Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Nie umiem jeździć w kominiarce ;p strasznie mnie uwiera i przeszkadza, zresztą czapki tez wiec nie nosze ;p. Ja mam najzwyklejszy pas neoprenowy scotta, zakładam go i na niego jeszcze zachodzi mi gorą spodni i go trzyma.

 

Ja jak wracam do domu to cieplo, bo przeważnie na tor to samochodem z przyczepka jeżdżę ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj byłem na torze, kalasonki, spodnie enduro, na góre kuszulka, bluzka, zbroja i bluza mx + kurtka na dojazd - na torze zdjąłem, oczywiście kominiarka i kask enduro z szybką i powiem wam że po zjeździe z toru byłem spocony, nie odczuwałem w ogóle zimna, do tego także buty enduro + grube skarpety i rękawice na dojazd szosowe a na torze zwykłe szmaciaki mx

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładasz kominiarki? Mi to po karku strasznie pizga. Zwłaszcza jak wracam do domu.

 

ja zawsze śmigam w kominiarce bo to co latem w kasku było zbawieniem, przy obecnej aurze jest przekleństwem a chodzi o otwory wentylacyjne z tyłu kasku.........nawet jak pozamykam wszystkie z przodu to i tak z tyłu mam jakieś zawirowania powietrza i boli mnie łeb akurat tam gdzie wywietrznik :D

 

a na kark mam szalik na powrót :D

 

Dziś bylem na torze ok 8 stopni

Ja jak wracam do domu to cieplo, bo przeważnie na tor to samochodem z przyczepka jeżdżę ;p

 

no to nie mamy o czym gadać :D

 

ja wszędzie smigam na kołach nieraz po 50km w jedną stronę i wracam też na kołach i najgorszy jest właśnie ten powrót....nawet 10km monotomnej trasy przez pola w nocy w temperaturze 0 czy -1 jest masakryczne, pizga niewiele widać i ogólnie lipa....staram sie jechać wolno 50-60km/h żeby wiatr był mało odczuwalny ale i tak jest masakra......

 

pozatym 8 stopni to już pisałem u mnie było miesiąc temu, w niedziele było 3 w słońcu ale jak zawiał wiatr to odczucie jakby było -10 :D a w nocy 0 jest rzadkością z reguły minusowe temperatury raz było +3 ale całą noc lało :D

 

ja chyba zasiadam do mx vs atv ulneashed/reflex :D organizm mam już wykończony tymi wypadami, jestem wiecznie przeziebiony masakra....szkoda zdrowia zaczekam do wiosny (ewentualnie jakiś wypadzik na śnieg ale na przyczepce i w aucie dojazd :D )

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam najzwyklejszy pas neoprenowy scotta, zakładam go i na niego jeszcze zachodzi mi gorą spodni i go trzyma.

Dzięki za pomysł! Faktycznie działa i pas się nie przemieszcza

 

ja wszędzie smigam na kołach nieraz po 50km w jedną stronę i wracam też na kołach i najgorszy jest właśnie ten powrót....nawet 10km monotomnej trasy przez pola w nocy w temperaturze 0 czy -1 jest masakryczne, pizga niewiele widać i ogólnie lipa....staram sie jechać wolno 50-60km/h żeby wiatr był mało odczuwalny ale i tak jest masakra......

 

Nie no 50 km to trochę dużo w taką pogodę. A jak jest ciemno to jest właśnie fajnie. Teraz jak jechałem, było już tak lekko ciemno i się prawie jakiemuś chłopu w ogrodzenie wmontowałem. Kto to buduje domy zaraz za zakrętem :P

 

 

ja chyba zasiadam do mx vs atv ulneashed/reflex D.gif organizm mam już wykończony tymi wypadami, jestem wiecznie przeziebiony masakra....szkoda zdrowia zaczekam do wiosny (ewentualnie jakiś wypadzik na śnieg ale na przyczepce i w aucie dojazd D.gif )

 

cienias... :D :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdź sie do decathlona czy innego gosporta i zobacz jak sie maja ceny bielizny termoaktywnej dla narciarzy.

 

A wywietrzniki te z tyłu to zaklejam taśma xD, z przodu otwarte i nic nie wieje , ciepło tak w sam raz

Edytowane przez bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda do temperatury -5'C to nie problem.

Dobra bielizna termoaktywna, jazda na stojąco, praca ciałem i zawsze jest ciepło.

