Skocz do zawartości

rafael

Forumowicze
  • Postów

    4826
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana rafael w dniu 12 Września 2011

Użytkownicy przyznają rafael punkty reputacji!

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Małopolska

Osobiste

  • Motocykl
    Ducati Monster 821
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Ostatnie wizyty

1832 wyświetleń profilu

Osiągnięcia rafael

MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

MOTOCYKLISTA - nocny jeździec (37/46)

18

Reputacja

  1. Panie kochany, ja na tym forum byłem chyba ostatnio ponad 10 lat temu , nawet hasła pozapominałem dopiero Dominik z pomocą przyszedł 😅 Offroad w duszy i sercu gra, motocykle naprawiam sobie już tylko od czasu do czasu hobbystycznie, ale warsztat z narzędziami został. Ostatnie lata co prawda na ulicy spędziłem, i raczej Stukata nie sprzedam, ale jak dobrze pójdzie to w po zimie postawie w garażu jakieś hard enduro, bo chęci żeby wrócić do jazdy w terenie przybierają od jakichś 2-3 lat na sile, i nie da się kupna enduro odkładać w nieskończoność 😀
  2. Niestety dużo ludzi boi się Ducati bo coś tam słyszeli, bo znajomy znajomego ma itd itd. A prawda jest taka jak piszesz wyżej, a ceny częsci też łatwo można sprawdzić. Z drugiej strony fajnie bo mniej ludzi kupuje, więc jest się bardziej oryginalnym. Ja po kilku japoniach kupiłem Monstera 821 i nie żałuje, bo żaden wczesniej nie dawał takiej frajdy i emocji.
  3. Żeby rozwiać wątpliwości 😁 Zrezygnowałem z Japonii a na garaż wjechał Ducati Monster 821 i zakochałem się w Italii od pierwszego kilometra ❤️ Moto po jednym właścicielu z Polskiego salonu z małym przebiegiem. Uważam po kilku jazdach że był wart każdej złotówki. W takim razie witam wszystkich Dukatystów z tego forum ! 🙋
  4. Można sprawdzić jaki kolor ma świeca zapłonowa po wykręceniu, to może być dobra informacja odnośnie spalania (ubogo/bogato) lub pobierania ewentualnego oleju
  5. Zawsze można podjechać na stację, pogadać z diagnostą żeby za jakąś tam opłatą przeglądnął moto pod kątem badania technicznego, ewentualnie powiedział/zapisał co trzeba zrobić żeby badanie przeszedł. Mowa tu o wizycie na sprawdzenie. Jeśli diagnosta pobierze już dane z CEP a później zapisze badanie z wynikiem negatywnym to niestety "stare" badanie traci ważność, i motocykl zostaje z negatywem, więc jeździć nie bardzo można. Jest później 14 dni na badanie poprawkowe, i zostanie pobrana tylko opłata za poszczególne usterki, pod warunkiem że do tych 14 dni wrócisz na tą stację na której poszedł "negatyw".
  6. Zacznę od dzień dobry, bo mimo że nowy nie jestem to na forum nie było mnie z 10 lat. Wspomnienia i sentymenty zostawmy na boku, i przejdźmy do rzeczy. Ostatnie dwa sezony przelatałem na FZ6N, wcześniej hornet i tego typu "sześćsetki" ale na FZ-kę trafił się kupiec i poszła w dal. Szukam jakiegoś golasa w okolicach 20-22 tyś zł, żeby zastąpił godnie FZ którą bardzo dobrze wspominam. Żona lubi nieraz ze mną wskoczyć na moto, ale to trasy na zasadzie 200-300km max. Właśnie fakt plecaczka skłania mnie do szukania czegoś mocniejszego, i z lepszym zawiasem niż FZ6. Gdyby nie plecak to brałbym street tripla bez gadania, ale jednak chce stworzyć choć minimalnie komfortowe warunki drugiej połówce. Nastawiłem się na FZ1 ale szukam i ciężko z golasami, mały wybór... Myślałem chwilę o FZ8 ale z tego co czytam to raczej bez szału w stosunku do FZ6. Brałem nawet pod uwagę żeby kupić "ósemkę " i wymienić tylny amor, ale nie wiem czy podejdzie od FZ1. Śmiga ktoś z was na FZ8 w dwie osoby że potwierdzić moje przypuszczenia że to będzie miękka klucha? Jak ma się do niego FZ jedynka? , bo jednak regulację zawieszenia ma, o mocy i momencie to nie wspomnę bo to jasne. Podpowiedzcie coś bo bije się z myślami, czy iść na łatwiznę i znaleźć FZ8 czy wyczekać i kupić jednak jedynkę... Raz że ceny ósemek niższe, można znaleźć za tą kasę 13-14 rok nawet, a dwa że golasów jest więcej niż FZ1. Trochę się sam popędzam bo sezon zaraz zrobi się w pełni, a jednak nie jestem przyzwyczajony do życia bez motocykla 😄
