Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Plan jest taki, ponowne przewinięcie, wymiana oleju na nowy, przegląd wiązki, pozbycie się kostek i zakup nowego regulatora. Jeśli to nie pomoże to oddam Streeta za dobrą flaszkę

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy drut ktorym przewijany jest stator jest drutem przeznaczonym dla cewek pracujacych w goracym oleju ?

Pisałem o tym nawet dla kolegi Festinalente, że przezwajacze silników elektrycznych nie przezwoją dobrze altka motocyklowego. Zalanie drutu żywicą na koniec nie rozwiązuje problemu...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy drut ktorym przewijany jest stator jest drutem przeznaczonym dla cewek pracujacych w goracym oleju ?

Przewinięcie cewki zleciłem firmie Cyklo Motor Elektryk. Zlecając im klient wierzy, że znają się na robocie i wiedzą jakie produkty użyć. To tyle w teorii bo w praktyce to różnie bywa chociaż z internetu można poczytać sporo pozytywnych opinii. Oczywiście są też i złe. Chciałbym napisać, że użyli drutu odpowiedniego, ale nie mam takiej wiedzy. Mógłbym zapytać, ale czy powiedzą prawdę?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

 

Jak zobaczyłem Twój plan działania to jednak nie rokuje. Bez urazy.

Gdzie tkwi błąd? Jak pisałem najchętniej oddałbym to komuś, kto zna się na rzeczy i zrobi raz, a porządnie, ale w moim mieście po wizycie u dwóch różnych mechaników nie mam już nadziei

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dostanie używanego statora do tego moto to jest taki dramat ? Do tego jakiś poprawnie działający nowy regler na 5 kabli i wio .

https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Ignition-Magneto-Stator-Coil-for-Triumph-Speed-Triple-955-Sprint-ST-955-RS-955-Magneto/32918546280.html

 

Po założeniu statora od razu zmierz zmienne 3 fazowe na wyjściu i potem kontroluj , nawet codziennie , jak przez tydzień nic się nie zmieni to kontroluj co tydzień , po dwóch miesiącach bez zmian bedziesz mógł darować sobie kontrole . No i woltomierz zamontuj , najtańszy 6,5zł :D

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dostanie używanego statora do tego moto to jest taki dramat ? Do tego jakiś poprawnie działający nowy regler na 5 kabli i wio .

https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Ignition-Magneto-Stator-Coil-for-Triumph-Speed-Triple-955-Sprint-ST-955-RS-955-Magneto/32918546280.html

 

Po założeniu statora od razu zmierz zmienne 3 fazowe na wyjściu i potem kontroluj , nawet codziennie , jak przez tydzień nic się nie zmieni to kontroluj co tydzień , po dwóch miesiącach bez zmian bedziesz mógł darować sobie kontrole . No i woltomierz zamontuj , najtańszy 6,5zł :D

Aktualnie na Allegro jest jeden stator do mojego motocykla Widziałem te statory na Ali i tez rozważałem zakup takiego. Póki co dziś wysyłam do ponownego przewinięcia. Zamówię tez nowy regulator na 5 przewodów. Zrobię pomiary według poradnika i będę wrzucać info jak to wygląda.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości te regulatory mają wyjścia na dwie kostki (3 piny żółte kable i po dwa piny na kabel czerowny i kabel czarny)

 

U mnie kostka wygląda tak (ktoś już zmodyfikował przewody pod regulator bo dwa czerwone są ze sobą połączone i tak samo z czarnymi.

 

b82695623570b5b7afeb4da577cf72b8.jpg

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pr

Prawdopodobnie przyczyną upalenia prawie całego altka jest podpięcie RÓWNOLEGŁE dodatkowego odbiornika /przypuszczam aku/ co spowodowało zwarcie na uzwojeniach, poza tym proponuję dokładnie przejrzenie instalki T. gdyż może być tam jeszcze wiele ,,niespodzianek,,..

Pomyśl na przeniesieniu regla w inne miejsce aby miał lepsze chłodzenie, do wymiany cała linia ładowania, żadnych kostek tylko porządne luty/nawet na wejściu do regla/ i oczywiście grubsze kable/teflony od samych wyjść uzwojeń.

Nie kupuj chińszczyzny tylko sprawdzone rzeczy/altek - przewijka u Gywera - gość zna się na rzeczy - mam od Niego altek - regler ducati energia lub tourmax - prąd zwarcia około 60A a nie chińskie 30A.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dostanie używanego statora do tego moto to jest taki dramat ? Do tego jakiś poprawnie działający nowy regler na 5 kabli i wio .

https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Ignition-Magneto-Stator-Coil-for-Triumph-Speed-Triple-955-Sprint-ST-955-RS-955-Magneto/32918546280.html

 

 

To jest chińszczyzna. Angole na grupie właścicieli fajerów w większości kupują właśnie takie i one oczywiście padają po pewnym czasie, co jest uważane za normę. Wtedy kupują kolejny i tak dalej.

 

Jeden nawet ostatnio pokusił się o sprawdzenie napięcia międzyfazowego w takim chinolu i wyszło mu 12v podczas gdy fabryczne altki dają 19v a przewinięte o Gywera nawet 25v. Później się okazało że ten chinol miał całkowitą średnicę o 3mm mniejszą od fabrycznego, co oznacza mniej zwojów. Podsumowując nie polecam :)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FL

 

Otwórz tę stronę :

 

https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Ignition-Magneto-Stator-Coil-for-Triumph-Speed-Triple-955-Sprint-ST-955-RS-955-Magneto/32918546280.html

 

i zobacz czym są przewiązane kable/osłony wchodzące w uzwojenia : nitka, drucik czy coś jeszcze.. .jak to zachowa się w gorącej, wirującej mgle olejowej, a może to pozostałość po montażu której nie usunięto...a lakieru na drutach jakoś nie widzę...weź obejrzyj sobie jak wygląda ori altek hondy/uzwojenia... :)

 

Obejrzyj i najlepiej poczytaj cały wątek dotyczący T...

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/162156-regulator-napiecia-triumph-podlaczenie-zamiennika/page-3

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest chińszczyzna. Angole na grupie właścicieli fajerów w większości kupują właśnie takie i one oczywiście padają po pewnym czasie, co jest uważane za normę. Wtedy kupują kolejny i tak dalej.

 

Jeden nawet ostatnio pokusił się o sprawdzenie napięcia międzyfazowego w takim chinolu i wyszło mu 12v podczas gdy fabryczne altki dają 19v a przewinięte o Gywera nawet 25v. Później się okazało że ten chinol miał całkowitą średnicę o 3mm mniejszą od fabrycznego, co oznacza mniej zwojów. Podsumowując nie polecam :)

No to wypada poszukać regulatora - przetwornicy (nie reduktora tyrystorowego) , są aplikacje przetwarzające w szerokim zakresie napięć i prądów tylko nie wiem czy dostępne w łatwej w aplikacji obudowie z 5 zlączami . Pomiary zwykłym miernikiem czegoś co obcina sinus napięcia nie mają sensu.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...