 

moze troszku off top ale może podalibyście jakieś namiary na te termoaktywne bielizny bo coś takiego chciałem kupić ale ceny różne a są pewnie odzwierciedleniem jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze troszku off top ale może podalibyście jakieś namiary na te termoaktywne bielizny bo coś takiego chciałem kupić ale ceny różne a są pewnie odzwierciedleniem jakości

 

Ja kupiłem koszulkę i kalesony w Decathlonie. Tam wybierzesz coś fajnego. Komplet ok. 100 zł.

Było to dawno, więc nie pamiętam dokładnie ile zapłaciłem.

 

Kup sobie skarpety oddychające, jakieś do wędrówek. Są wykonane z bardziej elastycznego materiału niż np skarpety do jazdy na nartach. Mam takie i są idealne na lato. W tych narciarskich jest mi za ciepło w lato, ale zimą komfortowo.

 

Nie kupuj drogich, szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i najważniejsze na cebulę:

na wierzch leciutka ale wodo i wiatro odporna kurteczaka - idealana jest rowerowa - krótka z przodu, długa z tyłu, z wywietrznikami i mieści się po złożeniu dosłownie w garści ;)

pod spodem w zależności od temp. albo jakaś bluza grubsza albo cieńsza i cała motocrossowa reszta.

Największym czynnikiem chłodzącym jest wilgoć i powietrze - czyli nasz pot lub deszcz i powietrze czyli wiatr/prędkość.

Pot sie da odprowadzić odzieżą techniczną ( nie tylko bielizna) a deszcz i wiatr odseparować odpowiednią nakryciem.

Najważniejsze żeby się ubrać z głową i wcale to nie musi być bardzo drogo.

pzdr

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze troszku off top ale może podalibyście jakieś namiary na te termoaktywne bielizny bo coś takiego chciałem kupić ale ceny różne a są pewnie odzwierciedleniem jakości

Ja kupiłem taką zwykłą bieliznę coś koło 100zł + kominiarka z membraną + skarpety. Bielizna daje radę, ale przy dużym wysiłku np. na żwirowni czuje się mokry. Ale jest dużo lepiej niż w zwykłej koszulce. Teraz bym kupił taką bieliznę na chłodne dni i duży wysiłek (prawie wszyscy producenci podają odpowiedni dobór bielizny do warunków użytkowania). Natomiast skarpetki (takie do kolan) i kominiarka są rewelacyjne. Zupełnie inny komfort jazdy. Nie za ciepło, nie za zimno i sucho - przy obecnej pogodzie.

 

 

MBK - widzę z Twojego podpisu, że przesiadłeś się z Dr 350 na Drz 400 E. Jak bardzo zwiększyły się koszty utrzymania?

Jak zmieniło się spalanie?

Były problemy z ogarnięciem mocy?

Może jakieś inne uwagi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MBK - widzę z Twojego podpisu, że przesiadłeś się z Dr 350 na Drz 400 E. Jak bardzo zwiększyły się koszty utrzymania? - nie liczyłem ale porównywalne dopóki się nie sypie

Jak zmieniło się spalanie? - prawie to samo, może z literek skoczyło, ale nie miałem licznika wiec nie liczyłem

Były problemy z ogarnięciem mocy? - na początku mega wrażenie i respekt ale po 5 wyjazdach już OK

Może jakieś inne uwagi? :) nie brać S , od razu E (jakby co wal na priv kumpel ma sztukę 2003 godną polecenia) koniec OT :))

 

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak pokonywać strome podjazdy bardzo piaszczyste?Dociążyć tył czy dociskać przód i lepiej większym biegiem czy niższym?Bo jeżdżę dr 350s i jak za wolno podjeżdżam to zaraz się zakopuje a i pali mi w granicach 6l/100km nie za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie pali, to przecież teren

 

a na piach tylko prędkość , bez wachlowania gazem bo się zakopiesz

w drzecie wystarczy 3 lub 4 bieg (ekstremalnie 2) do odcięcia i każda górka twoja

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak pokonywać strome podjazdy bardzo piaszczyste?Dociążyć tył czy dociskać przód i lepiej większym biegiem czy niższym?Bo jeżdżę dr 350s i jak za wolno podjeżdżam to zaraz się zakopuje a i pali mi w granicach 6l/100km nie za dużo?

tu na filmiku

mam nagrane podjazdy w opuszczonej kopalni piachu.

teren z baaaardzo grząskim i sypkim piachem.

W drugiej częsci filmiku podjazd pod dużą górę to na 2 nie ma szans.

Start z 2-jki duże napędzenie i 3-ją na stromkę. Inaczej moto zakopane.

Jak się nie napędzisz na dole to na stromce juz nie dasz rady bo koła się zapadają.

A przy okazji na 3:34 podjazd zakończony wywrotką i zgrane to z dwóch kamer jedna z dołu druga na kasku :buttrock:

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...