Skocz do zawartości

skladanie sie w winklach z "kolanem"


Osek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale w jakim celu ? Jak sie niema techniki ( i ma leki ) to nawet opony z MOTO GP Ci nie pomoga. W zeszlym roku widzialem jak kolo mojego domu chlopak wychodil na CBR 125R z zakretu, to myslalem, ze mi kopara opadnie. I wapie aby kombinowal cos z oponami.

 

:crossy:

 

No co Ty. Na pewno wyjechał z koców. Do tego pewnie kolega gdzieś w pobliżu logował dane z telemetrii.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ty. Na pewno wyjechał z koców. Do tego pewnie kolega gdzieś w pobliżu logował dane z telemetrii.

 

He, he do tego jeszce dodatkowa sile grawitacji :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki filmik z jazdy na chudych oponach 90/90/17 przód i tył takie same.(przeprowadzałem dowód na czary)

http://www.bikemovies.com/movie/015503/

 

A tu drugi dowód tajemnej mocy (w deszczu się nie da) Opony rurystyczne jakieś.

http://www.bikemovies.com/movie/015516/

 

P.S.

Kombinezon - Yuby Team Racing.

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu przyszła mi nowa guma, jest o wiele lepiej.

Dzisiaj poleciałem poćwiczyć i po godzinie zacząłem powoli przycierać slajder. Myślę, że to bardziej kwestia psychiki niż techniki. Małymi kroczkami osiągam swój cel.

Oto filmik kiedy jeszcze nie mogłem zejść do ziemi: http://www.youtube.com/watch?v=Txyf6Tmfo0k

Czy moja pozycja na moto jest prawidłowa? Czy to po prostu kwestia słabej psychy? :D

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ok pany, minęło trochę czasu - czas odświeżyć temat

 

Na początek wątek ogumienia. Seryjna cbrka ma gumy 80/100 (przód/tył - szerokość). Kiedy wsadziłem 90-tkę na przód z pozoru było lepiej, opona dobrze trzymała. Jednakże pogorszyły się właściwości skrętne motocykla i dało się to odczuć nawet w ruchu ulicznym! Po założeniu 110-tki na tył wszystko wróciło do normy.

Jednym słowem - seryjne proporcje miedzy przednią, a tylną oponą mają znaczenie!

 

 

 

 

Teraz knee down, czyli zejście na kolano.

Przez ostatnie tygodnie intensywnie ćwiczyłem na placu składania się w winklach z kolanem. Początki były najgorsze, jeździłem w kółko obesrany z myślą "a co będzie jak..." Tak naprawdę najbardziej obawiałem się kontaktu slidera z nawierzchnią, ponieważ nie wiedziałem jakie to jest uczucie i co temu towarzyszy.

Przejeździłem tak kilka godzin, kombinowałem z pozycją na motocyklu jak akrobata. Nie przynosiło to efektów.

Zacząłem się zastanawiać co robię źle i wtedy się zaczęło. Postanowiłem, że będę nagrywał swoją jazdę i porównywał z filmikami instruktażowymi. Był to strzał w dziesiątkę. W ten sposób byłem w stanie zauważyć swoje błędy.

W pewnym momencie treningów zacząłem przycierać podnóżkami o asfalt - podstawowy błąd, który dawał mnóstwo radochy. Po tylu godzinach ćwiczeń wreszcie coś!

Szybko odkryłem, że siedzę wyprostowany i nie pochylam ciała w stronę zakrętu. Kiedy zmieniłem pozycję na motocyklu na prawidłową, zejście na kolano stało się kwestią kilku minut. Dzisiaj osiągnąłem swój cel, przy okazji zamykając obie opony (nie w szafie).

http://www.youtube.com/watch?v=ATRJ7C0ylBw

 

 

 

 

Generalnie rzecz biorąc cała sztuka polega na prawidłowej pozycji na motocyklu (body position), silnej woli oraz psychice. Wiele godzin treningu sprawiło, że knee down na placu nie stanowi już problemu. Dzięki temu czuje się pewniej na winklach, a także wiem gdzie mogę więcej odkręcić. Daje mi to solidne podstawy do spróbowania swoich sił na torze.

Jednocześnie zdaje sobie sprawę, że dla niektórych zejście na kolano to żaden wyczyn, jednakże podziwiam osoby, które chociaż próbują. Szkoda mi wszystkich posiadaczy motocykla (nie mylić z motocyklistami), którzy używają moto do jazdy na wprost lub palenia gumy. To nie oto w tym chodzi! ;)

Wszystkim początkującym polecam filmik instruktażowy "MCN's guide to getting your knee down" (youtube), naprawdę mi pomógł.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję ... teraz zamień kółka na ósemki. Chyba że masz możliwość polatać po jakimś torze gokartowym. Jak wyżej, mnie od jazdy w kółko by zemdliło. By dobrze pokonać zakręt nie wystarczy umieć po nim jechać ale też musisz w niego wejść i z niego wyjść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...