Skocz do zawartości

Techdx

Forumowicze
  • Postów

    143
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Techdx

  • Urodziny 12/09/1992

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    Motocykle, Mechanika, Elektryka
  • Skąd
    Warszawa

Osobiste

  • Motocykl
    Honda VF500 Interceptor
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

619 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Techdx

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)

0

Reputacja

  1. Miałem ten sam problem, w TDM900, generalnie układ chłodzenia jest mocno ułomny w wielu motocyklach, małego obiegu nie ma, zamiast jego jest mała dziurka w termostacie, która puszcza trochę wody na chłodnice i ona zawsze będzie trochę ciepła nawet chwilę po odpaleniu, ja ze względu że dużo jeżdżę nawet jak jest 5st. Zrobiłem mały obieg jako wymiennik ciepła w zbiorniku oleju. Tdm ma suchą miske. Wymieniłem termostat na cieplejszy i bez tej dziury ori miał 82,teraz jest 89. W obudowie termostatu zrobiłem wyjście na mały obieg i powrót w chłodnice, teraz przy 5 stopniach trzyma 89 stopni cały czas a przy temp powyżej 20 trzyma podczas jazdy 93 cały czas, dodatkowo mi też zależało żeby się olej szybciej grzał, przez to że jest poza silnikiem jak woda ma 90 to olej dopiero 30, po zamontowaniu wymiennika jest o 10 stopni więcej, do kompletu zamontowany jest zewnętrzny sterownik wentylatora, który uruchamia go przy 98 st. A wyłącza przy 95. Po tych wszystkich zabiegach 90 st osiąga po 3 kilometrach a olej ma 70 po 10.
  2. W vf500 miałem na pompie wody śrubke spustową i jeszcze były 2 na przednich cylindrach. Miałem odpowietrznik na termostacie. Generalnie taki układ się sam odpowietrza możesz mu pomóc przechylając motocykl na bok
  3. Przeczyściłem wszystkie kostki elektryczne, znalazłem zaślepiony przewód od zaworu na airboxie, podpiąłem go i na zimnym w ogóle nie szarpie a jak już się rozgrzeje to jest to samo. Przy okazji zauważyłem że wichura nie pracuje, posprawdzałem czy wentylator działa,bezpieczniki, wiązki,przekaźnik i czujnik po moich pomiarach wyszło że przy 100c. powinien mieć 0,14kohm a miał 0,30kohm czyli do wymiany. Zamówiłem po takich samych numerach jakie miał i dalej nie działa. Wg. serwisówki ma inne numery niż ten który był Zamawiać ori czujnik z Yamahy czy szukać gdzie indziej problemu? może wadliwy jest nowy czujnik ?
  4. Ja szukałem na allegro tłoków trzeba wszystkie karty przeredagować trochę to potrwa
  5. Dużo takie cudo kosztuje ? I gdzie to znaleźć?
  6. Zastosuje, i tak będę zdejmował wszystkie plastiki do polerowania to będzie lepszy dostęp. Strasznie zapuszczony jest ten motocykl
  7. Cześć. Zakupiłem nie dawno nowy sprzęt Yamaha TDM 900 rok 2007. wersja bez ABS. I mam kilka pytań. Dotychczas jeździłem motocyklami na gaźniku i tam wiedziałem jak poradzić sobie z szarpaniem Objaw jest taki, gdy się jedzie na obrotach między 1600rpm. a 3000rpm. to występuje dość wyczuwalne szarpanie motocyklem głównie na pierwszych 3 biegach, jak jest zimny to jest to mocniej wyczuwalne. W gaźnikowcu to wiadomo, wypranie, regulacja i synchro na ogół pomaga a jak jest we wtrysku? Że synchro się robi to wiem, niedługo przyjdą mi wakuometry. Wyczytałem że te motocykle mają (mocną reakcję na zmianę obciążenia) czy objawia się właśnie takim szarpaniem? Z dodatkowych informacji napewno napęd jest do wymiany, zaczynają rdzewieć ogniwa i kończy się zakres, ale jest napięty poprawnie i równomiernie wyciągnięty, zabierak jest w dobrej kondycji.Poprzedni właściciel pod koniec sezonu postawił moto nie zakonserwowane w garażu i tak stało do teraz,jedyne co zrobił to bak pełny zostawił i aku ładował. dlatego rdza na łańcuchu. Plus jest wydech przelotowy może to ma wpływ na szarpanie? Jestem w trakcie poszukiwania db kilerów, dźwięk to poezja ale w trasie jest już uciążliwy. Może przytkanie go pomoże? Jeszcze takie informacyjne pytanie, czym się jeszcze zająć po kupnie motocykla? Na chwilę obecną zrobiłem. Olej z kompletem filtrów, wszystkie płyny, wyregulowałem linki,klamki,dźwignie,światła,nasmarowałem wszystkie punkty, które tego wymagały. To też jest moje pierwsze moto na wtrysku, może ja jeździć nie umiem takim i dlatego szarpie? Posiada ktoś z forumowiczów TDM i się wypowie? opcjonalnie jak mieszka w mazowieckim to mogę podjechać.
  8. Ile masz przewodów przy regulatorze? Ja u siebie mam 6. 3 od statora 1 plus 1 minus i jeden przewód regulacyjny. Jest podpięty do stacyjki, jego zadanie mierzyć spadki napięcia w instalacji. Ja miałem uszkodzony ten przewód i ładowanie cały czas było 15,2v. Swoją drogą kupiłem najtańszy akumulator jaki był, jeździłem tak 2 lata i tylko co 2 miesiące dolewałem wody bo wyparowała. Na zimę siedział w moto nie ładowany i działa do tej pory
  9. Luz zanim kupie kolejny bolid jeszcze ze 2 miesiące miną.
  10. Jak już zbudujesz to pochwal się. Chętnie też coś takiego sobie zbuduje
  11. Kiedyś mi się przewinął przez ręce skuter chyba majesty 250. Tam było tak że prawa klamka hamowała tylko przodem a lewa przód i tył. Może by z tego systemu coś podejrzeć?
  12. Wiem. Widziałem tego pająka nie chodziło mi o przekładanie całego systemu tylko o to że można wykorzystać niektóre elementy z tego. Według mnie najlepsze rozwiązanie wymienić pompę na wydajniejszą dać trójnik i dodać drugi zacisk na tył żeby przód hamował razem z tyłem i jednocześnie cała instalacja ori tyłu by została sprawna. Jedyny problem to wykombinowanie jakiegoś korektora siły hamowania. Bądź bardzo mały zacisk, który niemiałby siły zblokować koła.
  13. Patrzyłeś jakie ładowanie było po wymianie statora? I czy regulator się za mocno nie grzał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...