Skocz do zawartości

Kaszpir

Forumowicze
  • Postów

    440
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Kaszpir

  • Urodziny 01/08/1978

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    automatyka, elektronika, książki, jazz
  • Skąd
    wiocha w Pyrlandii

Osobiste

  • Motocykl
    R1100RS, WSK Kobuz
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia Kaszpir

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku (18/46)

0

Reputacja

  1. Kaszpir

    Auto na gaz

    Wbijałem gaz do dowodu po roku od montażu, jakoś tak wyszło :). Nie było żadnych kłopotów w urzędzie. Papiery to inna sprawa. Potrzebowali: homologacji butli (ważna 10 lat), homologacji instalacji i faktury z zakładu montującego. Wszystkie dokumenty musiały być wystawione pod mój samochód, czyli VIN i nr rej. musiał się wszędzie zgadzać. Nie wiem jak z danymi adresowymi w fakturze, u mnie się zdadzały więc nic nie wyszło. Pozdro
  2. 1996 - kat. B i T :) w pierwszym podejściu 2004 - kat. A także w pierwszym Obydwa egzaminy wygladały dość ciekawie, szczególnie część praktyczna. Ten pierwszy pojechałem z egzaminatorem do jakiegoś jego kumpla na obrzeże miasta i prawie godzinę czekałem na niego. Był 9 stycznia wiec miałem w Kaszlu mieć zapalony silnik żebym nie zmarzł (dość dokładnie cytuję :) ). Ten drugi, część praktyczna, objechany właściwie ośrodek szkolenia dookoła, jakiś kilometr i po egzaminie. Ale wtedy to były jeszcze czasy sprzed tego całego cyrku z kamerami w samochodach itp. - było po prostu normalnie.
  3. Kaszpir

    Mazda 6 2.0d opinie

    O ile wiem nie. Jest to dozbrojona w CR starsza jednostka z 626, w każdym razie wynalazek made by Mazda.
  4. http://otomoto.pl/mazda-626-exclusive-C12696881.html
  5. Dodaj koniecznie bezpiecznik np. 10A. Oprawka bezpiecznika montowana na przewodzie kosztuje grosze, a bez niego mogą być fajerwerki.
  6. Kaszpir

    Jakie macie fury :)

    U mnie kolejna zmiana. Pojawiła się Octavia I z silnikiem 2.0 benzyna, a Maździnka szuka nowego właściciela.
  7. Ciekawy jestem czy to co jest opisane w artykule doszło do skutku. Mam kolegę, który dość mocno siedzi w temacie CNG, szczególnie w badaniach emisji zanieczyczeń przez takie silniki i nie wie o jeżdżących w Polsce pojazdach zasilanych ciekłym gazem ziemnym. A tak przy okazji wyniki tych badań są ciekawe. Taki silnik jest naprawdę bardzo "czysty". Emisja tlenów azotu jest znikoma, a emisja węglowodorów pochodzi właściwie tylko ze spalonego oleju silnikowego. Gdyby nie powszechny w Polsce problem z tankowaniem CNG była by to ciekawa alternatywa dla innych paliw w ruchu miejskim. Na pewno miejski "spalinowy syf" znacznie by się zmniejszył.
  8. Jeżeli się wszystko potraktuje zgodnie z prawem to opłacalność tego całego cyrku związanego z CNG jest średnia. 1 kg gazu kosztuje ok 2.5-2.7 pln, w Niemczech 80-90 ojrocentów. Resztę można sobie policzyć. Tak, że sens jest tylko jak mamy dostęp do spreżarki traktującej nasz pojazd jak kuchenkę lub kocioł gazowy. Ale tu już prosimy się o wizytę smutnych panów z US :) proszących o akcyzowy datek. Pozdrawiam
  9. Robi się robi :) Polecam jeszcze raz stronkę Elpigazu. I jeszcze tak z doświadczenia. Caddy CNG, 4 tworzywowe butle pod podłogą. Da się upchnąć tam ok. 24 kg gazu (zależy od temperatury), zużycie jakieś 7-9 kg na 100 km. Silnik 2.0 przystosowany pod CNG tzn doprężony. Wrażenia: tragedia z tankowaniem chyba że jedziesz do Szkoplandii, gdzie od razu z resztą z kilo mniej na setkę
  10. Z wszystkim co tu napisano oprócz jednego się się zgodzę :) Obecnie butle dla CNG robi się z tworzyw sztucznych i ich masa nie przeraża. Nie zmienia to faktu, że aby zatankować 20-25 kg CNG trzeba zająć cały bagażnik średniej wielkości samochodu, a przejedziesz na tym jakieś 400 km.
  11. Zajrzyj na www.elpigaz.com i zakładka CNG. W obu samochodach będziesz miał podstawowy problem - mało miejsca na butle i do wyboru minimalny zasięg licząc dla tej Borki zużycie jakieś 6-8 kg/100 km (o Subarynie się nie wypowiadam, ale będzie więcej :) ) albo całkowity brak bagażnika zajętego butlami. CNG niestety nie daje się skroplić w normalnych warunkach i jest przechowywane w butli pod ciśnieniem > 200 barów. Tu rodzi się kolejny kłopot, szczelność na dłuższą metę no i duże wymagania co do serwisu. Silnik żeby właściwie skorzystać z tego paliwa powinien być też doprężony.
  12. I jeszcze link: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12696881
  13. I jeszcze w kwestji Passatów http://vwszrot.pl/ Silnik 2.0 TDI 16V to jednak nieuleczalny przypadek :)
  14. Kaszpir

    Ibiza Hak

    Hamowanej mam 1840 kg, ale te 730 to dla takiej bez hamulca. A silnik w standardzie 2.4 TIC z VW LT, 115 KM.
  15. Jutro mogą być, właściwie dzisiaj zdecydowałem się na sprzedaż jeździdła.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...