Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 (edytowane) http://i163.photobucket.com/albums/t301/mjaxa1/P1020892.jpg Właśnie z nudów zrobiłem wakuometr i zsynchronizowałem gaźniki. Koszt wakuometru to był ok 20 zł w sumie. nawet końcówki wkręcane do gaźników zrobiłem sam - nagwintowane kawałki miedzianego przewodu hamulcowego od malucha. Tak więc dla wszystkich z małym budżetem - działa. Tylko trzeba ostrożnie bo jest on o wiele czulszy niż rtęciowe czy manometrowe. Zalałem starym olejem i wystarczyło. Żiełajem uspiechow - Gławkonstruktor. Edytowane 2 Sierpnia 2007 przez Buber Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 hehejak to widze to przypominaja mi sie cwiczenia z biofizyki na 1-szym roku studiow :icon_rolleyes: mowisz ze dziala? sam sie zastanawiamem wczesniej nad takim rozwiazaniem, mimo ze mam tylko 1 gar (gwoli wyjasnienia - motocyklem docelowym byla FZRa kumpla) Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 hehejak to widze to przypominaja mi sie cwiczenia z biofizyki na 1-szym roku studiow :icon_razz: mowisz ze dziala? sam sie zastanawiamem wczesniej nad takim rozwiazaniem, mimo ze mam tylko 1 gar (gwoli wyjasnienia - motocyklem docelowym byla FZRa kumpla) No stary, nie wiesz jak sie jeden gar synchronizuje? :icon_rolleyes: Zadziałało, tylko trzeba uważać jeżeli są gaźniczki bardzo rozregulowane, bo wtedy może olej przeciagnąć. Mi tak chciało, ale wyłączyłem silnik, podkręciłem, odpaliłem i jak juz byłem z grubsza ustawiony, to się bawiłem w dostrajanie. No i trzeba żeby te rurki były co najmniej 8mm, albo 1 cm średnicy, żeby tego oleju trochę było. W węższych za szybko poleci do góry. Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyniooo Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Mozesz w skrócie napisac jak przebiegała ta regulacja?Bo naprawde jestem ciekaw :icon_razz: Ja to sobie wyobrazam tak ze ten olej ma podchodzic do góry w równym tempie...ale to takie dywagacje :icon_rolleyes: Moze sie myle wiec skrobnij co bysmy sie nie głowili juz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 (edytowane) Mozesz w skrócie napisac jak przebiegała ta regulacja?Bo naprawde jestem ciekaw :icon_razz: Ja to sobie wyobrazam tak ze ten olej ma podchodzic do góry w równym tempie...ale to takie dywagacje :icon_rolleyes: Moze sie myle wiec skrobnij co bysmy sie nie głowili juz. To jest dokładnie tak samo jak w waku rtęciowym, tylko że olej lzejszy, więc rurki dłuższe, no i jak nie będziesz korygował, i któryś cylinder ciągnie do góry, to w końcu wciągnie go gaźnika. żeby nie wciągało to rurki musiały by być dużo dłuższe. No jak wygląda - podłączasz wsyztsko tam gdzie trzeba, odpalasz moto i jesteś gotowy ze śrubokrętem. nakrętki juz poluzowane. I regulujesz tak zeby wszystkie kolumny stały w miejscu obok siebie. W przypadku 4 garów sugeruje najpier wstepnie zestroić 1 i 2 , potem 3 i 4 (żeby równo były), a potem podłączasz wszystkie i je dopieszczasz. Aha - jak ruszasz śrubka na 3 to na ogół zmieniasz też 4 po tak one są lączone. U mnie 2 jest wzorcowy, i do niego sie ustawia. A regulacja 2 garków to kompletny pikuś. Robisz tak, żeby słupki stały obok siebie i już. Ale ogólnie - tak jak rtęciowym tyklo to ustrojstwo jest o wiele bardziej czułe. Edytowane 2 Sierpnia 2007 przez Buber Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Dokupic dlawiki zeby nie zaciagnelo tego oleju i mozna regulowac :) Zawsze mozna zalac przekladniowym olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyniooo Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Buber :) Respekt. Ale ja to chyba bym sie jednak pokusił kupic za te 150 zł wakuometry(bo regulacji nie robi sie raz,a czasem i kumplowi mozna) i na nich uczył bym się regulować, choc pomysł naprawde spoko podziwiam ludzi co potrafia wykombinowac cos samemu bo i ja tak robie-co mozna to kombinuje :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paczakuti Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Buber, naprawde Cie podziwiam :) ja moze tez bym na to wpadl :) , ale w puzniejszych latach bo narazie sie na tym nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Przepraszam że odkopuję tak stary temat ale nie będę zakładał nowego Otóż jak to jest podłączone? Buber mógł byś jakiś rysunek tegoż sprzętu zrobić? Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Podłączenie zależy od końcówek w gaźnikach. Niektóre sprzęty (np moja Hondzia) mają gwintowany otwór - ja kupiłem rurkę miedzianą, nagwintowałem i hula. Inne sprzęty (moja Yamaha) mają końcówki na które po prostu nakłada się rurkę.Końcówki można kupić, jak Ci się nie chce kombinować z dorabianiem - choć to niewielki kłopot. Do xjty 600 dorabiałem ze śrub-kalamitek co kupiłem po złotówce.... Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 tak tak końcówki mam ale chodzi mi o to jak to jest podlączone bo jak na 2 gaźniki to wiem robimy U i jeden wężyk do jednego gaznika a drugi koniec do drugiego gaźnika, 4 gaźnikach ok w taki sposób zrobie najpierw 1+2 a potem 3+4 ale jak zrobić żeby te pary grały ze sobą? jak wszystkie 4 zsynchronizować? czyli jak te rurki połączyć? Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Mam taki w domu tylko na 2 cylindry . Tylko ostrzegam żeby dobrze rozpracować swoje gaźniki, bo u mnie w XV to już trzeba umieć robić synchro(2 śruby od wolnych obrotów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Aż 20 zł za tą "instalację"? :D Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Aż 20 zł za tą "instalację"? :DAle to były ceny z 2007, teraz to drożyzna Panie, i franek drogi ;) więc pewnie ze 40 zeta jak nic będzie. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Połączenie... no jedna rurka na gaźnior. A na dole 2 trójniki. Jest też metoda żeby na dole łączyć "na krzyż" - też trójnikami. Tak i tak zadziała.a jakby co - wujek google :) http://www.google.com/search?q=homemade+vacuometer&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a#sclient=psy&hl=pl&client=firefox-a&hs=cnH&rls=org.mozilla:pl%3Aofficial&source=hp&q=diy+carb+synchro&pbx=1&oq=diy+carb+synchro&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=12980l19154l0l20081l20l13l0l0l0l0l4288l4288l9-1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=b193cc93d83bde49&biw=1600&bih=1070 Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.