Jump to content

Adam M.

Super-Moderatorzy
  • Posts

    16248
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    51

Adam M. last won the day on May 17

Adam M. had the most liked content!

3 Followers

About Adam M.

  • Birthday 08/02/1949

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    motocykle, jazda, obsluga, mechanika
  • Skąd
    Kanada

Osobiste

  • Motocykl
    Triumph T150V, BMW K75S.
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Recent Profile Visitors

17081 profile views

Adam M.'s Achievements

MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków (46/46)

132

Reputation

  1. Andrzeju to ja zaproponowalem Miska na moderatora, ale chodzilo mi bardziej o pomoc w odpowiedziach na tematy malych motocykli czy skuterow, oraz ogolnie motocykli 2 suwowych a wyszla duza klotnia z Grizzlim. Czyli jak mowil Clausewitz jeszcze zaden plan nie wytrzymal spotkania z rzeczywistoscia. Co do Walesy to musze przyznac ze wkurzaja mnie robione przeciwko niemu wycieczki ludzi, ktorzy jesli nawet zyli w tamtym czasie to byli dziecmi. Nie jest dla mnie zadnym autorytetem, owszem uwazam go za niezbyt rozgarnietego matola, ale przy wszystkich swoich ograniczeniach i bledach byl jednym z elelmentow ukladanki ktory obalil system "komunistyczny" w calym owczesnym obozie i w jakims ulamku przyczynil sie do upadku ZSRR. To wiecej niz wiekszosc ludzi kiedykolwiek osiagnela, cos w co nigdy nie wierzylem ze upadnie za mojego zycia. Mozliwe ze bral pieniadze od Bezpieki w latach 70 tych, nie wiem, nie bylem przy tym ( a z drugiej strony wiem jak mozna kazdemu sfalszowac kartoteke bo nikt w tych czasach swiety nie byl ) i przyjmuje to z dobrodziejstwem inwentarza. Jeden z niewielu ludzi wowczas ktory umial pociagnac za soba tlumy robotnicze i w koncu przyczynic sie do upadku systemu. Dodatkowym plusem dodatnim jest to ze odbylo sie to z minimalnym rozlewem krwi, bo przeciez moglo wygladac jak wschodnia Ukraina dzisiaj. Ta typowo polska propaganda, ze Polacy musza byc zawsze bez skazy, a wszyscy inni sa winni roznych polskich nieszczesc po 70 latach jej sluchania i czytania staje sie naprawde denerwujaca. Ludzie nie sa krysztalowi i rzadko zdarzaja sie jednostki naprawde zle - dlatego czytajac komentarze pod filmem zalinkowanym przez Kierdasa zbieralo mi sie z lekka na wymioty. Wszyscy przedstawiamy mieszanine dobra i zla w roznch odcieniach szarosci i trzeba sie z tym pogodzic. Swietnie pamietam opowiesci rodzicow o "jazdach na szaber" i szmalcownikach wiec jesli byla to powszechna wowczas wiedza to Grabowski nie pisze takich bzdur jak sie niektorym wydaje. Nie moderuje tutaj wiec mam prosbe - Jonaszko, staraj sie dyskutowac na poziomie, to wowczas i inni beda sie o to starac. Kierdas, juz jakis czas temu prosilem cie o nakreslenie tego o co na tym forum walczysz i jakos do tej pory nic nie napisales oprocz negatywnych komentarzy, moze juz czas wywiazac sie z obietnicy?
  2. Wrocic do mechanika. My nawet nie wiemy jaki to motocykl.
  3. Lancuchy tak modul ten sam roznia sie tylko szerokoscia ogniw.
  4. Sama robota jest nieskomplikowane jesli masz wlasciwe narzedzia i wiedze, sprawdz gdzie serwis Fisa jest i moze oplaca sie podjechac do niego?
  5. Nie masz na co czekac, pompa jes zepsuta a dokladniej sprezyna w jej wnetrzu jest albo peknieta albo zardzewiala.
