qba1976 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Pozwolicie koledzy (i koleżanki oczywiście :D ), że trochę kotleta odgrzeję?Nie chcę wznawiać dyskusji pod tytułem "z szybą czy bez?" - ja zamierzam do swojej Volusii kupić i basta :icon_eek: . Bardzo fajnie mi się czytało cały ten temat (ile emocji :biggrin: ) ale nie znalazłem niestety odpowiedzi na takie oto pytania:1. Co uzasadnia różnicę w cenie szyby oferowanej np przez www.mgg.com.pl jako dedykowanej do sprzęta (750PLN) od tzw uniwersalnej o podobnych wymiarach, którą można znaleźć na allegro (300PLN)? Z jednej strony to "tylko" 450PLN a z drugiej ponad 2x więcej :eek: 2. Jak należy dobierać szybę, żeby poprawić a nie pogorszyć komfort jazdy? Chodzi mi przede wszystkim o sprawy mocowania, możliwości regulacji, wysokość/rozmiary szyby itp.3. Czy jest różnica między przezroczystą a przyciemnianą jeśli chodzi o trwałość, podatność na zarysowania itp. Będę wdzięczny za odpowiedzi zwłaszcza te poparte rzeczywistym doświadczeniem a nie emocjami rodem z filmów o Easy Riderze :icon_mrgreen: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 (edytowane) Szczepaj, temat rzeka i jak zwykle nie ma jednoznacznych odpowiedzi.1. Żeby móc porównac różne szyby i ocenić i ich jakość, to trzeba je dokładnie obejrzeć, pomacać, porównać, uzyskać ocenę użytkowników (po kilku latach !), itp. Przez internet tego zrobic się nie da. Jeżdżę z szybami od kilku lat i wierz mi różnice między szybami FiveStar, HigwayHawk i np. oryginałami Yamahy są duże, i o dziwo na niekorzyść Yamahy.Szyby, a tak naprawdę plexi, mają nie tylko różną grubość i różną elastyczność (sztywność/twardość), ale też różną przezroczystość (od krystalicznie czystych do lekko opalizujących a nawet kremowych), różną odporność na łamliwość (kruchość), odporność na zarysowania (utwardzone bądź pokrywane powłokami utwardzającymi), mają powłoki antyrefleksyjne lub nie, różną odporność na działania warunków atmosferycznych (szybsze utlenianie się plexi, matowienie, zmianę barwy, refleksy, mikropęknięcia), itp. Nie mówiąc już o właściwym ich wyprofilowaniu. Znam tez szyby które kosztują 1300 i 1800 zł do Twojego motocykla i różnica w cenie nie wynika tylko z nazwy producenta, jego marży czy przelicznika walutowego. Szyba obrywa kamykami, piachem, robalami, trzeba często ją myć, więc jakość jest istotna jeżeli chcesz ją długo eksploatować. Różnice w jakości mogą być bardzo duże. W jakości mocowań, części metalowych, chromów i ich wykonania też. Tylko od Ciebie zależy, czego naprawdę chcesz i potrzebujesz, no i na ile Cię stać. Jeżeli to moto na 2 lata i ma tylko chronić od wiatru, to jakość nie ma tu większego znaczenia. Gorzej z kolejnymi użytkownikami.Istotniejsze jest solidne mocowanie (do widelca i lag, z możliwością regulacji i np. możliwość przymocowania deflektorów), czy badziewie w postaci drutów mocowanych do kierownicy (drgania i "praca" szyby pod naporem powietrza, nie mówiąc o estetyce). Moim zdaniem uniwersalne = zawsze nijakie. 2. Szyba ma osłaniać Twój korpus, ramiona oraz głowę. Jej szerokość i wysokość jest więc istotna. I tu znów nie ma mądrych, bo każdy ma inny wzrost, siedzenie może być niżej lub wyżej względem kierownicy, itp. Optymalnie powinno być tak aby linia wzroku przebiegała nad szybą a nie poniżej, bo rozmazane robale i krople deszczu będą utrudniać widzenie drogi (zwłaszcza nocą i w deszczu). Ale też nie może być za niska, bo będzie trzepać kaskiem. Jeżeli nie wiesz jaka ma być, jesteś średniego wzrostu (do 1m80) a producent oferuje 3 rozmiary wysokości, to bierz ten średni. Jak tylko 2, to bierz wyższy, obniżyć zawsze się da, podnieść niekoniecznie. Istotne jest też jej niewielkie pochylenie, dobrane tak aby kierować strumień powietrza (oraz deszcz nad kask a nie w niego. Kolejna istotna rzecz, to właściwy wykrój na reflektor i dolna krawędź schodząca poniżej kierownicy, do +/- połowy średnicy lampy lub lekko poniżej. Inaczej będzie dmuchać na zbiornik, uda i brzuch. I tu moim zdaniem szyby dedykowane zdecydowanie lepiej spełniają swoje zadanie niż uniwersalne, bo są dopasowane do danego motocykla.Z szerokością nie należy przesadzać, to szyba a nie żagiel, przy małej mocy VL800 nie jest wskazany niepotrzebny opór.3. Moim zdaniem jeżeli to ta sama marka, gatunek plexi i jakośc wykonania, to różnica kolorów nie ma nic do rzeczy. Tylko po co przyciemniana szyba ? Od tego są okulary, blendy w kasku, itp. A co z jazdą w nocy ? Wiedz jednak, że pomimo, iż linia wzroku jest nad szybą, to przez szybę jednak też się patrzy na drogę (tę bliższą, do ca 5-10m). W nocy i w deszczu przyciemniana szyba utrudni tylko jazdę.MGG to raczej znana marka i spotkałem się tylko z pozytywnymi opiniami na ich temat.To moje zdanie. Sorry, znów wyszedł elaborat. Dużo większy problem ma Luksky, bo ma baaaardzo nietypowy pojazd (niskie siedzenie, wysoko zbiornik, nietypowa kiera i lagi.Tu w grę wchodzi tylko szyba mocowana do kiery. Ale jaka ? Myślę, że to pytanie powinieneś zadać fachowcom, np