Jump to content
Osek22

skladanie sie w winklach z "kolanem"

Recommended Posts

Hej

Probuje sie skladac w winklach najbardziej jak potrafie, tylek wystawiam juz prawie caly za siedzenie, maszyna polozona calkiem mocno a ciagle mam wrazenie ze kolano (slider) dzieli od asfaltu calkiem sporo. Kurcze, na filmikach to wyglada na takie proste:) Macie moze jakies porady techniczne jak sie tego najszybciej nauczyc?

Pozdrowka

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze pytanie to jak mocno zamykasz oponę? Jak do końca i nie dotykasz to oznacza tylko jedno, że nie dotkniesz bo masz za niskie gumy. Rozmiar żeby dobrze położyc to tył 180/55 przód 120/70. Tył 180/50 powoduje że gume zamykasz w moment a do asfaltu brakuje 20cm. Złożysz sie bardziej to masz glebe. Ja jade na 190/55 120/70. Na asfalcie przynajmniej w moim mieście mam 2 zakręty na których moge zamknąć gumę. Zakręty muszą być ostre i długie natomiast ja mam takie że sie złożę i już muszę prostować bo zakręt się kończy. Teraz kupiłem sobie gumy z toru 190/60 i 120/70 Dunlop Sportmax GP Pro po 4 okrążeniach. Jak założę to dam znać jak sie jeździ. Poza tym pytanko, stosujesz przeciwskręt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Poza tym pytanko, stosujesz przeciwskręt?

Nie do mnie te pytanko , ale dopowiem ze prawie kazdy stosuje przeciwskret , tylko nie wszyscy zdaja sobie sprawę ,ze go stosują :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziur, oponki mam rozmiarowo takie jak twoje VIPER SPORT (nie znam firmy poniewaz na oponie nie ma wytloczonejj nazwy producenta ale ostatni wlasciciel twierdzi ze to Dunlopy). Co do rozmiaru to sie upewnie jeszcze jutro bo zwatpilem.

Ale mam jeszcze pytanie. Jak ukladacie stopy podczas schodzenia na kolano? Zostawiacie w tej samej pozycji czy jedna wedruje do tylu i macie przod stopy na podnozku?

z gory dziekuje za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powoli jeszcze sie ucze sie kłaść- ale mam swoją metode aby zobaczyć ile brakuje do zamkniecia

Robie mała rundke po takiej "zakurzonej piaskowej drodze polnej"

Potem jazda.

Po zatrzymaniu pozostajnie dokładna linia na oponie oddzielająca czarną gume od zakurzonej.

Kolejny raz kłade sie bardziej... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy schodzeniu na kolano pilnuj tego zeby noga na podnozku stala na samych paluszkach - zeby nie przytrzec butem w winklu

p.s. jesli chodzi o opony VIPER SPORT to sa produkowane przez firme AVON(dobre:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdro600...co do opon masz racje-AVON. Co do stopy na podnozku - dobra rada.dzieki

ps. slyszeliscie cos o tych oponach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zdazylo sie wam zeby wciagnelo stope pod motocykl? tzn miedzy glebe a podnozek? podejzewam ze malo przyjemne, ale moze sie zdarzyc, wiec nalezy uwazac z przycieraniem butkow :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdro600...co do opon masz racje-AVON. Co do stopy na podnozku - dobra rada.dzieki

ps. slyszeliscie cos o tych oponach?

avon viper sport to jeden z wyzszych sportowych modeli tej firmy, jesli nie najwyzszy w ogole. generalnie slyszalem ze sa niezle i smialo moga sie rownac z najlepszymi firmami typu michelin czy dunlop. w polsce raczej malo popularne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam od pewnego czasu próbuję przytrzec slidery na kolanach. Narazie udało mi się przytrzec butem, a to daltego że stope trzymałem tak jak w czasie normalnej jazdy a nie na paluszkach. Przy tym przytarciu udało mi sie tez delikatnie musnąć sliderem o asfalt. Niestety póxniej już musiałem zrezygnować z prób bo zbyt duży ruch sie zrobił. Do ćwiczenia dobre są zjazdy z autostrad lub im podobnych tras, zazwyczaj to długie ślimaki w których można dociskać moto do ziemi, ich zaleta jest też to że masz czas na przemyślane zachowanie w czasie próby. Jak usłyszałem od mojego guru jazdy na kolanie, musisz strasznie mocno dupe zwiesić z moto, praktycznie z niego zsiąść.

Edited by danielos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś nie mogę się odważyć... ale cały czas próbuje i nie jest to takie proste. Co wiecej najpierw trzeba znaleść ładnie wyprofilowane zakręty bez dziur....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwieszam tylek juz calkiem konkretnie i przyznam ze narazie to dziwne uczucie jechac na motocyklu a jednak obok:) pewnego dnia sie uda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zbycho

Miałem nie wtykać nocha ... ale ...

Zchodzenie na kolano to technika jazdy na tor, w czasie szosowej jazdy to zwykłe pozerstwo, wciskanie kitu ciemnemu ludowi jaki to JA supeman.

Do zamknięcia oponki niekonieczne jest stosowanie techniki jazdy z toru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbycho zobacz skąd jest Osek :D Ta miejscówa to jeden wielki tor wyścigowy :buttrock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

za kilka miesiecy chce sie zapisac do racing school a nie chce byc kompletnym lamonem w tej dziedzinie:) Co do pozerstwa...mam to w glebokim powazaniu.Nie zalezy mi na szpanie.Podczas zwyklej, codziennej eksploatacji jezdze jak tysiace innych. Zejscia staram sie cwiczyc podczas malego ruchu na trasie TT.

Co do zamkniecia opony...zostal jeszcze 1cm...no, moze 1,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...