Jump to content

Karolus

Forumowicze
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Karolus

  • Rank
    NOWICJUSZ - macant tematu

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    KRK

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Na początku kartingowe, ale fajnie kupić coś takiego, co będzie się też z czasem sprawdzało na szybszych torach.
  2. Cześć, Poszukuję motocykla w klasie 300 bądź 400 cm^3 do przerobienia na tor. Mam tutaj duży dylemat. Rozważam tutaj głównie trzech kandydatów: - Kawasaki 300 (lub nowsza 400) - Yamaha R3 - KTM RC 390 Najbardziej kusi mnie Kawasaki 300 lub KTM, bo są średnio 5-10 tys. tańsze od Kawy 400 i R3. KTM wydaje się świetnym wyborem, bo wielu twierdzi (w tym sam producent), że już z fabryki ma torowe aspiracje i będzie wymagał najmniej przeróbek na początek. Martwi jednak bardzo mała dostępność części do niego- nie udało mi się na przykład znaleźć laminatów w Polsce, trzeba sprowadzać z zagranicy. Poza tym nie udało mi się znaleźć prawie żadnych projektów przerabiających KTM'a na tor. Wydaje mi się to dziwne, bo jest chyba najlepszym motocyklem do tego w tej klasie. Wynika to z jego małej popularności, czy może jednak ma jakieś mankamenty, które dyskwalifikują go z jazdy torowej? W drugiej kolejności zastanawia mnie Kawa 300. Ceny ma podobne do KTM'a, ale jest dużo bardziej popularna, a wszystkie części da się zapewne kupić w Polsce. Z tego co twierdzą jednak ludzie, wymaga większych przeróbek na początek. Części są nieznacznie tańsze od KTM'a. Finalna cena przygotowania zapewne wyjdzie podobna. Kawę 400 i R3 rozważam raczej luźno, bo dość mocno naciąga to budżet. Opłaca się dołożyć te 7 tys. do Kawy 400 względem 300? I tak obie wymagają dość mocnych modyfikacji. Jeśli już dokładać do 400, to czy nie lepiej kupić R3? Może macie swoje propozycje, o których nie pomyślałem? Jedynym warunkiem jest motocykl stosunkowo młody, raczej nie starszy niż rok 2015/2014/2013, żeby nie był zbyt zajechany, no i oczywiście w okolicach podanych pojemności. Będę Wam wdzięczny za wszelkie rady i chętnie posłucham waszych doświadczeń w torowaniu na takich pojemnościach.
  3. Przyczyną problemów z odpalaniem był akumulator. Prawdopodobnie zwierała jakaś cela pod obciążeniem. Niestety mam kolejny, poważny problem. Przypominam, że pacjent to CBR600RR 2003r. W motocyklu bardzo falują obroty, gdy są niskie. Powoduje to mocne szarpanie motocyklem i bardzo utrudnia jazdę. Sprawdziłem TPS i jest ok. Po wypięciu alternatora motocykl przez chwilę działa perfekcyjnie na akumulatorze i nie ma żadnego falowania. Dałem nowy regulator na testy i nie było żadnej poprawy, ale nie jest on wysokiej jakości. Napięcie międzyfazowe po wypięciu alternatora to około 40V między każdą fazą przy około 3 tys. obrotów. Według tej instrukcji jest to za niskie ładowanie. Niestety producent podaje tylko rezystancję cewki i jest ona w normie, około 0,1-0,2 ohm (tolerancja 0,1-1ohm). Przy 1,5tys. obrotów było około 14V na alternatorze. Nie znalazłem też przebicia do masy na żadnej fazie. Styki oczyściłem papierem i kontakt sprayem ale bez poprawy. Siedzą dość ciasno, ale nie jestem przekonany do nich w 100%, prawdopodobnie zalutuję nowe. Macie dla mnie jakieś rady? Wymieniać alternator na testy czy szukać gdzieś indziej?
  4. Mam na sprzedaż komplet osłon do 600rr pc37 przed liftem. Wszystkie OEM Honda. Stan idealny- zero przetarć czy pęknięć, wszystkie mocowania całe. Te białe są w podkładzie, ale moim zdaniem średnio położony, ja bym kładł jeszcze raz. Czarne są bez lakieru i podkładu. Czasza- 500zł Osłona baku- 100zł Owiewka boczna lewa- 250zł Owiewka boczna prawa- 250zł Dolna owiewka (lewa i prawa)- 200zł Ogon- 200zł Całość mogę sprzedać za 1400zł. Dodatkowo: Sety pasażera, jeden jak widać jest delikatnie uszkodzony- 120zł Siedzisko pasażera- świetny stan, zero przetarć czy innych uszkodzeń, skóra w świetnym stanie, Honda OEM- 100zł Ceny do rozsądnej negocjacji. Odbiór osobisty Bielsko-Biała lub wysyłka. Sporo jeżdżę po Śląsku i Małopolsce, więc jak ktoś będzie zdecydowany to można się dogadać na podrzucenie.
