Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pokaż jak upalony. Ogólnie tak się dzieje jak izolacja drutu nie nadaje się do pracy w gorącym oleju lub pokaleczyli ją przy przezwajaniu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dwa miesiące wytrzymał od przewinięcia. Pytanie czy źle było przewinięte czy coś ma wpływ na ponownie upalenie statora...

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Patrzyłeś jakie ładowanie było po wymianie statora? I czy regulator się za mocno nie grzał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż jak upalony. Ogólnie tak się dzieje jak izolacja drutu nie nadaje się do pracy w gorącym oleju lub pokaleczyli ją przy przezwajaniu.

Jeszcze nie rozbierałem, zrobiłem tylko ten pomiar.

 

 

Patrzyłeś jakie ładowanie było po wymianie statora? I czy regulator się za mocno nie grzał?

Po wymianie statora ładowanie przy 5 tys. obrotów i włączonych światłach było na poziomie 14V. Ci z Cyklo Serwis mówili, że taki wynik jest jak najbardziej w porządku.

 

Ogólnie motocykl odpalal bez problemu. Na początku sprwadzałem po jeździe jak jest naładowany akumulator i było w okolicach 12.8-13V. Zdarzalo się że po postoju np. 15-20 min. musiałem go pokręcić z 5 sekund za nim odpalił. Później wyczytałem w instrukcji Triumpha, że motocykla nie powinno się wyłączać klill switchem tylko kluczykiem gdyż to mogło powodować problem z uruchomieniem, ale tego już nie zdążyłem sprawdzić

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wow...tutaj to nie przegrzanie, druty świeciły na czerwono. Srogie zwarcie było choć fakt faktem mogło wyniknąć z przegrzania.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawia was, dlaczego pół twornika jest zniszczone?

Przecież to alternator trójfazowy, gdzie cewki z kolejnych faz idą przemiennie.

Chłodziwem podzespołu jest olej i wygląda na to, że tu może być problem.

Albo niski stan albo utrudniony przepływ.

Czy koło magnesowe jest oryginalne?

Czy aby silnik ma właściwe chłodzenie?

Jak wygląda kwestia temperatury roboczej?

Może być temat, że problem przegrzania jednostki to problem zasilania. Nieoptymalne warunki spalania podnoszą temperaturę.

Pozornie niemożliwe i niezwiązane z sobą zagadnienia.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to wina złego przewinięcia czy coś innego spowodowało upalenie.

 

 

To już któryś raz więc mało prawdopodobne. Altek nie jest winowajcą tylko ofiarą ze tak powiem.

 

Altek produkuje prąd, tak? Potem musi go przekazać do odbiorników za pomocą kabli. Po drodze są wtyczki, które pogarszają jakość połączenia i powodują straty. Wtedyt altek musi wyprodukować więcej prądu i jeśli nie chłodzi go olej bo jest za niski poziom to zwyczajnie pada.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trampek nigdy się nie grzał. Temperatura na wyświetlaczu pokazana jest w formie kresek. Załóżmy, że jest 8 kresek to 2-3 ostatnie nigdy się nie świeciły. Alternator wykręcał zawsze mechanik, więc zakładam, że gdyby był niski stan oleju to by mi o tym powiedział. Oddaje motocykl do mechanika właśnie po to, żeby ustalił dlaczego tak się dzieje, ale odnoszę wrażenie, że jego interesuje tylko demontaż i montaż. Zmieniłbym mechanika, ale w moim mieście to chyba bez znaczenia bo wszyscy mają takie samo podejście. Jutro odsyłam do ponownego przewinięcia do firmy Gywer Mariusz Szmid.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi przykro, bo to twoja kasa i stracony czas.

Jedno mnie zastanawia, piszesz, że mechanik by ci powiedział o niskim poziomie oleju...

To znaczy, że osobiście nie sprawdzasz tego poziomu?

 

Taka dygresja: powtórzę to jeszcze raz i do znudzenia - mechanik tym szczęśliwszy, im częściej sprzęt stoi u niego niż u ciebie.

Jesteś jedyną na świecie osobą, której powinno leżeć na sercu dobro motocykla.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trampek nigdy się nie grzał. Temperatura na wyświetlaczu pokazana jest w formie kresek. Załóżmy, że jest 8 kresek to 2-3 ostatnie nigdy się nie świeciły. Alternator wykręcał zawsze mechanik, więc zakładam, że gdyby był niski stan oleju to by mi o tym powiedział. Oddaje motocykl do mechanika właśnie po to, żeby ustalił dlaczego tak się dzieje, ale odnoszę wrażenie, że jego interesuje tylko demontaż i montaż. Zmieniłbym mechanika, ale w moim mieście to chyba bez znaczenia bo wszyscy mają takie samo podejście. Jutro odsyłam do ponownego przewinięcia do firmy Gywer Mariusz Szmid.

 

 

Nie chcę krakać ale pewnie znowu padnie. To nie w nim jest przyczyna. Musisz zrobić okablowanie od nowa, dać porządny regler w przewiewnym miejscu i pilnować oleju.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawia was, dlaczego pół twornika jest zniszczone?

 

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Ja nie widziałem żeby choć raz był cały zjarany.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...