Jump to content

samolot

Forumowicze
  • Content Count

    1,139
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralny

About samolot

  • Rank
    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem
  • Birthday 03/14/1983

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Białystok

Osobiste

  • Motocykl
    Honda CBR 600 RR PC40
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    1765147
  • Strona www
    http://

Recent Profile Visitors

304 profile views
  1. A czy po wymianie oleju w teleskopach na odpowiedni potrzeba będzie wymiana lekko wyząbkowanej opony? Czy przy prawidłowo funkcjonujacym teleskopie taka opona "dopracuje się do dobrego"? W obecnej chwili motocykl przy parkingowych prędkościach szarpie delikatnie kierownicą do wewnątrz zakretu. Chciałbym być ekologiczny i w miarę potrzeby nie wyrzucać w połowie zużytej opony. Z drugiej strony nie zamierzam oszczędzać na komforcie i bezpieczeństwie jazdy.
  2. Uszczelniacze w moim motocyklu wytrzymały 25tys.km i wtedy razem z nimi został wymieniony olej. Myślę że był zalany tam jeszcze oryginalny olej bo motocykliści raczej nie wymieniają oleju w teleskopach co jakiś czas (chociaż powinni maksymalnie co 20 tys.km), tylko jak puszczą uszczelniacze. Do doboru zamiennika oleju dysponowałem jakąś inną tabelką. Wedlug niej olejowi Hondy 10W odpowiadał olej MOTOREX 7,5W. Z tabelki jaką podałeś natomiast wynika, że ten olej ma zupełnie inną lepkość przy 40stopniach niż olej fabryczny. 29 zamiast 35! A najbardziej zbliżony, łatwo dostępny jest Motul 10W syntetyk i taki też obecnie zakupiłem. Co do wymiany oleju, to czy konieczne będzie rozebranie w mak przednich teleskopów, czy można zlać stary olej przez górny korek -po wymontowaniu lag z motocykla? Jak dobrać się do wykrecenia lag z mojego motocykla? Czy da się to zrobić bez zdejmowania "plastików"? Dostęp jest kiepski. Nasadowym kluczem nie ma miejsca, a oczkowym jest bardzo mały zakres ruchu. Do takiej operacji potrzebuje koniecznie podnośnika pod główkę ramy, bo podkładanie desek pod miskę olejową może się źle skończyć. Dobrze myślę? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  3. Przed wymianą był na 99% fabryczny jeszcze olej Showa/Honda 10W. I zamiennik takiego oleju o bardzo zbliżonych parametrach zakupiłem. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  4. Po wymianie u mechanika uszczelniaczy w przednich teleskopach oraz oleju zawieszenie nie pracuje niestety prawidłowo. Na standardowym ustawieniu bardzo miękkie jest dobicie jak i odbicie. Po dokręceniu odbicia o 1/4 obrotu od maksymalnego zakrecenia, a dobicia o 2 obroty jako tako da się jechać. Nadal odbicie jest jednak zbyt szybkie. Opona przednia wyząbkiwała się. Motocykl wali się przy małych prędkościach do wewnątrz zakrętu.Co moglo pójść nie tak? 1. Mechanik źle złożył teleskopy 2. Nalał nie tego oleju co mu dałem 3. Nalał za mało oleju tego co mu dałem 4. Punk 2 i 3 razem wzięte Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  5. Wiem, że to ta sama płyta podłogowa w każdym z tych aut. Zastanawia mnie jak wygląda komfort resorowania, pewność prowadzenia w każdym z tych pojazdów. Wiem że zawieszenia są w każdym z nich inaczej zestrojone a seat jest majsztywniejszy. Ciekawi mnie jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne, jak wnetrze (czy zaczyna skrzypieć) oraz lakier znosi próbę czasu i kilometrów. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  6. Powoli rozglądam się za nowszym autem dla siebie. Myślę że kompakt w kombi będzie do moich potrzeb odpowiedni. Celuje w koncern VAG i silnik 2.0 TDI 150KM. To chyba dobry pomysł na niedrogie, w miarę przyzwoite auto. Waham się nad trzema modelami: 1. Seat Leon III. W wersjach FR fajnie wyglądają, ale wnętrza mają jakby najmniejsze wnetrza(może to przez mocno pochylone szyby w drzwiach). Zwykłe wersje średnio wyglądają, ale mają dość sztywne zawieszenie. 2. Skoda Octavia III. Najwieksze wnętrze, najbardziej stonowany wygląd (dziakowóz w słabszych wersjach) 3. GOLF Vll - nie porywajacy wygląd, z daleka można pomylić z golfem VI. Które z tych aut będzie najkorzystniejszym wyborem? Jak w ich przypadku wygląda zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość po powiedzmy 200kkm? Autem będę zamierzał jeździć przynajmniej 8 lat. 6 letnie egzemplarze zdaje sobie sprawę, że będą mieć ponad 150kkm bo większość to leasing na firmę itd. Wiem, że żadne z tych aut nie porywa, ale za 30-40k zł to będzie to ekonomiczny i w miarę rozsądny wybór. 2.0 TDI da się zmodować na prawie 180KM a to powinno fajnie już się odpychać w niecieżkim aucie tej klasy. Myślałem też na spojrzenie w stronę 1.6 TDI i zmodowaniu go na ok 135KM, ale to chyba słaby pomysł. Obecnie jeżdżę golfem V wariant 1.9 TDI o takiej właśnie mocy i pary jest jakby trochę za mało. