Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

W tym tygodniu chciałbym podłączyć oryginalny regulator napięcia FH012AB.

W związku z tym mam pytanie gdyż chcę podłączyć to według poniższego schematu.

 

aa1d66d5909a3add39b76576d74a79fc.png

 

Czy oznaczenia 12 ga oraz 10 ga to rodzaj użytych przewodów?

 

Znalazłem również inny schemat gdzie są oznaczenia 12 ga oraz 14 ga.

 

e07739780f4254167c4bd104f5542bd1.png

 

Jakie przewody sprawdza się najlepiej?

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 mm2 minimum. Schemat jest dobry. Trzy przewodu trójfazowe nie mają kolejności przy reglerze. Dwa pozostałe to "+" i "-".
Pamiętaj, żeby solidną masę znaleźć dla reglera i żeby był miał przeciąg.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 mm2 minimum. Schemat jest dobry. Trzy przewodu trójfazowe nie mają kolejności przy reglerze. Dwa pozostałe to "+" i "-".

Pamiętaj, żeby solidną masę znaleźć dla reglera i żeby był miał przeciąg.

Na tym schemacie jest masa podłączona bezpośrednio do akumulatora. Czy tak również mogę zrobić?

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie regulatora na oryginalny, wymieniłem również przewody o grubości 2,5mm2. Plus i minus jest bezpośrednio podłączony do akumulatora. Na przewodzie plusowym jest zamontowany bezpiecznik 30A.

 

Pomiary na zimnym silniku przy włączonych światłach (dwie żarówki H4):

- silnik uruchomiony bez gazu - 14,1V

- silnik uruchomiony obroty 2-4 tysiące - 14,30V

 

Silnik rozgrzany, przejazd po mieście:

- silnik uruchomiony bez gazu - 14,1V

- silnik uruchomiony obroty 2-4 tysiące - 14,15V

 

Czyli jest delikatny spadek przy rozgrzanym silniku. Pan Mariusz z firmy Gywer zasugerował, żeby założyć LEDY H4 co powinno podnieść ładowanie. Nie wiem czy bawić się w ledy czy zostawić jak jest. Mógłbym jeszcze przenieść regulator w miejsce bardziej przewiewne, ale sam regulator nie jest gorący, więc nie wiem czy jest sens.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Mariusz się myli. Mniejszy pobór przez odbiorniki to większy wysiłek dla reglera. Im więcej idzie prądu w obdiorniki tym mniej regulator musi oddać go do masy czyli mniej się nagrzać bo robi to przez zwarcie.

Jak nie jest gorący to nie masz co kombinować bo ciepły zawsze będzie.

Napięcia ładowania masz znakomite.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

pacjent st1100

pytanko - macie jakiś prosty, sprawdzony sposób na delikatne obniżenie napięcia ładowania?

u mnie na wolnych bez obciążenia 14,4-14,5V - wydawało by się wzorcowe

po włączeniu świateł podnosi się do ok. 15,2V co jeszcze nie jest niepokojące

niemniej z włączonymi światłami na wyższych obrotach idzie do 15,4-15,5V a to wydaje mi się być już nieprawidłowe

pomiary robione oczywiście na naładowanym akumulatorze

 

jakaś dioda w szereg da radę?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie masz wyjścia. Faktycznie wskazuje to na uwalony regler. Nie chcesz oryginału to kup chinola z taką samą ilością przewodów.

Manewry, które chodzą Ci po głowie ( i nie bardzo przychodzi mi coś do głowy co mogłoby obniżyć tak precyzyjnie napięcie dając radę natężeniu prądu jaki płynie w tej linii) mogą odbić Ci się czkawką bo za chwilę ten regler może wywalić Ci dużo wyższe napięcie czego moduł może nie wytrzymać.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest śmiech na sali. Instruktor jazdy, reklamujący się wszędzie tam, gdzie go jeszcze nie wywalili z forum, pyta jak ominąć problem? Jak wierzyć w jego ogłoszenia o szkoleniu? na czym? Na PE która może się pod dupą szkoleniowego zapalić? Konrad, ku*wa,.... Byłem na twoim szkolenu. Szkłem dupy nie utrzesz. Gówniane motki, gówniani szkoleniowcy. Tyle i aż tyle w temacie

trochę zabolało :( rozumiem, że mogło się nie podobać na szkoleniu, ideałem nie jestem, nie każdemu wszystko nie pasuje - szkoda, że nie powiedziałeś od razu co Ci nie grało, może mógłbym coś zmienić aby w przyszłości dogodzić równie wymagającym uczestnikom ;)

w zasadzie dalej jestem zainteresowany konstruktywną krytyką - proszę o maila lub priv z zarzutami

 

@Monter, @Adam - nie chcę chińskiego reglera, to jest loteria i kasa wywalona w błoto - już się naciąłem na "fabrycznie" niedziałający a ze zwrotem elementów elektronicznych jest problem. prędzej szukałbym ori używki. w zasadzie na tym regulatorze motocykl jeździ od trzech lat i wszystko bangla niemniej właśnie skończył się drugi akumulator - zastanawiam się właśnie czy to odrobinę za wysokie napięcie nie powoduje szybszego ich końca.

następna sprawa to właśnie na ile przyjąć maksymalne napięcie ładowania? bo po prostu może niepotrzebnie się przejmuję.

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy inna sytuacje, bo ja nie mam problemu ze zwrotem czegokolwiek przez amerykanski ebay.

Ale w takiej sytuacji musisz pytac kogos zajmujacego sie elektronika jak to zrobic.

Ladowanie w wys 15V uznalbym za prawidlowe, wyzej to zalezy od aku co potrafi wytrzymac, choc aku AGM sa chyba

bardziej wytrzymale od starych kwasowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej ugotowało Ci drugi aku. Zasadniczo w motórach na 14,8V powinno się kończyć ładowanie i ja z kolei 15 uznałbym za znak do wymiany reglera ( pomijam fakt błędu miernika bo nie używam w takich sytuacjach chińszczyzny)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...