rysiekj Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 (edytowane) Witam.jestem nowym na tym forum a także od nie dawna posiadam swój pierwszy motocykl. I odrazu zszokowały mnie ceny obsługi serwisowej motocykla. ( za wyregulowanie 4 zaworów chcą 200 zł, za wyregulowanie 2 gaźników 150 zł). w samochodzie za tyle pieniędzy można zrobić remont silnika albo co najmniej skrzyni biegów, a tu głupia regulacja.Dlatego jak pewnie większość zmuszony jestem do samotnej pracy. może w tym większa przyjemność.pewnie wielu z was stanęła przed problemem braku sprzętu. Na przykład wakuometru do precyzyjnej synchronizacji gaźników. dlatego albo kupujemy badziewie za 50 zł albo precyzyjne urządzenie za 500 zł albo główkujemy. ja chwile pogłówkowałem i zrobiłem.Przedstawiam prosty wakuometr, który można zrobić w 15 minut.ten model nadaje się do synchronizacji dwóch gaźników.Schemat działania oparty na u-rurce. membrana i strzykawki ( które są tylko obudową dla membrany) nie są wymagana, lecz są tylko ze względu na bezpieczeństwo bo jak różnica ciśnień była by zbyt duża to ciecz została by wessana do jednego z gaźników. Dlatego powinna być z gumy bardzo cienkiej. (Rękawiczki gumowe można przeciąć). strzykawki skleić i skręcić na silikonie i tyle. zresztą schemat poniżejw linku. Link: schemat Pomysł naprawdę zajefajny. Jestem pełen podziwu dla kolegi. Właśnie szukam czegoś taniego. To tak genialne, że aż głupio podpowiadać ulepszenie.Ale nasunał mi się pomysł po przeczytaniu którejś z odpowiedzi dotyczącej użycia prezerwatywy.A co powiecie na pomysł naciągnięcia na obie strzykawki (uprzednio obcięte) prezerwatyw, zsunięciu do siebie i owinięciu dobrą taśmą izolacyjną. Problem z uszczelnieniem powinien zostać wyeliminowany.Szybciej i bez zabawy a guma bardzo elastyczna o czym każdy się już chyba przekonał :D Pozatem dwukrotna przyjemność bez prezerwatywy, czy nie warto :lalag: pzdr Rysiek Edytowane 3 Czerwca 2008 przez rysiekj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 (edytowane) Tu jeszcze jeden opis budowy wakuometru (może nie do końca, bo ten przyrząd mierzy ciśnienie różnicowe w 2 cyl. silniku, a nie podciśnienie w poszczególnych kolektorach):http://www.power-boxer.de/Differenzdruckma...er-Motoren.htmlNiestety też w języku Goethego, ale są zdjęcia które trochę rozjaśnią opis.Pozdrawiam Edytowane 3 Czerwca 2008 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 A wystarczy tak..http://forum.motocyklistow.pl/index.php?ac...hlite=wakuometr Albo nawet tak...http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=78321 Takie to proste - wystarczy użyć szukajki, a i tematy będą świeższe niż 2006... :) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Heh. Genialne. :) Z kupnych sprzętów najbardziej polecam ten oto CarbTune produkcji brytyjskiej marki MORGAN - łatwy w obsłudze i przyjazny. Czasem moze byc potrzebna redukcja cisnienia ale to mozna zrobic przez wstawienie kawałka rurki w każdy z wężyków albo regulowane zaworki. Działa on w taki sposób że zawiera 4 szklane rurki a w każdej ejst metalowy walec który podnosi się wskazując cisnienie. Łatwy w obsłudze ejst bo od razu widać który cyl. nierówno chodzi poprzez róznice wysokości walca na skali. Nie trzeba patrzec na 4 osobne zegary i porównywać tylko w jednym spojrzeniu widać wszytko. http://cgi.ebay.co.uk/New-Morgan-Carbtune-...Q2em118Q2el1247 Nie tani ale wydatek na dłuuuugi czas więc sie opłaca. Korzystałem z różnych wynalazków i bardzo odradzam te produkcji Taiwan/Chiny