Jump to content

samolot

Forumowicze
  • Content Count

    1,133
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralny

About samolot

  • Rank
    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem
  • Birthday 03/14/1983

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Białystok

Osobiste

  • Motocykl
    Honda CBR 600 RR PC40
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    1765147
  • Strona www
    http://

Recent Profile Visitors

150 profile views
  1. Kilka dni temu ponownie podszedłem do tematu. Pomierzyłem średnicę zabieraka, średnicę otworu centralnego zebatki OEM oraz zębatki Sunstar. Zabierak ma 133,95mm, oryginalna zębatka 134,05mm a zębatka Sunstar 134,20mm. Czyli nawet oryginalna zębatka na zabieraku może mieć bicie promieniowe rzędu 0,1mm. Natomiast zebatka Sunstar bicie na poziomie 0,25mm. Owe bicie rzędu 0,25mm objawia się luzem łańcucha w jednym miejscu 15mm a w innym 35mm. W notocyklu zamontowałem seryjną zębatke tylną na zabieraku w ten sposób że na otworze centralnym w 12 miejcach na obwodzie przykleiłem cienkie paski przezroczystej taśmy klejącej o grubości 0,03mm. W ten sposób zmniejszyłem możliwe bicie promieniowe do poziomu 0,02mm. Po założeniu koła do motocykla różnice w naciagu łańcucha są nie do wychwycenia. Nareszcie!:-D Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Poza tym tylna zebatka Sunstar jest dużo cięższa od zębatki oryginalnej. Zębatka fabryczną ma "piastę" o grubości 6,65mm i dużej wielkości otwory które zmniejszają masę. Natomiast Sunstar ma "piastę" o grubości 7,75mm i mniejsze otwory co przekłada się na wieksza masę. Otwory pod śruby mocujące również są nieco wieksze niż w przypadku oryginału. Może i Sunstar są trawałymi zębatkami, ale na pewno ta firma nie jest poddostwacą dla Hondy. Hondowskie zębatki są lżejsze i dokładniej wykonane. Kupując drugi raz zamiennik celowałbym w coś innego. Może Supersprox? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  2. Polecam EBC HH. Cała Ameryka Północna prawie na tym jeździ po drogach. Fajne wyczucie siły hamowania, niskie zużycie - potwierdzone testami, tylko że syczą podczas hamowania - ale komu to przeszkadza? A jak chcesz słabiej naciskać na klamkę i skutecznie hamować to bierz Versah wersja na ulice semi metaliczne.
  3. Genialne łańcuchy produkuje japońska firma EK model ZZZ. Trwalsze od najmocniejszych DID i RK. Niestety z tego co mi wiadomo nie są oferowane w Polsce.
  4. Na turystycznych oponach nie będzie brakować przyczepności na drodze, no chyba że schodzisz na kolano na winklach niczym Rossi. Jak Bridgestony T30 dawały radę do można je zastąpić oponami Pirelli Angel GT. One są montowane fabrycznie w KTM Duke 1290GT a to chyba najlepsza rekomendacja. Ten motocykl ma sporo KM mocy i Nm momentu. Sam posiadam je w w CBR 600RR i zarówno na suchym i mokrym są rewelacyjne w szybkiej turystyce. Natomiast jak oczekujesz czegoś wiecej od opon do komplet S21 będzie jak znalazł. Widziałem te opony w akcji na drodze publicznej i wzbudzają szacunek.
  5. Możliwość pokazania się... Ja tu mówię o normalnych ludziach a nie nowobogackich japiszonach. Motocykle, te nawet najdroższe już dawno przestały być miarą statusu finansowego i prestiżu. No chyba, że blisko granicy białoruskiej... Motocykl na firmę to dobry pomysł. Niestety nie każdy jest przedsiębiorcą. Poza tym w przypadku odsprzedaży takiego sprzeta jest jakiś haczyk o którym znajomy przedsiębiorca mi mówił ale nie bardza pamietam jaki. Nie każda osoba, ktora kupuje motocykl za kilkadziesiąt tysiecy, jest osobą dobrze zarabiającą. Miedzy Kawasaki ZX 6r z 1999r a tym samym modelem z 2005r jest olbrzymi postęp technologicznych. W późniejszych latach postęp był raczej symboliczny. Jeśli obecnie produkowane 600ccm (np. r6) sa takie super, to dlaczego tak marnie się sprzedają? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  6. Nikt rozsądny nie sprzedaje kilkuletniego zadbanego motocykla w atrakcyjnej cenie. Przeważnie są to motocykle z wadą fabryczną albo powypadkowe i ktoś chce się pozbyć problemu. Ktoś kto ma pieniądze to raczej kupuje coś niszowego niż japońskiego np MV Augusta itp. Jadąc zadbaną Yamahą R6 z 2006r będę na pewno bardziej usatysfakcjonowany niż tym samym modelem z roku 2018 skastrowanym do normy euro4. Nowa Yamaha może poszczycić się abs-em, wyswietlaczem TFT, swiatlami LED itd. ale to marne pocieszenie gdy momentu obrotowego w połowie skali jest jak na lekarstwo a moc silnika nie zachwyca. