Skocz do zawartości

dziura

Forumowicze
  • Postów

    290
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O dziura

  • Urodziny 03/26/1980

Osobiste

  • Motocykl
    yamaha TDM 900
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    edynburg

Osiągnięcia dziura

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider (16/46)

5

Reputacja

  1. Niebieski oznacza spalany olej. Wywala coś odmą? I jaki masz poziom tego oleju?
  2. Niebieski Loctite (242), jeżeli chcesz kiedyś ją odkręcić, lub czerwony (271) jeżeli chcesz ją zamurować na amen. Będzie trzymać.
  3. Nawet w serwisie można się czasem naciąć. Całkiem niedawno wymieniałem opony u dilera Suzuki w Edynburgu. Po odebraniu motocykla zauważyłem napięty jak struna łańcuch :banghead: Opieprzany mechanik próbował mi wmówić, że łańcuch nierówno się powyciągał... Dopiero jak pokazałem mu oś odsuniętą od śrub regulacyjnych o dobre pół centymetra :blink: zmienił wersję na "praktykant zakładał" i raczył poprawić. Jeszcze nigdy nie leciałem z wymianą napędu do warsztatu. Jeżeli ktoś nie ma dwóch lewych rąk, powinien poradzić sobie bez problemu.
  4. Sorry, dopiero teraz zajarzyłem. A teraz pytanie- czy na podstawie w/w rozporządzenia, pożal się Boże, "ministerstwa", można bedzie udupić kogoś prowadzącego kurs zgodnie z zasadami sztuki a nie tymi poronionymi wytycznymi?
  5. Badać przeciwskręt? Czyli pewnie są sprzęty w których on nie działa, albo działa odwrotnie ;) A na poważnie- znowu prawo jest pisane przez niekompetentnych idiotów, co to gdzieś słyszeli o tym strasznym zjawisku i staraja się na siłę uszczęśliwić kursantów. Swoją droga myślałem, że przeciwskręt, jako jedna z podstawowych technik jest wyjaśniana z automatu (przynajmniej przez tych instruktorów, którzy poważnie podchodzą do szkolenia), a tu aż o ministerstwo się oparło, ho ho.... :banghead:
  6. Zaworek iglicowy w gaźniku nie trzyma i benzyna powoli ścieka do cylindra, a potem do oleju.
  7. Nie ma szans, żeby się zapiekły, smar tworzy jedynie dodatkową warstwę ochronną na tłoczku. Wytworzy się ogniwo elektrochemiczne a w konsekwencji korozja połączenia. Z jednej strony smar, a zdrugiej anodowana powierzchnia skutecznie temu przeciwdziałają. Panowie, używam smaru miedzianego na heblach od ładnych paru lat, i jak dotąd, ani tłoczki nie stanęły mi dęba, ani zaciski nie spłynęły z koła. Owszem jeżeli ktoś przez kilka sezonów do nich nie zagląda, to najpewniej się zapieką, ze smarem albo bez. Powtarzam, ani ja, ani nikt z moich znajomych nie miał nigdy żadnych problemów z powodu stosowania "miedzianki" na zaciskach. W Szkocji klimat jest, jaki jest i każda dodatkowa ochrona sie przydaje.
  8. Smarowanie prowadnic zapobiega piskom przy hamowaniu. A smar na tłoczkach zbiera cały syf, potem wystarczy je wytrzeć zmienając klocki i mamy z głowy rdzę. Kupa moich znajomych tak robi, część z nich na codzień zajmuje się mechaniką, więc chyba wiedzą, co robią.
  9. A tam, nie wyciągnie... Raz się zakręciłem i zapomniałem o tym, a kompresora brak :dry: Złapałem palcami przez szmatkę i powoli wyszły :cool: Ale nie jest to coś, co chętnie bym powtórzył.
  10. Jak będziesz dokręcał śruby przy pompie i zaciskach, to staraj się nie zerwać gwintu. Aluminium jest dość miękkie, a naprawa w większości wypadków niemożliwa/nieopłacalna. Poza tym, tak jak pisali poprzednicy- na heblach się nie oszczędza. Jak możesz, kup od razu przewody w stalowym oplocie- będziesz miał spokój na zawsze. Klocków jest od groma- EBC, Nissin, Ferrodo, Goldfren... Przy składaniu posmaruj wystające części tłoczków i prowadnice smarem miedzianym, nie będą tak rdzewieć. Tylko nie zabrudź powierzchni roboczych przypadkiem. A poza tym prosto: odkręcasz przewody, potem zaciski. Wyciagasz stare klocki, czyścisz, smarujesz, zakładasz nowe. Zaciski z powrotem na koło, przykręcasz przewody, nowy płyn, odpowietrzanie i dzida :cool: powodzenia
  11. Jeżeli światła są sterowane pętlą indukcyjną, to wystarczy rozłożyć kosę i oprzeć o asfalt dokładnie na linii. Jeżeli fotokomórką, to może być lipa...
  12. dziura

    Nowy Ural

    Motocyke są nowe, ale w kwestii jakości bracia Rosjanie pozostali wierni tradycji :dry: Polecam stronkę sovietsteeds.com (po angielsku), a na niej dział "Hammerin' and Wrenchin' ". Jest tam kilka opowieści o fabrycznie nowych motocyklach które nie dojechały od dilera do domu...
  13. Dwójka musi poczekać, światła są ważniejsze od znaków. Zbycho dobrze mówi, takie skrzyżowanie nie powinno istnieć. Mam nadzieję, że to wymyślona łamigłowka, a nie przykład z życia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...