Skocz do zawartości

...a oleju ubywa.


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam jeszcze jedna sprawe.Napisaliscie ze uklad wtryskowy sie dostosuje do przelotowego wydechu,ale jak?Przeciez w ukladzie wydechowym nie ma zadnego czujnika (SRADy nie mialy sondy) a w komorze spalania tez nie ma czujnika wiec skad uklad wtryskowy ma wiedziec ze jest inne podcisnienie w ukladzie wydechowym po zmianie wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w układach wtryskowych jeden z elektronicznych czujników mierzy ilość powietrza przepływającego przez airbox i przekazuje tą informację do jednostki centralnej. Przy otwartym wydechu przez cały układ przechodzi większy przeciąg a komputer dba o odpowiednie proporcje mieszanki.

W końcu on ma więcej tranzystorów w sobie niż przeciętny motocyklist szarych komórek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tem bardziej ze pracuje na scalakach:)))

A z tym stosunkiem mieszanki wplywajacej do cylindra przez zawor ssacy i uciekajacej przez wydechowy to przeciez nie ma tam ( w komorze spalania ) prozni tylko znajduje sie powietrze wchodzace przy kazdym ruchu zaworow i tloka wiec usuniecie jakiejs czesci ladunku benzyny zmniejsza jej ilosc w stosunku do calkowitej ilosci powietrza w komorze spalania i powoduje podwyzszenie temperatury spalania.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi coś się wydaje, że w naszym rozumowaniu jest pewna luka. Gixer ma racje z tym skladem mieszanki. Gdy częśc mieszanki zostanie wyssana do wydechu, to jej skład w cylindrze będzie taki sam... zmieni się tylko jej ilość.

 

Ilość mieszanki która jest zassana do cylindra zawsze jest mniejsza od jego całkowitej objętości, wynika to z tego iż nigdy do końca nie pozbędziemy się spalin... Kurna jutro dorwę się do tej książki... temat robi się coraz bardziej ciekawy...

 

Dopisane:

 

Chociaż jest jeden motyw... gdyby nie było odbicia, to po otwarciu zaworu dolotowego mieszanka zamiast wpaść do cylindra została by stricto wyssana do wydechu przez zawór wydechowy. Za zaworem wydechowym było by dużo niższe ciśnienie niż przed zaworem dolotowym ( gdzie czekala już spiętrzona mieszanka). Zamiast wpaśc do cylindra poleciała by odrazu do wydechu ( spora jej część). W tym przypadku duza ilość spalin została bby jeszcze w cylindrze i zmieszała się z mieszanka, zubażając ją.... Gdy mamy tłumik w którym występuje odbicie fali gazów... część z nich się cofa i wtłacza zpowrotem mieszane do cylindra.

 

To są takie moje przemyślenia... jutro zabieram się za lekturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A biedny Sebjaw chcial sie tylko dowiedzieć, co powoduje ubytek oleju w jego silniku :mrgreen:

Teraz to się chłop dopiero zakręci, jak to wszystko przeczyta :mrgreen:

 

Niezwykle ciekawy temat :buttrock:

Czekam na dalsze wypowiedzi :P

 

Pozdrawiam :P

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tem bardziej ze pracuje na scalakach:)))

A z tym stosunkiem mieszanki wplywajacej do cylindra przez zawor ssacy i uciekajacej przez wydechowy to przeciez nie ma tam ( w komorze spalania  ) prozni tylko znajduje sie powietrze wchodzace przy kazdym ruchu zaworow i tloka wiec usuniecie jakiejs czesci ladunku benzyny zmniejsza jej ilosc w stosunku do calkowitej ilosci powietrza w komorze spalania i powoduje podwyzszenie temperatury spalania.

 

Adam M.

 

Poza tym ( nie wiem jak w motocyklach ) ale w samochodach jest także sonda lambda za kolektorem wydechowym która określa zawartość tlenu w spalinach. I na podstawie tego komputer dobiera dawkę wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idaho już się troszkę zakręcił :

Pomyliłeś teorię z praktyką, ale to nic - jedziemy dalej.

W czasie ruch posuwisto-zwrotnego tłoka czasami jest on w GMP i wtedy przez bardzo krótki moment nie bierzesz pod uwgę objętości cylindra.