  7. Pływak w dół, zgadza się. A do klekotu silnika sie przyzwyczaj, no chyba że zacznie walić korba, wtedy juz nie ma przelewek. Pozdro
  8. Jak masz możliwość to podmień moduł zapłonowy.
  9. Na Lemforder można zrobić 80-100 tyś bez problemu jak jeździ się z głową. Silnik jest dobra jednostką i 300 tyś nie robi na nim wrażenia jeśli chodzi o mechanikę. Wiadomo że padnieta turbosprężarka może się trafić w kazdym dieslu, to jest element powiedziałbym "eksploatacyjny". Skrzynia lepsza 6 biegów, miałem dwie na 5 i dwie na 6, jak dla mnie lepiej sie jezdzi na tej drugiej. Dwu masa również może się skończyć w każdym innym dieslu, więc przede wszystkim warto zrobić prawidłowe oględziny przed kupnem, co dla osoby w temacie nie będzie trudne. Moja rada to nie patrzenie na licznik tylko ocenianie realnego stanu samochodu. Dobrze gdyby silnik jeździł na 5W 30 i miał tankowane dobre paliwo. Zabezpieczenie antykorozyjne na 5 z plusem. Jeśli jezdzisz gdzieś w góry lub lubisz poszaleć w zimie to szukaj quattro. Spalanie wzrośnie o średnio 1L ale prowadzenie w zimie nieporównywalne. Napęd sam w sobie jest prawie bezobsługowy, i raczej nie ma się co martwić o jego uszkodzenie. Model B7 z 2.0 lepiej omijaj, chyba że kupisz z przebiegiem poniżej 100tyś, co oczywiście będzie maga trudne. W B7 masz jeszcze silnik 1,9 PD taki jak w B6, tyle że 116KM, ale po chipie na 140-145 jezdzi wyśmienicie. Jedyny minus że z tym motorem nie występuje quattro. to chyba tyle z ogólnych rzeczy, jeśli chcesz coś więcej wiedzieć to pytaj. Pozdro
  10. Husqvarna WR 360 albo EXC 380 , mocne bestie. W sumie to nie soft, ale najmocniejsze :D tłoka nie trzeba co chwile wymieniać :D
  11. Na wiosnę miałem w planie wymienić cały asortyment okularnika... Planowałem zakupić nowe okulary na co dzień, nowa oprawka + szkła, czyli jakieś 500-700zł, miałem zakupić przeciwsłoneczne ze szkłami korekcyjnymi, i sportowe na motor... ale pierwsze co zrobię to testy na soczewki...
  12. Dziwne na prawdę,mój miał spory przeskok mocy, i wtedy właśnie koło wędrowało w góre, tyle że siedział tam tuningowy wydech kompletny fmf i membrany v-force 3 . Ale żeby to aż taki wpływ miało...
  13. To coś kiepskie to EC 300 miałes okazje poznać, bo moje szło na koło na każdym biegu, i sztuka było do 4 biegu utrzymać koło na ziemi... a był to prawie nowy i nie grzebany od nowości sprzęt. Co do husqvarny to po roczniku 2000 2T sa tak samo dobre jak te po 2007, może chodziło ci o 610 4T...
  14. A miał ktoś do czynienia z oprawkami "sportowymi" takie malutkie na pasku gumowym. Podobno maja jakiś system że nie parują . Jak to sie ma do rzeczywistości ?Jak w terenie albo na torze, to nie mam czasu odchylać gogli. Musze znalesc rozwiązanie które nie będzie mi przeszkadzało w jezdzie, oczywiście jeśli przystanę na dłuzszą chwile to mogę sciągnąć gogle żeby powietrze sobie recyrkulacje zrobiło, ale w czasie jazdy nie ma mowy... A i jeszcze jedno. Jest możliwość nosić przez tydzień okulary,a na czas jazdy, czyli jakieś 5-6 godzin dziennie w weekendy soczewki? Jak to się ma?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...