Skocz do zawartości

...a oleju ubywa.


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kto mi powie co powoduje ubytek oleju w silniku mojego moto? (Kawasaki GPZ 500)

 

Jest to silnik z roku 89, przebieg ok. 50000.

 

Silnik nie poci się.

Na postojach nie kapie.

Ciśnienie w cylindrach mierzyłem w srewisie i jest b. dobre.

Wymieniony został zimering przy małej zębatce napędu.

 

Tak więc co powoduje zbyt duże zużycie oleju w starym silniku? Hę?

 

Co mam wymienić?

 

Pozdrawiam.

SebJaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu za za bardzo dostaje w du...e.

Moja (juz nie moja znaczy sie :buttrock: ) XJta ma w cylindrach od 9,5 do 10,5 atm nowe uszczelniacze a i tak przy dynamicznej jezdzie - zazwyczaj między 7 a 10 tys obr ciągnie nawet 1l/1000 więc przyjął to że ten typ tak ma i już .... z drugiej strony jak jezdze jak ... :lol: (nieważne - powiedzmy delikatnie nie przekraczając 6-7 tys i 130 na godz to nie bierze praktycznie wcale.

Napisz jak jezdzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi!

 

Zazwyczaj jeżdżę na niskich obrotach i nie przekraczam 7000.

Długo rozgrzewam gdy pierwszy raz odpalam.

 

Jeśli chodzi o ciśnienie to w serwisie mierzyli i gość wartości sprawdził w swoich tabelach i powiedział że są w okoloicach górnego progu - czyli w/g niego bardzo dobrze. (niestety nie pamiętam ile to było :buttrock: )

 

A jeśli cho dzi o to ile...?

...to powiem tak:

gdy wybieram się na wycieczkę, która ma dlugość ok. 1000 km to bez 1l butelki oleju nie da rady. Po powrocie butelka jest pusta.

(czyli w trasie bierze od 0.8 do 1 l oleju na 1000 km.)

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np.uszczelniacze zaworowe albo pierscienie tylko ze jak masz dobre cisnienie to nie bardzo te rzeczy.A nie dajesz mu w dupe jak jest zimny?Bo wtedy silnik lubi pociagnac olej...

 

Sprawdzenie spężania nie wskaże ci zużytych uszczelniaczy zaworowych. Może wskazać ci uszkodzone pierścienie lub wypalone zawory.

 

Prawdopodobnie jest tak jak pisze Michał i rowki pierścieniowe w tłokach są już wyrobione w związku z czym pierścienie mają w nich luz, więc występuje zajawisko pompujących pierścieni tłokowych.

 

Podstawowe pytanie. Czy nie zauważyleś dymienia podczas wkręcania silniak na obroty, a jeśli tak, to przy jakich zakresach obrotów ono występuje?

 

Twój sprzęt nie jest już pierwszej młodości, więc ma prawo wciagac troche oleju, a przy ostrym pałowaniu moze dochodzić do okolo 0.5l/100, ale 1l to troche sporo. Moja XJ po wymianach uszczelniaczy, pierścieni, tłoków, docieraniu zaworów pali około 0.2l na 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolci że się wtrące z pytaniem z troche innej beczkii.

 

Jak kupiłem w czerwcu moją CBR na początku sezonu miał swiezo zalany olej do poziomu MAX. Zrobiłem 6500 km i sprawdzielm teraz poziom i jest na MIN.

Może ktoś mi powie ile jest oleju miedzy MAX a MIN to bede wiedział ile zużyła.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasuwa mi sie pytanie > zaluzmy ze silnik bierze ok 1litr na 1000km to jaki jest sens wymiany oleju, skoro po 3-4tys km olej sam sie wymieni, bo przeciez dolewamy nowego oleju...niewystarczy wtedy tylko wymieniac filtra oleju?

 

i jeszcze jedno, skoro wystepuje efekt pompowania oleju do komory spalania przez wysmigane tloki(rowki) to niepowinno byc roznicy czy ktos bedzie jechal 200 czy tylko 100 bo i tak ilosc "suwow" tlokow bedzie taka sama i tyle samo oleju bedzie "łyknięte" bo jesli jade na 6tym biegu zalozmy przy 4 tys obr i predkosci ok 100 to oleju znikine tyle samo jak przy 8tys czyli 200 bo bede krocej jechal, wiec silnik wykona ta sama prace....myle sie???

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasuwa mi sie pytanie > zaluzmy ze silnik bierze ok 1litr na 1000km to jaki jest sens wymiany oleju, skoro po 3-4tys km olej sam sie wymieni, bo przeciez dolewamy nowego oleju...niewystarczy wtedy tylko wymieniac filtra oleju?

Tylko ze jak lejesz dolewke to sie miesza ze starym olejem i wtedy taka mieszanka jest brana przez silnik,potem znow dolewasz i znowu sie miesza itd.Poza tym w starym oleju masz zawsze jakis syf ktory zostaje usuniety podczas wymiany oleju.

i jeszcze jedno, skoro wystepuje efekt pompowania oleju do komory spalania przez wysmigane tloki(rowki) to niepowinno byc roznicy czy ktos bedzie jechal 200 czy tylko 100 bo i tak ilosc "suwow" tlokow bedzie taka sama i tyle samo oleju bedzie "łyknięte" bo jesli jade na 6tym biegu zalozmy przy 4 tys obr i predkosci ok 100 to oleju znikine tyle samo jak przy 8tys czyli 200 bo bede krocej jechal, wiec silnik wykona ta sama prace....myle sie???

Tylko przy 200km/h i 8tys. obrotow silnik pracuje pod wiekszym obciazeniem np. opor powietrza i wtedy bierze wiecej oleju.Przeciez przy wolnej jezdzie zawsze moto wezmie mniej oleju niz przy jezdzie na wiekszych obrotach np. na autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...