-
Postów
16484 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
63
Ostatnia wygrana Adam M. w dniu 20 Kwietnia
Użytkownicy przyznają Adam M. punkty reputacji!
O Adam M.
- Urodziny 08/02/1949
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lubię
motocykle, jazda, obsluga, mechanika
-
Skąd
Kanada
Osobiste
-
Motocykl
Triumph T150V, BMW K75S.
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Osiągnięcia Adam M.
MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków (46/46)
161
Reputacja
-
No tak, zycie zmienia plany. Moje tez zmienilo bo zeszly rok byl ostatnim rokiem jezdzenia na moich Angolach, awaria lewej dloni nie pozwala obslugiwac sprzegla ktore w obu motocyklach jest dosc "ciezkie", specjalnie podczas jazdy w miescie, a mam jakies 20 km zeby wydostac sie najblizsza droga poza miasto. Tak ze staruszki zostana sprzedane a ja przesiadlem sie na bezbarwna CB500X na ktorej mam "slipper clutch" wciskane jednym palcem. Zamierzam na niej doskonalic wolna jazde i manewry, jak rowniez swiadomy przeciwskret podczas zakretow. Jedno spostrzezenie ktore mnie zaskoczylo, BSA A65 ze zdjecia startuje z 2x wiekszym wigorem niz Honda. Wyraznie widac przewage silnika typu "british twin" ( 2 sprzezone single ) nad silnikiem twin z walem wykorbionym o 180 stopni jesli chodzi o moment w dole obrotow. Moj nowy nabytek mozesz obejrzec w watku o Honda CB500X.
-
No to nie jestes nowicjuszem w starych Angolach. Co spowodowalo ze przesiadles sie z jednego z najlepszych Bonnie na mniejszego T100? To moje staruszki + jeden mlodziak
-
Podstawowe pytanie to komplet jakich uszczelek? Jesli chodzi o gore silnika to warto zwrocic uwage na jakosc przylgni glowicy i przylgni pokryw zaworowych bo zadne uszczelki nie zastapia dobrze dopasowanych powierzchni. Na to wplyw ma rowniez dokladne dobranie wysokosci uszczelek i oslon popychaczy w taki sposob zeby nie unosily one glowicy. Wazne jest rowniez uszczelnienie srub trzymajacych pokrywy zaworow. Jesli chodzi o pokrywe napedu pierwotnego to wazne jest to samo - dobry stan powierzchni przylegajacych do siebie jak rowniez niezbedne jest sprawdzenie ktore ze srub mocujacych jest przelotowa, tzn siega do komory napedu pierwotnego i uszczelnienie ich przed przesaczaniem sie oleju przez ich gwinty.
-
Dobre podejscie, zrobisz go i bedziesz pewien tego co masz.
-
2022 Honda CB500X
Adam M. odpowiedział(a) na Adam M. temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Zacznij cwiczyc razem z nia normalne uzywanie hamulca czyli jego progresywne wciskanie, ja mimo ABS raczej juz sie tego nie zamierzam oduczyc. Teraz zaczynam nauke z "trail breaking" w zakretach jak rowniez kilka innych elementow ktore podczas jazdy staruszkami byly zawsze problematyczne, a glownie dotycza elementow wolnej jazdy po waskich ulicach z zawracaniem, uzywaniem przeciwskretu i itp. -
yz 125 wysokie obroty
Adam M. odpowiedział(a) na Skroll temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Czyli co - 23 letni gaznik z reszta w podobnym wieku. Czy przy okazji wymiany uszczelniaczy sprawdzales sprezanie, czy luzy miedzy tlokiem a cylindrem oraz luz pierscieni? Jezeli objaw wchodzenia na wysokie obroty pojawia sie przy kazdym odpaleniu silnika to by znaczylo ze uklad ssania nie dziala prawidlowo, ale jako ze to staroc i nie wiadomo w jakim stranie jest caly silnik to bym jezdzil dopuki cos powazniejszego nie zacznie sie dziac. Tym bardziej ze juz wiosna sie zaczela. -
Jakie masz inne wycieki?
-
Junak 901f skrzynia biegów
Adam M. odpowiedział(a) na Retro2000 temat w Dane techniczne i serwisowe motocykli
Czy zgrzytanie slychac tylko przy zmianie biegow, czy rowniez gdy motorower jest na biegu? -
Dobrego stozka nic nie jest w stanie ruszyc, w mojej blisko 50 letniej BSA stozek sprzegla jest taki ze jak reka piaste sprzegla wlozysz to juz jej reka nie zdejmiesz. 🙂 Tutaj problemem albo byl material stozka, albo "nasi" ktorzy juz tam przed toba zagladali i spieprzyli sprawe.