itd w formie 4 zegarów na blaszanej płytce - nie da się ich wyzerować nawet, ustawisz raz, dmuchniesz w przewód i każda wskazówka wraca do innego położenia niż była wyzerowana. Wredne g...no!! Kupiłem takie za 30GBP a oddałem za darmo jak sprzedawałem moto co by nowy wlasciciel cieszył się z dodatków w zakupie. Buahha. Oto ten Bazyliszki made in 3rd world:http://cgi.ebay.co.uk/Vacuum-Gauge-Honda-H...1QQcmdZViewItem Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 mnie też czeka w nabliższym czasie czyszczenie i synchro gaźników a kasy żal wydawać ale do żeczy- z tego co zrozumiałem podniśnienie ma być takie samo we wszystkich gaźnikach lecz jego wartość jest bezznaczenia - czy mogą być takie zwykły węzyk igielitowy ? nie zassie go podciśnienie ? jaka średnica - i rozumiem że potrzebuje jeszcze trójniki ( akawariowe stykną? ) a co z dławikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dream Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Ad.1- TakAd.2- Powietrzny niebieski bądź czarny gruby, igielit zasysa, chyba że odpowiednio gruby.Ad.3- Akwariowe trójniki i dławiki są do d..y, sam się na nich męczyłem z synchro(waku Drapera ok 60zł szt.) na wakuometrach i nie idzie ustawić precyzyjnie, wskazówka albo drga, lata a po mocniejszym przykręceniu nie trzyma wskazań- zaniża, opada, zaworek dławikowy od CO2 będzie lepszy koszt 10-25zł na aledrogo :notworthy: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 mógł byś tać linka do tych węży bo czarny raczej odpada bo co będze widział :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Nie wiem, które lepiej, czy po prostu zestaw 4 zegarów, na znanym serwisie aukcyjnym chodzą poniżej 200zł, czy słupkowy Morgan Carbtune, trochę ponad 300zł. Jak myślicie? we wtryski nie mam zamiaru się bawić, i w sumie te 100zł róznicy nie jest dla mnie wielka przeszkodą. Więc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Słupkowy jest precyzyjniejszy, ale tak na prawdę i tak ustawiasz Ty. "Zegar" tylko pomaga, jeśli zrobisz całą robotę dokładnie, to wystarczy nawet prosty zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Zastanowiłem się teraz, czy wskazówka zegara przy wolnoobrotowym silniku o sporej pojemności nie będzie za bardzo skakać. Używać tego mam zamiar też w przypadku ruskich bokserów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Zastanowiłem się teraz, czy wskazówka zegara przy wolnoobrotowym silniku o sporej pojemności nie będzie za bardzo skakać. Używać tego mam zamiar też w przypadku ruskich bokserów. dlatego zestawy waku mają tłumiki na przewodach podcisnieniowych. Wjatkiem sa słupkowe gdzie wystarcza masa słubka do tłumienia pulsacji podcisnienia. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Czyli padło na słupkowe. Właśnie stwierdziłem, że w UK są one tańsze, co mi pasuje. A. W carbtune 4 słupkowym (4 cyl) nie muszę używać wszystkich 4 kanałów, mogę wg potrzeby podpiąć tylko 2, i wszystko będzie ok? Wolę się upewnić bo zegary to wiadomo, a to ustrojstwo jest dla mnie nowością:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 tak możesz podpiąć tylko 2;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 OK, czyli wszystko w temacie, dzięki koledzy za info. Temat można zamknąć:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Jeszcze nie zamykaj. Jak kupisz to podziel sie opinia o produkcie, bo sam mysle kupic cos takiego na gwiazdke: http://www.allegro.pl/item843260542_wakuom...24h_gratis.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.