Skocz do zawartości

Luźna dźwignia zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Jest to dość częsta,drobna dolegliwość w Harleyach Touringach.Od wibracji luzuje się śruba imbusowa i dźwignia jest lużna na żebatej osi.Jak radzicie sobie z tym problemem.Czy poprostu dokręcacie śrubę(trzeba mocno dociągnąć i mieć dobry imbus) czy,jak mi ktoś doradzał ,może kapkę kleju do gwintów?Jeśli tak to jaki klej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dość częsta,drobna dolegliwość w Harleyach Touringach.Od wibracji luzuje się śruba imbusowa i dźwignia jest lużna na żebatej osi.Jak radzicie sobie z tym problemem.Czy poprostu dokręcacie śrubę(trzeba mocno dociągnąć i mieć dobry imbus) czy,jak mi ktoś doradzał ,może kapkę kleju do gwintów?Jeśli tak to jaki klej?

Niebieski Loctite (242), jeżeli chcesz kiedyś ją odkręcić, lub czerwony (271) jeżeli chcesz ją zamurować na amen. Będzie trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci się dzwignia już odkręca ,to samo dokręcanie pewnie wiele nie pomoże.Może już być wyrobiony wałek lub sama dzwignia.Do dokręcania musi byc użyty klej [niebieski wystarczy] no i oczywiście pożądny calowy klucz inbusowy.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu do lewych gwintów?? Tam jest prawy,i taka wystarczy.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to pomoże ale ...

miałem kiedyś podobny problem, nie w HD a w XRV 750, nie dźwignia znamy biegów ale koło łańcuchowe (patent na zużyty wałek zdawczego koła łańcuchowego), śruby się odkręcały a potem ścinały, nie pomógł locktite ani locktite z podkładką spręzynową

natomiast to http://www.fabory.pl/pl/categories/cz%C4%99%C5%9Bci-z%C5%82%C4%85czne/podk%C5%82adki-pier%C5%9Bcienie-uszczelniaj%C4%85ce-typu-%22o-ring%22/podk%C5%82adki-odporne-na-drgania/nord-lock.html?catId=fabory_0000092195_0000092684_0000092752_0000092753

działało rewelacyjnie ;)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziwne, ja mam starą szypę z krzywym i łysym wałkiem a dźwignia się nie luzuje. Może masz luz wałka w korpusie? Wtedy wszystko się telepie i luzuje. Trzeba spasować na prawie ciasno i będzie git. U siebie mocno nie skręcam tego, tak z wyczuciem zwykłym, giętym bimbusem.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja za porada kolegów przeszlifowalem szczeline ma "grubszą", wtedy można bardziej dokrecic srube sciagajacą. W US są dostępne specjalnie robione dzwignie z elipsowatym otworem i sciagane dwoma srubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Wróce trochę do tematu. mam trochę inny problem a mianowicie luz na wałku zmiany biegów który jest w korpusie. jako że mój evo nie cieknie i nie chcę rozbebeszać dekla, mechanik doradził mi zdjęcie dzwigni zmiany biegów i wbicie cienkiej tuleji z brązu lub miedzi żeby się nie zatarła.

Prosze o opinię czy waszym zdaniem to dobry pomysł.

 

pozdr.

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wróce trochę do tematu. mam trochę inny problem a mianowicie luz na wałku zmiany biegów który jest w korpusie. jako że mój evo nie cieknie i nie chcę rozbebeszać dekla, mechanik doradził mi zdjęcie dzwigni zmiany biegów i wbicie cienkiej tuleji z brązu lub miedzi żeby się nie zatarła.

Prosze o opinię czy waszym zdaniem to dobry pomysł.

 

pozdr.

Fazik

 

Radzę zmienić mechanika

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazik, tam jest tuleja z poliamidu która się wyciera na wskutek wibracji oraz zbyt "męskiego" obchodzenia się z dźwignią. Trzeba pamiętać, aby smarować ją przez kalamitkę w gnieździe - poliamid też się wyciera na sucho.

 

Wymiana tulei pomaga na jakiś czas, ale ten typ tak ma...

 

Widziałem rozwiązanie z łożyskami, ale wymaga przeróbki wałka i gniazda...

 

Dekla nie rozbebeszasz, bo mocowanie jest w kapie wewnętrznej - zdejmujesz dźwignię i cięgno, o ile dobrze pamiętam wałek powinien wyjść w stronę silnika (trzeba pokombinować).

Brąz lub miedź wytrze wałek i też nie pomoże, jeśli już to fosforobrąz lub brąz grafitowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.

 

Haras czy jesteś pewnien że wałek wychodzi na zewnątrz a nie do środka bo wtedy trzeba zdjąć całą kapę a podobno ciężko się ją uszczelnia. (teraz jest szczelna.)

Jeżeli już wyjmę to co zastosować żeby zlikwidować luz. Jaką tuleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...