-
2022 Honda CB500X
Adam M. odpowiedział(a) na Adam M. temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Tak to jeszcze jedna rzecz o ktorej nie napisalem. Motocykle na ktorych jezdzilem ostatnio, czyli Triumph i BMW sa ciezkie ( oczywiscie dla mnie gdzie zblizam sie niebezpiecznie do 75lat ) co oczywiscie przeklada sie na problem z ich przepychaniem czy stawianiem na centralke - choc BMW ma to swietnie rozwiazane i nie wymaga wysilku. Do tego Triumph naprawde wymaga mlodszego ciala dla "udzwigniecia" jego dosc prymitywnych zawieszen, a BMW przy przepychaniu i wsiadaniu jest naprawde top heavy co jest dla mnie zupelna zagadka. Przeciez przy lezacym silniku powinna dawac przeciwne wrazenia? W odroznieniu od nich Honda przepycha sie lekko i nie ma wrazenia ze chce sie na ciebie zwalic mimo ze to tez 200 kg, nie jest za lekka i wrazliwa na boczne wiatry ktore u nas potrafia byc silne, nie ma wrazenia ze mijane ciezarowki "zdmuchna ja" z drogi. Niezwykle "przyjazny" motocykl w uzytkowaniu na codzien. BMW tez jest przyjazna i zawsze gotowa, ale ciezar i niestety sprzeglo ja eliminuja. -
2022 Honda CB500X
Adam M. odpowiedział(a) na Adam M. temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Zrobilem kilka jazd dookola komina, czyli tak 10 - 20 km i nastepny wniosek to b.dobra ochrona przed wiatrem i zimnem, szeroki zbiornik ma jeszcze poszerzajace sie plastikowe boki ktore maja wglebienia calkowicie chroniace kolana, a na kierownice poprzedni wlasciciel nalozyl jakies tanie oslonki plastikowe chroniace dlonie i swietnie to dziala. Szyba przednia na ktora wszyscy narzekaja w moim przypadku jest idealna, ustawiona najwyzej chroni mnie przed wiatrem dosc dokladnie, oprocz wiatru z boku oczywiscie. Staram sie jezdzic codziennie i coraz pewniej sie czuje na tym moto, wygodne jest to ze nawet przy + 10C jest mi cieplo i przyjemnie. Duzym minusem jest brak centralnego stojaka, bede musial dokupic jakas chinska kopie bo orginal kosztuje prawie $400. Przez te wszystkie jazdy nie zdolalaem wyjezdzic nawet pol baku paliwa. Pozycja jest dla mnie swietna, pelna kontrola w gestym ruchu miejskim, w wolnej jezdzie i ciasnych zakretach, zreszta w jakiekolwiek zakrety ten motocykl pieknie sie sklada. Poprawiony przedni hamulec jest dla mnie za ostry, przyzwyczajony do bebnow w swoich anglikach, czy niezbyt wydajnych w ostatnim sezonie hamulcow BMW musze sie przestawic i czesciej uzywac tylnego, ktory z kolei jest b. slaby ( moze zeszklone klocki ). Lekkie nacisniecie dzwigni przedniego powoduje staniecie motocykla w miejscu przy niskich szybkosciach, co moze byc problemem. Dzisiaj deszcz, zimno wiec wymienie olej z filtrem i postaram sie przykrecic zbiornik do BSA. -
Dziwne ze nie zauwazylem tego posta. Rureczke jesli olej leje sie z polaczenia rurki z koncowka trzeba zalutowac na twardo tak jak to oryginalnie bylo zrobione. Czy w Polsce nie ma juz rzemieslnikow robiacych takie rzeczy? Nie bardzo chce mi sie w to uwierzyc. Sama czesc mozna oczywiscie kupic w GB czy w panstwach Zach Europy, ale naprawa bedzie wielokrotnie tansza.
-
Voge 300 Rally vs Romet ADV 400/Mash Adventure 400
Adam M. odpowiedział(a) na elektronnn temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
CFMoto ma spolke z KTM o czym sie niedawno dowiedzialem i chyba robi dla nich te male silniki ( singiel 390 ). To samo chyba z malym BMW ( 310? ), Husqa czy Triumph 400, RE Himalajan - silniki robi do niech indyjski Bajaj. W zwiazku z czym CF powinien chyba byc na wyzszym poziomie niz typowa chinszczyzna. -
Wtrysk czy gaznik? No wlasnie przy nieszczelnym wydechu ( zubozenie mieszanki ) strzaly sa z tlumika przy zejsciu z obrotow.