Jump to content

Adam M.

Super-Moderatorzy
  • Content Count

    14,743
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Adam M.

  • Rank
    Spec - Mechanik
  • Birthday 08/02/1949

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    motocykle, jazda, obsluga, mechanika
  • Skąd
    Kanada

Osobiste

  • Motocykl
    Triumph T150V.
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Recent Profile Visitors

4,100 profile views
  1. Jezdzilem nim 3 lata temu po Polsce kilka tygodni, niezbyt wygodna pozycja dla 70 latka do tego typowy gwizdek bez momentu w dole obrotow, nie specjalnie to co lubie. Dla mlodego lekkiego jezdzca na pewno bedzie lepszy. Jednakowoz nie bedzie do niego latwo znalezxc silnika w dobrym stanie w Polsce ( jak sadze ). Niw iwem co rozumiesz przez "nie poluje" ale to wlasnie silnik ktory kocha wysokie obroty i dobrze zrobiony bedzie to znosil bez zadnych klopotow. Przy uszkodzeniach jakie opisujesz ktos kto wymienial "plyny" popelnil blad, albo motocykl byl poprzednio niewlasciwie obslugiwany. Czyli ktos nie zmienil oleju / filtra we wlasciwym czasie
  2. Adam M.

    Bitsa

    Wyzdrowialem juz dawno, a do pracy sie nie wzialem, bo czesci zablokowane w roznych warsztatach, ktore stanely na czas epidemii. Dostalem co prawda zrobiony caly wal korbowy, ale natychmiast musialem go zawiezc do nastepnego magika w celu przehonowania tulei lozyska glownego. Tak ze nawet zdjecia nie ma. Zamiast tego kawalek filmu z produkcji Triumpha z poczatku lat 60 tych dla pokazania jak wowczas robiono, ramy, skrzynie begow i silniki:
  3. Silnik ladniej wchodzi na obroty niz na poprzednim filmie, szkoda ze samoczynnie. Dlatego sadze ze ma przeciek powietrza albo przez gazniki / krocce, albo przez uszczelke pod glowica. W moich starych anglikach klingierytowa uszczelke dokreca sie wielokrotnie, jako ze siada ona przez dlugi czas i sruby sie luzuja. Wazne zeby dokrecac zalecanym momentem, nie wiekszym zeby nie narobic sobie klopotu. Jak bedziesz czyscil gazniki to nie zapomnij ze na rowna prace na wolnych wplyw ma zarowno ustawienie wolnych obrotow jak i synchronizacja gaznikow. Czy masz serwisowke do tego modelu?
  4. Co jest zlego z twoim obecnym silnikiem?
  5. Nie odpowiedziales na moje pytanie o uszczelke pod glowica, jakiego typu byla: - wzmocniony klingieryt z metalowymi wstawkami dookola cylindrow, miedziana, stalowa czy jeszcze inna? Zreszta jesli Athena to pewnie klingieryt wiec bym ja jeszcze raz dokrecil zgodnie z kolejnoscia dokrecania minimalnie luzujac kazda srube i dokrecajac do wlasciwego momentu, oprocz tego sprawdzil wycieki powietrza w okolicach filtra powietrza, gaznikow i kolektorow ssacych opryskujac calosc woda z mydlem z jakiejs butelki na pracujacym silniku. To najpierw, dokrecanie glowicy potem jesli nic sie nie znajdzie przy gaznikach. Aha, wolne obroty ustawiales na goracym silniku?
  6. Z filmu porownawczego CRF i Versys widzialem ze Versys ma troche bardziej rozbudowane mozliwosci bagazowe niz Honda i wbrew pozorom dawal sobie lepiej rade w terenie niz spodziewal sie kierowca. Nie wiem jak twoj angielski ale na koncu filmu jadacy wymieniaja zal;ety i wady obu motocykli ( 12 min filmu ) a calosc zrobiona jest na szosach i drogach gruntowych bardzo pieknego wybrzerza Pacyfiku, wiec przyjemnie obejrzec.
  7. Jezeli to wtrysk to inna para kaloszy, mysle ze dachu moze miec tu racje jezeli to rozpracowywal. Jesli chodzi o obawe o szczelnosc pierscieni, to nie jest ona na tak wysokim poziomie zeby zapobiec przelaniu sie paliwa do oleju w razie zalania silnika, wszystko jedno czy przyczyna jest gaznik czy wtrysk, tak ze tam wszystko jest dobrze, trzeba tylko wymienic olej.
  8. Nie kolego wyglada na to ze zaworek w komorze plywakowej gaznika z jakiegos powodu przestal zamykac paliwo i jakas jego ilosc wlala sie do cylindrow mieszajac sie z olejem. Trzeba , zamknac paliwo, spuscic olej i go wymienic, zdjac gaznik i sprawdzic / wymienic zaworek komory plywakowej. Zlozyc i jezdzic.
  9. Z mojego niezbyt duzego doswiadczenia ( przez 50 lat budowalem tylko wlasne motocykle ) zauwazylem ze jezeli po remoncie / naprawie wystepuje jakis problem to trzeba wrocic w miejsce naprawiane bo najwyrazniej sam cos sknocilem. W zwiazku z tym mam pytanie czy nowa uszczelka pod glowica byla uszczelka fabryczna, czy nie i w jaki sposob byla dokrecana? A i jaki byl to rodzaj uszczelki? Aha, jeszcze uwaga - takie przegazowki na czerwone pole bez obciazenia nie sa zdrowe dla twego silnika, wal korbowy na kozyskach rolkowych jest skladany z czesci tylko na wcisk i znany z tego ze potrafi sie z lekka przesunac co powoduje b. nieprzyjemne wibracje silnika i kosztowna naprawe.
  10. Mialem Spectre lata temu i nic tam szczegolnego nie ma, normalny przecietny gaznikowy UJM. Wzrost obrotow normalnie spowodowany jest przeciekami powietrza przez kolektory ssace lub gazniki, czy wszystko tam jest szczelne, jesli chodzi o pudlo filtra powietrza? Czy wolne obroty byly ustawiane? To przede wszystkim trzeba sprawdzic, czy ten motocykl byl w jakims warsztacie motocyklowym czy sam po prostu wymieniales te wszystkie czesci? Aha, prawidlowe wolne tego modelu to 1000 obr/min.
  11. Spawanie musialby robic bardzo dobry spawacz, jako ze sam karter moze ulec znieksztalceniu, potem dochodzi obrobka mechaniczna. Nie wiem czy wymiana nie bedzie po prostu tansza i prostsza. Wszystko zalezy od konstrukcji silnika, ktora nie bardzo pamietam, np czy cylinder jest czescia gornej polowki karteru, czy panewki glowne sa na osi podzialu czy maja osobne podpory itd.
  12. Zapomnij o Royal Enfield, jego wykonanie nie zapewnia bezawaryjnej pracy przez dluzszy czas w dodatku w warunkach ciezszych niz przecietne. Specjalnie dla kogos kto nie mial styku z motocyklami i ich mechanika. Trzeba wybrac cos sprawdzonego i pewnego BMW albo japonska czworka wchodzila by dla mnie w gre. I odwrotnie niz Tommo, po obejrzeniu filmow uwazam ze zarowno Versus 300 jak BMW 300 beda wystarczajace zarowno na drodze jak w lekkim terenie.
  13. Na tym forum napewno nikt nic nie wie, ale jest forum: http://sokoly.net/news.php poswiecone tym motocyklom i tam mozesz sie zalogowac i jesli nikt nie ma czesci to chociaz zdobyc wymiary i dorobic. Powodzenia.
×
×
  • Create New...