Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Co do hamowania to nie dasz rady lekko unieść nogi i nacisnąć hamulca ?

 

No niby dam radę, ale nie byłem pewny "czy tak się robi" że przenoszę ciężar na chwilę na lewą nogę i podnoszę prawą. Troszkę się czułem jakbym wykonywał jakieś chaotyczne ruchy ;) zapewne kwestia treningu.

 

Co do zjazdów to imo dobrze jest trzymać pewnie kierownice w dłoniach a niżeli luźno, no i lepiej stać i zjeżdżać na biegu wtedy masz lepszą kontrole nad motocyklem w każdych warunkach. Oczywiście jak masz ostre zjazdy to siadasz max z tyłu jak tylko dasz rade .

 

Co do zjazdów to chodziło mi o takie 45 stopni i większe, natomiast w temacie kierownicy to trzymam mocno w dłoniach, podczas zjazdu bardzo mocno... Źle napisałem, chodziło mi jakby o luz w łokciach, dzięki czemu jak jadę po dużych kamieniach to nie staram się ich ominąć tylko jadę po obranej trajektorii a koło na niego wjeżdża i z niego zeskakuje, kierownicy pozwalam się lekko poddać a jak już z kamienia kierownica zeskoczy to się właściwie sama prostuje i jadę dalej. Jak kamieni jest dużo to kiero lata na lewo i prawo ale od razu po kamyczku wraca na swoje miejsce i jadę dalej prosto.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto strzela ze sprzegla na podjazdach

Tu nie chodzi o same strzały, ale o pracę sprzęgłem tzn. czujesz ze zaraz przód pójdzie w górę więc lekko slizgasz sprzęgłem aby opadł, w momencie jak zaczyna opadac puszczasz sprzęgło i dajesz gazu. Na jednolitych pisakowych podjazdach nie jest to tak istotne jak na kamieniosto-korzennych ;) U nas nie ma piachu tylko takie wąwozy gdzie masz stromo, prawie pionowo, gdzie się wskakuje, a zaraz znowu 2-3m w miarę łagodne gdzie trzeba złapać trochę rozpędu przed następną stromizną i jak pokonasz prędkością jeden schodek to bez sprzęgła nastąpi "zmulenie" i prawie pewny powrót na dno wąwozu ;P Do zmiany kierunku sprzegło tez czasem sie przydaje. Po prostu łatwiej i szybciej reguluje się obrotych tylego koła sprzegłem niz gazem. O tak sie sigamy, ino z dołu nie widać reszty podjazdu:

http://w1000.wrzuta..../exc_200_rablow

u mnie jeszcze dochodzi koniecznosc slizgaia sprzęgła bo wjezdzam na 2ce a 2T łatwo zmulić

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwignia hamulca powinna być mniej wiecej na poziomie podnózka. A co do zjazdów to na stojąco, ale nie tak dosłownie. Chodzi o to żeby nie siedzieć wygodnie na kanapie, tylko zejść mocno na tył. Zjazdy zawsze na biegu, tym bardziej jak jest są kamienie czy inne luźne podłoże, bo jak ci przód albo tył się omsknnie na kamieniu to bez gazu nie wyprowadzisz motoru i się wyglebisz. Ogólnie teoria jest ważna ale, jest tak jak mówisz - nie znajdziesz na wszystko recepty, wiele rzeczy musisz sam wypracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto strzela ze sprzegla na podjazdach

 

nie no ja sobie moim motocyklem również nie wyobrażam strzału ze sprzęgła :D

Bo jeżeli chodzi o poślizgiwanie sprzęgłem w celu utrzymania trakcji koła zwłaszcza na stromym krętym podjeździe to się zgodzę.

Bananek opisz nam co miałeś na myśli z tą redukcją i strzałem ze sprzęgła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o same strzały, ale o pracę sprzęgłem tzn. czujesz ze zaraz przód pójdzie w górę więc lekko slizgasz sprzęgłem aby opadł, w momencie jak zaczyna opadac puszczasz sprzęgło i dajesz gazu.

ja mam 4T Więc wystarczy regulacja manetą, strzelać też nie muszę bo mocy mam aż przez łeb.

Sprzegła używam do zmiany biegu, czasami sporadycznie , gdy musze zwolnić na hardcorowych trasach ,skakanie po kamieniach, a brakuje mi obrotów na dwójce. Są takie trasy że nawet jedynka za szybka :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam takie: na ile kolega na filmie opiera się nogą o ziemię? Bo raczej wygląda na to że trzyma ją bardzo luźno.

