Skocz do zawartości

robik64

Forumowicze
  • Postów

    359
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana robik64 w dniu 16 Kwietnia 2011

Użytkownicy przyznają robik64 punkty reputacji!

O robik64

  • Urodziny 07/29/1964

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    Motocykle, fotografia, transport szynowy
  • Skąd
    Wrocław

Osobiste

  • Motocykl
    Honda CB 500 PC26
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia robik64

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta (17/46)

7

Reputacja

  1. Stawiam na przełącznik kierunkowskazów. W nim najczęściej sniedzieją styki. To częsta i raczej typowa usterka przełączników Denso. Nie są hermetyczne stąd woda i wilgoć penetrują wnętrze i mosiezne styki po prostu pokrywają się śniedzią. Jeżeli byłaby to lampa kierunkowskazu, to migałaby druga lampa bez oczekiwania tyle, że ze zmienioną częstotliwością(szybciej). Rozbierz przełącznik i przeczyść styki sprayem do styków elektrycznych(np:elektrosol lub podobnym). Kupisz w każdym sklepie z elementami elektronicznymi. Sprawdź sprężynki dociskowe tych styków i czy styki przełącznika dolegają do siebie.
  2. Tak jak ktos wczesniej napisał, poczysć złącza i załóż przekaźniki, a sam zauważysz ile energii traciłeś na złączach. Generalnie jazda na światłach jest mniej obciażąjaca dla regulatora niż bez. Regulator nadmiar mocy musi odprowadzać na masę, stąd prędzej go przypalisz jazdą bez oswietlenia.
  3. Aczkolwiek trochę rozebrana ta maszyna :)) Chcielibyśmy zobaczyć ją w całości!! :clap:
  4. Jeżeli moto nie jest na wtrysku, generalnie nie ma katalizatora to przy tak małym przebiegu(5km) nic nie powinno się stać, poza niewielkim nagarem, który przy późniejszych jazdach na czystej benzynie zniknie. Staraj się dobrze wygrzać motocykl, a po częściowym zuzyciu tego paliwa rozcieńczaj je czysta benzyną. W gruncie rzeczy silniki zużyte, biorące olej, mają o wiele gorsze warunki pracy(olej silnikowy nie przystosowany do spalania), też od razu nie wybuchają :))
  5. Ja zalewam tanim Nowym Borygiem. Pewnego dnia porównałem specyfikację i skład płynów ,,lepszych stricte motocyklowych'' i ,,normalnych samochodowych'' i jakos wyszło mi że płacę za .....firmę i jej nalepkę na opakowaniu. Zrezygnowałem z kupowania ,,markowych'' drogich płynów i przerzuciłem motocykl na eksploatację na krajowym płynie z Boryszewa(NoweBorygo). Nie widzę żadnej różnicy w osiąganiu temperatur lub ich utrzymywaniu w stosunku do zalecanych motocyklowych(he,he ten sam skład)płynów. Jezdżę już tak od pięciu lat i motocykl nie wybuchł. Szanowni państwo nie pakujmy kasy tam gdzie to nie potrzebne. Jeżeli masz sprawną pompę, termostat, czystą chłodnicę i odpowietrzony układ to każdy płyn poradzi sobie z odprowadzeniem ciepła. Problemów raczej szukaj po stronie mechanicznej, zanieczyszczeń, odpowietrzenia.
  6. Nezer ma rację. Po co wymieniać klasyczne kierunki na LEDy skoro podłączasz do nich rezystory które dają obciążenie równe żarówce. Wydajesz kasę na LEDy, rezystory i nic na tym nie zyskujesz. Cała idea zastosowania LEDów w technice oświetleniowej to oszczędności na energetyce. Przy okazji oszczędza się na przewodach(mniejsze przekroje) ze względu na mniesze pobory mocy przez elementy oświetlenia. Jedyne na czym w tym wypadku zyskasz to bezwładność świetlna LED w porównaniu z zarówką, no i może na wyglądzie. Jeżeli zakładasz LEDy to bez oporników, ale za to z przystosowanym do takiego oswietlenia przerywaczem elektronicznym. Wtedy chociaż zyskasz parę watów energii. Pozdrawiam
  7. Łożyska kół, łożyska toczne mocowane w wahaczach tylnych smaruję smarem do łozysk tocznych ŁT43, części trące oparte na tulejach np. z brązu np. tuleje wahacza tylnego lub przedniego pchanego, smarem do wielowpustów wałów napędowych (praca powierzchni trących) o nazwie S3. Główka ramy łożyskowana łożyskami tocznymi to smar molibdenowy. Smar miedziany to sruby układu wydechowego, a wazelina techniczna do połączeń srubowych akumulatora.
  8. Jezdżę swoją CeBulą na Heidenauach K63 i nie widzę katastrofalnej różnicy w przyczepności na mokrym czy suchym w porównaniu z wcześniejszymi Bridgstone-ami, co pozwala wywnioskować, że są to opony dobre jakościowo, a stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. Będąc w Niemczech co drugi dobrej klasy motocykl widziałem właśnie obuty w Heidenau-y(nawet parę BMW Gs 1100). Znajomy jeździ na nich swoim Drag Starem, również nie narzeka. Sam miałem wątpliwości gdy ,,skończyły'' się opony supermarkowe(przy okazji superdrogie). Zamiast za zalecanego Bridgstone-a w cenie 700zł/szt, zapłaciłem za Heidenau-a o identycznych parametrach 210złszt wyprodukowaną w roku sprzedaży, czyli praktycznie prosto spod formy. Może nie jest to światowa marka, ale napewno jest dobrą marką europejską, a skoro Niemcy znani z przestrzegania wszelkich procedur ją stosują powszechnie, to raczej jest dobrą i bezpieczną alternatywą dla marek wypasionych. Ja swój komplet kupiłem na wrocławskim Oldtimerbazarze od firmy z Radziszowa będącą dealerami producenta Heidenau. Mam ich wizytówkę. Wiem że wysyłają również pocztą. Ich strona internetowa: www.motorad.pl Kontakt mailowy: [email protected] telefon: 012/275 11 43
