Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Ale izolacja miedzy poszczegolnymi zwojami drutu mogla ulec zestarzeniu i przestac dzialac na jakiejs dlugosc zmniejszajac mozliwosci generowania pradu przez stator. Mierzysz napiecie nie miedzy faza a masa a miedzy fazami, jesli masz 3 kable wychodzac ze statora ( stator 3 fazowy ) to mierzysz 1+2 potem 1+3 i 2+3. Jezeli przy takich pomiarach wyszlo ci 18V przy 5 tys obr, to stator jet do wymiany.

Wlasciwe napiecie dla poszczegolnych faz to miedzy 70 - 90V AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2019 o 22:40, Adam M. napisał:

 

Ale izolacja miedzy poszczegolnymi zwojami drutu mogla ulec zestarzeniu i przestac dzialac na jakiejs dlugosc zmniejszajac mozliwosci generowania pradu przez stator. Mierzysz napiecie nie miedzy faza a masa a miedzy fazami, jesli masz 3 kable wychodzac ze statora ( stator 3 fazowy ) to mierzysz 1+2 potem 1+3 i 2+3. Jezeli przy takich pomiarach wyszlo ci 18V przy 5 tys obr, to stator jet do wymiany.

Wlasciwe napiecie dla poszczegolnych faz to miedzy 70 - 90V AC.

U mnie stator jest 2 fazowy (wychodzą 2 kable). W takim razie nie opłaca mi się kupować nowego tylko dać do przewinięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2019 o 16:24, konrad1f napisał:

pacjent st1100

pytanko - macie jakiś prosty, sprawdzony sposób na delikatne obniżenie napięcia ładowania?

u mnie na wolnych bez obciążenia 14,4-14,5V - wydawało by się wzorcowe

po włączeniu świateł podnosi się do ok. 15,2V co jeszcze nie jest niepokojące

niemniej z włączonymi światłami na wyższych obrotach idzie do 15,4-15,5V a to wydaje mi się być już nieprawidłowe

pomiary robione oczywiście na naładowanym akumulatorze

 

jakaś dioda w szereg da radę?

 

Zmień żarówkę reflektora na "LEDa" to Ci nie będzie tak podnosił napięcia na włączonych światłach

 

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

szybkie pytanko. Czy to możliwe, żeby rezystancje między fazami statora były takie same (po 0,05), miedzy fazami a masą 1, a napięcie między fazami praktycznie zerowe na każdej  (jedno podskoczyło do 1-3 przy 5k obrotach) ?


Pozdrawiam

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeden om miedzy fazami a masą to jest zwarcie do masy ii nie dziwne, że nie ma zadnego napięcia ładowania...chyba, że źle cos rozumiem z Twojego posta.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

źle napisałem, rezystancja nieskończenie wielka (na wyświetlaczu miałem 1 - skrót myślowy).

Pozdrawiam

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
szybkie pytanko. Czy to możliwe, żeby rezystancje między fazami statora były takie same (po 0,05), miedzy fazami a masą 1, a napięcie między fazami praktycznie zerowe na każdej  (jedno podskoczyło do 1-3 przy 5k obrotach) ?

Pozdrawiam
Jest to możliwe tylko w jednym przypadku, gdy szlag trafił izolację uzwojeń. Zwarcia na masę nie ma (jeszcze), ale długość cewek przez brak izolacji między zwojami skróciła się z kilku metrów do centymetrów.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Techniacz napisał:

Hej,

źle napisałem, rezystancja nieskończenie wielka (na wyświetlaczu miałem 1 - skrót myślowy).

Pozdrawiam

Wynika z tego ze jest ok, tylko sie nie wzbudza... tak jak by magneto sie nie obracalo

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam muj problem polega na tym iż przed zimą kiedy motocykl odstawiłam wszystko było ok po jakiś 3 miesiącach chciałem odpalić Moto i nic aku padło podłączyłem na kable odpalił bez problemu kiedy zdiełem  kabel automatycznie zgasł w czym może być problem za pomoc z góry dziękuję 

Edytowane przez Adi2304
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich.
.
Mam problem z ładowaniem w romecie s16.
Problem zaczął się od zniknięcia ładowania po włączeniu świateł (obojętnie których: pozycyjnych , mijania czy stopu).
Przed włączeniem świateł napięcie po uruchomieniu silnika wzrasta do 14,2 / 14,4V oczywiście na akumulatorze do momentu włączenia któregoś odbiornika.
Wymieniłem stator, napięcie jakie z niego wychodzi to ponad 14V na wolnych i ponad 50V (przemiennego podobnie na białym i żółtym przewodzie) na wysokich obrotach
Wymieniłem regulator napięcia (ponoć oryginał) dość drogi bo kosztował ponad 20pln więcej niż te ze znanego portalu aukcyjnego.

Ze statora wychodzi przewód żółty, biały, czarno-czerwony i zielony, niebiesko-biały do impulsatora. Ustaliłem że zielony to masa czarno-czerwony idzie do cdi, żółty i biały idą do regulatora
Z akumulatora wychodzi napięcie do regulatora czyli wzbudzenie jest, niestety po uruchomieniu silnika napięcie nie wzrasta wcale.

stator.jpg

regulator.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...