mark.t Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Witam wszystkich. . Edit: Przyczyną był nowy wadliwy stator. Teraz napięcie bez obciążenia jak i z obciążeniem jest powyżej 14V na zaciskach akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolus Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Cześć, Mam dziwny problem z odpalaniem CBR600RR PC37. Motocykl po dwóch dniach postoju odpalił bez problemu, ale jak przejechałem 30km i go zgasiłem, to przy próbie odpalenia działo się to co na filmie poniżej. Ciekawe jest to, że po kolejnych 30km znowu go zgasiłem i tym razem odpalił bez problemu. Po przyjeździe do domu zmierzyłem napięcia na akumulatorze i przy wyłączonym silniku było 13.1V, a na ładowaniu, z włączoną lampą led z tyłu było 13.4V. Zmierzyłem upływ przy wyłączonym silniku i wygląda na to, że nic nie pobiera prądu na lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Powinno byc 13.8-14.4 na wlaczonym siliku. srawdz koske od regulatora czy olaczenia sa ok. Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolus Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Też głównie podejrzewam regulator, styki ok. Chcę kupić nowy do testów. Lepiej kupić nowy, nie-OEM np. taki: https://allegro.pl/oferta/ir-regulator-napiecia-honda-cbr-600-rr-cb-900-9048096157 Czy OEM ale używany? Ceny używanych są nawet wyższe od nowych nie-OEM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Patrzyłeś na wtyczki od altka i reglera, czy nie są nadpalone? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Oczysc klemy akumulatora.Bardzo czesto bywa ze utleniaja sie, nalot pod wplywem obciazenia nagrzewa sie i przestaje przewodzic. Przy malych pradach jet to niezauwazalne, ale jak wlaczasz rozrusznik, to na akumulatorze masz maksymalne obciazenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolus Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Mogę zmierzyć rezystancję alternatora i potem napięcie? Bo nie bardzo mam pomysł na dobry i bezpieczny pomiar prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 (edytowane) 5 godzin temu, Karolus napisał: Mogę zmierzyć rezystancję alternatora i potem napięcie? Bo nie bardzo mam pomysł na dobry i bezpieczny pomiar prądu. Napiecia. poczytaj watek od poczatku to bedziesz wiedzial.. wszystko zostalo opisane Edytowane 5 Kwietnia 2020 przez Croowab Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolus Opublikowano 18 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 (edytowane) Przyczyną problemów z odpalaniem był akumulator. Prawdopodobnie zwierała jakaś cela pod obciążeniem. Niestety mam kolejny, poważny problem. Przypominam, że pacjent to CBR600RR 2003r. W motocyklu bardzo falują obroty, gdy są niskie. Powoduje to mocne szarpanie motocyklem i bardzo utrudnia jazdę. Sprawdziłem TPS i jest ok. Po wypięciu alternatora motocykl przez chwilę działa perfekcyjnie na akumulatorze i nie ma żadnego falowania. Dałem nowy regulator na testy i nie było żadnej poprawy, ale nie jest on wysokiej jakości. Napięcie międzyfazowe po wypięciu alternatora to około 40V między każdą fazą przy około 3 tys. obrotów. Według tej instrukcji jest to za niskie ładowanie. Niestety producent podaje tylko rezystancję cewki i jest ona w normie, około 0,1-0,2 ohm (tolerancja 0,1-1ohm). Przy 1,5tys. obrotów było około 14V na alternatorze. Nie znalazłem też przebicia do masy na żadnej fazie. Styki oczyściłem papierem i kontakt sprayem ale bez poprawy. Siedzą dość ciasno, ale nie jestem przekonany do nich w 100%, prawdopodobnie zalutuję nowe. Macie dla mnie jakieś rady? Wymieniać alternator na testy czy szukać gdzieś indziej? Edytowane 18 Maja 2020 przez Karolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rudiszubert Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 (edytowane) Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty YP250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę