Skocz do zawartości

Hamulce, wymiana plynu hamulcowego, odpowietrzanie


Kudlaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a sproboj wcisnac wszytskie tloczki w zaciskach do konca, tak aby sie schowaly do oporu. Oczywiscie uprzednio musisz troche ze zbiorniczka plynu pobrac no i zostawic otwarty. Zwykle cale powietrze przy takim zabiegu zostaje wpompowane do gory. Jest jeszcze drugi warunek - tloczki nie moga byc brudne z wierzchu (wcisniecie brudnych tloczkow spowoduje naprawdopodobniej pozniejsze blokowanie hamulcow).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozłóż zaciski na części pierwsze:) przeczyść tłoczki papierem ściernym 2500 wodnym lub drobniejszym. Tłoczki wkładaj na płyn hamulcowy. Skręć wszystko. Odkręć odpowietrznik delikatnie i nałóż na niego wężyk, wlej nowy płyn, pompuj klamką jednocześnie zatkaj delikatnie palcem końcówkę wężyka, pod wężyk podstaw jakiś słoik.

 

Prosty i szyki sposób:):):)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

 

Rozłóż zaciski na części pierwsze:) przeczyść tłoczki papierem ściernym 2500 wodnym lub drobniejszym. Tłoczki wkładaj na płyn hamulcowy. Skręć wszystko. Odkręć odpowietrznik delikatnie i nałóż na niego wężyk, wlej nowy płyn, pompuj klamką jednocześnie zatkaj delikatnie palcem końcówkę wężyka, pod wężyk podstaw jakiś słoik.

 

Prosty i szyki sposób:)

 

Pozdro

 

po Twojej radzie trzeba bedzie kupić nowe tłoczki i reperaturki zacisków...... :banghead:

Edytowane przez kiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiki, pomyśl, zanim wyciągniesz jakieś wnioski.

Koledze pewnie chodziło o to, aby tym papierem zebrać syf i naloty z tłoczka, a nie szorować po czystej powierzchni. I jeśli zrobi się to delikatnie, nie zaszkodzi to tłoczkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiki, pomyśl, zanim wyciągniesz jakieś wnioski.

Koledze pewnie chodziło o to, aby tym papierem zebrać syf i naloty z tłoczka, a nie szorować po czystej powierzchni. I jeśli zrobi się to delikatnie, nie zaszkodzi to tłoczkowi.

 

Kolego zanim weźmiesz do ręki papier ścierny zapytaj ile kosztują nowe tłoczki i czy są dostępne.

Bez względu na ziarnistość papieru nie wolno stosować go do czyszczenia tłoczków hamulcowych.

Wyprzedzę Twoją odpowiedź : Nie używasz papieru ściernego do takich rzeczy.

To dlaczego polecasz go innym mniej doświadczonym ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o dodatkowym uszczelnieniu śrub mocujących końcówki przewodów np. teflonem? Myślę ze rozbieranie tłoczków i ich czyszczenie nie zda egzaminu bo problem występuje zarówno na zaciskach przednich jak i na tylnym no a jak już wspomniałem przed zmiana przewodów na przewody w oplocie wszystko działało bez zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz przeciwnie, robiłem to już dwa razy.

Ale podkreślam: papier przykładałem tylko w miejscu twardego osadu i robiłem to bardzo delikatnie.

Żadnych negatywnych skutków nie było, moto jeździ do dziś bez problemów (ok 3 lata od czyszczenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie ze sie podlacze, ale niechce zakladac nowego tematu, jest jakas wielka roznica miedzy plynem hamulcowym do aut a motocykli? mozna spokojnie zalac obojetnie jaki byle z zaleceniami producenta np Prestone Dot 4 ? bo taki akurat mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie ze sie podlacze, ale niechce zakladac nowego tematu, jest jakas wielka roznica miedzy plynem hamulcowym do aut a motocykli? mozna spokojnie zalac obojetnie jaki byle z zaleceniami producenta np Prestone Dot 4 ? bo taki akurat mam.

 

Witam. Dot 4 -i bez znaczenia jaki pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadeo, bardzo ci gratuluje ze ci sie juz 2 razy udalo z tym papierem, ale po co ryzykowac zarysowaniem tloczka, czy pozostaloscia materialu sciernego w ukladzie ?

Plyn hamulcowy + szczotka zalatwi caly brud i to dosc szybko - ja to zwykloe robilem zwykla szmata + plyn i tez dawalo rade.

Wracajac do tematu to mam wrazenie ze w ukladzie kol.Fiedi dalej pompa albo trojnik ( jezeli jest ) nie jest do konca odpowietrzony.

Radze zabezpieczyc dokladnie plastikowe czesci moto szmatami i odkrecic wezyk cham. przy pompie, po czym pompowac klamka do momentu az plyn zacznie sikac z pompy, budujac cisnienie przez zatykanie otworu palcem i pozniej puszczanie zrobione razem z wcisnieciem klamki.

Very messy job :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, skoro już dwukrotnie mi się udał numer z czyszczeniem, chciałbym zapytać, jakie mogły być konsekwencje tego zabiegu?

Co może wyżądzić tak drobny papier na tak twardej powierzchni? (zakładałem nowe uszczelnienia i płyn)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...