Skocz do zawartości

Naciąg łańcucha


Leon84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego właśnie kolega Mahor zalecił zakupić nowy łańcuch .No chyba że wiesz że ma niewielki przebieg i jest dobrej firmy . Wtedy może trzeba sprawdzić koła łańcuchowe na okoliczność bicia promieniowego .Spowodowanego np .luzem między zębatką a elementem , do którego jest przykręcona .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Podczepie się pod ten temat.

 

Mianowicie.

Kupiłem nowy zestaw (tj. łańcuch i zębatki) do mojej Virago 125.

I mam taki problem jak kolega na samej górze.

Wedle instrukcji ze strony producenta luz (w tej ciaśniejszej części) mam ca. 15-20mm.

Gdy przekręce koło jest on on wiele większy.

 

Pytanie. Co mam uczynić?

 

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ok. 0,25 mm bicia promieniowego koła łańcuchowego , potrafi zmieniać luz łańcucha z 25mm na 35mm w czasie obracania kołem . Czyli przestawienie osi tylko 0,13mm . Tak więc jeśli zębatka jest wykonana z dużymi tolerancjami , można spróbować poprawić fabrykę samemu . Czyli dokręcić koło łańcuchowe we właściwym położeniu (doświadczalnie je znajdując), wykorzystując w tym celu luz w otworze centrującym (jeśli takowy luz istnieje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

od kilku dni mam cbre co zauważyłem mam za luźny łańcuch ze 40mm luzu i chciałem go naciągnąc a że o mechanice motocyklowej nic nie wiem to sie zapytam jaki luz powinien być wiem koło 25-30 mm ale jak to zrobić poluzować śruby od kół chyba sa 27 następnie z tyłu są takie mniejsze śrubki to ustawienia osi to obie wykręcic o ta sama odległość i przykręcić ? jaki jest gwint prawo czy lewo stronny oraz jakim momentem dokręcać i da sie do zrobic bez podstawki centralnej ?

 

ps. czy istnieje instrukcja do cbr f2 taka urzytkowa nie chodzi mi o serwisówke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kilku dni mam cbre co zauważyłem mam za luźny łańcuch ze 40mm luzu i chciałem go naciągnąc a że o mechanice motocyklowej nic nie wiem to sie zapytam jaki luz powinien być wiem koło 25-30 mm ale jak to zrobić poluzować śruby od kół chyba sa 27 następnie z tyłu są takie mniejsze śrubki to ustawienia osi to obie wykręcic o ta sama odległość i przykręcić ? jaki jest gwint prawo czy lewo stronny oraz jakim momentem dokręcać i da sie do zrobic bez podstawki centralnej ?

 

ps. czy istnieje instrukcja do cbr f2 taka urzytkowa nie chodzi mi o serwisówke ?

 

luz łańucha zależy od motoru, nie ma reguły, że 25-30, w umnie w cbr900rr powinno być 30-40mm

zwróć bardziej uwage na to czy naciąg jest równy w różnych pozycjach łańcucha bo może być nierównomiernie rozciągnięty lub przytarty na którymś ringu

 

a serwisówka to też taka jak to nazwałeś taka użytkowa, tam masz wszystko, nie tylko naprawy, ale tez przeglądy, regulacje, co i jak i co ile itp

 

jak serwisówki nie znajdziesz na biegu to póki co bezpiecznie ustaw 30mm, samo ustawieni banał, luzujesz śrube tylnego koła i tymi małymi śrubkami regulujesz w przód lub tył opone, zwróć tylko uwage aby było równo

 

aha jeszcze jedno, bez podstawki się obejdzie, moment koło 100Nm

Edytowane przez kazan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozna dzieś znaleźdź common service manual albo shop manuala bo w service manualu każą mi sie do niej odnieść a trafiam tylko na service manuala

 

no ja za swoją takich problemów nie miałem, do mnie jest tylko serwisówka, a jak ktoś chce części z oryginału to microfiche

 

ale zajrzyj tutaj, świeży post, może kolega ci coś pomoże http://forum.motocyklistow.pl/serwisowki-honda-t93595.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam...mam thundercata 98 r....w tych modelach niestety nie ma centralnej stopki i mam pytanie jak wyregulować naciąg łańcucha? czy mogę zrobić to gdy moto jest opary na bocznej kosie, poluzować naciągnąć i dokręcić ? czy potrzeba do tego jakiegoś systemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę większego problemu aby regulowac naciąg na stopce bocznej. Jestem pewien, że nawet w serwisówce tak stoi.

 

Oczywiście najwygodniej byłoby na stojaku, ale skoro pytasz to pewnie nie masz go na podorędziu. :icon_exclaim:

 

Śmiało naciągaj na bocznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie zawsze lepiej jeśli motocykl stoi pionowo i się nie rusza na lewo i prawo

no ale skoro nie masz stopki centralnej, cóż pozostaje boczna....

 

może zrób sobie jakiś stojak (domowa samoróbka), jakoś montowany po obu stronach wahacza, aby koło było w powietrzu i sprawa załatwiona...

 

pozdro :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...