Skocz do zawartości

Wakuometry


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

jestem nowym na tym forum a także od nie dawna posiadam swój pierwszy motocykl.

I odrazu zszokowały mnie ceny obsługi serwisowej motocykla. ( za wyregulowanie 4 zaworów chcą 200 zł, za wyregulowanie 2 gaźników 150 zł). w samochodzie za tyle pieniędzy można zrobić remont silnika albo co najmniej skrzyni biegów, a tu głupia regulacja.

Dlatego jak pewnie większość zmuszony jestem do samotnej pracy. może w tym większa przyjemność.

pewnie wielu z was stanęła przed problemem braku sprzętu. Na przykład wakuometru do precyzyjnej synchronizacji gaźników. dlatego albo kupujemy badziewie za 50 zł albo precyzyjne urządzenie za 500 zł albo główkujemy. ja chwile pogłówkowałem i zrobiłem.

Przedstawiam prosty wakuometr, który można zrobić w 15 minut.

ten model nadaje się do synchronizacji dwóch gaźników.

Schemat działania oparty na u-rurce. membrana i strzykawki ( które są tylko obudową dla membrany) nie są wymagana, lecz są tylko ze względu na bezpieczeństwo bo jak różnica ciśnień była by zbyt duża to ciecz została by wessana do jednego z gaźników. Dlatego powinna być z gumy bardzo cienkiej. (Rękawiczki gumowe można przeciąć). strzykawki skleić i skręcić na silikonie i tyle. zresztą schemat poniżejw linku.

 

Link: schemat

 

 

Pomysł naprawdę zajefajny. Jestem pełen podziwu dla kolegi. Właśnie szukam czegoś taniego. To tak genialne, że aż głupio podpowiadać ulepszenie.

Ale nasunał mi się pomysł po przeczytaniu którejś z odpowiedzi dotyczącej użycia prezerwatywy.

A co powiecie na pomysł naciągnięcia na obie strzykawki (uprzednio obcięte) prezerwatyw, zsunięciu do siebie i owinięciu dobrą taśmą izolacyjną. Problem z uszczelnieniem powinien zostać wyeliminowany.

Szybciej i bez zabawy a guma bardzo elastyczna o czym każdy się już chyba przekonał :D

 

Pozatem dwukrotna przyjemność bez prezerwatywy, czy nie warto :lalag:

 

pzdr Rysiek

Edytowane przez rysiekj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jeszcze jeden opis budowy wakuometru (może nie do końca, bo ten przyrząd mierzy ciśnienie różnicowe w 2 cyl. silniku, a nie podciśnienie w poszczególnych kolektorach):

http://www.power-boxer.de/Differenzdruckma...er-Motoren.html

Niestety też w języku Goethego, ale są zdjęcia które trochę rozjaśnią opis.

Pozdrawiam

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wystarczy tak..

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?ac...hlite=wakuometr

 

Albo nawet tak...

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=78321

 

Takie to proste - wystarczy użyć szukajki, a i tematy będą świeższe niż 2006... :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Genialne. :)

 

Z kupnych sprzętów najbardziej polecam ten oto CarbTune produkcji brytyjskiej marki MORGAN - łatwy w obsłudze i przyjazny. Czasem moze byc potrzebna redukcja cisnienia ale to mozna zrobic przez wstawienie kawałka rurki w każdy z wężyków albo regulowane zaworki. Działa on w taki sposób że zawiera 4 szklane rurki a w każdej ejst metalowy walec który podnosi się wskazując cisnienie. Łatwy w obsłudze ejst bo od razu widać który cyl. nierówno chodzi poprzez róznice wysokości walca na skali. Nie trzeba patrzec na 4 osobne zegary i porównywać tylko w jednym spojrzeniu widać wszytko.

 

http://cgi.ebay.co.uk/New-Morgan-Carbtune-...Q2em118Q2el1247

 

Nie tani ale wydatek na dłuuuugi czas więc sie opłaca. Korzystałem z różnych wynalazków i bardzo odradzam te produkcji Taiwan/Chiny itd w formie 4 zegarów na blaszanej płytce - nie da się ich wyzerować nawet, ustawisz raz, dmuchniesz w przewód i każda wskazówka wraca do innego położenia niż była wyzerowana. Wredne g...no!! Kupiłem takie za 30GBP a oddałem za darmo jak sprzedawałem moto co by nowy wlasciciel cieszył się z dodatków w zakupie. Buahha.

 

Oto ten Bazyliszki made in 3rd world:

http://cgi.ebay.co.uk/Vacuum-Gauge-Honda-H...1QQcmdZViewItem

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też czeka w nabliższym czasie czyszczenie i synchro gaźników a kasy żal wydawać ale do żeczy

- z tego co zrozumiałem podniśnienie ma być takie samo we wszystkich gaźnikach lecz jego wartość jest bezznaczenia

- czy mogą być takie zwykły węzyk igielitowy ? nie zassie go podciśnienie ? jaka średnica

- i rozumiem że potrzebuje jeszcze trójniki ( akawariowe stykną? ) a co z dławikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1- Tak

Ad.2- Powietrzny niebieski bądź czarny gruby, igielit zasysa, chyba że odpowiednio gruby.

Ad.3- Akwariowe trójniki i dławiki są do d..y, sam się na nich męczyłem z synchro(waku Drapera ok 60zł szt.) na wakuometrach i nie idzie ustawić precyzyjnie, wskazówka albo drga, lata a po mocniejszym przykręceniu nie trzyma wskazań- zaniża, opada, zaworek dławikowy od CO2 będzie lepszy koszt 10-25zł na aledrogo :notworthy: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie wiem, które lepiej, czy po prostu zestaw 4 zegarów, na znanym serwisie aukcyjnym chodzą poniżej 200zł, czy słupkowy Morgan Carbtune, trochę ponad 300zł. Jak myślicie? we wtryski nie mam zamiaru się bawić, i w sumie te 100zł róznicy nie jest dla mnie wielka przeszkodą.

 

Więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowiłem się teraz, czy wskazówka zegara przy wolnoobrotowym silniku o sporej pojemności nie będzie za bardzo skakać. Używać tego mam zamiar też w przypadku ruskich bokserów.

dlatego zestawy waku mają tłumiki na przewodach podcisnieniowych.

 

Wjatkiem sa słupkowe gdzie wystarcza masa słubka do tłumienia pulsacji podcisnienia.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli padło na słupkowe. Właśnie stwierdziłem, że w UK są one tańsze, co mi pasuje. A. W carbtune 4 słupkowym (4 cyl) nie muszę używać wszystkich 4 kanałów, mogę wg potrzeby podpiąć tylko 2, i wszystko będzie ok? Wolę się upewnić bo zegary to wiadomo, a to ustrojstwo jest dla mnie nowością:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...