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  7. Bmw S1000RR z 2009r posiada abs, kontrolę trakcji, zmienne mapy zaplonu i wiele innych systemów, które występują w najnowszym modelu tego motocykla na rok 2019. Jeśli komuś humor poprawi wyświetlacz TFT, abs działający w zakrętach i światła led to jego sprawa. 99% posiadaczy kilkuletnich zadbanych bmw nie sprzeda jednak swoich starszych maszyn na rzecz nowego modelu z salonu. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  8. Adam M - i jak te 90% osób z tego problemu wychodziło :-D Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  9. Elektronika przez ostatnie 10 lat zmieniła motocykle, ale głównie wyższych klas (szczególnie sportowe). Motocykle średniej i niższej klasy nie zmieniły się prawie wcale. Maja tylko abs, wyświetlacz biegów, ładny wyświetlacz i niewiele więcej. Próżno w nich szukać pełnej regulacji zawieszenia, antyhopingu, Quick shiftera, zmiennych map zaplonu, kontroli trakcji itd. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  10. Buber - po wymianie łańcucha zrobiłem 10km - tyle co z warsztatu do domu. Tam nic już się nie ułoży, bo to widać gołym okiem że zebatka z jednej stron nie przylega do zabieraka (jest szczelina rzedu kilku dziesiatych mm) a z drugiej strony jest ok. I jak się kręci kołem i ta szczelina znajduje się z tyłu motocykla to łańcuch jest nieprzyzwoicie napięty (poniżej 20mm luzu), jak jest po przeciwnej stronie to jest za luźny (luz powyżej 40mm). Sprawę zalatwi wymiana zębatki na fabryczną. Nurtuje mnie jednak pytanie czy ktoś jeszcze oprócz mnie miał takie numery z zebatką tylną i jaki był jej producent. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  11. Posiadam garaż w bloku usytuwany tak, że po otwarciu bramy garażowej jestem już na drodze wewnątrznej. Garaż ten ma blaszaną bramę w wentylacją. Chciałbym mieć miejsce na majsterkowanie na długie zimowe wieczory. Temperatura zimą waha się tam od 5 do 10 stopni (nie jest ogrzewany), czyli jest troche za zimno. Czy jest sens ocieplać tą bramę, skoro otworów wentylacyjnych nie można zagłuszyć (prawo budowlane i zdrowy rozsądek)? Jakie dodatkowe oświetlenie można zainstalować oprócz istniejacych dwóch kinkietów w ścianie aby fajnie oswietlało np. naprawiany motocykl? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  12. Są trzy powody dość wysokich cen pojazdów używanych: 1. Wysoki kurs euro i dolara co przekłada się zarówno na wysokie ceny pojazdów nowych jak i używanych. W 2008r jak euro i dolar były tanie to można było wyrwać nowiutkiego Gsx-R1000 za 36tys.zł. Obecnie kosztuje niemal 2 razy tyle. 2. Inflacja (tego wyjaśniać chyba nikomu nie trzeba) 3. Niezbyt szybki rozwój technologiczny - 10 letnie zadbane sprzety mają właściwości bardzo zbliżone do motocykli nowych (zawieszenie, silniki, abs, hamulce itd). Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  13. Obejrzałem motocykl przed odstawieniem do zimowania i tych śladów na jednej z lag przybywa. Pod paznokciem nie jestem w stanie nic wyczuć. Wycieków spod usczelniacza nie zauważyłem. Czy jest sens zjechać do mechanika, który mi wymieniał te uszczelniacze i powiedzieć, że coś złożył nie tak, skoro na ladze powstają rysy i żeby się tym zajął? Dwa lata zaraz miną od wymiany, ale km zaledwie 6tys... Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  14. Dobrze założę spowrotem fabryczną zębatkę na tylne koło. Na przyszłość jakich firm zębatek mam unikać, aby nie było podobnych problemów? Zawsze myślałam, że Sunstar to porządna japońska firma, a coś tu jest chyba nie halo... Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  15. Łańcuch przed wymianą zestawu napedowego musiałem naciągać co 700km. Poza tym wskaznik na napinaczu pokrywał się z oznaczeniem "replace chain". Łańcuch dawał się odciągnać od tylnej zebatki jakieś 3mm, a niektóre rolki posiadały bruzdy (a raczej pęknięcia). Łańcuch zatem na 100% był zużyty. Z blaszami ten pomysł wydaje się dobry, z tym, że nie ma tam aż tak dużej szczeliny. Myślę, że można użyć taśmy klejacej przyklejonej w czterech miejscach po obwodzie zabieraka i wtedy nakładać na niego zębatkę. A co do tylnej zębatki to jest ona firmy Sunstar kupiona z pewnego źródła. Nie spodziewałem się że może ona być tak nieprecyzyjne wykonana, że jej średnica wewnetrza tak bardzo odbiega od średnicy kołnierza zabieraka. Może zębatki firmy Supersprox lub Esjot są dokładniej wykonane?
×
×
  • Create New...