Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/24/24 in all areas

  1. Moc swoją drogą ale nauka najlepiej przychodzi na lekkich maszynach. Jak weźmiesz na pierwszy sprzęt coś co waży 250 kg to prócz nauki zachowania motocykla będziesz w większości "walczył" z jego masą. A to na początku bardzo męczy. Lepiej ogarnąć na sezon jakąś sportową 600, która ma te 190 kg masy i dopiero po oswojeniu się z jazdą przejść na maszynę docelową. Ja osobiście przygodę z motocyklami zaczynałem wiele lat temu od enduro typu DT125 czy MTX125, które ważą poniżej 120 kg i prowadzą się lekko jak rower. I uważam to za bardzo dobry wstęp do motocyklizmu ale nie każdy lubi ten styl motocykli. Przykład z życia, mój kolega w tym roku zdał A i na pierwszy w życiu sprzęt (ale to naprawdę pierwszy, on nawet nigdy nie jeździł żadnym Ogarem czy Motorynką) wziął Bandita 650. Widzieliśmy się niedawno i dałem mu się przejechać na CRF300. Był w szoku, że motocykl może się tak lekko prowadzić.
    2 points
  2. jakby Ci było mało, to proszę uprzejmie, zacytuję poprzednika : 🙂
    1 point
  3. No pije twoje zdrowie i za powodzenie w sprawie [emoji106]🫡[emoji41] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    1 point
  4. Po prawie 55 latach jazdy powiem ze jezdzic mozna na wszystkim, ale najlatwiej uczyc sie na motocyklach lekkich ( 250 - 500 ccm ) nienajnowszych i malo palacych. Zadajacemu pytanie sam chcialem zadac pytanie - w jaki sposob zrobi osemke na placu tym motocyklem i czy slyszal termin counter steering i brake trailing?. Koledze robiacemu prawo jazdy chcialbym zadac podobne pytanie, w jaki sposob robi osemke na tej cwiczebnej 125ccm i jak to sobie wyobraza robienie jej na motocyklu wazacym 2 x wiecej i o mocy 4 x wiekszej ( moc 4 x wieksza to tylko 40 kilka KM )? Poza tym jaka kazdy z was bedzie mial taktyke przezycia na prostej a jaka na skrzyzowaniach? Jesli odpowiecie sobie na te pytania to wowczas bardziej jasne stanie sie, ze kupowanie na pierwszy motocykl duzego sport turystyka z moca okolo 170 KM, szyvbkoscia max okolo 250 km/godz i ciezarem 235 kg, nie mowiac o wysokosci siedzenia 32 cale (czyli raczej dla wyzszych niz nizszych ludzi ) nie wyglada raczej na racjonalna decyzje.
    1 point
  5. To mam już Panowie i Panie... Dzisiaj ponad 200 kilometrów dookoła komina zrobiłem, fajna zabawka!! Mój pierwszy sportowy motur. Na dzień dobry pozbyłem się tych pedalskich naklejek ze zbiornika ;)
    1 point
  6. Zero, to był Monster 620 IE Dark, ale poprzedni właściciel dołożył 2 tarczę , słuszna zresztą decyzja... Kazik, gratulacje, niech Ci się jeździ 🙂 (Y)
    1 point
  7. Gratulacje!!!!!!! Nie ma to jak Stukati, sama frajda [emoji106]🫡[emoji41] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    1 point
  8. Pozdrowienia dla Ducatisti od mojego M900 1997 🙂
    1 point
  9. Jak już pisałem "750" to nie moja bajka ale malowane kapy zaworowe, pług, owiewka lampy nie występują raczej w oryginale. Zastanawiają mnie też plastiki pod bakiem. https://www.motoguzzi.pl/files/n_breva750.html malowania u dołu strony oraz https://bikez.com/models/moto_guzzi_breva_750.php Ogólnie malowanie plus biały pasek trochę stylizowane na Breve Sport Lekka lipa z kontrolką oleju. W Norge / Brewa 1100 i podobnych to oprócz najgorszego oznaczać może kłopot z czujnikiem oleju ale w tych moto jest podwójna sygnalizacja. Ostrzegawczy czerwony trójkąt i info na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym.
    1 point
  10. A nie lepiej zwykłą naftą? Tańsza niż WD40, nie niszczy gumy, dobrze konserwuje i zabezpiecza. Po zimie zlejesz, wlejesz litr benzyny, przepłuczesz, zlejesz i można lać benzyny do pełna.
