Skocz do zawartości

Wakuometry


Rekomendowane odpowiedzi

przerabiałem keidyś temat wakuometrów i w sumie cała inwestycja powinna kosztować koło 100PLN, biorąc pod uwagę koszt manometrów do mierzenia podciśnień, pytanie tylko co z systemem YICS, kiedyś ktoś wspominał że te kanał należy przytykac żeby dobrze zsynchornizowac gazniki, pytam bo absolutnie jestem zielony w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracujący silnik ma bardzo dużą pulsację przepływu strumienia mieszanki i po podłączeniu do kanału ssącego wskazówka manometru wpada w silne wibracje uniemożliwiające odczyt.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dławiki mają za zadanie zmniejszyć pulsację podciśnienia. Trochę to zawiłe ale łatwo to wytłumaczyć. Podczas pracy silnika przy suwie ssania mieszanka paliwowo-powietrzna jest zasysana z gaźnika = podciśnienie, potem zawór ssący się zamyka i podciśnienia nie ma. Tak więc wskazówka manometru wskazywałaby raz podciśnienie a raz jego brak. Przy pracy na wolnych obrotach byłby to taniec od 0 do ok.-0,4 bar i nijak nie mógłbyś odczytać wskazań. Tak więc dławik zmniejsza amplitudę drgań wskazówki żeby w ogóle można było coś zobaczyć.

;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że uparcie przekomarzacie się kto łatwiej cos wytłumaczy....;)

 

Co do dławików, to wszysscy macie racje...

 

Ja zamierzam poruszyć temat YICS.

 

Są to kanały podciśnienioew łączące przewody dolotowe wszystkich cylindrów. Yamaha zastosowała, to w celu zwiększenia napełnienia cylindrów.

Aby dobrze zsynchronizować gaźniki trzeba zatkać te kanały. W przeciwnym razie będziemy mieli przekłamane wskazania na wakuometrach, gdyż powietrze będzie zasysane również z innych przewodów. Aby zatkać kanały YICS trzeba wykręcić dwie sruby po bokach głowicy i wsadić w otwór po nich odpowiedni wytoczony "prent" z gumowymi węzykami (naciągniętymi na niego) aby zablokować wszystkie kanały. Pręt z węzykami musi bardzo ciasno wchodzic w otwór i dobrze pozatykać wszystkie dziórki, gdyż w przeciwnym razie nastąpi zasysanie lewego powietrza, a to jest jeszcze gorsze od niezablokowania YICS. Bez takiego systemu sprzęt nie będzie dobrze zsynchronizowany, co prawda będzie lepiej, ale nie super. Jeśli ktoś chce aby mu zrobić synchro w silniku z YICS, to zapraszam do mnie;)... ja z tym nie mam problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idaho będziemy się sprzeczać, ten system jest zapożyczony z RD250/350 gdzie zastosowano małe komory wyrównawcze zapobiegające skokom ciśniena w czasie pulsacji. W czterosuwie też następuje pulsacja ale jest ona szkodliwa i aby złagodzić te skoki połączono kanały. W Kawasaki GPZ było to zrobione na zewnątrz ( poprostu połączono wszystkie wężyki dolotów w jeden i z niego przy okazji zasilano membranę kranika.)

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Piotrze bardzo jesteś kłutliwy;). Niebardzo jednak wiem dlaczego chcesz się ze mną kłucić.

 

Załączam plik z opisem Systemu YICS i jego funkcji, wycięty jest on z manuala o XJ 650.

 

W wielkim, skrócie: Kanały YICS są po to, aby polepszyć napełnianie cylindrów, powodując zasysanie mieszanki z innych kanałów dolotowych, oraz co ważniejsze, zwiększyć zawirowania mieszanki!!! Dlatego ujścia kanałów znajdują się bardzo blisko zaworu dolotowego. Dlatego Kawasaki z połączonymi krućcami ssącymi daleko do systemu YICS.

 

Co do pulsacji...to się zgodzę, ale spiętrzenie ładunku na zamkniętym zaworze dolotowym jest jak najbardziej wskazane i zalecane!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Idaho nie chcę się sprzeczać bo w tym temacie masz dużą wiedzę tylko razem oboje mamy problem z jej przekazaniem, jak zauważyłeś ktoś pisze o szczegółach technicznych z wyższej półki a inny poważnie pyta o dławiki.

Myślę że na forum ludziska dużo mogą się dowiedzieć nie tylko że silnik się kręci ale także dlaczego się kręci ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dobre będą, ale do tego musisz dorobić dławik, który będzie dławił przepływ powietrza przy każdym wakuometrze. Chodzi o to, że bez dławików przy wolnych obrotach wskazówki będą strasznie latały w jedną i drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Znalazłem na alegro cóś takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73273753. Z tego co mi się wydaje powinno to być dobre do synchronizacji gaźników. Nie posiada on dławika... z tego co się domyślam to dławik zmniejsza dopływ powietrza do przyrządu, czyli zmniejsza średnicę przepływu??? Dobrze myślę?

Czy za pomocą jednego takiego wakuometru można zsynchronizować gaźniki w rzędowej 4-ce? Wiem że w takim wypadku powinno się podączyć 4 zegary, ale przecież można odcztytać wynik z pierwszego gara, ustawić wg niego drugi, wg drugiego trzeci a wg trzeciego czwarty... Proszę o jakieś opinie na ten temat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO kompletnei nei warto!przynajmneij jesli potrzebujesz do synchronizacji gaznikow! lepiej wejdz na strone www.kfm.pl i tam sobei wyszukaj jakies tanie waku na szt..ja placilem przed wakacjami ok.14-16zl/szt..do tego wezyki i dlawiki w sklepie zoologicznym i tyle...ale i tak najlepsze rozwiazania sa najprostsze i do takich domowych zastosowan to polecam 4 U-rurki+jakas rtec+wezyki..cenowo wyjdzie na to samo co wakuometry z tym ze nei ma pierdzielenia z dlawikami ;/ no pozostaje tylko problem skad wziac tyle rteci..ale ...hmm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...