otmar Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Jest to dość częsta,drobna dolegliwość w Harleyach Touringach.Od wibracji luzuje się śruba imbusowa i dźwignia jest lużna na żebatej osi.Jak radzicie sobie z tym problemem.Czy poprostu dokręcacie śrubę(trzeba mocno dociągnąć i mieć dobry imbus) czy,jak mi ktoś doradzał ,może kapkę kleju do gwintów?Jeśli tak to jaki klej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Jest to dość częsta,drobna dolegliwość w Harleyach Touringach.Od wibracji luzuje się śruba imbusowa i dźwignia jest lużna na żebatej osi.Jak radzicie sobie z tym problemem.Czy poprostu dokręcacie śrubę(trzeba mocno dociągnąć i mieć dobry imbus) czy,jak mi ktoś doradzał ,może kapkę kleju do gwintów?Jeśli tak to jaki klej?Niebieski Loctite (242), jeżeli chcesz kiedyś ją odkręcić, lub czerwony (271) jeżeli chcesz ją zamurować na amen. Będzie trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Jeśli Ci się dzwignia już odkręca ,to samo dokręcanie pewnie wiele nie pomoże.Może już być wyrobiony wałek lub sama dzwignia.Do dokręcania musi byc użyty klej [niebieski wystarczy] no i oczywiście pożądny calowy klucz inbusowy. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Ja tam, kiedyś, włożyłem podkładkę sprężynującą. Taką do lewych gwintów. Z tego co pamiętam, zdała egzamin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 A czemu do lewych gwintów?? Tam jest prawy,i taka wystarczy. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Ja to silno skręcałem na niebieskim Loctite 243. Tylko dobrą śrubę trzeba bo zwykłą to ukręciłem przy skręcaniu. Ale jak na razie nie odpada :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) nie wiem czy to pomoże ale ...miałem kiedyś podobny problem, nie w HD a w XRV 750, nie dźwignia znamy biegów ale koło łańcuchowe (patent na zużyty wałek zdawczego koła łańcuchowego), śruby się odkręcały a potem ścinały, nie pomógł locktite ani locktite z podkładką spręzynowąnatomiast to http://www.fabory.pl/pl/categories/cz%C4%99%C5%9Bci-z%C5%82%C4%85czne/podk%C5%82adki-pier%C5%9Bcienie-uszczelniaj%C4%85ce-typu-%22o-ring%22/podk%C5%82adki-odporne-na-drgania/nord-lock.html?catId=fabory_0000092195_0000092684_0000092752_0000092753 działało rewelacyjnie ;) Edytowane 5 Maja 2013 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Dziwne, ja mam starą szypę z krzywym i łysym wałkiem a dźwignia się nie luzuje. Może masz luz wałka w korpusie? Wtedy wszystko się telepie i luzuje. Trzeba spasować na prawie ciasno i będzie git. U siebie mocno nie skręcam tego, tak z wyczuciem zwykłym, giętym bimbusem. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SHEMP Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Ja za porada kolegów przeszlifowalem szczeline ma "grubszą", wtedy można bardziej dokrecic srube sciagajacą. W US są dostępne specjalnie robione dzwignie z elipsowatym otworem i sciagane dwoma srubami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazik Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Witam,Wróce trochę do tematu. mam trochę inny problem a mianowicie luz na wałku zmiany biegów który jest w korpusie. jako że mój evo nie cieknie i nie chcę rozbebeszać dekla, mechanik doradził mi zdjęcie dzwigni zmiany biegów i wbicie cienkiej tuleji z brązu lub miedzi żeby się nie zatarła.Prosze o opinię czy waszym zdaniem to dobry pomysł. pozdr.Fazik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Jak mozesz "wbic" tuleje w miejsce gdzie jej nie przewidziano ?Przeciez ten luz nie jest rowny na calym promiemniu tego otworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Witam,Wróce trochę do tematu. mam trochę inny problem a mianowicie luz na wałku zmiany biegów który jest w korpusie. jako że mój evo nie cieknie i nie chcę rozbebeszać dekla, mechanik doradził mi zdjęcie dzwigni zmiany biegów i wbicie cienkiej tuleji z brązu lub miedzi żeby się nie zatarła.Prosze o opinię czy waszym zdaniem to dobry pomysł. pozdr.Fazik Radzę zmienić mechanika Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Fazik, tam jest tuleja z poliamidu która się wyciera na wskutek wibracji oraz zbyt "męskiego" obchodzenia się z dźwignią. Trzeba pamiętać, aby smarować ją przez kalamitkę w gnieździe - poliamid też się wyciera na sucho. Wymiana tulei pomaga na jakiś czas, ale ten typ tak ma... Widziałem rozwiązanie z łożyskami, ale wymaga przeróbki wałka i gniazda... Dekla nie rozbebeszasz, bo mocowanie jest w kapie wewnętrznej - zdejmujesz dźwignię i cięgno, o ile dobrze pamiętam wałek powinien wyjść w stronę silnika (trzeba pokombinować).Brąz lub miedź wytrze wałek i też nie pomoże, jeśli już to fosforobrąz lub brąz grafitowy. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARAS Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 wallygator dobrze prawi, tyle że wałek wychodzi na zewnątrz czyli w strone podłogi, nie tak dawno to przerabiałem u jednego gostka i w swojej eks elce i roudku również z powodu luzu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazik Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Dzięki za rady. Haras czy jesteś pewnien że wałek wychodzi na zewnątrz a nie do środka bo wtedy trzeba zdjąć całą kapę a podobno ciężko się ją uszczelnia. (teraz jest szczelna.)Jeżeli już wyjmę to co zastosować żeby zlikwidować luz. Jaką tuleję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.