 

Pytanie jest stąd, że kiedy próbuję lekko poszorować po ziemi nogą, to najczesciej jakoś mi ta noga zahacza o coś i podbija mi do góry, co powoduje szarpnięcie i wiadomo - zakręt skopany. Może za sztywno trzymam tą nogę ???

 

Edytowane przez radez9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam takie: na ile kolega na filmie opiera się nogą o ziemię? Bo raczej wygląda na to że trzyma ją bardzo luźno.

 

Pytanie jest stąd, że kiedy próbuję lekko poszorować po ziemi nogą, to najczesciej jakoś mi ta noga zahacza o coś i podbija mi do góry, co powoduje szarpnięcie i wiadomo - zakręt skopany. Może za sztywno trzymam tą nogę ???

 

sprawa jest prosta. Tam na tym filmiku nie ma o co zahaczyć :).

Co prawda nogi za sztywno trzymać też nie można żeby w kolanie nie uszkodzić w razie zahaczenia o coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak naprawdę to powinienem starać się nigdy nie dotykać nogą ziemi, a takie szorowanie to traktować jako wyjątek w zakrętach które dobrze znam**?

 

**w których potrafisz się bardzo złożyć. po prostu wtedy nie ma miejsca żeby mieć noge wyżej. Jeżeli będziesz szorował nogą po ziemi to może się tak zdarzyć że cię ściągnie z moto albo "zassie" ci noge i glebniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździł ktoś jakąś ciężarówką pokroju smoka 3TB czy nie wiem africi twin po bardzo głebokim kopnym piachu ??

 

mam problem bo moja cholernie wężykuje tzn chce jechać prosto a jadę jakbym wypił 10 piw :D nie wiem trudno to opisać ale kierownicą mi rzuca prawo lewo jakbym nie wiem jechał na flaku ?? im szybciej jadę tym jest gorzej aż do gleby :D

 

i teraz wiem że to nie jest cr czy yz i nie będzie latać po piachu jak łyżwiarz figurowy po lodowisku ale aż tak źle że nie da się jechać prosto chyba nie powinno być ?? w drz w takim piachu od czasu do czasu zarzuciło kołem ale łatwiej go było ogarnąć a tej no nie idzie 3-4 razy przelece po takiej pustyni i jestem mokrry od potu(a pot od walki z kierownicą żeby jechać gdzie ja chce) pozatym to nie przyjemność amęka kiedy nie mogę trafić w podjazd szeroki na 3m :D drztem taki piach lubiłem a na xteku nie :D

 

i teraz co i jak ?? pozycja za kierą rozumiem na chama do tyłu i koniecznie na stojąco ?? staram się ale i tak wężykuje...

 

gówniane opony ?? mam te mitasy e-09 trakcja tego w piachu to porażka na śnieg będe bał się wyjechać chyba :D

może ciśnienie w oponach ?? teraz mam chyba 2.5 tył i 2 przód chyba trochę za dużo no ale nie wiem jak nisko mogę zejść bez trzymaka żeby mi maszynek nie wyrywało.....

łożysko główki ramy też ma wpływ na wężykowanie ??

 

zawias żyje-miękki jak to w xt ale normalnie pracuje nie że sprężyny bez oleju czy jakieś inne dziwne cuda :D

 

da się takim smokiem latać w piachu proszę

 

lekko go zamotało na początku ale dal radę sie rozpędzić jeszcze wyskoczył(,,na ucho'' to ma szosowe przełożenia i wbił 2 ) :D żeby moja tak latała to bym był wniebowzięty :D u mnie bym ruszył kierownica prawo lewo prawo lewo slalom kup w majtach prędkość bliska zeru żeby sie nie wyglebić i finał=zakopanie się na podjeździe...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 masz 2x za duże ciśnienie w kołach

 

dobra ale do ilu mogę zejść ?? 1 przód i 1.5 tył ?? żeby mu w tyle maszynki nie urwało a w przodzie przy byle korzeniu krawężniku nie przytrzasło dętki....

 

ja jeżdzę dualowo nie moge sobie pozwolić na flaki w stylu 0.6 czy 0.5 jak ludzie latający 100% off musze wypracować kompromis.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...