Skocz do zawartości

skladanie sie w winklach z "kolanem"


Osek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie jak jedziesz na supermoto i masz taki prześwit, że możesz sobie na to pozwolić. Przynajmniej to można wywnioskować po stylu jazdy zawodników. Z jakiegoś powodu ogromna większość nie lata na kolanie a wręcz lekko odchyla się w przeciwną stronę niż zakręt więc raczej to działa. A na ścigu kolano na torze jak najbardziej ale jak widzę ludzi wystawiających kolano na ulicy gdzie do ziemi sporo brakuje to jest to klasyczny przerost formy nad treścią i po prostu wygląda śmiesznie (podobnie jak ludzie poskładani za owiewką przy 130km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na idealnych pozycjach itp. ale jak przy składaniu w winkiel odkleję kolano od zbiornika to mam wrażenie, że moto łatwiej się składa.

Mam taką teorię, że albo zmienia się środek ciężkości albo po prostu opór wiatru w kolano pomaga.

Ale czy to prawdziwa teoria to nie wiem, wiem, że jest lepiej.

Oczywiście wszystko przy większych prędkościach gdzie trzeba moto mocniej złożyć.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego heniek, wystawienie kolana i zrzucenie tyłka to żaden przerost formy nad treścią tylko tak po prostu łatwiej i bezpieczniej. Przy danej prędkości można przy mniejszym pochyleniu pokonać zakręt niżeli bez kolana. A co do 130km/h za owiewką to chyba zapomniał wół jak cielęciem był (albo od razu wsiadł na litra).

 

A wracając do tematu to logicznie rzecz biorąc mniejsze pochylenie jest lepsze, tylko dlaczego wszyscy na motogp (przykład) latają inaczej? Pozycja zmienia się z prędkością? Bo osobiście nie wyobrażam sobie pozycji nr5 lecąc 200km/h na winklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce się wymądrzac, ale za bardzo teoretyzowac nie ma co, wraz ze wzrostem prędkości i zmianami sprzętów zmienia się wiele spraw; przede wszystkim trzeba jeździc, wiadomo że teorie i podstawy trzeba mieć obcykane ale bez przesady, to tak jak siedziec i pisac jak by tu kopnąć piłkę żeby wpadła do bramki; jak się nie wyjdzie i nie pokopie to się nie nauczy :) jest tak wielu świetnych zawodników z tak różnymi stylami jazdy, że rady od jednych mogą nie bardzo współgrac z radami drugich itp. ale ja się ogólnie nie znam, wyrażam swój pogląd

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do 130km/h za owiewką to chyba zapomniał wół jak cielęciem był (albo od razu wsiadł na litra).

 

Na pierdzikach to sam się składałem aby przekroczyć 95km/h, chodziło mi raczej o szybsze sprzęty gdzie osiągnięcie wyższych prędkości nie jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak jedziesz na supermoto i masz taki prześwit, że możesz sobie na to pozwolić. Przynajmniej to można wywnioskować po stylu jazdy zawodników. Z jakiegoś powodu ogromna większość nie lata na kolanie a wręcz lekko odchyla się w przeciwną stronę niż zakręt więc raczej to działa. A na ścigu kolano na torze jak najbardziej ale jak widzę ludzi wystawiających kolano na ulicy gdzie do ziemi sporo brakuje to jest to klasyczny przerost formy nad treścią i po prostu wygląda śmiesznie (podobnie jak ludzie poskładani za owiewką przy 130km/h)

 

Nic nie jest bez przyczyny, a ta technika wywodzi się prosto z enduro

Polecam wszystkie 4 części

 

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem o rozmiarach opon a schodzeniu na kolano...

Moje pytanie brzmi...

Jeżdżąc po parkingu i robią kólka w lewo i w prawo... staram się robić to cały czas odkręcając delikatnie manetke a przez to zwiększając prędkośc.

Dodatkowo pochylam moto niżej, tak że zamykam opone... rozmiar 190/55/17

Do kolana brakuje 10 cm.

próbowalem niżej ale nagle tył zaczyna mi się ślizgać ;/ ( dupą schodze nieco z siodła, [tak jakos lepiej mi to idzie])

czy próbować pochylać moto nie schodząc z siodła ? Czy to już nie za bardzo cokolwiek da ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o zbywanie kogokolwiek tylko o to że jak już coś robić to zgodnie ze sztuką. Na szerszej oponie pewnie da się zejść na to upragnione kolano (już nie wnikam po co to komu w ruchu drogowym), ale jest trudniej. No to powiedz, po co sobie utrudniać życie? Poza tym to trochę śmiesznie wygląda jak moto ledwo co pochylone a kierownik cały zwieszony, ale kolanko jest!!

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...