Skocz do zawartości

...a oleju ubywa.


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej, czyli radzicie zeby po zmianie wydechu od razu przystapic do regulacji i kombinowania??

Nie do kombinowania, tylko do profesjonalnego strojenia układu dolotowo - wydechowego, najlepiej z dostępem do hamowni i innego wyspecjalizowanego osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno sie z tym wszystkim nie zgodzic ale twierdzenie ze zalozenie sportowego wydechu bez zmiany skladu mieszanki spowoduje wzrost zuzycia oleju a nawet uszkodzenie silnika jest dla mnie co najmniej dziwne.W kazdym sprzecie zmienialem koncowke wydechu na przelotowy i w zadnym mi nie wzroslo zuzycie oleju i zadnego silnika nie zarznalem.P.Piotr Dudek twierdzi ze Kawasaki jest bardzo uczulone na zmiane wydechu a ja mialem 3 Kawy,w kazdej przelotowy tlumik a gazniki nie byly przeregulowywane i te Kawy nie braly mi ani grama oleju!U kumpli w Kawach i nie tylko tez nic sie nie dzialo po zmianie wydechu.Dlatego to wszystko co tu zostalo napisane o wydechach wydaje mi sie dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem tylko tubę i nie robiłem żadnych regulacji (mam wtrysk). Co do przyrostu mocy to ciężko powiedzić - nie zauważyłem takiego zjawiska, trzeba by sprawdzić na hamowni. Jednego natomiast jestem pewien, po wymianie tuba nie grzeje się tak bardzo jak seryjna i dużo lepiej brzmi. I jeszcze jedno kupiłem nowy wydech przeznaczony pod konkretny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory ja bylem jedynym sprawiedliwym walczacym z bzdura pustych wydechow na tym forum - widze ze nagle mam sprzymierzenca ))

 

 

Coś Adamie słabo wypatrujesz tych sprzymierzeńców, bo przecież od poczadku tego tematu pisze, że ładowanie pustych wydechów bez strojenia układu to idiotyzm. W każdym razie masz kolejnego sojusznika :mrgreen: .

 

 

twierdzenie ze zalozenie sportowego wydechu bez zmiany skladu mieszanki spowoduje wzrost zuzycia oleju a nawet uszkodzenie silnika jest dla mnie co najmniej dziwne

Nikt z nas nie napisał, że stanie się to od tak... strzelając palcami, lecz stanie się to w dość krótkim czasie... 20kkm? może później... W każdym razie wsadzenie pustego wydechu spowoduje wysysanie mieszanki paliwowo powietrznej z cylindra, wiec nastąpi jej zubożeni i podniesienie temp spalania, a co zatym idzie obciążenie cieplne elementów. Chyba się gixer zgodzisz ze mną, że jest to niezbyt zdrowe dla silniczka???

 

Powiedz mi ile przejeździłeś km takim sprzętem z "akcesotyjnym" wydechem... . Sądzę, że Ty i twoi koledzy musicie pojezdzić jeszcze z 30tyś. km tymi sprzętami wtedy będziecie mogli wypowiedzieć się na temat ujemnych skutków stosowanie pustych wydechów. Ja w swojej XJ mam wydech z GS 500 (jak kupowałem xj, to byłem jeszcze młody i głupi ;), rozwiercony... świeczki są białe... przegrzane... co prawda w pewnym sptopniu mogło być to spowodowane zasysaniem lewego powietrza ( znana sprawa pisałem o niej na FM), w każdym razie wsadzenie tego ... j*b.ne. wydechu napewno nie dodaje mocy XJ a wręcz jej szkodzi, plusem jest dość ładny dzwięk ( Pawel stwierdził że chodzi jak R1;).

 

Ps. Gixer jak wyglądały swieczki w twoich sprzętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PawełSV.

 

 

Motocykle z wtryskiem dzięki zastosowaniu sondy lambda, przepływomierzy i innych systemów HI-TEC mają możliwość dostaosowania się do nowych warunków, oczywiście w granicach jakie zostały określone przy pisaniu mapy wtrysku.

 

Nowy wydech grzeje ci się mniej, bo gazy spalinowe szybciej go opuszczają.