kupiłem nowy . Pomiar - nie ładuje . Wszystko sprawdziłem ,kable ,kostki ,wtyki podłączone a ładowania brak. Postanowiłem pomierzyć alternator i regulator napięcia . Alternator na 3 wyprowadzeniach pokazuje 1,2 do 1,4 (na drugim multimetrze 0,6 Ohm na wszystkich) ? Brak przebicia do masy każdego z uzwojeń ,ale po uruchomieniu silnika ,na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V *może trochę inne bo nie mam danych na temat tego modelu) . Do regulatora dochodzi plus jak i minus . Na połączeniach (miejsce lutowania zwojów z przewodami idącymi do kostki) , w samym alternatorze zauważyłem "zważony szelak" chyba tak się nazywa to czym są zaizolowane druty uzwojeń . Oczyściłem je sprawdziłem same przewody idące z kostki do uzwojeń alternatora- przejście jest. Dalej brak pomysłów co jeszcze sprawdzić i jak ? Teoretycznie regulator powinien być sprawny a winowajcą jest alternator bo brak prądu zmiennego pomiędzy uzwojeniami ? Czy ma ktoś dane pomiarowe alternatora i regulatora ,żeby sprawdzić ,czy moje urządzenia są sprawne ? Edytowane 10 Sierpnia 2020 przez rudiszubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczka dziwaczka Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 (edytowane) Cześć, wiosenny przedsezonowy przeglądzik czas zacząć. Moja maszyna to XJ600 Diversjon z 96 roku. Zauważyłem że mam prąd ładowania na wolnych obrotach 17V i rośnie wraz z obrotami do powyżej 19V. Poczyściłem styki, wtyki i punkty masowe, nie znalazłem przebicia faz do masy w altku, (nie miałem jeszcze czasu na zmierzenie napięć) i trzymam się serwisówki , ale mam pytanie do Was, czy sprawdzając regulator na pinach fazowych powinno być między nimi przejście czy nie? Domyślam się że nie powinno. Pozdrawiam. Edytowane 24 Lutego 2021 przez kaczka dziwaczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Nie. I pewnie regler uwalony. Podbierz na podmiankę i będziesz miał jasność. Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczka dziwaczka Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 2 godziny temu, lysy76 napisał: Nie. I pewnie regler uwalony. Podbierz na podmiankę i będziesz miał jasność. Dzięki Lysy. Dokończyłem wieczorem pomiary cewek i napięcia alternatora, wszystkie parametry zgodne z danymi z serwisówki - tak na zimnym i na rozgrzanym silniku. Regulator też się lekko nagrzał i nadal nie ma przebić. Widocznie przebicia to nie "obowiązkowy" objaw uszkodzenia regulatora. Skoro tak, to trzeba poszukać czegoś na przeszczep. Do zobaczenia na trasie, LEWA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artman Opublikowano 1 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2021 Hej. Proszę o poradę. Kupiłem Kymco Zing'a z 2000r. Po kilku przejażdżkach zauważyłem, że kierunki na wolnych obrotach raczej świecą niż migają, a światła przygasają. Zmierzyłem napięcie ładowania i pod obciążeniem jest ledwo 12.2V na wolnych obrotach do 12.8 przy wysokich. Jeżeli dobrze rozumiem to jest tam alternator dwufazowy czyli szału nie będzie. Napięcie międzyfazowe wynosi od 20V na wolnych obrotach do 70V na wysokich. Zmierzyłem również napięcie na wyjściu z regulatora i jest max 13V. Przebić żadnych nie znalazłem, akumulator ok. Czy przy altku dwufazowym nie ma się co spodziewać lepszego ładowania? Czy napięcie międzyfazowe 20-70V jest ok? Czy szukać winy w regulatorze z którego wychodzi raptem 13V bez obciążenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2022 Witam Tak troszkę o ładowaniu aczkolwiek ono działa. Honda VFR 800 FI z 98 , było 5 letnie aku exide 10Ah agm, kupilem troszkę przypadkowo nowy maxgear 12Ah agm tylko mam wątpliwości i mysle czy go nie oddac ( oczywiście nieotwierany)1. Nowy Aku ma 12Ah , wydoli mi ładowanie ? , ładuje prawidłowo ok 14V.2. Maxger...czyli z ryzu ,wytrzyma to kilka lat ? Za 10 zl wiecej z allegro mogę miec Varte agm 10Ah Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.