Skocz do zawartości

skladanie sie w winklach z "kolanem"


Osek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Limo, bluźnisz synu :) . Już nie chciałem pisać, ale sprostuję. Łatwość położenia moto w złożenie zależy od profilu opony. Jeśli opona po założeniu na felgę zrobi się czubata (a tak się dzieje, gdy założymy ciut szerszą oponę niż zaleca producent na drogi), wtedy moto łatwo wytrącić z równowagi - wejść w złożenie. Ponadto, taki profil gwarantuje dużą powierzchnię styku opony w złożeniu, więc przyczepność jest zdecydowanie większa i Twoja teza o łatwiejszych uślizgach jest po prostu jakąś herezją.

M. in. dlatego właśnie stało się standradem, że w sporcie 600 jeżdżą na oponach np. 190/55 lub 180/60, zależnie od producenta (bo tak naprawdę 190/55 Dunlop to nie to samo co 190/55 Pirelli przykładowo).

 

 

 

Spoko, zapewne masz rację.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mógłbyś to rozwinąć, bo bardzo ciekawi mnie. Czym się różni ?

 

Jak założysz je na taką samą felgę i pomierzysz np. odległość poprzeczną od rantu do rantu, wysokość itp. to może wyjść co innego. Miałem tu na myśli modele torowe.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając lekko do tematu, to śmigam sobie po parkingach marketowych wieczorami i zdarza mi się przycierać podnóżkami, czy czubkiem buta. Ciężko mi porównywać, ale czytałem że w moim moto są podnóżki dość nisko i stąd małe możliwości złożenia. Jak ocenić, czy dane złożenie, to maks sprzętu, czy kiepska technika? Mam dwie fotki z kursu Suzuki i jak ćwiczę to staram się zachowywać taką pozycję:

afl5.th.jpg

eftd.th.jpg

Wychodzić z ciałem bardziej, niżej, czy tak jest o.k. i muszę podnieść podnóżki jak chcę zejść niżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sety podnosi i cofa się raczej w super sportach, gdzie już i tak są wysoko w serii. Tutaj to chyba jest stare jajo, więc raczej słabo sportowy motocykl. Myślę że wykręcenie odbojników na stopkach to wystarczający tuning dla tego motocykla, jeżeli bez nich będziesz jechał stopkami po ziemi to pozostanie Ci już tylko większy zwis z motocykla, a potem zmiana sprzętu na coś co jest do tego bardziej przeznaczone. Moim zdaniem pozycja jest całkiem przyzwoita na tych fotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolejne możliwości:

1) za późno i za słabo odwijasz

2) tarcie butem = źle ustawiona stopa na secie

 

Rozwinięcie podpowiedzi 1 - po pierwszej sensownej regulacji zawieszenia (przez Łukasza Wieczorka i Sikora) moto zrobiło się dużo bardziej miękkie, co spowodowało ciągłe przycieranie setów praktycznie na wszystkich zakrętach. Na szczęście zamiast kombinować z podnoszeniem/przestawianiem setów usłyszałem dobrą radę i zacząłem naprawdę wcześniej odwijać, co natychmiast częściowo rozwiązało problem (chociaż seryjne sety faktycznie były u mnie dość nisko i potem znów zacząłem nimi drzeć, więc ostatecznie wymieniłem je). Ale ja bym zaczął od popracowania nad przepustnicą :)

Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu. Co do odwijania gazu, to tak przypuszczałem właśnie. Zapomnialem powiedziec jeszcze, że tylna opona jest zamknięta i ściera sie jak gumka na rantach, z kolei przód też tak samo, ale 5mm nieużywanej części opony, więc wychodzi na to że coś z gazem źle robie?

 

 

1. Jest kilka potencjalnych przyczyn:

 

- zbyt mocno siada tył na zawieszeniu, czyli:

-- za miękka sprężyna lub

-- za mało napięcia wstępnego tylnej sprężyny/zbyt miękka kompresja

-- za mało i zbyt późno otwierany gaz w zakręcie

 

- masz zbyt duże złożenie, czyli:

-- zła pozycja, np. wyginanie się w "X" co kładzie moto

-- zła technika, zły rozstaw masy, jazda na neutralnym gazie, zamykanie gazu ...

