Skocz do zawartości

Piotra

Forumowicze
  • Postów

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    76 Custom
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    KRK

Osiągnięcia Piotra

NOWICJUSZ - trzecia Mordka

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)

0

Reputacja

  1. Witam, zanim wystawię na alledrogo to pomyślałem, że może komuś z forum się przyda. Sprzedam nowy, zafoliowany, filtr oleju do Harleya. Jest to wersja extra long i ma 14 cm długości. Filtr jest chromowany i wygląda mniej więcej tak (ale nie pamiętam jakiej firmy jest ten mój a na opakowaniu nie jest napisane): https://www.denniskirk.com/dk/product_images/dk/1200pix/dk306804.jpg Filtr taki zapewnia lepsze chłodzenie silnika, jako, że mam chłodnicę oleju to mi się nie przyda, więc po co ma leżeć na półce. Filtr kupiłem z wieloma innymi częściami w USA, u nas takich chyba nie ma. Cena jaka mnie interesuje to cena zwykłego filtra czyli 50 zł. W razie czego kontakt 880.499.866
  2. Witam, Coraz bardziej wkurzają mnie wolne obroty w moim customie. No kurde, "brzydkie są". Pomimo, że mam je delikatnie niższe niż fabryka nakazuje, bo 800-850 obr/min, to i tak uważam, że to nie to samo co tzw. "patataj". Dlatego wypowiedzcie się jakie obroty macie w Evo, bo TC to inna bajka. Na ile macie ustawione standardowo, w szczególności jak są niskie i czy nie macie z tym problemu. Inaczej mówiąc na ile można zniżyć obroty bez jakichkolwiek zagrożeń dla silnika. Bo nie mogę już znieść tego nieharleyowego dźwięku, w szczególności z klekotaniem otwartego sprzęgła.
  3. No bez przesady, że calowy gwint (niezależnie czy UNC czy UNF) to zrobi kumaty tokarz. Każdy tokarz zrobi to bez problemu, w drogim krakowie to weźemie za to 20 zł. Na numerycznej tokarce to sobie puści i ma, a na zwyklej też wie ile obrotów na przesuwać, a poza tym pewnie się nie będzie z tym bawił tylko nagwintuje narzynką, bo jednak w dobrym warsztacie to mają gwintowniki calowe, zresztą nawet ja mam trochę calowych gwintowników i narzynek bo się to zbiera podczas budowy. A jak chcesz to za taką narzynkę, o którym piszesz to musisz dać około 50-60 zł i w zasadzie sam sobie mozesz zrobić, a mieć na przyszłość. Nie róbcie jakiejś tajemnej magii z gwintu calowego. Ja teraz składając WLkę nie tyko mam gwinty UNC i UNF ale również gwinty USF, które były stosowane tylko do wojny, głownie w pojazdach wojskowych. To taki gwint calowy ze skokiem pomiędzy UNC i UNF, i nawet do tego bez problemu kupowałem narzynki i gwintowniki, które są robione przez "Fanar".
  4. A nie prościej podejść do jakiegoś dobrego sklepu ze śrubkami, który ma w ofercie śruby calowe i sobie kupić?? Skoro są takie na wsi w KRK to tym bardziej w Wawie się znajdą. A przy okazji kupić kilka popularnych w zapasie aby nie biegać do serwisu po jakieś zwykłe nakrętki 3/8 czy 5/16 cala.
  5. Ja to silno skręcałem na niebieskim Loctite 243. Tylko dobrą śrubę trzeba bo zwykłą to ukręciłem przy skręcaniu. Ale jak na razie nie odpada :-)
  6. Wydaje się, że na wolnych to jest jakieś 650 obr/min, zastanawiam się czy przy takich obrotach i gaźniku S&S da się to wyregulować, poza tym, że fajny dźwięk to przy tych obrotach to suchoty muszą panować w silniku :cool:
  7. Sezon się rozpoczął i mam kolejne pytanie. Jakie można zastosować podkładki pod śruby odpowietrzenia, które są wkręcane u góry w cylindry i trzymają jednocześnie obudowę filtra powietrza. Mam nadzieje, że wiecie, o które śruby chodzi, jak nie to podeślę jakieś zdjęcie. Te śruby mają otwory i są do nich podpięte rurki odmy, które wchodzą do filtra powietrza. W instrukcji do gaźnika Mikuni pomiędzy cylindrem, rurką oraz śrubą są narysowane jakieś o-ringi oraz nylonowe podkładki. Problem, że tych nylonowych podkładek nie mam, a z o-ringami mam problem, bo jak tam zakładam o-ringi to nie da się dokręcić tych śrub. Silniejsze ich dokręcenie powoduje, że o-ring wysuwa się (próbowałem różne rozmiary), a z kolei jak się za słabo dokręci to śruba się powoli luzuje i czasem tamtędy leci smużka oleju.
  8. No dokładnie, mam też wskaźnik ciśnienia, drugi, bo pierwszy, który kupiłem nowy (V-Twin) niby pokazywał jakieś ciśnienie, ale jak się silnik rozgrzał to wskazówka opadała na zero i nawet przy dodawaniu gazu się nie podnosiła, kupiłem kolejny nowy (Storehouse) i niby ciśnienie pokazuje OK, ale jakoś do gliceryny wewnątrz dostało się trochę oleju i tak mętnie tam w środku :banghead: Tak, że masz racje co do tych wskaźników.
