Skocz do zawartości

Naciąg łańcucha


Leon84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jaki luz macie na łańcuchach w swoich kobyłkach?

Gdzie sie powinno go mierzyć?

Na podstawce , na kołach , pod obciążeniem itp..?

Prosiłbym o mały wykładzik.

Zapomniałem jak to sie robi... kardan mnie rozleniwił :bigrazz:

Pozdrawiam

 

PS Miało być w dziale XJ ale tu sie przez przypadek wklikało.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretną wartość luzu podaje producent pojazdu w serwosówce. Poszukaj w necie czegoś nt. twojego moto. Ogólnie to zwis powinno sie mierzyć gdy moto stoi na kołach ale ebz obiążenia, i luz powinien być w granicach 25-40 mm mierzony w połowie długości miedzy silnikiem a kołem. Dla formalności dodaję że stan łańcucha sprawdza się na środku zębatki tylnej (w osi wzdłużnej wahacza) naprężając część łańcucha pod wahaczem i jendocześnie "podnosząc" łańcuch na srodku zębatki. Jezeli łańcuch odchodzi więcej niz 5 mm to dyskfalifikuje go do wymiany. to są ogólne zasady i lepiej jak zastosujesz sie do zaleceń producenta a w necie napewno cos znajdziesz. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są zasady ogólne, jak najbardziej poprawne. wiele więcej producent nie powie

BTW łańcuch może kwalifikować się do wymiany, bez _dys_

 

Zapomniałem jak to sie robi... kardan mnie rozleniwił :icon_razz:

 

tjaa... jeszcze wrócisz do najlepszego sposobu przeniesienia napędu :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że takie dane dotyczą motocykli drogowych.Nie miałem nigdy off-road`a czy podobnych moto więc nie wiem jak z łańcuchem ale wydaje mi się że luz 25-40mm chyba za mały przy tak duzym skoku zawieszenia i można narobic niezłego klopsu odnosząc się do tych danych w moto typu off-road/super motard itp. To tylko moje własne podejrzenie.

 

 

A propos dyskfalifikacji to jakos tak sie nauczylem gadac, chyba za duzo sie naczytalem serwisówek po ang. a tam jakos tak to okreslają.pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

1. W instrukcji GS500 F piszę że naciąg łańcucha w najbardziej naciągniętym miejscu ma wynosić 20-30mm tylko która wersja pomiaru jest prawidłowa (bo słyszałem już różne najczęściej a) i c) z rysunku a to jednak 1cm różnicy).

 

FOTO !

http://img440.imageshack.us/img440/7660/hg53rl1.jpg

 

2. Łańcuch przy sprawdzaniu naciągać palcem bardzo mocno czy raczej delikatnie ?

Edytowane przez dach12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

1. W instrukcji GS500 F piszę że naciąg łańcucha w najbardziej naciągniętym miejscu ma wynosić 20-30mm tylko która wersja pomiaru jest prawidłowa (bo słyszałem już różne najczęściej a) i c) z rysunku a to jednak 1cm różnicy).

 

FOTO !

http://img440.imageshack.us/img440/7660/hg53rl1.jpg

 

2. Łańcuch przy sprawdzaniu naciągać palcem bardzo mocno czy raczej delikatnie ?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...8c4a4d381a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie, w którym punkcie - chodzi o to, być wybrał sobie JEDEN punkt na łańcuchu, nacisnął łańcuch na dół, potem do góry - i odległość, jaka przebył ten punkt (wzgledem jakiegos nieruchomego elementu), ma wynosić 20-30 mm. Naciągaj ani za słabo, ani za mocno - ot, z wyczuciem, a jeden czy dwa mm nie są ważne. :) Mierz oczywiście, kiedy motocykl stoi tylnym kołem na ziemi, nie na podpórce. Jeszcze lepszy pomiar zrobisz z pomocnikiem - usiądź na moto - wtedy zawieszenie ułoży się pod ciebie, a pomocnik będzie widział, jak mocno naciągnięty jest łańcuch. Bo teoretycznie masz np. te 25 mm luzu (kiedy nie siedzisz na moto), a ważysz 150 kg i pod twoim ciężarem łańcuch się naciągnie jak struna.

Naciągniesz dwa-trzy razy i wyczujesz, o co biega.

Edytowane przez Adam Paweł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam Paweł nie chodzi mi o to w któym punkcie tylko od którego miejsca do którego mierzyć, według tego co napisałeś rozumuje że sprawdzasz metodą B) z mojego rysunku

 

A znowu marcpol podał rysunek w którym jest podana metodą C)... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam Paweł nie chodzi mi o to w któym punkcie tylko od którego miejsca do którego mierzyć, według tego co napisałeś rozumuje że sprawdzasz metodą B) z mojego rysunku

 

A znowu marcpol podał rysunek w którym jest podana metodą C)... :)

 

Chłopie to jest proste jak budowa cepa... Łańcuch ma sie o tyle wychylać niezaleznie czy za punkt odniesiebie wybierasz góre, środek czy dół łańcucha...Masz OBRAZEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was jak to bywa ze świeżym motocyklistą postanowiłem wykonać pierwszą regulację w moim moto mam ksiazeczke z ktorej korzystam i robie zgodnie z instrukcjami naciąg Łańcucha w mojej CB500.

Wszystko fajnie aż na końcu sprawdzam naciąg jest ok 30 mm lecz kiedy zrobilem jeden obrot kołem zeby zobaczyc jak sie zachowuje lancuch to w polowie obrotu zauwazylem ze spina sie tzn naciaga coraz bardziej i jest bardzo sztywny lecz kiedy znowu wróce do pelnego obrotu naciag wraca do prawidlowego czyli znowu 30mm

nie wiem co jest grane?? może ktoś wie z gory dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wiecie co spowodowało wyciągnięcie łańcucha ?? wszystko robilem jak w instreukcji nic nie przkręcałem naciągałem ?!

no ale teraz jak naciągnę w najciaśniejszym miejscu to w najluźniejszym przekroczę granicę o wiele za dużo ;) ??

Edytowane przez ChOOyrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...