MGG wysyłając im dokładne zdjęcia. Edytowane 21 Października 2008 przez TATAKIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba1976 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Dzięki wielkie Tatakis :) :biggrin: Twoje wyjasnienia jak zwykle są konkretne i pomocne. Wygląda na to, że przez zimę będę musiał trochę pooszczędzać i uderzyć do mgg lub kogoś podobnego :biggrin: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariosta Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Ja też szukam szyby do C-1500 i niestety MGG nie bardzo może mi pomóc. Nie mają wzoru do tego modelu i żeby mi dorobili to musiałbym się wcześniej z nimi umówić i wstawić moto zeby pomierzyli i dopasowali a i tak nie mogą odpowiedzieć ile by to trwało. Szkoda mi było uziemniać moto w czasie sezonu a i koszty się mnoza bo trzeba jechac do nich, potem odebrac itd. No to tyle w temacie szyb do nietypowych motocykli. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robvalkpol Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Wyłowiłem jedno zdanie Tatakisa odnośnie szyb, które powinno być podstawą do przymierzania sie do zakupu tejże: "............I tu moim zdaniem szyby dedykowane zdecydowanie lepiej spełniają swoje zadanie niż uniwersalne, bo są dopasowane do danego motocykla." więc jeśli ktoś chce zakładać, to "uniwersalne" może sobie w rowerku czepiać. U mnie szyba jest z lexanu, czy jakoś tak. Plexi jak plexi lubi pękać nie wiadomo kiedy. Dopiero jazda z prędkością ok. 170-190 staje się troszkę uciążliwa bo szyba wpada w lekkie falowanie, choć jechać da sie nadal i to z wyższymi osiągami. No........., ale ja mam krajzera toć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borysj5 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Jeżdziłem z uniwersalną szyba, wolno i szybko, mam wielu znajomych którzy też mają te szyby po 300PLN i jeśli komuś pasuje wygląd ich mocowania to smiało MOIM zdaniem moze sobie taką podróbe założyć.Mocowania w tanich szybach nie należą do najładniejszych( czarna blacha od wewnątrz, mocownia prętów) i raczej m\innymi to przyczyna nizszej ceny . Nigdy nawet nie słyszałem zeby taka szyba pękła ( też ma atest) od wiatru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt3 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 (edytowane) Witam.Od niedawna mam Violkę z dużą szybą Higway.Dla mnie jest super.Jednak w ostatni wekkend robiliśmy obstawę ślubu i jechałem w czołgowym tempie.Lekki deszcz całkowicie zasłonił pole widzenia i musiałem wychylac się na boki by cokolwiek zobaczyć.Mniemam jednak iż przy większych prędkościach krople byłyby zdmuchnięte.Reasumując jestem na TAK. Edytowane 18 Listopada 2008 przez brt3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 bo szyba nie powinna zasłaniać drogi, tzn na asfalt powinno się patrzeć ponad jej górną krawędzią. podmuch przy większej prędkości i tak będzie odrzucony górą, a uniknie się sytuacji jak Twoja jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orange rider Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 (edytowane) Warto nałożyć na szybę preparat po którym woda spływa jak po kaczce. Zapewne na bazie wosku. Bardzo pomaga - wystarcza niewielka prędkość aby krople zniknęły z szyby. Z wizjera kasku też. Nie wiem niestety jak to z czasem wpływa na strukturę plexi. Do kupienia na większości stacji benzynowych. Edytowane 18 Listopada 2008 przez orange rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mador11 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Hmmm zwariować idzie....Czyli reasumując górna krawędź szyby powinna kończyć się gdzieś na wysokości brody.....TAK ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Tak to jakoś wychodzi.Chodzi o to abyś swobodnie patrzył ponad jej górną krawędzią. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Dziwne jekieś to jest. Mam w Silverado szybę dedykowaną Yamahy i jest bardzo wysoka. Kończy się na wysokości kasku, tak że nie da się patrzec ponad szybą. Trzeba by miec dużo ponad 180cm wzrostu żeby szyba była poniżej oczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz535 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Trafiłem teraz na ten wątek... i tak się wypowiem. Jeżdżę choperem od lat. Byłem całkowitym przeciwnikiem szyby. Cżęsto robię trasy po kilkaet km i wiem co to muchy, albo długie ręce przy prędkościach autostradowych. Niestety przekroczyłem 50tke i doszedłem do wniosku,że zaryzykuję i założyłem szybę (dla wygody). Jężdżę zawsz w otwartym kasku i różnica jest naprawdę duża. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 w dlugie trasy tylko z szyba jednak jak sie nie jezdzi czesto daleko to nie oszukujmy sie szyba szpeci motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Kurcze 9 stron o kawalku pleksy.:) Ja sie ciesze, ze moja sie trzyma na 4 srubach wiec na lato bedzie grzecznie stala w garazu no chyba, ze trasa bedzie minimu 200 km w jedna strone. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.