Skocz do zawartości

rudiszubert

Forumowicze
  • Postów

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O rudiszubert

  • Urodziny 01/09/1982

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha R-6
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wa-wa

Osiągnięcia rudiszubert

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty YP250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę kupiłem nowy . Pomiar - nie ładuje . Wszystko sprawdziłem ,kable ,kostki ,wtyki podłączone a ładowania brak. Postanowiłem pomierzyć alternator i regulator napięcia . Alternator na 3 wyprowadzeniach pokazuje 1,2 do 1,4 (na drugim multimetrze 0,6 Ohm na wszystkich) ? Brak przebicia do masy każdego z uzwojeń ,ale po uruchomieniu silnika ,na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V *może trochę inne bo nie mam danych na temat tego modelu) . Do regulatora dochodzi plus jak i minus . Na połączeniach (miejsce lutowania zwojów z przewodami idącymi do kostki) , w samym alternatorze zauważyłem "zważony szelak" chyba tak się nazywa to czym są zaizolowane druty uzwojeń . Oczyściłem je sprawdziłem same przewody idące z kostki do uzwojeń alternatora- przejście jest. Dalej brak pomysłów co jeszcze sprawdzić i jak ? Teoretycznie regulator powinien być sprawny a winowajcą jest alternator bo brak prądu zmiennego pomiędzy uzwojeniami ? Czy ma ktoś dane pomiarowe alternatora i regulatora ,żeby sprawdzić ,czy moje urządzenia są sprawne ?
  2. Chcę kupić R6 .Znalazłem taką ,miała być z 2006,a jest 2005 w nowej budzie.Gość od ,którego chcę ją kupić twierdzi że w papierach z Anglii był wpisany rok 2006,a u nas wpisali 2005.Czy tak może być?Druga sprawa ,to nie ma on żadnych papierów od sprowadzenia,tylko polski dowód rejestracyjny i kartę pojazdu (teoretycznie wystarcza),twierdzi,że umowa i oryginalny dowód zostały w wydziale komunikacji.Motor jest zarejestrowany w Polsce od 3 miesięcy.Czy można kupić taki motocykl ?
  3. Przy dociskaniu dekla następuje obracanie się dżwigni i wtedy zmienia się jej położenie.Więc trzeba ustawić dżwignię przed założeniem w konkretnym położeniu. Jakim ?
  4. Jak poprawnie założyć pokrywę sprzęgła ?Czy dzwignię od linki sprzęgła trzeba ustawić w konkretnym położeniu?. Próbowałem założyć,ale żle działa sprzęgło.
  5. Przystąpiłem do wiercenia i klops ,wiertło chociaż za 30 pln(napisane że TITAN ) nie daje rady.Jakie wiertło da sobie radę ? Mam pytanie odnośnie założenia dekla od sprzęgła.Jak je poprawnie założyć? Czy należy ustawić dzwignię od linki sprzęgła w konkretnym położeniu ?
  6. Na jaką głębokość najlepiej wywiercić otwór ?
  7. 16 mm ma w miejscu gdzie jest gwint ,za gwintem pod zębatką gdzieś ok. 20mm ,a dalej jest grubszy,ale nie mogę zmierzyć. Cz po przykręceniu śruby będzie dość miejsca aby założyć dekielek ? Czy nie trzeba będzie szlifować wałek zdawczy ?
  8. Bardzo dobry pomysł,ale czy nawiercenie otworu nie osłabi wałka i nie spowoduje ukręcenia?
  9. Gwint jest całkiem zerwany,ale myślę czy jak by nagwintować mniejszym gwint. ,to czy dla pewności nie można by "przypunktować" spawarką elektryczną ?
  10. Odkręciła się nakrętka od zębatki i to tak że zerwała cały gwint i się zgubiła.Czy można nagwintować mniejszą narzynką ,czy może zastosować inny patent ?Czy ,aby zmienić ewentualnie wałek zdawczy,trzeba wyjąć silnik i rozebrać całą skrzynię ?Proszę o radę.
  11. Brak biegów .wszystko było OK. i nagle -nic .Jak go pcham i przełączam biegi, to jest grzechotanie w karterze .Sprzęgło jest tak samo twarde jak było.Natomiast łańcuch dostał dużego luzu.Od czego zacząć sprawdzanie ?Czy ma ktoś manuale skrzyni biegów? Dziś zrobiłem jeszcze jedną próbę i okazało się że wszystkie biegi wchodzą,a motor stoi.Sprzęgło wysprzęgla ,widać to przez otwór wlewu oleju do silnika.Licznik pokazuje prędkość jak się włączy bieg i dodaje gazu.W momencie kiedy bieg jest włączony,licznik pokazuje prędkość,koło stoi w miejscu i można je ręką obracać nawet w przeciwną stronę.Czy szukać po stronie sprzęgła czy po stronie przekazania napędu na łańcuch ?
  12. Witam wszystkich Forumowiczów Mam problem w YAMAHA R-6.Po małej wywrotce ,pękł dekiel i przetarło się uzwojenie,które musiałem kupić i wymienić.Po małej trasie zaczęły przygasać wskażniki i na wolnych obrotach silnik zgasł. Zapaliłem z popychu ,ale jak podczas jazdy włączyłem światła,znowu to samo.Napięcie przy 5000 obr/min 13V Na wolnych obrotach ,bez świateł 12,8V.Z włączonymi światłami na wolnych spada do 12V.Akumulator jest naładowany na full.Po odłączeniu klemy akumulatora w czasie pracy na wyższych obrotach, silnik pracuje ,czyli alternator ładuje.Czy może to być wina uzwojenia ,które wymieniłem? Jak sprawdzić:uzwojenie,regulator ,i co jeszcze powinienem zdiagnozować? Gdzie w Warszawie lub okolicach przewinąć alternator? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...