konrad1f Opublikowano 3 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2019 @Monter - niekonieczniewg serwisówki dla st1100 dla roczników do '95 (taka jak moja) prawidłowe napięcie ładowania to 12,6V (dziwne) - 15,0V przy 5tys. obr. i co również dla mnie dziwne bez obciążenia (wyłączone światła) - wg tego u mnie wszystko jest OKdla roczników powyżej '95 (zewnętrzny alternator typu "samochodowego") serwisówka przyjmuje 14,2-14,8 i tu odwrotnie bo z włączonymi światłamiw przeszłości spotkałem się z tym, że suzuki w niektórych modelach przewiduje ciut wyższą górną granicę - losowo sprawdziłem GS500 i tam w serwisówce jako norma przyjmuje się napięcie ładowania w przedziale 13,5-15,5V przy 5tys. obr. z włączonymi światłamitak więc w sumie temat można uznać za nieaktualny :Dprzy okazji sprawdzę jeszcze ładowanie z użyciem akumulatora motocyklowego (obecnie mam zainstalowany niewielki samochodowy i możliwe, że będąc dobrze naładowanym to on powoduje, że wskazania są o te 0,3V wyższe niż miałem kiedyś) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 3 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2019 (edytowane) wysyłaj maila - zapewne jest Ci znanyco do tematu ładowania - zero konkretów z Twojej stronyskąd wziąłeś ta wartość 140W?i tak - chodzi o st1100 z wózkiem zasilaną lpg. tymczasowo aku z matiza - z tego co pamiętam to 35Ah Edytowane 3 Marca 2019 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Tak, pamiętam, że niektóre motongi miały górną granicę powyżej 15V tylko kwestia tego, jest taka, że akumulatory 12V kwasówki nie tolerują takiego napięcia i mocno się grzeją co je wykańcza. Popatrz z kolei na parametry aku i maksymalne napięcie ładowania. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Takie oszczędności się zemszczą, kwestia czasu. Sorry że bez konkretów ale tutaj nie da się dawać konstruktywnych rad. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Takie oszczędności się zemszczą, kwestia czasu. Sorry że bez konkretów ale tutaj nie da się dawać konstruktywnych rad.nie rozumiem podjeścia - a może rozumiem (tak jak i Jonaszko) ... tyle, że lepiej chyba nic nie pisać skoro się tych konstruktywnych rad nie ma - Limo nie traktuj tego ofensywnie ;) motocykl zasadniczo od początku "stworzenia" jest eksperymentem i swoje już kosztował, jest sporo "patentów" i w przyszłości patentów będzie pewnie jeszcze więcej. "patenty" kosztowały i w przyszłości będą kosztowały czas i pieniądze a może i bezpieczeństwo (i z tym się liczę) tak więc "zarzut" o oszczędnościach (czy wręcz chciwośći :D) jest totalnie z dupy. na plus "dyskusji" uważam to, że zajrzałem do serwisówek (różnych motocykli) i potwierdziłem, że z napięciem ładowania nie jest źle (i w zasadzie nie ma musu aby coś z tym robić) oraz to, że można rozwinąć temat odporności różnych akumulatorów na wyższe niż nominał napięcie ładowaniai w związku z tym pytanie - wyżej @Adam i @Monter stwierdziliście, że akumulatory kwasowe (zwykłe, klasyczne, obsługowe) są mniej odporne na wyższe napięcia ładowania - jak to wygląda w przypadku akumulatorów żelowych, agm, li-ion? które i w jakim stopniu sa odporne? wracając do układu ładowania, eksperymentowania i pierwszego pytania - czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy dioda wrzucona w szereg da radę obniżyć ładowanie o te ok. 0,7V? czym ewentualnie grozi takie podpięcie? jestem świadomy, że pewnie będzie trzeba użyc diody ok. 100Amp i w detalu to nie są tanie rzeczy :D jeśli czyjaś wiedza z zakresu elektroniki ogranicza się do informacji z serwisówki typu - zmierz napięcie ładowania, jeśli jest za niskie/za wysokie-wymień regulator (albo kup nowy motocykl) to na prawdę dziękuję za dyskusję ;) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Ile masz przewodów przy regulatorze?Ja u siebie mam 6. 3 od statora 1 plus 1 minus i jeden przewód regulacyjny. Jest podpięty do stacyjki, jego zadanie mierzyć spadki napięcia w instalacji. Ja miałem uszkodzony ten przewód i ładowanie cały czas było 15,2v.Swoją drogą kupiłem najtańszy akumulator jaki był, jeździłem tak 2 lata i tylko co 2 miesiące dolewałem wody bo wyparowała. Na zimę siedział w moto nie ładowany i działa do tej pory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 tyle, że lepiej chyba nic nie pisać skoro się tych konstruktywnych rad nie ma - Limo nie traktuj tego ofensywnie ;) Dlatego napisałem że konstruktywnych rad nie ma bo nie może być. Wiem, mogłem nie zabierać głosu ale chyba chciałem po prostu rozwiać wątpliwości. Musisz być pionierem ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Ile masz przewodów przy regulatorze?Ja u siebie mam 6. 