Mizc Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 (edytowane) No właśnie chodziło mi głównie o nakrętkę na osi (w instrukcji moment 120 Nm, za to na śrubie regulacyjnej 16Nm). Bezpiecznie jest podchodzić do dokręcania jej, bez takiego klucza? Chyba jak dokręcę za mocno, to nic się nie stanie? Edytowane 5 Sierpnia 2009 przez Mizc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 "Ustawienie prawidłowego luzu łańcucha to nie taka prosta sprawa" - Panie Dudek niedługo to będziesz pisać, że zrobienie kanapki to nie taka prosta sprawa :-) i potrzebny do tego kucharz... Hipokryzja i nic więcej! Te forum jest po to żeby pomagać bezinteresownie, a nie śmiać się z błędów innych i zacierać ręce na pieniądze gdy przez czyjąś niefrasobliwość szykuje się robota na której nieźle zarobisz. Przez takie gadanie na zlotach mam niezły ubaw. Cytat: - Ale masz luźny łańcuch - Luzik, w poniedziałek zajadę do warsztatu to mi naciągną i nasmarują za 50zł - a nie można tego zrobić samemu? - nie no co ty! To trzeba umieć, mieć odpowiednie narzędzia i się znać... Jak usłyszałem te ostatnie zdanie to parsknąłem śmiechem i chichotałem z kwadrans. Trzeba się znać hehehe Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 No właśnie chodziło mi głównie o nakrętkę na osi (w instrukcji moment 120 Nm, za to na śrubie regulacyjnej 16Nm). Bezpiecznie jest podchodzić do dokręcania jej, bez takiego klucza? Chyba jak dokręcę za mocno, to nic się nie stanie? jak nie masz takiego klucza a chcesz to prawidłowo dokrecić to podjedź motocyklem do jakiegos lepszego zakładu nawet wulkanizacyjnego. Powinni miec taki klucz do dokrecania kół i bez problemu Ci dokreca z wlasciwym momentem. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 No właśnie chodziło mi głównie o nakrętkę na osi (w instrukcji moment 120 Nm, za to na śrubie regulacyjnej 16Nm). Bezpiecznie jest podchodzić do dokręcania jej, bez takiego klucza? Chyba jak dokręcę za mocno, to nic się nie stanie? A co ma się stać? Przecież wahacz nie pęknie. Dokręć tyle żebyś poczuł zdecydowany opór i jazda. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 A co ma się stać? Przecież wahacz nie pęknie. Dokręć tyle żebyś poczuł zdecydowany opór i jazda. jeśli dokręcisz zbyt mocno nakrętke osi wahacza to dużo szybciej skończysz łożyska w kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 (edytowane) jeśli dokręcisz zbyt mocno nakrętke osi wahacza to dużo szybciej skończysz łożyska w kole. nie łożyska, gdysz skrecajac oske sciska sie jedynie bieznie wewnętrzne, pomiedzy którymi jest tuleja dystansowa. Chodzi o połaczenie śrubowe jakim jest gwint na osi i w nakrętce. ma swoja wytrzymałość, a przy określonym momencie ma największą "sprawność". tak samo szkodliwe jest za słabe skrecenie jak za mocne, chociaz efekty sa inne. Edytowane 6 Sierpnia 2009 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekgsxgsx Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam wszystkich, zmieniłem napęd w swoim gsx 550 na RK 530 oringowy 112 ogniw i zębatki JT 14/46, (czyli jak w serwisówce napisane) po założeniu i naciągnięciu kończy się skala naciągu, na 10 kresek naciętych na wachaczu wskaźnik jest już na 7 kresce, czy tak ma być, bo rozmiar zestawu jest dobrze dobrany,dodam, że wszystko mam seryjnewachacz itd, poradźcie coś, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Przelicz ogniwa, no i czy sprawdzasz na centalce czy na bocznej - bo to różnica (powinno się na bocznej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekgsxgsx Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Przelicz ogniwa, no i czy sprawdzasz na centalce czy na bocznej - bo to różnica (powinno się na bocznej) Przeliczone i ogniwa i zęby w zębatkach, a sprawdza się w moim przypadku na centralnej (serwisówka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Jaka jest ogledłość tych trzech ostatnich kresek? Jeśli więcej niż 1 cm to możesz to spokojnie zostawić. Łańcucha i tak nie powinno się bardziej eksploatować. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 A łańcuch nie powinien być od początku? Bo co to za akcja od końca? Jak ja założyłem nowy to nawet mi na skalę nie wchodził xP i było przed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Przeliczone i ogniwa i zęby w zębatkach, a sprawdza się w moim przypadku na centralnej (serwisówka). Zobacz może da się wywalic jedno ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Ile ogniw mial stary lancuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekgsxgsx Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Witam ponownie, sprawa załatwiona, wyciołem ogniwo w sumie dwa bo zewnętrzne i wewnętrzne, i wszystko gra, a stary łańcuch miał 112 ogniw tak jak ten i był juz na końcu skali naciągu jak kupiłem moto więc nie wiem jak było gdy go zakładano, marki "Vaz'' wyciągnoł się szybko, dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 W Twoim motocyklu producent przewiduje łańcuch 112 ogniw. Jeśli taki nie pasuje, i musisz go skracać, coś jest wyrażnie nie tak. Sugeruję ustalić powód, a nie podpierać się tanimi metodami w stylu skracania łańcucha. pzdr PS, może jeszcze sprawdź przełożenia zębatek, powinieneś mieć 14/46 aby łańcuch 112 ogniw wszedł na wymiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.