Buber Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 w ogóle pompy nie odpowietrzyłem, jak sie do tego zabrac ?Najpierw użyc wyszukiwarki. Pińcet postów jest na ten temat. spróbuj strzykawką od dołu, od zacisku - działa bez pudła. Ale najpierw poczytaj, zanim zaczniesz zadawać takie pytania.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Ten pomysł ze strzykawką to zajebista sprawa, udało mi sie odpowietrzyć, chociaż troche płynu musiałem zużyć...Polecam strzykawe<<<>>> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 poczytałem o tym i tylko pytanie każecie poluzować śrube przy pompi, tylko nie moge dojść którą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 aj jakie sa śruby przy pompie???Z tego co wiem, to są 2 śrubki od dekielka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Tą mocującą przewód hamulcowy do pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 i delikatnie ją poluzowac żeby zaczeło cieknąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelgsxr Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 i delikatnie ją poluzowac żeby zaczeło cieknąć ?Naciskasz klamke i ta wlasnie srube lekko luzujesz zeby zaczeło cieknac nastepnie dokrecasz srube i puszczasz klamke ,powtarzasz ta czynnosc do momentu az bedzie lecial tylko plyn bez powietrza.Podłóż sobie jakis kawałek szmaty pod spod zeby ten plyn co tam wycieknie nie zabrudzil moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Witam. Mam problem z "twardoscia" hamulcow. Objawy byly takie ze hamulce byly slabe a klamka robila sie twarda (ale i tak szalu nie robila) dopiero gdy znajdowala sie 5mm od manetki. Zaciski rozebrane, wyczyszczone i zlozone - nic nie cieknie. Strary plyn zlany i uklad zalny nowym (DOT-4). Przewody (stalowy oplot) pooluzowane przy zaciskach aby nowy plyn przelecial przez przewody i dokrecone ponownie. Przezroczysty przewod gumowy na kalamitke i odpowietrzanie ukladu. Opracja powtarzana z 20 razy dla kazdego zacisku a klamka nadal jest miekka i robi sie twardsza przy samej manetce. Dziwne jest to, ze jak popompuje z 5 razy to klamka robi sie twarda na polowie skoku ( i wtedy jest naprawde twarda) jednak gdy moto postoi 5 min. to klamka znowy robi sie bardziej miekka i robi sie twardsza przy samej manetce. Wyczytalem na forum, ze zapowietrzona moze byc pompa. Zrozumialem to w ten sposob, ze zaciski moga byc odpowitrzone, a pompa dalej bedzie zapowietrzona. Nie wiem czy to prawda. Jesli tak jest faktycznie to jak ja odpowietrzyc? Z tego co wiem, to odpowietrzanie powinno byc skuteczne dla calego ukladu. Nie wiem co dalej, poradzcie cos. Gdzie szukac przyczyny? Moto to Hayabusa 1300 rok 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Mozliwe ze to wina pompy, w koncu 8 lat minelo.Jezeli mozesz dostac zestaw naprawczy u dealera, czy w Larsonie to bym go zakupil i wymienil srodek pompy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Oczywiście że mozesz mieć odpowietrzony zacisk i przewód a w pompie będzie powietrze. Dzieje sie tek zwłaszcza w pompach w których wylot przewodu hamulcowego skierowany jest w dół. Na dnie zbiorniczka płynu jest mały otworek. Ustaw kierownice (albo cała pompe) w ten sposób żeby powietrze które znajduje sie w pompie mogła samo z niej wylecieć przez otworek. Najczęściej trzeba kierownice skręcić w lewo. W tej pozycji pompuj kilka, kilkanaście razy klemką aż powietrze przestanie wylatywać. Oczywiście musisz mieć otwarty zbiorniczek i zakręcony odpowietrznik na zacisku.Jeżeli ten sposób nie pomoże to spróbuj minimalnie popuścic przewód na pompie. Tylko uważaj bo płyn hamulcowy bardzo dobrze rozpuszcza lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 (edytowane) Miałem podobny przypadek. Prawdopodobnie od nowości nie był wymieniany płyn(mial kolor brunatny). Nawet nie pomogła wymiana bebechów pompy na nowe prosto z serwisu. Dopiero gdy rozebrałem pompę powtórnie, okazało sie ze otworek odpowietrzający cylinder pompy nie ma przelotu do komory zbiorniczka. Ma on bardzo małą średnicę. Przedmuchiwanie nic nie dawało, więc przepchałem go drucikiem miedzianym wyjętym ze splotu przewodu elektrycznego. Efekt był widoczny od razu po zalaniu zbiorniczka. Z otworka wydostawały się bańki z powietrzem i klamka robiła się coraz twardsza. Do teraz wszystko jest ok.Pozdrawiam Edytowane 9 Sierpnia 2008 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Dla zainteresowanych tematem. Przyczyna byly wzery w obudowie pompy w okolicach pracy tloczka. Jak to mechanik powiedzial "jakby ktos granat wrzucil" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Dobrze ze napisales co bylo przyczyna. Rdza w pompie pojawic sie moze od strony segera i wowczas ogranicza ruch tloka, albo przy tloku powodujac brak szczelnosci.W obu wypadkach tylko wymiana leczy sprawe. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiedi Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Jak w temacie.Zakupiłem komplet nowych przewodów w oplocie. Stare przewody zdemontowałem wszystko przeczyściłem i zamontowałem nowe przewody.Początkowo miałem problem z odpowietrzeniem układu.Po godzinnej zabawie z odpowietrzaniem tłoczki ruszyły,klamka zrobiła sie twardsza.Niby układ sie odpowietrzył jednak na moje oko to jeszcze nie to co ma być.Przy dalszym odpowietrzaniu przez odpowietrznik wypływa mętny płyn ,da sie w nim zauważyć bardzo drobne pęcherzyki powietrza.No i teraz moje pytanie.Co może być tego przyczyną?.Układ jest szczelny ponieważ przed wymianą wszystko działało sprawnie.Zastanawiam się nad płynem.Płyn który zalałem to RBF 600 (ostatni raz był używany dokładnie rok temu po czym stał zamknięty na półce).Jeżeli temat sie powtórzył to z góry wielkie sory - nie znalazłem nic podobnego.Wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Ja bym wolał kupić nowy płyn, jest on higroskopijny i wciąga wode. Jeśli stał rok nawet zamknięty, ale juz wczesniej otwarty to moze nadawać sie do śmietnika, a nie ma co oszczędzać bo to kosztuje grosze. Jeśli ciągle bąbelki lecą to albo po prostu gdzieś jeszcze ciągle to powietrze siedzi i musisz jeszcze próbować, albo robisz to niewłaściwie. Mozesz spróbować też napełnić układ od dołu czyli od strony odpowietrznika. Ja tego nie testowałem ale czytałem kiedyś taki sposób, podobno powietrza w układzie nie ma wtedy wcale, albo bardzo mało ze chwila moment i mamy heble odpowietrzone. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.