Jump to content

Adam M.

Super-Moderatorzy
  • Content Count

    14,474
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Adam M.

  • Rank
    Spec - Mechanik
  • Birthday 08/02/1949

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    motocykle, jazda, obsluga, mechanika
  • Skąd
    Kanada

Osobiste

  • Motocykl
    Triumph T150V.
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Recent Profile Visitors

2,529 profile views
  1. No to teraz sprawdzanie - odkrecic kranik i sprawdzic jego filtr, potem to samo z gaznikiem w ktorym trzeba sprawdzic uklad wolnych obrotow.
  2. Just pulling your leg.
  3. Te zaginanie lag to rozumiem ze lekka przenosnia literacka?:)
  4. Jezeli linka urwala sie przy klamce sprzegla to jest to zaniedbanie poprzedniego wlasciciela. Ta linka zakonczona jest "beczulka" wchodzaca w klamke i w tej klamce ona musi byc ruchoma. W Suzuki mialem specjalna plasticzana tulejke w tym miejscu, ktora jednak po dlugim czasie sie wycierala, beczulka stawala w miejscu i urywala linke jesli nie posmarowalo sie otworu w klamce. Nie wiem czy tak samo jest w XJ600 ale proponuje dokladnie obejrzec to miejsce. Jak nic tam nie ma to radze regularnie smarowac, specjalnie przed zalozeniem nowej linki. Co do wypowiedzi kolegow na temat sprzegla to 100% zgoda z mojej strony.
  5. OK, po kolei: - sruba, tak powinna byc, ale mam wrazenie ze tam juz moze byc ulamana sruba w tym otworze. Sprawdziles glebokosc otworu? - kolek na sprezynie, czy jestes pewien czy to on jest przyczyna tych halasow? Czy sprezyny na obwodzie kosza nie sa luzne? Bo to one zwykle sa przyczyna dziwnych dzwiekow na wolnych obrotach. Co do koleczka na sprezynie to najlepiej kupic fabrycznie nowa czesc, choc na zdjeciu on nie wyglada na zuzyty a jesli producent zalozyl taki luz jak jest dla tego kolka to jest przyczyna dlaczego jest on taki a nie inny.
  6. Jaki byl przebieg moto na tej swiecy? Wyglada ze na niektorych zakresach obrotow jest za bogato a na innych za ubogo. Czy gaznik ktory kupiles byl dedykowany do tego konkretnego motocykla? Jak by nie bylo to objawy ktore opisujesz pokazuja ze twoj uklad wolnych obrotow blokuje sie jakims brudem od czasu do czasu. Moze to wynikac z brudnego zbiornika lub brudnego gaznika i to powinienes sprawdzic.
  7. Rosomak twoj model oparty jest o pozniejszy silnik VFR a to zupelnie inna bajka niz starsze modele VF ktore rzeczywiscie mialy podwojne tarcze z przodu, ale za to gorsze zawieszenia i zaciski niz twoja Magna. Tak naprawde dopiero Magna z lat 90 tych jest motocyklem bezproblemowym - odwrotnie niez Magny z lat 80 tych.
  8. Jasne. Jak nie Liberalowie to Konserwatysci i tak w kolko. Jakkolwiek nasz obecny konserwatywny premier Ontario wzbudza dosc skrajne emocje swoimi probami rownowazenia budzetu za wszelka cene i tak sobie prywatnie mysle ze to dzieki niemu Trudeau i Liberalowie znowu wygrali w elekcji federalnej. Podpadli bardzo roznymi rzeczami, mnie glownie przez niespelnienie obietnicy zmiany ordynacji wyborczej w taki sposob zeby kazdy glosujacy mogl miec kilka wyborow, tzn ze moj glos oddany na np NDP nie jest stracony gdy ci nie wchodza do parlamentu tylko przechodzi na drugi wybor np Liberalow. Tak a`propos to polska ordynacja wyborcza tez powinna byc zmieniona na taka jaka istniala po 89r, a progi na wejscie do Sejmu powinny byc nizsze.
