Skocz do zawartości

...a oleju ubywa.


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Masz całkowitą rację ale z dyszami nie wolno przesadzać.

Kilka lat temu w GSXR750Srad zamontowałem wyścigowe gażniki Keihin-CR41 i na torze pilot stwierdził że pod koniec tak przy 9000 jest słabszy,dostał większe dysze i historia się powtórzyła 9500 i słabszy, jeszcze większe i meldunek pilota do 10000 ma pierd*******e a potem muł, apiat większe i tera dobrze a w gaźniorach 195.

Miesiąc później na torze w Brnie koledzy mechanicy pytają dlaczego po odjęciu gazu tak napier***a, no bo ma CR41. Dostał popalić na kilku kołach i do słowaków na hamownię pierwszy pomiar wyprostował wszystkich 89KM na kole a Tomek ma podobno 150KM. Słowak zapytał kto tak spierdo**ł gaźniory. Po krótkiej naradzie zamontowaliśmy 115 i na kole pokazało się 128KM , mechanik tomka postawił na bębnie do pomiaru i dał ciała bo maszyna uparcie pokazywała 120KM.

Ten tekst powinni poczytać miłośnicy zmiany dysz bez dostępu do hamowni.

Wracając do filtra powietrza to w czasie pomiarów torowej wersji GS500 bez filtra seryjnego moc spadła o 3KM a bez pokrywy airboxu o kolejne 3KM.

Całodzienna walka z Dynajetem skończyła się powrotem do seryjnych nastawów a w wyniku precyzyjnej synchronizacji przy pomocy SORIO uzyskaliśmy całe 43KM.

Dużo zależy od typu i konstrukcji gażników.

Stosowanie tzw. przyspieszaczy pomaga na torze wyścigowym ( z wyjątkiem Poznania bo tam nie sprzątają od dawna) ponieważ kierowcy zależy na mocy a nie na trwałości silnika.

Do gaźników Keihin CR można dokupić kilka długości lejków w zależności co chcemy osiągnąć. Spodkałem się z odsuwaniem baterii gaźników o kilka centymetrów od głowicy dla uzyskania większego momento obrotowego na dole.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do filtra powietrza to w czasie pomiarów torowej wersji GS500 bez filtra seryjnego moc spadła o 3KM a bez pokrywy airboxu o kolejne 3KM.

 

A zamontowanie końcówki Yoshimury daje też 3 KM mniej - sprawdzone na hamowni :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak... silnik z pustym wydechem ma więcej mocy na górze, ale traci elastycznośc z dołu, dzieje się tak gdyż przepłukanie przy wysokich obrotach pogarsza się w związku z nienadąrzającymi z przemieszczaniem sie spalinami. Czyli gdy wstawimy pusty wydech to otrzymamy więcej mocy na górze... ale wręcz na samej górze... nie potrzebnej w normalnej ekspoloatacji, czyli krzywa pzrebiega mniej łagodnie. Co innego na torcha. Dlatego tak jak już pisał gixer... najlepiej spisywały się sprzęty z pustym wydechem, ostro rżnięte. W każdym razie przy normalnej ekspolatacji wskazany jest wydech klasyczny... taki jaki przewidzial producent. Gdyż będzie występowało zubożenie meiszanki i przegrzewanie komory spalania. W normalnej jeździe tłumiki tylko pomagają.

 

Poza tym...Yoshimura + Dynojet + filtr K&N + fachowiec + hamownia = Moc

 

Z tym się w pełni zgodzę, z tym że dość trudno znaleźć taki zespłó.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"silnik z pustym wydechem ma więcej mocy na górze, ale traci elastycznośc z dołu" hmmm...z mojego skromnego doświadczenia wynika że zmiana wydechu własnie poprawiła w sposób zauważlny dół...pisałem o tym w wątku "wymiana wydechu" Transalp po zmianie wydechu lepiej reaguje w zakresie niskich i średnich obrotów... no ale wydech nie jest tak do końca pusty... oczywiście nie podważam tu zasad fizyki, termodynamiki itd. itp. poprostu takie mam spostrzeżenia... w planie wymiana dysz na wieksze...oczywiście podzielę się spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że w końcu Idaho odrobił lekcje prof.Kordzińskiego.

Masz rację Paweł Yoshimura w GS500 się nie sprawdziła ale sprawdził się wydech polskiego producenta który podniósł moc o prawie 2 KM, niestety nie mogliśmy na nim startować z powodu nagonki na moto "106" i braku możliwości pomiaru głośności.

Wracając do wydechu nasza CBR125R startowała na takim opracowanym przez nich i pilot chwalił stabilność oddawania mocy, coprawda nie może być w 100% wiarygodny ponieważ startował na torze pierwszy raz w życiu ale w wyścigu dojechał na 9 miejscu.

Cabaniero cały czas pisze o otwartym wydechu do Transa ale podejrzewam że tem moto nie stał na hamowni.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie piotrze, już dawno je odrobiłem z tym, że przez zakup i sprzedaż moto miałem ostre zamieszanie i nie miełem czasu niczego napisać... nadal temat uważam za niedokończony. Teraz biorę się jeszcze za układy dolotowe... niebawem wysnuję jakieś sterszczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę abyś o układach dolotowych czytał kilkakrotnie każdy wątek bo mistrz Kordziński trochę zawile to tłumaczy a i od tamtego czasu cosik sie zmieniło w motocyklach np. okna przepłukujące (coć jak dwusów ) w Suzuki GSXR1000 ?

Wracając do dolotów przeanalizuj długość kanałów dolotowych i ich wpływ na moment.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie nie stało na hamowni... gdybym miał w pobliżu hamownie pewnie w ogóle nie byłoby tylu pytań...bo już bym zrobił pomiary... może na wiosnę uda się wybrać do stolycy co by w końcu przekonać się na własne gały ile warta jest ta cała zabawa w tjunink.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do dolotów przeanalizuj długość kanałów dolotowych i ich wpływ na moment.

Wg mnie im krotsze kanaly dolotowe tym moment przesuwa sie ku gorze czyli silnik jest mniej elastyczny a gdy kanal wydluzymy tym samym moment obrotowy bedzie przesuniety ku dolowi i silnik bardziej elastyczny.Bawilem sie tak kiedys w maluchu,wydluzalem kanal dolotowy montujac wyzsza podstawke pod gaznik i wlasnie przy wyzszej (kanal dolotowy dluzszy) silnik byl bardziej elastyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem niedawno Gaźnik z CX500 do malucha na długim kolektorze z kolankiem.

Chodzi to jak głupie tylko właściciel musi często wymieniać przeguby bo fajnie pali gumy a przeguby tego nie lubią.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarzucam ciekawy link do strony gdzie facio zamieszcza wyniki rasowania Kawy ZZR 1100 w tym wykresy z hamowni w różnych konfiguracjach rozmiaru dysz itp. itd. http://www.rbartick.com/tuning.htm i dobry przykład jak się powinno zabierać do rasowania sprzęta... pozdro.

 

Ps. Piotrze wpadnij do Girzycka na zlocik w przyszłym sezonie to poczęstuję dobrym samogonem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...