 

- masz CB500, to nie jest moto ze sportową geometrią ;) , może jedziesz po prostu na limicie

 

2. Nie. Slajder to ochrona, jak już się zrobiło błąd.

 

 

Limo, bluźnisz synu :) . Już nie chciałem pisać, ale sprostuję. Łatwość położenia moto w złożenie zależy od profilu opony. Jeśli opona po założeniu na felgę zrobi się czubata (a tak się dzieje, gdy założymy ciut szerszą oponę niż zaleca producent na drogi), wtedy moto łatwo wytrącić z równowagi - wejść w złożenie. Ponadto, taki profil gwarantuje dużą powierzchnię styku opony w złożeniu, więc przyczepność jest zdecydowanie większa i Twoja teza o łatwiejszych uślizgach jest po prostu jakąś herezją.

M. in. dlatego właśnie stało się standradem, że w sporcie 600 jeżdżą na oponach np. 190/55 lub 180/60, zależnie od producenta (bo tak naprawdę 190/55 Dunlop to nie to samo co 190/55 Pirelli przykładowo).

W zakręt wchodze na lekko otwartej przypustnicy, wygląda to tak że rozpedzam sie, troche hamuje i na neutralnej przepustnicy wchodze, potem odwijam. Nie zwieszam tyłka przy tym (co daje zwieszanie tyłka ?) Co znaczy pozycja X ? Jak wygląda i dlaczego jest zła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu. Co do odwijania gazu, to tak przypuszczałem właśnie. Zapomnialem powiedziec jeszcze, że tylna opona jest zamknięta i ściera sie jak gumka na rantach, z kolei przód też tak samo, ale 5mm nieużywanej części opony, więc wychodzi na to że coś z gazem źle robie?

 

W zakręt wchodze na lekko otwartej przypustnicy, wygląda to tak że rozpedzam sie, troche hamuje i na neutralnej przepustnicy wchodze, potem odwijam. Nie zwieszam tyłka przy tym (co daje zwieszanie tyłka ?) Co znaczy pozycja X ? Jak wygląda i dlaczego jest zła?

 

"X" jest zły, nie robimy X-a

 

https://plus.google.com/photos/118411348420230608134/albums/5903093333313635841/5903095424396234978?banner=pwa&pid=5903095424396234978&oid=118411348420230608134

 

Popatrz i pomyśl, czemu to jest złe.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi mi do głowy słabsza możliwość manerwowania motocyklem, bo jest wykręcony w przeciwną stronę do zakrętu, no i chyba zakręt gorzej widzi, mocno spięty siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba też, ale chodzi o za mocne złożenie moto przy takiej skoliozie :) . Nie tędy droga

 

To nie jest najbardziej trafny przykład fotki, ciężko mi było znaleźć coś co lepiej to pokaże. W każdym razie chodzi tu o wyginanie ciała na zewnątrz zakrętu i "pchanie" motocykla w dół.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że jak jest prędkość, to pojawia sie bariera w psychice (czy zawieszenie wytrzyma? czy opona nie pusci?) i człowiek się spina i nie panuje nad ciałem. Wtedy to juz nawet zapomina sie o patrzeniu w zakret

 

https://plus.google.com/photos/118411348420230608134/albums/5903093333313635841/5903095943845098546?banner=pwa&pid=5903095943845098546&oid=118411348420230608134 a ta jest prawidłowa? o coś takiego chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu

 

To IMHO nie jest dobrze ustawiony motocykl, bo właśnie bardzo ważne jest to, żeby przód i tył pracował symetrycznie - pomęcz Sikora, on naprawdę już dobrze rozkminia temat i bardzo fajnie mi ustawił sprzęt pomimo tego, że mam złą sprężynę w tylnym zawiasie (na wagę 85, a ważę 75 kg). I nie daj sobie wmówić, że "najpierw technika, potem ustawianie maszyny", bo jedno nie przeszkadza drugiemu i właśnie dobrze ustawiony zawias pomaga poprawnie jeździć. Motocykl prowadzi się pewnie, odpowiednio pracuje na hamowaniach i przy zmianie obciążeń podczas przechodzenia z hamowania na przyspieszanie, nie mówiąc o tym, że zupełnie inaczej skręca i utrzymuje linię podczas pokonywania zakrętów.

 

Reasumując - pomęcz Sikora, bo to uczynny chłop i wie co trzeba zrobić, żeby osiągnąć/zniwelować dany efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...