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  7. Kilka dni temu ponownie podszedłem do tematu. Pomierzyłem średnicę zabieraka, średnicę otworu centralnego zebatki OEM oraz zębatki Sunstar. Zabierak ma 133,95mm, oryginalna zębatka 134,05mm a zębatka Sunstar 134,20mm. Czyli nawet oryginalna zębatka na zabieraku może mieć bicie promieniowe rzędu 0,1mm. Natomiast zebatka Sunstar bicie na poziomie 0,25mm. Owe bicie rzędu 0,25mm objawia się luzem łańcucha w jednym miejscu 15mm a w innym 35mm. W notocyklu zamontowałem seryjną zębatke tylną na zabieraku w ten sposób że na otworze centralnym w 12 miejcach na obwodzie przykleiłem cienkie paski przezroczystej taśmy klejącej o grubości 0,03mm. W ten sposób zmniejszyłem możliwe bicie promieniowe do poziomu 0,02mm. Po założeniu koła do motocykla różnice w naciagu łańcucha są nie do wychwycenia. Nareszcie!:-D Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Poza tym tylna zebatka Sunstar jest dużo cięższa od zębatki oryginalnej. Zębatka fabryczną ma "piastę" o grubości 6,65mm i dużej wielkości otwory które zmniejszają masę. Natomiast Sunstar ma "piastę" o grubości 7,75mm i mniejsze otwory co przekłada się na wieksza masę. Otwory pod śruby mocujące również są nieco wieksze niż w przypadku oryginału. Może i Sunstar są trawałymi zębatkami, ale na pewno ta firma nie jest poddostwacą dla Hondy. Hondowskie zębatki są lżejsze i dokładniej wykonane. Kupując drugi raz zamiennik celowałbym w coś innego. Może Supersprox? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  8. Polecam EBC HH. Cała Ameryka Północna prawie na tym jeździ po drogach. Fajne wyczucie siły hamowania, niskie zużycie - potwierdzone testami, tylko że syczą podczas hamowania - ale komu to przeszkadza? A jak chcesz słabiej naciskać na klamkę i skutecznie hamować to bierz Versah wersja na ulice semi metaliczne.
  9. Genialne łańcuchy produkuje japońska firma EK model ZZZ. Trwalsze od najmocniejszych DID i RK. Niestety z tego co mi wiadomo nie są oferowane w Polsce.
  10. Na turystycznych oponach nie będzie brakować przyczepności na drodze, no chyba że schodzisz na kolano na winklach niczym Rossi. Jak Bridgestony T30 dawały radę do można je zastąpić oponami Pirelli Angel GT. One są montowane fabrycznie w KTM Duke 1290GT a to chyba najlepsza rekomendacja. Ten motocykl ma sporo KM mocy i Nm momentu. Sam posiadam je w w CBR 600RR i zarówno na suchym i mokrym są rewelacyjne w szybkiej turystyce. Natomiast jak oczekujesz czegoś wiecej od opon do komplet S21 będzie jak znalazł. Widziałem te opony w akcji na drodze publicznej i wzbudzają szacunek.
  11. Możliwość pokazania się... Ja tu mówię o normalnych ludziach a nie nowobogackich japiszonach. Motocykle, te nawet najdroższe już dawno przestały być miarą statusu finansowego i prestiżu. No chyba, że blisko granicy białoruskiej... Motocykl na firmę to dobry pomysł. Niestety nie każdy jest przedsiębiorcą. Poza tym w przypadku odsprzedaży takiego sprzeta jest jakiś haczyk o którym znajomy przedsiębiorca mi mówił ale nie bardza pamietam jaki. Nie każda osoba, ktora kupuje motocykl za kilkadziesiąt tysiecy, jest osobą dobrze zarabiającą. Miedzy Kawasaki ZX 6r z 1999r a tym samym modelem z 2005r jest olbrzymi postęp technologicznych. W późniejszych latach postęp był raczej symboliczny. Jeśli obecnie produkowane 600ccm (np. r6) sa takie super, to dlaczego tak marnie się sprzedają? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  12. Nikt rozsądny nie sprzedaje kilkuletniego zadbanego motocykla w atrakcyjnej cenie. Przeważnie są to motocykle z wadą fabryczną albo powypadkowe i ktoś chce się pozbyć problemu. Ktoś kto ma pieniądze to raczej kupuje coś niszowego niż japońskiego np MV Augusta itp. Jadąc zadbaną Yamahą R6 z 2006r będę na pewno bardziej usatysfakcjonowany niż tym samym modelem z roku 2018 skastrowanym do normy euro4. Nowa Yamaha może poszczycić się abs-em, wyswietlaczem TFT, swiatlami LED itd. ale to marne pocieszenie gdy momentu obrotowego w połowie skali jest jak na lekarstwo a moc silnika nie zachwyca. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  13. Bmw S1000RR z 2009r posiada abs, kontrolę trakcji, zmienne mapy zaplonu i wiele innych systemów, które występują w najnowszym modelu tego motocykla na rok 2019. Jeśli komuś humor poprawi wyświetlacz TFT, abs działający w zakrętach i światła led to jego sprawa. 99% posiadaczy kilkuletnich zadbanych bmw nie sprzeda jednak swoich starszych maszyn na rzecz nowego modelu z salonu. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  14. Adam M - i jak te 90% osób z tego problemu wychodziło :-D Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  15. Elektronika przez ostatnie 10 lat zmieniła motocykle, ale głównie wyższych klas (szczególnie sportowe). Motocykle średniej i niższej klasy nie zmieniły się prawie wcale. Maja tylko abs, wyświetlacz biegów, ładny wyświetlacz i niewiele więcej. Próżno w nich szukać pełnej regulacji zawieszenia, antyhopingu, Quick shiftera, zmiennych map zaplonu, kontroli trakcji itd. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Create New...