Jump to content

Adam M.

Super-Moderatorzy
  • Content Count

    14,504
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Adam M.

  • Rank
    Spec - Mechanik
  • Birthday 08/02/1949

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    motocykle, jazda, obsluga, mechanika
  • Skąd
    Kanada

Osobiste

  • Motocykl
    Triumph T150V.
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Recent Profile Visitors

2,885 profile views
  1. A no oczywiscie ze rozwiazany, ten z hamulcem postojowym tez. Tyle ze u tego mojego mechanika banalna naprawa tylnych hamulcow nie kosztuje $ 280.- jak zaplacilem z czescami tylko $ 1500.-, dalej 50% ceny dealera.:)
  2. To znaczy ktory problem?
  3. To prawda ze znalezc dobre XJ jest trudno, ale nie sadze ze to samo bedzie z CB500 rowniez z tej przyczyny ze podzespoly sa wykonane z lepszych materialow, to prawdziwie pancerna jednostka ktorej osiagi niewiele rozna sie od 750, a zuzycie paliwa i oleju jest mniejsze nie mowiac o swiecach czy przewodach WN. No chyba ze zalozyciel tematu jest b. duzym facetem, wowczas lepiej wygladal i czul sie bedzie na obszerniejszej CB750. Ja rowniez wolalbym GSXa od cebuli, ale to osobiste preferencje. Tak ze tutaj zgadzam sie z postem Geniego - jakikolwiek zadbany egzemplarz soe trafi taki trzeba kupic. Poza tym jak zwykle nie zgadzam sie ze zdaniem ze stare japonskie motocykle wymagaja ciaglego grzebania - jest wprost przeciwnie, nawet zajezdzone egzemplarze odbudowuje sie raz, potem masz nastepne 40 lat jezdzenia bez zadnych problemow oprocz normalnej obslugi. Dlatego jezdze na starych anglikach, wymagajacych o wiele czestszego grzebania, ale tez bez przesady. Troche inaczej z nowymi sprzetami napchanymi elektronika i maksymalnie wysilonymi, tam po zestarzeniu sie elektroniku i zuzyciu mechanizmow nie bedzie co zbierac.
  4. Wszystko sie da naprawic, problem to znalezc fachowca ktory zrobi line boring tej panewki i dobierze jakas panewke / wkladke ktora bedzie tam pracowala, jednoczesnie zapewniajac jej doplyw oleju. Jednym slowem rzezba, ale mozliwa do zrobienia. Kiedys Kawasaki w swoich pierwszysch wielocylindrowkach stosowalo wkladki z brazu na panewki walka rozrzadu.
  5. Wczoraj przy okazji wymiany tylnych hamulcow w Imprezie rozmawialismy troche z moim mechanikiem na temat problemow naprawczych samochodow ktorymi sie on glownie zajmuje czyli europejskiej gornej polki Mercedes, BMW, Audi - a przy okazji wyszlo cos co moze mnie czeka w Subaru, awaria jakiegos modulu zabezpieczenia antykradziezowego unieruchamiajaca kierownice niezaleznie od posiadania kluczy do auta. Oczywiscie sprawa silnikow TFSI wyszla przy okazji, ale narzekial na wszystkie, glownie za sprawa slabych, sypiacych sie i drogich rozrzadow ( zmienne katy otwarcia zaworow) jak rowniez na rozne elktroniczne gadgety, jak np hamulce postojowe uruchamiane elektrycznie przez osobne silniczki w kolach ( Mercedes ), wlasnie te moduly zabezpieczajace ( cena u dealera Merca $3000 za naprawe ) i wiele innych. Takze zakup np 10 letniego samochodu klasy wyzszej niesie ze soba przede wszystkim wysokie koszty napraw i eksploatacji, po przekroczeniu magicznej granicy 200 tys km + niewiadome koszty naprawy starzejacej sie elektroniki.
  6. Ja bym szukal w twojej sutyacji CB500. Bo wbrew pozorom spelnia wszystkie warunki za polowe pieniedzy w porownaniu do motocykli 4 cylindrowych jesli chodzi o eksploatacje. Ma 16 KM i 16 Nm mniej od 750, ale rownniez wazy 40 kg mniej i odpowiednioi mniej pali przy podobnych osiagach. Trzeba tylko znalezc zadbany egzemplarz.
  7. Szarpniecia na wyzszych biegach to typowe dla sprzegiel klowych na wylocie. Jezeli kola dwojki byly poprawiane to dalej nie sa to nowe fabrycznie czesci, a jak byly poprawiane to czesc materialu z klow trzeba bylo zebrac zeby je wyrownac. Dzieki temu teraz moga tam byc zbyt duze luzy i trudnosci ze zmiana biegow. Jezeli trudnosci wystepuja raz na jakis czas to bym z tym jezdzil zw swiadomoscia ze wyzsze biegi tez sie koncza i ze skrzyniue trzeba bedzie wymienic na jakos z nizszym przebiegiem. ogilnie skrzynia do wymiany na cos z mniejszym przebiegiem.
  8. Nie zostalo usunieta glowna przyczyna wyskakiwania dwojki tzn kola zebate z wyrobionymi sprzeglami klowymi, wodzik i programator wybijaja sie dopiero gdy te pierwsze sa kompletnie zuzyte.
  9. Bardziej "sportowy" wyglad i pozycja co niekoniecznie musi pasowac dziewczynie do nauki (, ale tez wiecej klopotow z rozpadajacym sie kolem alternatora z tego co pamietam.) I bardzo watpie czy ktos w Polsce bedzie mial zadbany egzemplarz tak starego motocykla.
  10. Trzeba sprawdzic u dealera czy numery czesci sa te same, ale w przypadku glowicy - watpie.
  11. Myslimy ze wszystkie motocykle kompletne i dzialajace sa zwykle tansze niz skladane z czesci. Cena zwykle jest wyzsza dla laika niz kogos kto sie zna na mechanice i potrafi zlozyc sobie te puzle samemu.
  12. Tu nie moze byc chyba, problemem moze byc przestawienie drugiego walka ( jesli jest ) albo uszkodzenie ktoregos z elementow napedzajacych zawory jak popychacz czy jego laska, wreszcie zle ustawienie rozrzadu.
  13. A co to ma do rzeczy? Zadales pytanie wczoraj w starym temacie, to ludzie odpowiadaja, nie masz obowiazku zakladac nowego tematu jesli stary dalej istnieje. +1 do powyzszych odpowiedZi, sprawdz jak cylinderki tych zaciskow wygladaja wewnatrz, ale nie mam woelkich nadziei. Czyszczenie takich zespolow robi sie nie piaskiem ale mieszanina szklanych kulek z woda ( vapor blasting ).
  14. Na zdjeciach nie widze zadnych rys, ale jeslui dotad cisnienie nie uciekalo to dlaczego rozbierales? Olej jest przepychany niedzy rotorem a obudowa, tam niec nie moze sie popsuc jezeli jakies opilki sie nie dostana.
×
×
  • Create New...