Major87 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Żeby nie było, dwa ogniwa to były na moim moto, ale jak ciąłem, to po jednym - i po każdym cięciu przymiarka. Więc dobrze, że Limo zwraca na to uwagę - jak już chcesz ciąć, to upewnij się, że nie będzie za krotki :D.Odnośnie końcówki wypowiedzi, to może ja jakieś gówno w papierku DID kupiłem. Bo jak zostawiałem go do naciągu co 900 mil, to skubany wisiał na tyle, że można z nim było robić różne fajne rzeczy :D.Witcher, ustaw naciąg książkowo i śmigaj. Teraz dopiero zerknąłem na trzecią fotkę, wygląda dużo lepiej niż mój zaraz po założeniu. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witcher Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Panowie mi nie chodzi o to jaki luz mam ustawić, bo ja wiem ile luzu powinien miec łańcuch, wiec nie naprezalem go za bardzo. Najdziwniejsze i najgorsze jest ze nowy napęd a po założeniu juz ma ponad polowe skali ,,zjedzone".. co mi w nim zostal odo naciągania? 2 kreski? To tyle co nic... ja mam z 3 - 4 cm luzu...Co do ciecia to wiem ze nie mozna przesadzic ale dzieki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 niby nic a jak napinasz to ile obrotów robisz śrubą, 1/2-3/4 , to jest w granicach 1mm Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tex00 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 (edytowane) Cześć, pytanie o naciąg łańcucha - instrukcja serwisowa motocykla (Yamaha XJ6) podaje że luz na łańcuchu ma wynosić 45 do 55mm. Tylko jak mierzyć? Od dolnej krawędzi ogniwa na dole do górnej krawędzi na górze (na zdjęciu jako A) czy od linii nitów na górze i na dole (na zdjęciu jako B)? A może jeszcze inaczej. Z góry dziękuję za odpowiedzi / wskazówki. Edytowane 30 Czerwca 2020 przez tex00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 1 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 Tak jak masz narysowane w serwisówce, po co robisz jakieś nowe rysunki? No kurde jak to lepiej wytłumaczyć niż jest narysowane? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baart Opublikowano 1 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 Bardziej istotne jest, że tylne koło musi być w powietrzu (żeby zawieszenie wahacza nie było ściśnięte), niż to, czy będziesz mieć pół centymetra błędu przy pomiarze z powodu źle wybranego punktu pomiarowego 😉 Cały łańcuch powinien się mieścić w pokazanym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 1 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 (edytowane) 13 minut temu, baart napisał: Bardziej istotne jest, że tylne koło musi być w powietrzu (żeby zawieszenie wahacza nie było ściśnięte), niż to, czy będziesz mieć pół centymetra błędu przy pomiarze z powodu źle wybranego punktu pomiarowego 😉 Napewno nie czytałem serwisówki od XJ6 więc nie wiem co tam piszą ale w tych które czytałem WIĘKSZOŚĆ nakazuje ustawiać luz na motocyklu stojącym na ziemi a nie z kołem w powietrzu Edytowane 1 Lipca 2020 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baart Opublikowano 1 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2020 (edytowane) 31 minutes ago, kiler said: ale w tych które czytałem WIĘKSZOŚĆ nakazuje ustawiać luz na motocyklu stojącym na ziemi a nie z kołem w powietrzu Być może geometria wahacza w stosunku do zębatki zdawczej jest taka, że nie ma to większego znaczenia 😉 W XJ6 ma stać na centralce. U mnie w Fazerze w oryginalnej instrukcji piszą, że ma stać na kołach bez rajdera. W Haynes'ie za to, że ma stać na stopce bocznej 😄 Więc albo ktoś nie zwrócił na to uwagi, albo też założono, że motocykl bez raidera nie będzie miał ugiętego zawieszenia lub alternatywnie dodano parę milimetrów do "slacka", żeby to skompensować. Natomiast faktem jest, że najbardziej powtarzalny pomiar luzu łańcucha jest tylko wtedy, kiedy zawieszenie nie jest ugięte, bo luz na łańcuchu jest między innymi po to, żeby zawieszenie mogło swobodnie pracować. Więc pytanie tak naprawdę jest, czy ma to jakieś większe znaczenie jeśli pomylimy się o 5 czy 10 mm. I tu rozważania przedpiścy o tym, czy mierzyć od osi, czy pomiędzy zewnętrznymi powierzchniami również mieszczą się w zakresie błędu pomiarowego. Gdyby ten luz był aż tak krytyczny, to z inżynierskiego punktu widzenia byłaby dokładna procedura zapewniająca pełną powtarzalność, której każdy autor instrukcji by się trzymał. Takowej procedury jednak nie ma - czyli nie należy się aż tak tym przejmować 🙂 Edytowane 1 Lipca 2020 przez baart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kroju Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Cześć, mam podobne pytanie (jako świeży motocyklista). Posiadam Yamahę XJ6N, pod koniec zeszłego sezonu wymieniłem oryginalny napęd (~20k przebiegu). Wybór padł na DID 520 ZVMX + zębatki Sunstar. Po ułożeniu się łańcucha (po ok 500 km) mechanik regulował naciąg . Na początku obecnego sezonu przejechałem ok 2 tys. km, po czym udałem się do serwisu (oficjalny partner yamahy) na wymianę oleju i filtrów - przy okazji mechanik sprawdził naciąg łańcucha - prawidłowy (zarówno jeden jak i drugi mechanik sprawdzał naciąg pod obciążeniem i na "oko"). Po przejechaniu kolejnych 3 tys. km byłem pewny, że już czas wyregulować łańcuch ( wydawało mi się, że stojąc na nóżce bocznej luz jest już spory). Zakupiłem klucz dynamometryczny, aby wszystkie śruby dokręcić z momentem podanym w serwisówce. Stawiam motocykl na nóżce bocznej (uprzednio ustawiając łańcuch w "najciaśniejszym" fragmencie w miejscu pomiaru), biorę miarkę i....małe zaskoczenie - luz to ok 4 cm (za punkt pomiaru przyjąłem nit). Posadziłem na motocykl osobę lżejszą ode mnie o 10 kg - luz wynosi ok 3 cm. No i teraz zgłupiałem. Chciałem naciągać łańcuch a okazało się, że według serwisówki (45 -55 mm) powinienem go lekko poluzować. Dodatkowo męczy mnie fakt przejechania ok 6 tys km bez konieczności regulacji. W związku z powyższym, zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o podpowiedzi: - zostawić obecny naciąg? - zastosować jakaś inną metodę pomiaru? Z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Zostaw jak jest. Kupiłeś porządny łańcuch to się nie wyciąga 😉 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 18 godzin temu, Limo napisał: Zostaw jak jest. Kupiłeś porządny łańcuch to się nie wyciąga 😉 J/w. Jak lubisz robić doktorat z napędu to po 6kkm możesz zmienić zębatkę zdawczą. Ona najbardziej się zużywa i masakruje łańcuch. 😉 Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti... Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Zostaw jak jest. W poprzednim moto przez 6 k km nie musiałem nic dotykać jak był mocniejszy łańcuch założony.W aktaulanym mam 10 k km przelotu i tylko raz łańcuch naciągałem. Dużo zależy od stylu jazdy jeżeli chodzi o wyciąganie się łańcucha oraz od tego jaki jest założony. W manualach często pisze żeby sprawdzać naciąg pod obciążeniem lub na bocznej stopce, musisz dokładnie doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.