 

Jeśli kupiłęś wydech przeznaczony konkretnie pod twój motocykl, to masz się z czego cieszyc bo zrobiłeś bardzo słuszną i trafną rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gixer, to sie odnosi do silnikow gaznikowych - tak jak Idaho napisal uklad wtryskowy ma mozliwosc dostosowania sie.

Poza tym zeby wiedziec jak bylo a jak jest trzeba by przed i po kazdej zmianie robic seans na hamowni, jak tego nie zrobisz to nie wiesz a glosniejszy silnik sprawia wrazenie ze moto szybciej jedzie.

Jesli chodzi o zuzycie oleju o ktorym mowil Piotr to sparawa dotyczyla chyba starego modelu Kawy i zuzytego silnika.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się gixer zgodzisz ze mną, że jest to niezbyt zdrowe dla silniczka???

Z tym sie zgadzam.Ale dla mnie jest wielce nieprawdopodobne zeby (tak jak to opisal P.Dudek) ze moto bralo 3l na 100km (czyli 30l na 1000km!) a po wlozeniu kryzy spadlo do 0.2 na 1000km :roll:

Powiedz mi ile przejeździłeś km takim sprzętem z "akcesotyjnym" wydechem... . Sądzę, że Ty i twoi koledzy musicie pojezdzić jeszcze z 30tyś. km tymi sprzętami wtedy będziecie mogli wypowiedzieć się na temat ujemnych skutków stosowanie pustych wydechów.

W sumie najwiecej to ZXR750R,kumpel zalozyl wydech w nim przy 24tys.km,ja go od niego kupilem przy przebiegu 36tys.,ja nim zrobilem 24tys.km i sprzedalem przy przebiegu 60tys. i nie bral oleju i byl w dobrym stanie.

Ps. Gixer jak wyglądały swieczki w twoich sprzętach?

Normalnie,kolor brazowy czyli w porzadku.(nie byly biale czyli mieszanka byla OK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gixer, to sie odnosi do silnikow gaznikowych - tak jak Idaho napisal uklad wtryskowy ma mozliwosc dostosowania sie.  

Poza tym zeby wiedziec jak bylo a jak jest trzeba by przed i po kazdej zmianie robic seans na hamowni, jak tego nie zrobisz to nie wiesz a glosniejszy silnik sprawia wrazenie ze moto szybciej jedzie.  

Jesli chodzi o zuzycie oleju o ktorym mowil Piotr to sparawa dotyczyla chyba starego modelu Kawy i zuzytego silnika.

Tylko ze mi nigdy nie zalezalo na podniesieniu mocy tylko na efektach sluchowych.

A wydechy te stosowalem wlasnie w gaznikowych motocyklach bo dopiero w Gsxr1000 mam wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sie zgadzam.Ale dla mnie jest wielce nieprawdopodobne zeby (tak jak to opisal P.Dudek) ze moto bralo 3l na 100km (czyli 30l na 1000km!) a po wlozeniu kryzy spadlo do 0.2 na 1000km

 

Przecież napisałem, że mi też wydaje się to dziwne, ale skoro Piotr tak twierdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra,wiec tak :

mam w swoim sprzecie wydech Serbring(cały układ)oraz filtr K&N

swiece kolor brazowy bez zadnej ingerencji w gazniki.

Ostatnio zamontowałem Dynojet stage 1- czyli inne iglice oraz wieksze

dysze główne. :P

Regulacje przeprowadzalem wg.instrukcji producenta,czyli sruba mieszanki wykrecona

o 2.5 obr.,iglice na 3 rowku z 5,dysze główne 100,oczywiscie synchro.

teraz powiedzcie mi czy moge poprzestac na tym czy mam robic jeszcze jakies regulacje?(wiem hamownia ale niemam narazie dostepu :P )

Co do spalania to wzrosło srednio o 1l,mocy wiecej na dole,bo na górze nigdy nie brakuje :mrgreen: :twisted:

ale jakie to sa wartosci to tylko hamownia odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w swoim sprzecie wydech Serbring(cały układ)oraz filtr K&N  

swiece kolor brazowy bez zadnej ingerencji w gazniki.  

Ostatnio zamontowałem Dynojet stage 1- czyli inne iglice oraz wieksze  

dysze główne.  

Regulacje przeprowadzalem wg.instrukcji producenta,czyli sruba mieszanki wykrecona  

o 2.5 obr.,iglice na 3 rowku z 5,dysze główne 100,oczywiscie synchro.

