Skocz do zawartości

Wakuometry


Rekomendowane odpowiedzi

Hm tak czytam i ... moze sam sie skusze. Przy moto ( i w aucie) generalnie wszystko robie sam. Gdzies byl opis jak regulowac gazniki wakuometrem ma ktos link?

to jest dziecinnie proste, na gaznikach masz specjalne krucce do podlaczenia wakuometrow.podkrecasz troche bieg jalowy,albo wlaczasz lekko ssanie zeby obroty były tak z 1800.Na gaznikach masz 3 sruby.1wsza srubka synchronizujesz gazniki 1i2 , TRZECIA srubka gazniki 3i4 a na koncu srodkowa synchronizujesz pary gaznikow 1i2 z para 3i4 .Wskazania wakuometrow powinny pokazywac te sama wartosc.

prawda ze proste ?

najczesciej trzeba niestety odkrecic zbiornik zeby miec dobre dojscie, oraz zapewnic motocyklowi jakies zastepcze zrodlo paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tzeba uwazac zeb nie zagotowac moto- bo to wazne jest

 

tak, zapomnialem dodac.I szczegolnie wazne jest to w olejakach, bo na postoju nie maja one absolutnie zadnego chlodzenia ( tym bardziej w garazu).Wiec jak przy olejaku sie przeciaga regulacja, to na chwile trzeba dac mu odpoczac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie taki zestaw musiałem skompletować z konieczności bo za synchro gaźników w XJ'ce w Zamościu pewna firma krzykneła mi 250 zł (choć do ich fachowości żadnych zastrzeżeń nie mam..) więc przemyślałem sprawę, poczytałem i robię teraz to sam... :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bardzo fajny sprzet :D jesli jeszcze tego nigdy nie robiles to synchronizacja zajmie ci chwilke czasu :banghead: Kazdy gaznik ma pod soba element laczacy go z silnikiem tzw kolektor dolotowy wyglada to jak kawalek gumowej rurki. Z nich najczesciej wychodza gumowe przewody ktore sie lacza z innymi elemantami ukladu dolotowego. Odlaczasz je od tych elementow przewietrzania silnika i tymi metalowymi (stozkowymi) rurkami laczysz wakuometr z kolektorem dolotowym. Kazdy z osobna. Uruchamiasz silnik. Wskazowki zaczynaja wariowac :buttrock: Dodajesz mu troche gazu az do momentu ustawienia sie wszysykich wskazowek w jednej plaszczyznie. I w ten znakomity sposob odczytjesz wartosc podcisnienia na kazdym gazniku. Lapiesz za srubokret i szukasz srubek otwierajacych lub domykajacych dysze. Musisz sprawdzic czy wkrecajac srubke otwierasz dysze czy zamykasz. Jezeli otwierasz to w ten sposob zmniejszasz podcisnienie a wskazowka wchodz bardziej na 0, a jezeli zamykasz to zwiekszasz i wskazowka kieruje sie w strone -1. Co jeszcze... synchronizujesz 3 gazniki pod jeden zebys sie nie zdziwil ze tam sa tylko 3 srubki. Ten twoj zestawik na allegro jest calkiem ciekawy i drogi ja sam wykonalem taki synchronizator i wyszlo mnie 100zl taniej.

 

Podejmujesz sie owocnej pracy :buttrock: tylko musisz troche poglowkowac :cool: nie zalamuj sie tak odrazu to nie jest prosta rzecz ale cieszy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...