  9. To zależy czego oczekujesz. Dobieranie przełożeń to przeważnie sprawa indywidualnego dostrojenia układu napędowego do warunków w jakich chcesz użytkować motocykl. Zwiększenie przełożenia ma duży wpływ na moc i moment na kole. Określ sobie czego oczekujesz od maszyny. Stosunek ilości zębów na zębatce napędowej i odbiorczej, potrzebne długości łańcucha po zmianie kół zębatych i uzyskane dzięki temu osiągi, możesz określić według tabeli przełożeń: http://www.gearingcommander.com/ Pozdrawiam
  10. Fakt. Przyznaję rację. Silnik Two Fifty jest cały zabudowany na łożyskach tocznych. Jedyne łożyska ślizgowe jakie miała to ułożyskowanie na wałku rozrządu. Ten sam silnik 250cm(dokładnie 234cm) oraz bliźniaczy silnik pojemności 125cm był montowany w Rebelkach, uznanych jako dobre motocykle tej klasy. Co do singli licencyjnych CG w Rometach i Junakach niestety nie wiem jak są łożyskowane. Tomku, może lepiej rozejrzeć się w tym wypadku za tańszymi chińczykami z silniczkami twin(licencyjnymi z Rebel125) pojemności 125cm. Pozdrawiam
  11. Bez przesady. Miałem w swojej szkole Hondę CB250 TwoFifty i dawała radę. Silnik dawał radę, właśnie dlatego, że był najprostszym z dwucylindrowych twinów Hondy. Sprzedałem ją po 4 latach mordowania na nauce z przebiegiem 76tys.km. Jeżeli trzymasz interwały zmian olejów i czyszczenie smoka(tzn filtra siatkowego) to nic się nię będzie działo. Silniki Rometa i Junaka to stare sprawdzone konstrukcje HondyCG należące do odpornych na poczynania kursantów. Bardziej martwiłbym się o osprzęt motocykla, gdzie chińska jakość może powalić na kolana. Junak pomimo, że chiński, jest jednak lepiej wykończony niż Romet. Pozdrawiam
  12. Tomku, obydwa motocykle mają licencyjny silnik pochodzący z wczesnej Hondy CG 125. Z tego co wiem CG nie mają filtrów wymienialnych. Mają filtr siatkowy na smoku pompy olejowej, który okresowo(zgodnie z planem przeglądowym) zdejmuje się i myje w nafcie. Jest z tym o tyle kłopot, że każdy przegląd zmusza Cię do zdjęcia dodatkowo kapy sprzęgła, gdyż pod nią kryje się pompa i jej smok. Jednak nie dyskwalifikowałbym tego rozwiązania pod kątem nauki jazdy. Do niedawna posiadałem w swojej szkole dwucylindrową Hondę CB 250 TwoFifty, z takim samym rozwiązaniem i nie było z nią kłopotów. Silnik był praktycznie bezawaryjny. Mankament, to właśnie czsochłonny przegląd zwiazany z wymianą oleju i oczyszczeniem siateczki smoka. Nie mam pojęcia jak licencyjne silniki Hondy, jednak już chińskie, spiszą się na nauce, ale myślę że dadzą radę. Pozdrawiam!
  13. Sprawdź przewód masowy akumulatora, to znaczy jego połączenie z ramą. Jest przykręcany na śrubę do ramy. Tak się dzieje gdy sruba się poluzuje.
  14. Raczej nie. Sprężynka równoważy siłę napędową talerzyka(moment obrotowy) pochodzącą od koła. Bez niej wskazówka nawet przy 10km/h pokazywałaby max wychylenie. Lepiej przy niej nie grzeb, bo jeżeli ją rozciągniesz licznik będzie pokazywał inne prędkości niż w rzeczywistosci i raczej nie uda Ci się powrócić do pierwowzoru. Mechanizmów precyzyjnych, liczników i zegarów nie traktuje się się WD. Można spróbować wymyć zgęstniały smar naftą oświetleniową i potem raz w sezonie kroplą nafty smarowac miejsca obrotu osi wskazówki.
  15. Potwierdzam! Plecy Larka 35AT są przykrecone na stałe do uchwytu na kierownicę. W ,,plecach'' nawigacji są cztery stałe punkty zasilania(coś a'la bolce) Do ,,pleców'' na stałe podłączony jest przewód który można rozłączyć za pomocą gwintowanego, hermetycznego złącza znajdującego się na kablu jeżeli zachodzi potrzeba zdęcia uchwytu z motocykla. Po rozłączeniu część pozostałego przewodu pozostaje podłączona do aku, przy kierownicy pozostaje końcówka przygotowana do podłączenia. Zdejmując czy zakładając nawigację z ,,pleców'' w motocyklu nic nie potrzeba dzieki temu rozwiązaniu podłączać. Inaczej ma się sprawa gdy chcemy tę nawigację zamontować w aucie. Plecy w uchwycie samochodowym są bardzo podobne jednak nie są wyposażone w bolce do szybkiego podłączenia navigacji. Po zamocowaniu navi musimy ją podłączyć do gniazda zapalniczki poprzez ładowarkę z końcówką miniUSB lub korzystać z akumulatorka. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...