  9. Czesc Geosmol, Nie nie sadze ze ktos robiL takie zestawy do Hond V4 w Polsce, to tak stare motocykle i chyba corraz rzadziej uzywane tak ze rynek zbytu nie bylby za duzy. Jezeli twoj egzemplarz prawidlowo dziala to nie widze potrzeby robienia tej przerobki teraz, wiekszosc motocykli ktora dotrwala do obecnych lat miala wymienione kiedys walki rozrzadu i dzwigienki zaworowe i daje rade. Jesli silnik chalasuje to najprawdopodebnie jest to wina napinacza lancucha, ktory jest automatyczny ale po jakims czasie wyrabia sobie stale miejsce z ktorego juz nie chce sie posunac do przodu. Efektem jest zbyt luzny lancuch rozrzadu. Aby utrzymac silnik w dobrym stanie trzeba po prostu uzywac dobrego oleju ( syntetyk ktory jest bardziej odporny na temperature i zgniatanie przez kola zebate skrzyni ) i pilnowac terminow refularnych wymian tego oleju. Mysle ze to wystarczy.
  10. Motorek, dobrze ze tutaj tylko kilka osob mialo cos do czynienia z ukrainska mysla techniczna, gdyby na forum ( tak jak dawniej ) byla spora grupa uzytkownikow tych sprzetow komentarzy byloby wiecej i pewnie bylyby ostrzejsze. Niestety taki "odremontowany" silnik to wielka niewiadoma, bo oryginalne ukrainskie czesci sa zwykle bardzo slabe jakosciowo i materialowo, wiec uzytkownicy ruskow ratuja sie jak moga, rzemioslo, przerobki itd. Jakosc kazdego remontu jest rozna i wiele zalezy od inwencji i wiedzy remontujacego.
  11. Boje sie ze trzeba do tego zdjac pokrywe sprzegla i napedu pierwotnego, po czym sprawdzic jak wyglada ustawienie tarczy wyciskowej sprzegla, tzn czy jest ona centrycznie ustawiona do kosza sprzeglowego. Jesli to stary motocykl to przy okazji rozebralbym cale sprzeglo zeby sprawdzic stan podzespolow, glownie czy tarcze cierne nie sa spalone, przekladki tak samo a kosz i zabierak nie zuzyte.
  12. Silnik najlepiej odpalic i docierac w jezdzacym motocyklu. Odpalenie samego silnika to dosc ryzykowna zabawa.
  13. Ja natomiast absolutnie sie nie zgadzam z tymi opiniami. Suzuki z serii GS sa dalej dostepne za zachodnia granica, a sa to motocykle nie do zajechania. Tyle ze mozliwe ze w Polsce ciezko trafic zadbana sztuke. Taki GS750 z 81r jezdzi u mjego bylego szwagra do dzisiaj i jest to motocykl spory wygodny i w miare szybki, w kazdym razie nic mu nie brakuje w codziennym ruchu. Troche pozniejszy model z 83/4 roku jest mocniejszy, ( 84KM) zgrabniejszy, szybszy i stanowi w mojej opinii najlepszy mozliwy UJM z tamtych czasow. Jezdzi, skreca i hamuje nie gorzej od Zephyra, czy Hondy Boldor, a jest o wiele bardziej odporny na glupote od takiej Hondy. Jesli ja potrafie jezdzic w normalnym ruchu na anglikach z lat 60 - 70 tych to jazda stara japonia nie przedstawia zadnego klopotu. Raz zrobisz i potem nie dotykasz palcem oprocz obslugi. Inna mozliwoscia jest motocykl ktory ja ujezdzam jako drugi - to jest mala cegla BMW K75 - tani jak barszcz, calkowicie niezawodna i prawie bezobslugowa. W obu przypadkach trzeba kupic motocykl w dobrym stanie technicznym.
  14. Kidawa to moze i mila i inteligentna kobieta, ale bardzo kiepski mowca i takie troche "cieple kluchy". Musza ostro popracowac nad jej wizerunkiem zeby zrobic ja bardziej wyrazista i lepiej mowiaca. No ale PO jak wczesniej pisalem nie ma przede wszystkim podstaw do tego zeby ludzie mu znowu uwierzyli, uwazam ze Kosiniak Kamysz jest lepszym kandydatem.
×
×
  • Create New...