  5. Mogę zmierzyć rezystancję alternatora i potem napięcie? Bo nie bardzo mam pomysł na dobry i bezpieczny pomiar prądu.
  6. Też głównie podejrzewam regulator, styki ok. Chcę kupić nowy do testów. Lepiej kupić nowy, nie-OEM np. taki: https://allegro.pl/oferta/ir-regulator-napiecia-honda-cbr-600-rr-cb-900-9048096157 Czy OEM ale używany? Ceny używanych są nawet wyższe od nowych nie-OEM.
  7. Cześć, Mam dziwny problem z odpalaniem CBR600RR PC37. Motocykl po dwóch dniach postoju odpalił bez problemu, ale jak przejechałem 30km i go zgasiłem, to przy próbie odpalenia działo się to co na filmie poniżej. Ciekawe jest to, że po kolejnych 30km znowu go zgasiłem i tym razem odpalił bez problemu. Po przyjeździe do domu zmierzyłem napięcia na akumulatorze i przy wyłączonym silniku było 13.1V, a na ładowaniu, z włączoną lampą led z tyłu było 13.4V. Zmierzyłem upływ przy wyłączonym silniku i wygląda na to, że nic nie pobiera prądu na lewo.
  8. Można wyosełkować miejsce styku tarczy z felgą zarówno na tarczy jak i feldze? https://imgur.com/a/t27lsMP
  9. Zaciski w środku i same tłoczki bez tragedii, pewnie wymienię tylko uszczelki i wyczyszczę dokładnie zaciski. Niestety tarcze mają duże bicie. Gdzie najlepiej dorwać jakiś nowy komplet (mogą być zamienniki) i nie zbankrutować? A może opłaca się bawić w używki czy szkoda pieniędzy?
  10. A jaki zamiennik torowy ewentualnie podchodzi? Jakiś producent konkretny? Jest szansa żeby zastosować jakiś uniwersalny zestaw naprawczy? Czy to musi być jakiś dedykowany do zacisku?
  11. Cześć, Mam spory problem z zaciskami w Hondzie CBR 600rr pc37. Polega na tym, że praktycznie tylko jeden zacisk z ośmiu jestem w stanie schować ręką, więc hamowania praktycznie nie ma. Próbowałem wyjąć tłoczki i poczyścić je, ale wychodzi tylko ten jeden, reszta jest zapieczona i nie poddaje się nawet pod ciśnieniem. Domyślam się, że nawet jak się tam dobiję to będzie spustoszenie. Szukałem zestawów naprawczych, ale praktycznie nie da się znaleźć żadnych do mojego modelu albo są w zaporowych cenach na poziomie 100zł na tłoczek. Nowych już chyba nie ma, więc jak kupię coś używanego to sytuacja może być ta sama co z moimi. Tu pojawia się pytanie- czy da się znaleźć zaciski w dobrym stanie? Jeśli nie, to gdzie znaleźć zestaw naprawczy do PC37 nie za milion monet. Jeśli z tym też jest problem, to czy możecie polecić kogoś w okolicach Krakowa albo Bielska kto poradzi sobie z regeneracją? Dzięki, pozdrawiam
  12. Podpinam się żeby nie robić spamu. Zgubiłem z kombi skórzanego dainese suwak z wewnętrznej wyściółki meszowej. Sam zamek jest bardzo mały- 3mm. Czy wie ktoś, gdzie jest szansa dostać taki suwak, a jeśli nie, to czy podpasuje jakiś innej firmy? Kombi jest nowe, więc wolałbym nie musieć przeszywać całego zamka. Poza tym może to być niewykonalne, bo zamek jest na wysokości kolana (wkłada się za niego protektor) więc dostęp jest fatalny i może się nie udać przeszycie.
  13. Nie ma niestety informacji o klockach w serwisówce, ale prawdopodobnie były Nissiny fabrycznie. Seria ST da radę? (NISSIN 245ST) Zdarzają się podróbki?
  14. Widzę, że się niezła dyskusja wywiązała. Mam nadzieję, że kolejny temat, który rzucę, nie będzie aż tak palący Żeby nie robić niepotrzebnego spamu- jakie klocki na tor? Chciałbym coś, co nie zje tarczy w pięć minut, a samo wytrzyma trochę więcej niż dwa trackdaye. Brembo SC wydają się sensowne i nie mają bardzo zaporowej ceny, ale podobno kończą się po paru wypadach na tor. Ma ktoś z nimi doświadczenie? To musi być reguła w tym sporcie czy da się kupić coś, co sensownie hamuje, a jednocześnie nie nadaje się na szrot po kilku weekendach? ps. Brembo z oficjalnego źródła więc kwestia podróbek odpada.
×
×
  • Create New...