Jump to content

IZO

Forumowicze
  • Content Count

    1,733
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

IZO last won the day on January 14 2012

IZO had the most liked content!

Community Reputation

14 Neutralny

2 Followers

About IZO

  • Rank
    MOTONITA - płonąca guma
  • Birthday 03/01/1991

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wieliczka

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    3181620
  • Strona www
    http://

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

592 profile views
  1. IZO

    Zmiany klimatyczne

    A ja wam powiem że tu w moich rejonach (Pogórze Wielickie) zaczęły wysychać pierwsze studnie. Starszyzna nie pamięta żeby tu była kiedykolwiek taka lipa z wodą. Teraz coś niby popadało ale jak przyjdą niedługo jakieś srogie upały to będzie tu u nas nieciekawie.
  2. Starsze opływowe samochody z niskim cx typu Calibra miały tą wadę że przy dużych prędkościach struga powietrza odrywała tył samochodu od ziemi, możliwe że w motocyklach występuje podobny efekt, nigdy nie badałem tego tematu, może Ks o takie przypadki ci chodzi ? Bo żeby specjalnie stosować spoiler który nas oderwie od ziemi to jeszcze nie słyszałem. Taka opływowa Calibra jest bardzo niebezpieczna przy dużych prędkościach i dziś się już tak nie robi samochodów a jak by ją jeszcze oderwać od gleby spoilerem to by można nią normalnie polecieć
  3. Dlatego napisałem że jak dowalimy masy ale dopompujemy opony to możemy jak by wyjść na zero z oporami toczenia i nie zmienić v-maxu. Po coś te tabelki z ciśnieniami zależnymi od obciążenia mamy w samochodach. Jak byś nawalił 5 barów w koła i by jakimś cudem nie wybuchły to byś może docisną te 110 Bo jeśli ty pomyślałeś o samym zwiększeniu masy to masz racje, wzrosną opory toczenia i v max spadnie.
  4. A ja się nie zgodzę do końca, bo masa to ma największy wpływ na przyśpieszenie, a na v-max to opory powietrza które jak wspomniał KS rosną do kwadratu prędkości, więc można zrobić ciężkie ale opływowe auto które będzie miało większy v-max niż lżejsze ale z kiepską aerodynamiką Tak myślę jeszcze i chyba mase można w ogóle pominąć, kluczowe będą opór aerodynamiczny i opory toczenia. Możemy dorzucić do auta 200kg i dopompować na grubo opony żeby zniwelować zwiększone opory toczenia i przy większej masie v-max nam nie spadnie
  5. IZO

    Zmiany klimatyczne

    Czytając co tu jest to ja rozumiem że jest ocieplenie. tylko nie ma tak naprawdę pewności jaka jest tego przyczyna. Nikt tu nie neguje całego środowiska naukowego, ale skoro w samym środowisku naukowym zdania bywają podzielone, to dlaczego zwykli szarzy ludzie na forum nie mogą mieć ? Ty się uparłeś już na konkretną teorie i już jest pogadane ale reszta i w tym ja, czeka dalej i obserwuje sytuacje, bo jak to już nie raz było w historii za chwilę pojawi się jakaś nowa sensowna teoria i się zacznie gadanie od nowa Dodam jeszcze że z drugiej strony chłopaki zapędzili się też z tą suszą bo może i pada dużo ostatnio i jest pozornie mokro, ale jest tak jak gadał rolnik od Grizliego, pomimo deszczów stany na rzekach są niskie i jak przywali za chwilę upałami to będzie sucho w polach i przydomowych ogródkach, ostatnie dwa lata już były dosyć suche i trzeba było ogrody mocno nawadniać bo wręcz usychały. Ciekawe bardzo jak będą się kształtowały te przyszłe lata, jeszcze się możemy mocno zdziwić
  6. IZO

    Zmiany klimatyczne

    Fizyka to było zawsze dla mnie szczególne miejsce, gdzie mamy ściśle określone prawa, wzory i tu zawsze wszystko się zgadza i nie ma miejsca na forumowe dyrdymały Aż przyszedł czas gdy zetknąłem się z podstawami mechaniki kwantowej (już o OTW czy STW nie wspominając ;P) i wychodzi na to że jednak nic nie jest takie oczywiste i zrozumiałe. Foton raz jest cząstką a raz falą i jeszcze podobno potrafi sam ze sobą interferować i w ogóle robi sobie w eksperymentach z nas najzwyklejsze jaja, determinując swój stan w zależności czy go obserwujemy bądź nie, no ogólnie cyrk. I w obliczu tego wszystkiego to ja chyba jednak puki co podziękuje naukowcom i do rozjaśniania w głowie używam już jedynie Zioła
  7. IZO

    Zmiany klimatyczne

    Skoro trochę zeszło na astronomię, czarne dziury, big bangi i zupy kwarkowo gluonowe to wszystkim ciekawskim proponuję ten o to wykład Krzysztofa Meissnera, w którym opowiada o przeszłości i przyszłości wszechświata w dość przystępny sposób dla zwykłych zjadaczy chleba. Sporo wiedzy i może komuś choć troszkę rozjaśni to w czym my to się w ogóle znajdujemy
  8. IZO

    Zmiany klimatyczne

    Jako że znam sie trochę na ogrodnictwie, i sadzeniu różnych roślinek to powiem ci że pompowanie Co2 w rośliny daje niesamowite efekty W szklarniach w zależności od uprawy pompuje się nawet do 900 ppm Co2, to jakieś 2 razy więcej niż w atmosferze i roślinki dopiero rosną jak powinny
  9. Te wyniki to w "psi" ? w barach to będzie 6.2 i 8.2. Nie znam stopnia sprężania HD więc nie wiem czy takie 6.2 to dużo czy mało, ale jak na silniki ogólnie to moim zdaniem trochę mało. A różnica 2 barów między cylindrami to już niestety jest sporo.
  10. Misiek, z takimi filtrami to i ty jesteś piękny
  11. Bądź spokojny o swój światopogląd Sprzęty jak mój, nigdy nie zawisną na żadnym ogłoszeniu ani na żadnym portalu aukcyjnym W moim przypadku zadziałała zasada, że prawdziwe okazje rozchodzą się po ludziach
  12. W moim Shadow 125 mam 19 letnie opony z przebiegiem 3500 km. Są to opony na których wyjechało to z fabryki i o dziwo wizualnie wyglądają dobrze i przy tych osiągach jeździ się normalnie, wiec mam w dupie i będę na nich jeździł dalej
  13. Miałem podobny problem jakiś czas temu w pewnym sprzęcie i obadałem chłodnicę pirometrem laserowym. Wyciągnięta chłodnicę zalewałem wrzątkiem i strzelałem z pirometru po całej chłodnicy. Wykryłem w ten sposób że chłodnica na środku nagrzewała się dużo wolniej niż po bokach. Prawdopodobnie była zakamieniała i nie miała przepływu przez środek. Po wymianie chłodnicy problemy z przegrzewaniem całkowicie ustąpiły.
  14. Nigdy cię żadna laska nie wymęczyła przez kilka godzin tak że cię na drugi dzień jaja bolały ? To jeszcze wszystko przed tobą :D
×
×
  • Create New...