definition BT Pro - Chromeburner Finalnie w kasku i tak jest hałas i tego nie przeskoczysz. Równocześnie bardzo zachęcam do korzystania z zatyczek motocyklowych nawet jeśli masz głośniki. Tłumią bardziej hałas wiatru a muzykę nadal słychać.
    1 punkt
  40. Tak do końca nie rozumiem do czego zmierzasz powyższymi pytaniami ale może będzie przydatna taka informacja. Mam znajomego, który jeździ Piaggio MP3 z silnikiem 400 cm3, moto posiada pedał nożny hamulca i oczywiście L5E. Kierowca z kategorią B. Jeździ wszędzie tz. po dostępnych drogach a patrole policji podczas kontroli nie miały nigdy uwag co do jego uprawnień.
    1 punkt
  41. Trochę mieszasz pojęcia. Materiały odporne na ścieranie i membrana to dwie różne sprawy. Membrany lepszej niż gore nie znajdziesz. Gore jest też gwarancją jakości ciuchów. Czy warto to już sam sobie odpowiedz, bo tylko Ty wiesz ile czasu spędzasz na moto. Jeśli "sezon" to słowo klucz u Ciebie, i trwa od maja do września to szkoda kasy. Jeśli jednak jeździsz "od kiedy się da do ile się da" to wtedy gore plus ocieplenie jak najbardziej wskazane. Marka nieistotna, co się podoba.
    1 punkt
  42. Lecialo przez ten lustrzany cylinder, choc mocniej na tylnym cylindrze co widac ze zdjecia. Te pierscienie olejowe 3 czesciowe sa dobre jesli nie zuzyte, twoje najprawdopodobniej sa zuzyte. Trzeba przede wszystkim zrobic pomiary cylindrow i tlokow czy sie mieszcza w tolerancjach, bo jesli nie to sama wymiana pierscieni nic nieda.
    1 punkt
  43. 𝕃𝕠́𝕕𝕫́ - 𝟞. ℝ𝕠𝕫𝕡𝕠𝕔𝕫𝕖̨𝕔𝕚𝕖 𝕊𝕖𝕫𝕠𝕟𝕦 𝕄𝕠𝕥𝕠𝕔𝕪𝕜𝕝𝕠𝕨𝕖𝕘𝕠_ℙ𝔸ℝ𝔸𝔻𝔸-𝕌𝕝:𝕃𝕦𝕥𝕠𝕞𝕚𝕖𝕣𝕤𝕜𝕒̨
    1 punkt
  44. Kilka ciekawych klasyków z dzisiejszego otwarcia sezonu w Łodzi Kurcze więcej nie mogę dodać na tą chwilę 😞 "Wykorzystano 64.03 MB z 62.5 MB twojego limitu załączników."
    1 punkt
  45. Czysty komin od zetora daje radę 😄
    1 punkt
  46. Dobrze słyszałem że któryś rocznik XV1900 miał problem z przehartowanym trybem 3 biegu? Kiedyś pod larsonem z kumplem pogadaliśmy i przyznał że właśnie wyskoczył z 3 tysiaków na naprawę.
    1 punkt
  47. To jak brudne foty, to dorzucę też kilka swoich.
    1 punkt
  48. I dobre zakupiłeś. Żeby wykręcić szpilkę warto przyspawać migomatem nakrętkę.
    1 punkt
  49. Moze i jest sporo rzeczy nielogicznych, smiesznych, itp ale chociaz chlopak sie postaral i cos napisal by pomoc. Nie widze wiec sensu w krytykowaniu kogos za dobre checi ale spoko.... POZDRO
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...