Mieszanka paliwowo-powietrzna wpada tam przez zawór ssący i nie błąkając się po zakamarkach cylindra (bo ich w tym momencie nie ma) zapier***a prosto do wydech z prędkością pospiesznego do Koluszek omijając po drodze zawór wydechowy chłodząc go przy okazji i wpada na falę odbitą w układzie wydechowym . Jeżeli mieszanka jest bardzo rozpędzona to po zderzeniu wraca w stronę cylindra w momencie końcowej fazy zamykania zaworu wydechowego. Po jego zamknięciu w cylindrze już jest nadciśnienie bo strumień mieszanki wciąż napiera.

kurde reszta potem bo sam się zakręciłem

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ( nie wiem jak w motocyklach ) ale w samochodach jest także sonda lambda za kolektorem wydechowym która określa zawartość tlenu w spalinach. I na podstawie tego komputer dobiera dawkę wtrysku.

Akurat w SRADach nie ma sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z sondy jest jedną z wielu dla komputera.

W CBR600FS na naszym rynku z katalizatora jest tylko obudowa a instalacja ma wpiętego oszusta za to silnik oddaje kilka kM więcej niż taki sam w stanach z kompletnym katalizatorem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vlaad zgłoś się na ponowny egzamin z faz rozrządu.

Nigdy nie twierdziłem, że się na tym znam. Zadaję pytania po to, żeby z odpowiedzi czerpać wiedzę. Ponieważ wiem, że można na was polegać w tej kwesti, więc dzielę się swoimi wątpliwościami bez żenady.

Nie wstyd jest czegoś nie wiedzieć. Wstyd jest twierdzić, że wszystko się wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to panowie bomba!! swego czasu (jakies 500km temu :mrgreen: ) bylem na czyszczeniu+synchro gaznikow u Idaho. wtedy mialem pusty tlumik (doslownie: wszystkie flaki wyprute, zostala tylko obudowa=rura). przy okazji sprawdzilismy swiece (kto mial VFR, ten wie, jak ciezko sie dobrac do swiec tych z przodu :| ), wiec tego sie nie robi od tak w 5min, z ciekawosci. okazalo sie, ze swiece maja kolor ewidentnie bialy :!: , i widac, ze sa lekko przegrzane juz. przed zmiana tlumika mialy kolor normalny, czyli lekko brazowe. na cale moje szczescie, na tym nowym tlumiku przejezdzilem jakis moze 1tys km, wiec tragedii nie ma. za namowa Idaho oraz w kooperacji przez PW z Adamem M., postanowilem tak: zrobic tlumik przelotowy z prawdziwego zdarzenia i dobrac dysze glowne na wieksze. Polazilem po motocyklowych, poogladalem sportowe tlumiki i wysnulem wnioski - jak ja mam placic 1000 zeta za rure w rurze, to ja to wale i zrobie sobie sam :mrgreen: . Tlumik moj, to rura z nierdzewy o srednicy 59mm (bo o takiej srednicy wchodzi do tlumika), grubosc scianki 1mm, wsadzona w "opakowanie" po oryginale. koszt tjuninku u znajomego spawacza z tigiem: 40 zeta :mrgreen: nastepnie kupilem dysze glowne w larssonie 135. koszt: 60 zeta. fabryczne byly 130, wiec o 2 numery wieksze mam.

efekt? Ja juz nie mowie o tym, ze swiece znowu maja kolor normalny, ze koszmar wypalonych gniazd i zaworow poszedl w zapomnienie, juz nie wspomne o tym ryku silnika V4, ale to naprawde lepiej jezdzi! dol mam mocniejszy, ale na vmax nic sie nie zmienilo. ale tez czekam na wiosne, bo ostatni pomiar vmaxa robilem latem, na innym, goracym, powietrzu. jezeli chodzi o spalanie, to na razie badam temat, ale drastycznie nie wzroslo, o ile wogole wzroslo, to nieznacznie. ostatnio latam tylko po miescie, wiec ciezko mi tez cokolwiek powiedziec...

 

podziekowania dla Idaho i Adama M. za uratowanie silnika :mrgreen:

jedyne co moze zabic VFR? - czlowiek ;) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...