  9. Trochę poszperałem i poeksperymentowałem, więc napiszę, bo może się to komuś przyda, ale to się tyczy tylko slników Evo. Ja mam aftermarketowy silnik o pojemności 100 cali i co prawda nie mam manuala do niego ale spojrzałem do manuala do 100-calowej Ultimy i jest tam napisane, że "typowe tenperatury oleju silnikowego to 165-205F i nie powinny być przekraczane", czyli ok. 75-95C. A więc znacznie niżej niż w TC, gdzie temp. dochodzą do 250F. A druga sprawa to eksperymenty z moim termometrem wsadzanym w zbiornik oleju. Bo dziś jak jeździłem to znów jakoś nisko pokazywał, około 140F. Wyjąłem go i położyłem koło termometru w mieszkaniu, temp w mieszkaniu 22C, na wskaźniku troszkę powyżej 70F, a więc idealnie. Później trzymałem w łapie z 10 minut, niby 36,6C, a wskaźnik pokazywał około 90-95F, czyli ciut za mało. No i najważniejsze badanie, zanurzyłem końcówkę w gotującej się wodzie i trzymałem dosyć długo (pomimo, że szybko reaguje na zmiany temp), ale pomimo tego strzałka wachała się pomiędzu 175, a 185F i wyżej nie chciało iść, czyli według wskaźnika Wild Rider temperatura wrzenia wody to około 80-85C :blink: Z tego wnioskuje, że wskażnik zaniża temperaturę i to sporo, aczkolwiek nie więcej niż 37stopni, a pewnie mniej, co oznacza, że jak mam na wskaźniku 135-175F to jest idealnie, trochę to pokręcone ale pocieszające :biggrin:
  10. Czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest optymalna temperatura oleju w silniku Evo? Wszędzie gdzie czytam to głównie piszą o TC a tam to temperatury normalne oleju to grubo ponad 200F, z kolei jak już coś czytam o Evo to informacje, że w tym silniku temperatury oleju powinny być niższe, na poziomie 180-200F. Trochę to dziwne bo przecież zależne jest od oleju bo mówimy o optymalnej temperaturze oleju a nie silnika. Dziś jak się przejechałem to miałem 160F, ale w cieplejsze dni i dłuższe jazdy to dochodzi do tych 180F, ale mam chłodnicę. Jakie macie temperatury oleju, ale w silnikach Evo? Bo te "nowoczesne" TwinCamy to mają jakieś szatańskie temperatury, chyba do smażenia frytek :blink:
  11. Teraz to też zastanawiam się nad zdjęciem chłodnicy. Bo u mnie esktremalne temperatury to około 175F, a normalne bywały ok 150F. Jak jesienią ostatni raz wybrałęm się na przejażdżkę i było zimno to 150F miał na postoju, a w czasie jazdy spadało niżej :-( i jakieś "cykanie" dochodzilo z popychaczy :-( Mam taką chłodniczkę: http://store01.prostores.com/2oh/media/02/a2079291394af733abdcbc_m.JPG Myślałem, że przyda się bo silnik o wysokiej kompresji, a i wcześniej miałem Ironheada to się grzał. No i wymyśliłem, że zanim zdemontuje to zrobię pewny eksperyment. Kupiłem izolację do rur CO. To taka gąbkowa rura. Założyłem na rury chłodnicy i czekam na wiosnę :-) Zobaczymu jaka będzie temperatura. Chłodnicę bym najchętniej zostawił, bo pamiętam jak latem jechałem w korkach, stojąc co chwilkę na światłach, a moto miało ciągle dobrą temperaturę :-)
  12. Fisu - jeżeli będę zmieniał i nie będę przy okazji musiał ściągać głowic to oryginalne będę wycinał. Czyli będą zniszczone i takie pewnie Ci się nie przydadzą. Gdybym chciał zmieniać normalnie to musiałbym ściągać głowice co byłoby bardziej kłopotliwe. Ale gdybym kiedyś ściągał głowice i wtedy zmieniał to zabezpiecze dla Ciebie te oryginalne.
  13. No tak, tylko się je ściska, w pierwszym etapie laskami regulowanymi aby wyszedł z nich olej. W sumie nie wiem do końca czy zastosowanie lasek regulowanych coś w tym przypadku daje, czy to tylko taki gadżet dla ludzi, którzy chcą mieć np. "ostry wałek", choć nie do końca wiedzą na czym jego ostrość polega :-) Niemniej podejrzewam, że jednak regulowane to lepsze rozwiązanie, choć wymaga obsługi.
  14. Ja się zastanawiam czy nie wywalić zwykłych lasek i nie włożyć regulowalnych. Niby Evo ma hydraulikę, ale gdyby to było takie dobre to by nie było tyle regulowanych lasek na rynku. Tak czy inaczej do wymiany nie trzeba ściągać głowic bo stare się wycina, a regulowane można już założyć bez problemu. A przy okazji, czy ktoś z Was wymieniał w Evo zwykłe laski na regulowane?? Jest lepiej???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...