Limo Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Limo, bluźnisz synu :) . Już nie chciałem pisać, ale sprostuję. Łatwość położenia moto w złożenie zależy od profilu opony. Jeśli opona po założeniu na felgę zrobi się czubata (a tak się dzieje, gdy założymy ciut szerszą oponę niż zaleca producent na drogi), wtedy moto łatwo wytrącić z równowagi - wejść w złożenie. Ponadto, taki profil gwarantuje dużą powierzchnię styku opony w złożeniu, więc przyczepność jest zdecydowanie większa i Twoja teza o łatwiejszych uślizgach jest po prostu jakąś herezją.M. in. dlatego właśnie stało się standradem, że w sporcie 600 jeżdżą na oponach np. 190/55 lub 180/60, zależnie od producenta (bo tak naprawdę 190/55 Dunlop to nie to samo co 190/55 Pirelli przykładowo). Spoko, zapewne masz rację. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Mógłbyś to rozwinąć, bo bardzo ciekawi mnie. Czym się różni ? Jak założysz je na taką samą felgę i pomierzysz np. odległość poprzeczną od rantu do rantu, wysokość itp. to może wyjść co innego. Miałem tu na myśli modele torowe. Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Wracając lekko do tematu, to śmigam sobie po parkingach marketowych wieczorami i zdarza mi się przycierać podnóżkami, czy czubkiem buta. Ciężko mi porównywać, ale czytałem że w moim moto są podnóżki dość nisko i stąd małe możliwości złożenia. Jak ocenić, czy dane złożenie, to maks sprzętu, czy kiepska technika? Mam dwie fotki z kursu Suzuki i jak ćwiczę to staram się zachowywać taką pozycję:Wychodzić z ciałem bardziej, niżej, czy tak jest o.k. i muszę podnieść podnóżki jak chcę zejść niżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Sety podnosi i cofa się raczej w super sportach, gdzie już i tak są wysoko w serii. Tutaj to chyba jest stare jajo, więc raczej słabo sportowy motocykl. Myślę że wykręcenie odbojników na stopkach to wystarczający tuning dla tego motocykla, jeżeli bez nich będziesz jechał stopkami po ziemi to pozostanie Ci już tylko większy zwis z motocykla, a potem zmiana sprzętu na coś co jest do tego bardziej przeznaczone. Moim zdaniem pozycja jest całkiem przyzwoita na tych fotkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Kolejne możliwości:1) za późno i za słabo odwijasz2) tarcie butem = źle ustawiona stopa na secie Rozwinięcie podpowiedzi 1 - po pierwszej sensownej regulacji zawieszenia (przez Łukasza Wieczorka i Sikora) moto zrobiło się dużo bardziej miękkie, co spowodowało ciągłe przycieranie setów praktycznie na wszystkich zakrętach. Na szczęście zamiast kombinować z podnoszeniem/przestawianiem setów usłyszałem dobrą radę i zacząłem naprawdę wcześniej odwijać, co natychmiast częściowo rozwiązało problem (chociaż seryjne sety faktycznie były u mnie dość nisko i potem znów zacząłem nimi drzeć, więc ostatecznie wymieniłem je). Ale ja bym zaczął od popracowania nad przepustnicą :)Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu. Co do odwijania gazu, to tak przypuszczałem właśnie. Zapomnialem powiedziec jeszcze, że tylna opona jest zamknięta i ściera sie jak gumka na rantach, z kolei przód też tak samo, ale 5mm nieużywanej części opony, więc wychodzi na to że coś z gazem źle robie? 1. Jest kilka potencjalnych przyczyn: - zbyt mocno siada tył na zawieszeniu, czyli:-- za miękka sprężyna lub-- za mało napięcia wstępnego tylnej sprężyny/zbyt miękka kompresja-- za mało i zbyt późno otwierany gaz w zakręcie - masz zbyt duże złożenie, czyli:-- zła pozycja, np. wyginanie się w "X" co kładzie moto-- zła technika, zły rozstaw masy, jazda na neutralnym gazie, zamykanie gazu ... - masz CB500, to nie jest moto ze sportową geometrią ;) , może jedziesz po prostu na limicie 2. Nie. Slajder to ochrona, jak już się zrobiło błąd. Limo, bluźnisz synu :) . Już nie chciałem pisać, ale sprostuję. Łatwość położenia moto w złożenie zależy od profilu opony. Jeśli opona po założeniu na felgę zrobi się czubata (a tak się dzieje, gdy założymy ciut szerszą oponę niż zaleca producent na drogi), wtedy moto łatwo wytrącić z równowagi - wejść w złożenie. Ponadto, taki profil gwarantuje dużą powierzchnię styku opony w złożeniu, więc przyczepność jest zdecydowanie większa i Twoja teza o łatwiejszych uślizgach jest po prostu jakąś herezją.M. in. dlatego właśnie