Skocz do zawartości

POM

Forumowicze
  • Postów

    512
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Lubię
    Motocykle
  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia POM

KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych (19/46)

0

Reputacja

  1. dla ścisłości po azotowaniu powinieneś otrzymać znacznie wiekszą twardość tyle tylko że mierzoną innym sposobem, 50HRC otrzymasz dla wiekszości materiałów (stali węglowych, nisko i wysokostopowych) po hartowaniu i odpuszczaniu, skoro twardość jest decydującym parametrem i wg Was orginalne wały maja twradość na poziomie 50HRC, to jaki sens ma azotowanie?? na koniec dla elementów utwardzanych powierzchniowo, cieplnie lub cieplno-chemicznie nie możecie mierzyć twardości metodą Rockwela, bo w wyniku otrzymujecie wartość odpowiednią dla rdzenia
  2. dokładnie o tej metodzie piszę, nie pamiętam dokładnie w normie ale do pomiaru tą metodą elementy muszą mieć wymiar kilku mm, także pomiar cienkich utwardzonych warstw jest niemozliwy
  3. mam takie pytanie: na jakiej podstawie kolega stwierdził że tarcza hamulcowa jest utwardzona do odległości 2,5 mikrona od powierzchni? i skoro tarcza jest utwardzona na tekiej głębokości to potem powinna zurzywać się znacznie szybciej, i dlaczego minimalna grubość tarczy określa ubytem znacznie przekraczający grubość wartswy utwardzonej, nie widze w tym żadnego powodu
  4. albo HV tylko przy niewielkim nacisku na wgłębnik, z tego co pamiętam to azotowanie jest dość długim procesem i najlepiej jak poddaje się mu stale o odpowiednim składzie chemicznym, takim przykładem może być stal 38HMJ wg. starych oznaczeń, tylko nie wiem czy akurat z niej są robione wały korbowe
  5. twarda ma być tylko warstwa powierzchniowa materiału, pod którą jest zazwyczaj miękki rdzeń, skala HRC nie jest najlepsza do pomiaru twardości warstwy azotowanej, wgłębnik ja przebija a wartość HRC jest wówczas właściwa dla rdzenia
  6. XJ-ta jest moim pierwszym motocyklem po kursie i jestem z tego wyboru bardzo zadowolony, jest dość tani w utrzymaniu i raczej uniwersalny, do miasta i w trasy (oczywiście zaprawionego w bojach turystę nie zadowoli ale dla początkującego to swietny wybór), na rynku jest sporo ofert tego modelu, również z częsciami nowymi, bądź używanymi nie powinno być problemu gabarytowo wiekszy od GSa, ale docenisz to jak będziesz pakował motocykl na dłuższy wyjazd z pasażerem, powodzenia w zakupach
  7. cóż jak jedziesz tylniej opony i tak nie oglądasz sprzęgło ponoć hałasuje w każdej XJ-cie, był nawet kiedyś w SM dobry artykuł na jej temat,
  8. POM

    BRNO

    na trybunach trawiastych nikt nikomu niezasłania, na Camp Start lepiej przyjechać w piatek, w zeszłym roku w sobotę już tam nie wpuszczali
  9. POM

    Tarcza h.

    osobiście wolałbym rozwiercić tarczę, tarcza hamulcowa ma największą twardość na bierzni, tzn na tej powierzchni, którą styka się z klockiem, pozostała część jest bardziej podatna na obróbkę skrawaniem, wybór wiertarki (ruska luba jakakolwiek inna) nie ma wpływu na strukturę tarczy, co najwyżej na dokładność wymiarową, osiowość otworów itp.
  10. ma za zadanie równomiernie (w kierunku promieniowym) odkształcić się pod wpływem wzrostu temperatury, podczas hamowania tarcza niepływająca na wskutek temperatury może się zwichrować, gdyż bierznia (o wyzszej temperaturze) bardziej się odkształci niz pozostała część tarczy tak sądzę jeśli się myle chetnie poznam inną opinię
  11. musisz sprawdzić wyłącznik na stopce bocznej, silnik gaśnie jak stopka jet rozłozona i zapinasz bieg
  12. tarcza pływająca ma może odkształcać termicznie w kierunku promieniowym , co jest zabezpieczeniem przed wichrowaniem powstałym na wskutek rozszerzalności cieplnej bierzni w przypadku XJ-ty (model po 98r): tył (niepływający) kosztuje około 400PLN, jedna tarcza do przodu (pływająca) to koszt rzędu 800PLN ceny z katalogu larsona z 2003
  13. oj brzęczy, czasem to nawet zal słuchać bo dzwięki odchodzą takie jakby się miał silnik rozpaść, ale odpukać chodzi najbardziej słychać zawory, ale to ze wzgledu na zalecane luzy
  14. jeden wakuometr kosztuje kilkanaście do 20PLN, sprawdż w sklepie spawalniczym albo z artykułami pneumatycznymi,
  15. przebiegem raczej się nie sugeruj bo taki przebieg ma wiekszość motocykli oferowanych na rynku wtórnym ja wybrałbym XJ-tę, wiekszy gabarytowo, troche mocniejszy od CB, nadaje sie do miasta i do dalszych wyjazdów, poza tym wydaje mi się że w tej kwocie znajdziesz więcej ofert sprzedaży własnie XJ-tek, także będzie w czym wybierać
×
×
  • Dodaj nową pozycję...