    1 point
  11. WD40 raczej bym wykluczył ze względu na kontakt z gumowymi uszczelkami. Od pewnego czasu przyglądam się czemuś co nazywa się benzyna alkilatowa. Do użytku na co dzień zbyt droga ale do zalania na zimę może się nada. Do końca sezonu daleko więc może uda się zebrać więcej info na temat tej benzyny.
    1 point
  12. Panowie chyba nareszcie przełom 🙂 Po dojściu zestawu naprawczego oraz myjki ultradźwiękowej temat gaźników został mam nadzieję rozwiązany. Z samego zestawu niewiele wykorzystałem, kilka gumowych oringów, zostały wymienione wszystkie na zasilaniu paliwem, cała reszta części w tym dysze była w bardzo dobrym stanie, a nowe były nieopisane i niezbyt wiarygodne jak dla mnie. Gaźniki rozebrany w drobny mak, wyczyszczone ultradźwiękami więc nawet wewnętrzne niedostępne kanały powinny być czyste. Przy okazji za radą kolegów z forum namierzyłem i rozwierciłem zaślepki od śrub regulacji mieszanki. Był tam niezły "pasztet". Oryginalnie ustawione były na 1,5 obrotu. Po złożeniu wszystkiego i regulacji stanęło finalnie na 2 obrotach. Świeżo po złożeniu, po zalaniu paliwem, silnik zagadał praktycznie od strzała. Teraz silnik pracuje na wszystkich cylindrach, a po jeździe próbnej stwierdzam że motorek gładko przyspiesza, bardzo dobra reakcja na gaz, zero zalewania czy strzelania z wydechów. Potwierdza to nawet zdjęcie z kamery termo które zrobiłem po nagrzaniu. Jak na 45 letni motocykl to juz bardziej zadowolony co do pracy silnika chyba nie będę. W planach jeszcze wymiana oleju w dyfrze i ewentualnie regeneracja tylnego tłoczka hamulcowego bo okazało się dzisiaj że nic nie hamuje (tylny zacisk juz zregenerowany jakiś czas temu) natomiast to już są drobiazgi. Na dniach będę jeszcze intensywnie testował ale wygląda na to że jest znacząca poprawa. Z tego miejsca chciałbym podziękować za wszystkie porady i pomysły, mniej lub bardziej nakierowały mnie na rozwiązanie. Zmierza to w dobrą stronę i nareszcie motocykl będzie można zabrać w jakąś większą trasę jak się ociepli.
    1 point
  13. 1 point
  14. Wyścig, Pecco po pięknym starcie wylądował chyba na drugim miejscu na pierwszym okrążeniu. Naciskał Martina, aż ten popełnił błąd i się wywrócił. W tym czasie Marc walczył z Bezem. Jakoś w połowie wyścigu Marc wyprzedził Beza i gonił Pecco. Dogonił go jakoś na 4 okrążenia do końca, potem się trochę tasowali, zostawiając kawałki gumy na kombinezonach, ale Pecco się obronił i tak dał czadu na przedostatnim okrążeniu że pobił rekord toru i uciekł od Marqueza na pół sekundy. Skończyło się tak że Pecco pierwszy, M. Marquez drugi, Bezecchi trzeci. Ja wyścig oglądałem będąc na wyścigach w Słomczynie 😀
    1 point
  15. No gówno jak odczepił wtyke i czujnik wału. Jak nie mógł wczepić, to może zamiast stosować termoskurczliwą powinien obczaić jak zrobić to dobrze. Albo poprosić o pomoc kogoś dorosłego. A tak to gówno.
    1 point
  16. Gratuluje maszynki, sam taką kupiłem niedawno. 🙂 Wierć śmiało, w bajorze motocykla raczej nie trzymasz. 😛 Zawsze możesz otwór zabezpieczyć farbą, albo kup kierę aluminiową. Pozdro!
    1 point
  17. Ale co kogo obchodzi jak ktoś jeździ i ubiera się na moto? Dla mnie możesz jeździć w garniturze czy w samych kąpielówkach. Nie wzbudzi to u mnie żadnej reakcji czy emocji. Każdy się ubiera jak mu pasuje. Jedni gola pały na łyso inni farbują na zielono. Wszyscy jakoś się mieszczą i żyją obok siebie
    0 points
  18. po mojemu to nie ma co kombinować. Jedziesz w ciuchach do jazdy a w skrzynce/plecaku masz ciuchy do roboty. Wygodniej się jeździ i wygodniej pracuje - no chyba że praca na motocyklu :D
    0 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...