stało się standradem, że w sporcie 600 jeżdżą na oponach np. 190/55 lub 180/60, zależnie od producenta (bo tak naprawdę 190/55 Dunlop to nie to samo co 190/55 Pirelli przykładowo).W zakręt wchodze na lekko otwartej przypustnicy, wygląda to tak że rozpedzam sie, troche hamuje i na neutralnej przepustnicy wchodze, potem odwijam. Nie zwieszam tyłka przy tym (co daje zwieszanie tyłka ?) Co znaczy pozycja X ? Jak wygląda i dlaczego jest zła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Z tyłu max utwardzić zawieszenie a z przodu jeśli jest możliwość można podnieść moto wyrównując lagi z półką (jeśli wystają). Za kilkadziesiąt zł jest też na jebaju adapter podnoszący podnóżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Do końca tygodnia wrzuce fotki do oceny ;/ moze jakoś pomożecie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu. Co do odwijania gazu, to tak przypuszczałem właśnie. Zapomnialem powiedziec jeszcze, że tylna opona jest zamknięta i ściera sie jak gumka na rantach, z kolei przód też tak samo, ale 5mm nieużywanej części opony, więc wychodzi na to że coś z gazem źle robie? W zakręt wchodze na lekko otwartej przypustnicy, wygląda to tak że rozpedzam sie, troche hamuje i na neutralnej przepustnicy wchodze, potem odwijam. Nie zwieszam tyłka przy tym (co daje zwieszanie tyłka ?) Co znaczy pozycja X ? Jak wygląda i dlaczego jest zła? "X" jest zły, nie robimy X-a https://plus.google.com/photos/118411348420230608134/albums/5903093333313635841/5903095424396234978?banner=pwa&pid=5903095424396234978&oid=118411348420230608134 Popatrz i pomyśl, czemu to jest złe. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek dzbanek Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) Fajne foty. Na niebieskiej i czarnej hondzie to kobity? Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez janek dzbanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 "X" jest zły, nie robimy X-a https://plus.google.com/photos/118411348420230608134/albums/5903093333313635841/5903095424396234978?banner=pwa&pid=5903095424396234978&oid=118411348420230608134 Popatrz i pomyśl, czemu to jest złe.Przychodzi mi do głowy słabsza możliwość manerwowania motocyklem, bo jest wykręcony w przeciwną stronę do zakrętu, no i chyba zakręt gorzej widzi, mocno spięty siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) To chyba też, ale chodzi o za mocne złożenie moto przy takiej skoliozie :) . Nie tędy droga To nie jest najbardziej trafny przykład fotki, ciężko mi było znaleźć coś co lepiej to pokaże. W każdym razie chodzi tu o wyginanie ciała na zewnątrz zakrętu i "pchanie" motocykla w dół. Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 o takie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Właśnie o to chodzi, że jak jest prędkość, to pojawia sie bariera w psychice (czy zawieszenie wytrzyma? czy opona nie pusci?) i człowiek się spina i nie panuje nad ciałem. Wtedy to juz nawet zapomina sie o patrzeniu w zakret https://plus.google.com/photos/118411348420230608134/albums/5903093333313635841/5903095943845098546?banner=pwa&pid=5903095943845098546&oid=118411348420230608134 a ta jest prawidłowa? o coś takiego chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zino R Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Ja dopiero próbuje skręcać.proszę o ocenę[nie patrząc na stopę wew] :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu To IMHO nie jest dobrze ustawiony motocykl, bo właśnie bardzo ważne jest to, żeby przód i tył pracował symetrycznie - pomęcz Sikora, on naprawdę już dobrze rozkminia temat i bardzo fajnie mi ustawił sprzęt pomimo tego, że mam złą sprężynę w tylnym zawiasie (na wagę 85, a ważę 75 kg). I nie daj sobie wmówić, że "najpierw technika, potem ustawianie maszyny", bo jedno nie przeszkadza drugiemu i właśnie dobrze ustawiony zawias pomaga poprawnie jeździć. Motocykl prowadzi się pewnie, odpowiednio pracuje na hamowaniach i przy zmianie obciążeń podczas przechodzenia z hamowania na przyspieszanie, nie mówiąc o tym, że zupełnie inaczej skręca i utrzymuje linię podczas pokonywania zakrętów. Reasumując - pomęcz Sikora, bo to uczynny chłop i wie co trzeba zrobić, żeby osiągnąć/zniwelować dany efekt :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.