 

Jest to układ zalecany przez producenta do tego modelu, a nie wydumka z rury stworzona przez Pana Janka z Zadupia Dolnego. Zastosowałeś Dynojety zalecane dla tego modelu, które już dały silnikowi więcej paliwa. Całośc ustawiłeś zgodnie z instrukcją i ... na tym bym poprzestał. Zawsze powtarzam, że trzeba mieć trochę zdrowego rozsądku, pędzenie na hamownie jest jak najbardziej wskazane, jak chcesz urwać 0,02 s na okrążeniu w zawodach. Na ulicę wystarczy prawidłowa regulacja, a ta zalecana przez producenta z pewnością taka jest, gdyż kolor świec tylko potwierdza, że nie ma problkamów. Kontroluj to co jakiś czas i w razie pojawienia się złowrogiego białego koloru kombinuj z ustawieniami, ale wydaje mi się, że nie będzie to potrezbne.

 

Pozdrawiam, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zastosowałęś kompleksowy "tuning" i zamiast samemu bawić się w dobieranie dysz, nastaw iglic, zmiane poziomu paliwa... zastosowałeś już gotowt patent dyno-jet. Te dysze dobrane są do twojego modelu moto, więc teoretycznie niemusisz już jechać na żadną hamownie.

 

 

PS. Chciałbym zwrócić uwagę na pewną rzecz, aby faktycznie sprawdzić kolor świec zapłonowych, trzeba by gasić motocykl w różnych zakresach obrotów w trakcie jazdy(hbez schodzenia z obrotów) wykręcać świece na miejscu i obserwować. Ponadto aby świeca się dobrze wybarwila trzeba przejechać w danym zakresie obrotów z 1-2 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe forumowe mądrale :P :P :P czytajcie wiecej książek >jesli silnik jest chlodzony ciecza to i tak temperatura bedzie utrzymywana na optymalnym poziomie, biorac pod uwage sprawny uklad chlodzenia.....moim skromnym :P zdaniem wymiana wydechu niema nic wspolnego z braniem oleju, podobnie jak z temperatura, panowie> mowa o silnikach 4r suwowych,przez wymiane wydechu mozna zyskac troche mocy( + regulacja gaznikow) , a i dzwiek bedzie milszy dla ucha

 

3na 5 harusiow i tym podobnych sprzetow ma puste wydechy, silnik sa chlodzone olejem i powietrzem, a ich kierowcy raczej niejezdza za szybko wiec chlodzenie niebedzie za dobre i z tymi silnikami nic zlego sie niedzieje, jezdza i jezdza....

 

czasem dla jaj zdejme wydechy i niewidze wiekszej roznicy co do pracy silnika, dziala bez zarzutu...no moze troche lepiej z dolu ciagnie( MOZE )

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dqree widzę, że mądry z ciebie gość:P. Sprawa wygląda tak, iż wypaleniu(zużyciu) ulega najczęściej denko tłoka i zawory wydechowe. Te elementy nie są bezpośrednio chłodzone. (o przeprawszam są tłoki bezpośrednio chłodzone cieczą, ale w motocyklach sie ich nie stsouje) Chłodzona jest tuleja cylindra oraz glowica.

Chłodzenie cieczą jest stosowane aby uzyskać jak najwiekszą sprawność silnika, oraz stała temp pracy, daje to dużą stabilność procesów spalania. Problemem przy spalaniu ubogiej mieszanki jest zbyt wysoka temp... wiec zawory i tłok są przeciązone cieplnie (następuje miejscowe przegrzanie) i nienadązaja z odprowadzeniem ciepla, zwłaszcza zawory, następuje ich miejscowe przegrzanie..po. dobnie jak przy niedomykających się zaworach. Zawór wydechowy dziala w bardzo trudnych warunkach, chłodzi się tylko w momencie stykania się z gniazdem, oraz przez prowadnice. Jeśli wzrasta temp spalin, to jest on jeszczebardziej przegrzany.... i twoje chlodzenie odprowadzi ci siepło z silnika, ale nie z zaworu.

 

 

Ps. Pooglądaj sobie ogłoszenia... pojeźdz pooglądaj sprzęty, zobaczysz w jakim stanie są sprzęty z kąbinowanymi wydechami, a w jakim z oryginalnymi. Wnioski nasuwają się same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...