  6. Czyli nie wszystko przeczyszczone i nasmaowane, ktores z lozysk ramienia amortyzatora jest dalej ssuche lub zuzyte.
  7. Czy wydech i pudlo filtra powietrza jest oryginalne?
  8. Ja pierwsze kilometry zrobilem wczoraj na K75, a dzisiaj miala byc pierwsza traska sobotnia 100 km do Belfountain - tyle ze w trakcie jazdy stwierdzilem ze przedni hamulec ledwo daje sie zauwazyc, a po jezdzie mialem przyjemnosc obejrzec calkowicie oblana plynem do zawieszen prawa golen plus prawy rotor. Teraz musze wymienic obie uszczelki i przy okazji tulejki przodu oraz zalane olejem klocki. Robota za ktora nie chcialem sie brac cala zime z powodu remontu domu. Do Tridenta lancuch z Polski jeszcze nie doszedl, mimo ze prawie 3 tygodnie minely, tak ze na razie jestem uziemiony.
  9. Jesli to silnik chlodzony powietrzem to jak najbardziej biorac pod uwage wiek motocykla i wlasnie to chlodzenie.
  10. Najtaniej i najszybciej kupic Junaka Racer 250. Rasowanie chinskich 125 tek mija sie z celem bo cala reszta przeniesienia napedu tego nie wytrzyma.
  11. Jesli swiatla i klakson sa to aku jest OK. To moze byc bezpiecznik odpowiedzialny za instalacje zaplonowa i musisz sprawdzic wszystkie, albo znalez w serwisowce ktory to jest. Druga mozliwosc ktora przychodzi mi do glowy to jakis lewy kontakt w wylaczniku silnika po prawej stronie kierownicy lub w czujniku dzwigni sprzegla.
  12. Zebym jeszcze wiedzial co to sa "szklanki" w glowicy to moja szklana kula napewno by mi podpowiedziala, ale tak to ciezko zrozumiec o co chodzi. Jesli silnik pali olej, a tego objawem jest siwy dym to powodem moze byc zarowno zle zrobiony remont zespolu cylinder / pierscienie / tlok jak i zuzyta / z;e naprawiona glowica. Co nie jest dziwne w 15 letnim ATV ze sportowym zacieciem. Przed jakakolwiek wymiana trzeba by jeszcze raz silnik rozebrac i pomierzyc i dopiero woczas byloby wiadomo na czym sie stoi. Dodatkowym problemem moze byc elektryka i elektronika ukladu wtrysku i zaplonowego.
  13. Niektore rzeczy mozesz sprawdzic na wlasna reke jak napisal Jannikiel, tyle ze musisz wiedziec jak to zrobic prawidlowo. Ja zamiast zarowki uzywam po prostu taniego chinskiego miernika, ktory mozesz kupic za kilkanascie zl i ktory moze ci pokazac zarowno napiecie akumulatora, napiecie pradu ladowania jak i stan akumulatora ( przy pewnej wprawie ), chodzi tylko o to zeby robic pomiary przy wlaczonych swiatlach To ci oszczedzi wydawania kilkuset zl u mechanika. W przypadku klopotow z zapalaniem motocykla robie kilka pomiarow zeby zdiagnozowac gdzie jest problem: - pomiar napiecia aku na niepracujacym silniku z zapalonymi swiatlami, przy czym robie 2 pomiary jeden zaraz po zapleniu swiatel a drugi po kilku minutach dla sprawdzenia jak szybko akumulator sie rozladowuje, - pomiar napiecia aku na odpalonym silniku na wolnych i przy 3 tys obrotow ( powinin pokazac 14.5V , na wolnych okolo 13 - 13.5V ) - jesli napiecie jest za niskie zaczynam mierzyc obwody alternatora na wtyczce przy dzialajacym silniku, ale to zrobil twoj mechanik i podobno altek jest dobry. Pytanie jaki napiecia osiagal na poszczegolnych cewkach, bo powinien miec na wszystkich co najmniej 70V napiecia pradu zmiennego ( AC na mierniku ).
  14. Kolejno, przepalony bezpiecznik odpowiadajacy za uklad oswietlenia, zly kontakt przelacznika zapalania swiatel w stacyjce, zardzewiala masa obu swiatel w ich podstawach lamp.
×
×
  • Create New...