3 od statora 1 plus 1 minus i jeden przewód regulacyjny. Jest podpięty do stacyjki, jego zadanie mierzyć spadki napięcia w instalacji. Ja miałem uszkodzony ten przewód i ładowanie cały czas było 15,2v.Swoją drogą kupiłem najtańszy akumulator jaki był, jeździłem tak 2 lata i tylko co 2 miesiące dolewałem wody bo wyparowała.Na zimę siedział w moto nie ładowany i działa do tej pory i muszę głowę posypać popiołem ;)chcąc sprawdzić ładowanie na akumulatorze motocyklowym (przepinając) zauważyłem, że dodatkowy przewód masowy, który kiedyś podpiąłem bezpośrednio z regulatora do bieguna minusowego akumulatora jest lekko "wyświechtany" - ponowne pewne podpięcie przewodu spowodowało, że ładowanie generalnie spadło poniżej 15V czasem tylko sięgając wartości 15,2V (różne konfiguracje, ze światłami/drogowymi/stopem, bez, przy różnych obrotach) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 i muszę głowę posypać popiołem ;)chcąc sprawdzić ładowanie na akumulatorze motocyklowym (przepinając) zauważyłem, że dodatkowy przewód masowy, który kiedyś podpiąłem bezpośrednio z regulatora do bieguna minusowego akumulatora jest lekko "wyświechtany" - ponowne pewne podpięcie przewodu spowodowało, że ładowanie generalnie spadło poniżej 15V czasem tylko sięgając wartości 15,2V (różne konfiguracje, ze światłami/drogowymi/stopem, bez, przy różnych obrotach)Teraz to na kolanach do Częstochowy albo Torunia :biggrin: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mianas Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Siema. W mojej Cagivie Frecci nie mam ładowania na włączonych światłach. Bez obciążenia 14,6V ale dopiero przy 3000obr/min. Na pozycjach okolo 14,2V tez dopiero przy 3000obr/min. Na światłach 12,6V i to tez dopiero przy 3000obr/min. (To są wszystkie pomiary mierzone na akumulatorze) Maksymalne napiecie jakie udalo mi sie zmierzyć to na wyjściu z regulatora i bylo to 14,9V przy 3000obr/min. Mierzyłem również czy miedzy fazami a masa na stojanie nie ma zwarcia , nie ma, jest wszystko ok. Jedynie co mnie zmartwilo to napiecie miedzyfazowe ktore wykazalo mi zaledwie maksymalnie 18V prądu zmiennego. Co obstawiacie zaczac od regulatora czy stojana a może jeszcze cos innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Bez obciazenia sie nie liczy. Te 18V zmiennego to przy jakich obrotach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mianas Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 10 godzin temu, Adam M. napisał: Bez obciazenia sie nie liczy. Te 18V zmiennego to przy jakich obrotach ? Wiem że bez obciążenia się nie liczy, napisałem tak tylko informacyjnie. Te 18V zmiennego było przy około 5tys obr/min ale przy wyższych obrotach wcale nie wzrastało.Na biegu jałowym było koło 8V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Obstawiam, że jednak nie ustawiłeś pomiaru napięcia zmiennego. Takie wyniki pokazuje miernik na stałym. Napięcie stałe ---, napięcie zmienne ~`. Czy mierzyłeś między fazami statora czy między fazą a masą? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Jesli mimo wszystko mierzyles dobrze to wyglada na przegrzany stator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mianas Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 W dniu 27.06.2019 o 12:00, _Monter_ napisał: Obstawiam, że jednak nie ustawiłeś pomiaru napięcia zmiennego. Takie wyniki pokazuje miernik na stałym. Napięcie stałe ---, napięcie zmienne ~`. Czy mierzyłeś między fazami statora czy między fazą a masą? Mierzylem napiecie zmienne. Mierzylem napiecie miedzy fazami. Miedzy faza a masą wychodzi okolo 8V na oby dwoch fazach. W dniu 27.06.2019 o 20:42, Adam M. napisał: Jesli mimo wszystko mierzyles dobrze to wyglada na przegrzany stator. Przegrzany? Niby jak? Na stojanie nie ma zwarcia bo mierzylem każda faze do masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.