Adam M. Posted June 28, 2019 Share Posted June 28, 2019 Ale izolacja miedzy poszczegolnymi zwojami drutu mogla ulec zestarzeniu i przestac dzialac na jakiejs dlugosc zmniejszajac mozliwosci generowania pradu przez stator. Mierzysz napiecie nie miedzy faza a masa a miedzy fazami, jesli masz 3 kable wychodzac ze statora ( stator 3 fazowy ) to mierzysz 1+2 potem 1+3 i 2+3. Jezeli przy takich pomiarach wyszlo ci 18V przy 5 tys obr, to stator jet do wymiany. Wlasciwe napiecie dla poszczegolnych faz to miedzy 70 - 90V AC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mianas Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 W dniu 28.06.2019 o 22:40, Adam M. napisał: Ale izolacja miedzy poszczegolnymi zwojami drutu mogla ulec zestarzeniu i przestac dzialac na jakiejs dlugosc zmniejszajac mozliwosci generowania pradu przez stator. Mierzysz napiecie nie miedzy faza a masa a miedzy fazami, jesli masz 3 kable wychodzac ze statora ( stator 3 fazowy ) to mierzysz 1+2 potem 1+3 i 2+3. Jezeli przy takich pomiarach wyszlo ci 18V przy 5 tys obr, to stator jet do wymiany. Wlasciwe napiecie dla poszczegolnych faz to miedzy 70 - 90V AC. U mnie stator jest 2 fazowy (wychodzą 2 kable). W takim razie nie opłaca mi się kupować nowego tylko dać do przewinięcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Oplaca sie kupic nowy, bbo jakosc przewinieteego zalezy od materialow i umiejetnosci przewijajacego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mianas Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Tylko że nowy jest trudno dostępny i kosztuje prawie 1000zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 To jest argument, w takim razie przewijaj, tylko zorientuj sie czy fachowiec ma styk z pradnicami czy raczej przewija silniki elektryczne. Ten od pradnic jest wlasciwym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Daj do Gywera on dobrze przewija. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanuszK30 Posted July 8, 2019 Share Posted July 8, 2019 (edited) W dniu 2.03.2019 o 16:24, konrad1f napisał: pacjent st1100 pytanko - macie jakiś prosty, sprawdzony sposób na delikatne obniżenie napięcia ładowania? u mnie na wolnych bez obciążenia 14,4-14,5V - wydawało by się wzorcowe po włączeniu świateł podnosi się do ok. 15,2V co jeszcze nie jest niepokojące niemniej z włączonymi światłami na wyższych obrotach idzie do 15,4-15,5V a to wydaje mi się być już nieprawidłowe pomiary robione oczywiście na naładowanym akumulatorze jakaś dioda w szereg da radę? Zmień żarówkę reflektora na "LEDa" to Ci nie będzie tak podnosił napięcia na włączonych światłach Edited July 8, 2019 by JanuszK30 Quote Mechanika Motocyklowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Techniacz Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Witam, szybkie pytanko. Czy to możliwe, żeby rezystancje między fazami statora były takie same (po 0,05), miedzy fazami a masą 1, a napięcie między fazami praktycznie zerowe na każdej (jedno podskoczyło do 1-3 przy 5k obrotach) ? Pozdrawiam Quote Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monter_ Posted August 1, 2019 Author Share Posted August 1, 2019 Jak masz jeden om miedzy fazami a masą to jest zwarcie do masy ii nie dziwne, że nie ma zadnego napięcia ładowania...chyba, że źle cos rozumiem z Twojego posta. Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Techniacz Posted August 1, 2019 Share Posted August 1, 2019 Hej, źle napisałem, rezystancja nieskończenie wielka (na wyświetlaczu miałem 1 - skrót myślowy). Pozdrawiam Quote Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
żużu77 Posted August 1, 2019 Share Posted August 1, 2019 Witam, szybkie pytanko. Czy to możliwe, żeby rezystancje między fazami statora były takie same (po 0,05), miedzy fazami a masą 1, a napięcie między fazami praktycznie zerowe na każdej (jedno podskoczyło do 1-3 przy 5k obrotach) ? PozdrawiamJest to możliwe tylko w jednym przypadku, gdy szlag trafił izolację uzwojeń. Zwarcia na masę nie ma (jeszcze), ale długość cewek przez brak izolacji między zwojami skróciła się z kilku metrów do centymetrów.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Croowab Posted August 1, 2019 Share Posted August 1, 2019 2 godziny temu, Techniacz napisał: Hej, źle napisałem, rezystancja nieskończenie wielka (na wyświetlaczu miałem 1 - skrót myślowy). Pozdrawiam Wynika z tego ze jest ok, tylko sie nie wzbudza... tak jak by magneto sie nie obracalo Quote Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adi2304 Posted January 27, 2020 Share Posted January 27, 2020 (edited) Witam muj problem polega na tym iż przed zimą kiedy motocykl odstawiłam wszystko było ok po jakiś 3 miesiącach chciałem odpalić Moto i nic aku padło podłączyłem na kable odpalił bez problemu kiedy zdiełem kabel automatycznie zgasł w czym może być problem za pomoc z góry dziękuję Edited January 27, 2020 by Adi2304 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted January 27, 2020 Share Posted January 27, 2020 Nie obilo ci sie o uszy ze akumulator w zimie powinni trzymac sie w cieplym pomieszczeniu i podladowac raz w m-cu? Sprobuj go na poczatek naladowac, ale moze byc roznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark.t Posted March 31, 2020 Share Posted March 31, 2020 Witam wszystkich. . Mam problem z ładowaniem w romecie s16. Problem zaczął się od zniknięcia ładowania po włączeniu świateł (obojętnie których: pozycyjnych , mijania czy stopu). Przed włączeniem świateł napięcie po uruchomieniu silnika wzrasta do 14,2 / 14,4V oczywiście na akumulatorze do momentu włączenia któregoś odbiornika. Wymieniłem stator, napięcie jakie z niego wychodzi to ponad 14V na wolnych i ponad 50V (przemiennego podobnie na białym i żółtym przewodzie) na wysokich obrotach Wymieniłem regulator napięcia (ponoć oryginał) dość drogi bo kosztował ponad 20pln więcej niż te ze znanego portalu aukcyjnego. Ze statora wychodzi przewód żółty, biały, czarno-czerwony i zielony, niebiesko-biały do impulsatora. Ustaliłem że zielony to masa czarno-czerwony idzie do cdi, żółty i biały idą do regulatora Z akumulatora wychodzi napięcie do regulatora czyli wzbudzenie jest, niestety po uruchomieniu silnika napięcie nie wzrasta wcale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.